Tgrt Haber
Ramazan Vuslat
Ramazan Vuslat
20 Ekim 2014 11:44 - Güncelleme : 16 Şubat 2022 11:59

Araç sürücüleri bu sahtekarlığa dikkat!

OYDER Başkanı Gülan, 'yetkisiz' oto tamircileri konusunda uyarıda bulundu, 'Airbag'e yama yapan da araca çıkma parça takan da var'

Araç sürücüleri bu sahtekarlığa dikkat!
araç sahipleri, sahtekarlık, oyder başkanı,

Daha fazla para kazanmak için Çin malı parça kullanan tamirhaneler olduğunu belirten Gülan, sürücüleri uyardı. Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği'nin (OYDER) yeni Başkanı Z. Alp Gülan, Türkiye'de 70 binin üzerinde oto tamirhanesi bulunduğunu, ancak bir çoğunun maliyeti düşürmek için otomobillerde çıkma veya Çin malı ürün kullandıklarını söyledi. Vatandaşlara yetkili servislere gitmeleri konusunda uyarıda bulunan Gülan “Uzakdoğu'dan gelen ve niteliği son derece kötü olan yedek parçalar  sadece sertifikası var diye eşdeğer olarak kullanılabilmekte. İnsanların hayatı hiçe sayılıyor. Bu nedenle yetkili servisler tercih edilmeli” dedi.
Hayati riski var
Orijinal yedek parça ile imitasyon yedek parça arasındaki farkı örnekleyen Gülan “Mesela 100 km süratle giderken fren yapıldığında üretici 'Benim aracım 38 metrede duracak' diyor. Ancak kullanılan sahte ürün ile aracın durma mesafesi 50 metreye kadar ulaşıyor” dedi. Gülan ayrıca açıklamalarının tüm sektörü kapsamadığını ve büyük yatırım yapmış donanımlı servislerinde bulunduğunun altını çizdi.
Patlamış 'airbag'e yama
Otomobilde tamiri mümkün olmayan ve mutlak suretle değiştirilmesi gereken birçok parça bulunduğunu da belirten Gülan “Ancak küçük tamirhanelerde bakıyorsunuz, bazı onarım noktalarında patlamış airbagler tekrar onarılıyor, sensörleri ve airbag beyinleri değiştirilmiyor tamir ediliyor,  formu değişmiş ön düzen parçaları ısıl işlemler uygulanmak sureti ile düzeltilerek yerine takılıyor, elektronik parçaları tamir etmeye çalışan noktalar oluşuyor, direksiyon kutusu tamir edilmeye uğraşılıyor. Bunlar hayati önem taşıyor” dedi.
Araca çıkma takıp, sıfır parçayı satıyor
Bazı servislerin çıkma parça kullanarak sigorta şirketinden aldıkları sıfır parçaları sattıklarını söyleyen Gülan “Kazalı aracın servise gelmesi ile ekspertiz raporunun ardından, sigorta şirketinden yeni parçalar tedarik ediliyor. Servis ise bu parçaları alarak kazalı araca ikinci el parçayı takıyor. Sıfır parçaları ise el altından satıyor” dedi. Alp Gülan şunları söyledi: “Ne yazık ki, bunun sonucu ülkemiz açısından çok vahim. Bu, genel olarak bir kültür ve yaklaşım meselesi. İnsan hayatına ne kadar değer veriyoruz, emeğimize ve alın terimize ne kadar sahip çıkıyoruz gibi çok daha temel yaklaşımlarla iç içe bir konu. Ancak, çözüm noktasında kanunların bakım-onarım ile ilgili her türlü hizmetin standartlarının yukarıya çekmesi, amaçlaması ve bunu aktif olarak uygulatmasının en doğru yol olduğunu düşünüyoruz.”

Kaynak : STAR GAZETESİ

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...