Tgrt Haber
Ramazan Vuslat
Ramazan Vuslat
27 Kasım 2014 15:38 - Güncelleme : 16 Şubat 2022 12:10

E Devlet uygulamaları ve E Devlet şifresi hayatı kolaylaştırıyor!

Ülkemizin hızla gelişen sistemi E devlet vatandaşlara birçok kolaylık sağlıyor. E devlet ile ilgili tüm detayları haberimizde bulabilirsiniz.

E Devlet uygulamaları ve E Devlet şifresi hayatı kolaylaştırıyor!
e devlet şifresi,e devlet askerlik,e devlet şifremi unuttum,e devlet ilk giriş,e devlet şifresi nasıl alınır,e devlet nedir,e devlet şifresi ssk hizmet dökümü,e devlet şifresiz

Gelişen teknolojiyle ve internet kullanımı ile birlikte artık tüm işlerimizi internet üzerinden gerçekleştirmekteyiz. Günümüzün şartlarında oluşan bu durumlardan dolayı, devletimiz ise vatandaşlarına daha iyi hizmet vermek adına yeni uygulamalar sunmaktadır. Bu uygulamalar sayesinde, devletimiz vatandaşlarına birçok kolaylık ve imkanlar sağlayarak modern bir ülkeyle birlikte rahat bir yaşam garantisi vermeyi amaçlamaktadır. Sağlamış olduğu hizmet ve uygulamaların en başında ise, E-devlet uygulaması gelmektedir.
E-Devlet sistemi üzerinden yapacak olduğunuz tüm işlemler türkiye.gov.tr üzerinden ulaşım imkanı sağlamaktadır.


Ülkemizde son yıllarda yeni yeni kullanılmaya başlayan bu uygulama ile, kişisel verimliliğin artırılması ve aynı zamanda günümüz koşullarınca pratik olarak işlem yapabilme imkanı tanınmaktadır. Ayrıca E-Devlet sistem uygulaması ile birlikte, çalışanlar ve işverenler arasında oluşmakta olan yükümlülüklerin ve işlem yapabilme hareketinin dijital ortama taşınmasıyla birlikte güvenirlikte bir nevi artmaktadır.
E-Devlet sisteminin tanımını yapacak olursak, E-Devlet, çağdaşlaşmış toplumlarda, devlet ve bireyler arasındaki ilişkinin elektronik ortamda işlem görmesidir. Yani, kişilerin devlet için yerine getirmesi gereken koşullar ve yükümlülüklerle birlikte, devletinde bireylere karşı olan görev ve yükümlülüklerinin elektronik ortamda karşılıklı olarak işlem görmesi ve bu işlemin hızlı ve güvenilir bir şekilde olmasıdır diyebiliriz.
E-Devlet sistemi sayesinde kamu kuruluşları, ticari ve özel kuruluşlar ve bireyler arasında, hizmet mal alışverişini hızlandırdığından, daha öncede bahsettiğimiz gibi verim artışına sebebiyet vermektedir.
E-Devlet sistem uygulaması sayesinde artık vatandaşlarımızın merkezlere gidip kuyruklarda beklemesine gerek kalmamıştır. E-Devlet sistemi sayesinde yazımızın devamında bulacak olduğunuz bilgiler sayesinde, gerekli işlemlerinizi gerçekleştirebileceksiniz.
E-Devlet sistemi kapsamında yer alan E-Devlet kapısı da, daha önce bahsettiğimiz gibi bireylerin kamu kuruluşlarıyla olan ilişkinin elektronik ortamdaki işlem adıdır. Peki E-Devlet Kapısı uygulamasını nasıl kullanabilirsiniz? E-Devlet kapısı uygulamasını kullanabilmeniz için E-Devlet şifresi, mobil imza ya da e-imza gibi işlem araçlarına ihtiyacınız vardır. Yapmak istediğiniz işleminiz için bunlardan birine sahip olmanız yeterlidir.
Ayrıca da E-Devlet sistemi üzerinden yapacak olduğunuz kimlik doğrulama işlemi mevcuttur. Bu uygulamanın amacı, E-Devlet hizmetlerinden yararlanmak isteyen kişilerin, iddia ettikleri kişi olduklarını doğrulamalarıdır. Bu kimlik doğrulama işlemi için birçok işlem aracını kullanabilirsiniz. Bu işlem araçları ise;  Kullanıcı adı ve parola bilgileriniz, e-posta ve parolanızdır. Bir diğeri ise E-Devlet kimlik doğrulaması için kimlik numarası ve şifreniz, e-imza, mobil imza, T.C. kimlik bilgilerinizi kullanılmasıyla kullanılan işlemlerdir. Bu bilgi girişlerinizi yaptığınız takdirde kimlik doğrulama işleminizi de gerçekleştirebilirsiniz.
E-Devlet kapısı ile işlemlerinizi yapabilmeniz için şifrenizi, şahsen, kimlik bilgilerinizin bulunduğu bir başvuru formu ile birlikte herhangi bir PTT şubesine başvuruda bulunarak, E-Devlet şifrenizi öğrenebilirsiniz. Bu başvuru işleminizden sonra E-Devlet şifrenizi öğrenebilirsiniz. E-Devlet şifrenizi alma işleminiz için, 2 TL gibi bir işlem ücreti ödemeniz gerekmektedir. İlk şifre alınışının haricinde PTT'den alacak olduğunuz her şifre için 4 TL ödemeniz gerekmektedir. Bunun dışında herhangi bir yıllık ücret ödemeniz gerekmez. İlk şifrenizi aldıktan sonra ise herhangi unutma vs. gibi durumlarda, sisteme vermiş olduğunuz telefon numaranız ve e-mail adresiniz yardımıyla şifrenizi sıfırlayabilir ve yeniden edinebilirsiniz. Ama ilk şifreler mutlaka PTT şubelerine başvurarak alınmalıdır.
Şifrenizi kimlik bilgilerinizle birlikte PTT şubelerinden ya da yetkili makamlardan iptal ettirebilirsiniz. 15 yaşını doldurmuş olan her Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı başvuru ile E-Devlet şifrelerini edinebilirler ayrıca mahkeme kararı ile kendine vasi tayin edilmiş kişiler vasileri aracılığıyla da E-Devlet şifrelerini öğrenebilirler.
Şifrenizi öğrendikten sonra ise E-devlet sistemi üzerinden kimlik doğrulama işleminizle birlikte TC kimlik numaranızı ve E-Devlet şifrenizi girmeniz yeterli olacaktır. Bu işleminizi gerçekleştirdikten sonra ise sisteme giriş yapabilir ve yapmak istediğiniz işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.
E-Devlet sistemi kapsamında ise birçok işleminizi kolaylıkla gerçekleştirebileceğinizi söylemiştik. Bu işlemlerinizden bahsedecek olursak ise;  bilgi almak amacıyla yada ilan ve duyuruları takip etme amacıyla, Entegre elektronik hizmetler adını verilen tek bir işlem aracılığıyla ( şifre,e-imza,mobil imza ) yapacak olduğunuz işlemler, ödeme işlemleriniz ve kurum ve kuruluşlara kısa yoldan ulaşma imkanı E-devlet sisteminin bizlere sağlamış olduğu imkanlardandır.
E-devlet sistemi ile, kurum ve kuruluşlar ve kendi durumlarınız hakkında en güncel bilgilere ulaşabilirsiniz. Yapacak olduğunuz ödeme gibi işlemler için ihtiyacınız olan tek kimlik sorgulama sayesinde, işlemlerinizi kolaylıkla gerçekleştirebilirsiniz.
Ayrıca E-Devlet sistemi engelli vatandaşlarımızında kullanımına uygundur. Bu anlamda E-devlet sistemi kullanabilirlik düzeyi ve erişim açısından birçok devletinde örnek aldığı bir modeldir.
E-Devlet sistemini şifre dışında kullanabileceğiniz diğer bir işlem aracı da e-imza'dır. E-imzanın ne olduğundan bahsedecek olursak, elektronik bir belgenin imzasından kime ait olduğunu belirlenmesine yardımcı olan bir araçtır. 5070 kanununa göre sahip olduğunuz e-imza, ıslak imzanızla eşdeğer göstermektedir.
E-imzanızı ise belirli kuruluşlardan almanız gerekmektedir. Ayrıca e-imzanızı e-devlet sistemi üzerinden kullanmak içinse gerekli olan bilgisayar programlarına da sahip olmanız gerekmektedir. Bunun için kart sürücü yazılımını kullanıyor olmanız gerekmektedir.
Bir diğer E-devlet üzerinden işlem yapmanıza yarayan işlem aracı da mobil imzadır. Mobil imzanız GSM operatörleri tarafından sizlere sunulmuş olan bir hizmettir. Mobil imza ile işlem yapmak içinse gerçekleştirmeniz gereken adımlar ise şöyledir; E-devlet sistemi üzerinden mobil imza ile giriş seçeneğine tıklamanız gerekmektedir. Sonrasında ekranda istenilen  bölüme TC kimlik numaranızı ve ilgili yere telefon numaranızı girmeniz gerekmektedir. Bu işleminizden sonra gönder butonuyla birlikte telefonunuza gelen mesajdaki metin ile ekrandaki metin aynı olmalıdır. Bu durumda, ilgili metni ekrandan okuyup, telefonunuzla ıslak imzanız yerine kullanılan mobil imzanızı kullanabilirsiniz. Tüm bu gerçekleştirmiş olduğunuz adımlardan sonra ise E-devlet üzerinden mobil imza ile işleminizi yapmış olacaksınız.
E-Devlet sistemi hakkında aklınıza takılan sorular ve yardım ihtiyacınızda ise, iletişim sayfasında yer alan formu doldurarak isteklerinizi belirtebilirsiniz. Ayrıca 160 numaralı E-Devlet sistem yardım merkezini arayarakta istediklerinizi öğrenebilir ve bilgi sahibi olabilirsiniz.
E-Devlet sisteminde adres bilgilerinizde hata mevcut ise ya da adres değişiklik gibi durumlarda yapmanız gereken şey ise, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'ne yapacak olduğunuz başvuru ile bu bilgilerinizde değişiklik yapmanızda mümkün olacaktır. Adres beyan işlemlerinizde ise şahsen yapacak olduğunuz il/ilçe nüfus müdürlüklerine olan başvurunuz ile yapılabilmektedir. Buna ek olarak adres beyan değişikliğinizi E-Devlet sistemi üzerinden sahip olduğunuz e-imza ile de sisteme giriş yaparak 'adres beyanı' bölümünü kullanarak gerçekleştirebilirsiniz.
E-Devlet sistemi üzerinden yapacak olduğunuz kişisel bilgilerinizin değişikliğini ise, iletişim seçeneklerim kısmında yer alan bölümden hareketle işlem yaparak değişiklik yapmanız mümkündür. Ancak bu iletişim seçeneklerim hizmet bölümüne yalnızca E-Devlet sisteminde kayıtlı olan kullanıcılar erişim sağlayabilmektedir.
Sahip olduğunuz E-Devlet şifresi, e-imza ya da mobil imza gibi bilgilerinizi kişisel güvenliğiniz açısından kimseyle paylaşmamanız gerekmektedir.
Devletimizin bize sağlamış olduğu E-Devlet sistemi sayesinde zamandan da büyük oranda tasarruf sağlamış bulunmaktayız. Bu da daha önce bahsetmiş olduğumuz verimlilik artışına katkı sağlamaktadır.
Son olarak tüm bu sizlere bahsetmiş olduklarımız sayesinde, internet üzerinden tüm işlerinizi gerek şifre, gerek e-imza, gerekse mobil imzanızla birlikte kolaylıkla ve güvenilir bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Her vatandaşın kurum merkezlerine gitmelerine gerek kalmadan E-Devlet sistem uygulamasını kullanmasını tavsiye ederiz.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...