• Piyasalar
  • down
    BIST 100
    109250
  • down
    USD
    3.8594
  • down
    EURO
    4.5529
  • down
    GBP
    5.1868
  • down
    Altın
    156.074
  • TGRT Haber Arama
  • TGRT Haber Facebook
  • TGRT Haber Twitter
  • TGRT Haber Google Plus
  • TGRT Haber Youtube
  • TGRT Haber RSS
REKLAMI KAPAT
Tarih : 08.12.2017 - 00:10 Yorum : 0

Kışın kilo almak istemiyorsanız bu habere dikkat | Kışın beslenme nelere dikkat edilmelidir?

Kış aylarında hareketsiz yaşamla birlikte kilo almaya dikkat! Kışın nasıl beslenmeliyiz? Haberimizden öğrenebilirsiniz. İşte kış beslenmesinin tüyoları...

Kışın kilo almak istemiyorsanız bu habere dikkat | Kışın beslenme nelere dikkat edilmelidir?

Acıbadem Kayseri Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Esra Kula, kilo alımının arttığı kış aylarında, yatmadan iki saat önce midenin boş bırakılmasını önerdi.
Kışın gecelerin uzamasından dolayı akşam yemeğinin daha geç vakitlerde yendiğini, yemeğin üzerine ya da çayın yanına alınan atıştırmalıkların miktarının arttığını belirten Kula, bu durumun vücudun yağlanmasına bağlı olarak kilo alımına neden olduğunu ifade etti.
Sağlıklı bile olsa uykuya yakın saatlerde gıda tüketilmemeli

Akşam yemeğinden sonra yenen meyve porsiyonlarına ve kuruyemiş gibi atıştırmalıkların miktarına dikkat edilmesi gerektiğini kaydeden Kula, yatmadan iki saat önce herhangi bir şey yememek gerektiğini dile getirdi. Kula, “Kaçta uyunuyorsa, uyumadan iki saat öncesini boş bırakalım, sadece su, şekersiz çay ya da kahve tüketilebilir. Onun dışında sağlıklı olan süt, meyve, kuruyemiş dahi olsa uykuya çok yakın tükettiğimizde faydadan çok zararı dokunabilir” diye konuştu.
Gündüz yeterli ve dengeli beslenme akşam yemenin önüne geçer

Gündüz yeterli ve dengeli alınan ara öğünler ile ana öğünlerin akşam fazla yemek yemenin önüne geçeceğini de söyleyen Kula, “Gündüz vücudun ihtiyacı olan protein, karbonhidrat ve yağı belli bir düzende vücuda sağlayamadıysak gece daha çok yeme isteği oluşabilir veya kan şekerindeki düzensizlikler dolayısıyla tatlı yeme ihtiyacı oluşabilir” dedi.
Hamur işi ve şerbetli tatlılar yerine kuru meyveler

Tatlı ihtiyacının ağır hamur işi ve şerbetli tatlılar yerine kuru meyvelerle karşılanması gerektiğine dikkat çeken Kula, “Kuru meyveleri tüketirken de, yanına Omega 3 yağ asitlerinden zengin olan badem, fındık, ceviz gibi kuruyemişlerle, kuşburnu, ıhlamur, yeşil çay gibi çayları ilave ettiğimizde hem yüksek miktarda meyve yemenin önüne geçmiş oluruz hem de şerbetli tatlı yerine de kaliteli bir alternatif tercih etmiş oluruz” ifadelerini kullandı.

Etiketler : kış ayları kilo
 
 

YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber