• Piyasalar
  • down
    BIST 100
    101203
  • down
    USD
    5.6827
  • down
    EURO
    6.2759
  • down
    GBP
    7.0849
  • down
    Altın
    274.472
  • TGRT Haber Arama
  • TGRT Haber Facebook
  • TGRT Haber Twitter
  • TGRT Haber Youtube
  • TGRT Haber RSS
REKLAMI KAPAT
Tarih : 12.09.2019 - 12:26 Yorum : 0

Arama Motoruna “Fesbuk” Yazarak Facebook’a Girmek / Fesbuk’a Nasıl Girilir?

Sosyal ağlar içinde 2 milyardan fazla kullanıcısıyla Facebook hala dünyanın en popüler ve en çok kullanıcıya sahip sosyal ağı. Bu makalemizde “Arama motoruna Fesbuk” yazarak facebook’a girmek, Fesbuk yazılınca facebook’a girilir mi?, Facebook nedir?, Facebook’un amacı nedir?, Facebook özellikleri nelerdir?, Facebook kurucuları ve yöneticileri kimlerdir?, Facebook logosunun anlamı? Feysbuk, fesbuk yazılınca facebook’a girilir mi?” gibi aklınıza takılan tüm sorulara geniş hatlarıyla cevaplar verdik. İşte facebook ve yaşanan son gelişmeler..

Arama Motoruna “Fesbuk” Yazarak Facebook’a Girmek / Fesbuk’a Nasıl Girilir?

Dünyanın en çok kullanıcısına sahip Facebook sosyal paylaşım sitesi hakkında hazırladığımız kapsamlı makalede “fesbuk, feysbuk, facebook hakkında A’dan Z’ye bilgi verdiğimiz yazı da işe ilk Facebook’un tarihi ile başladık. Evet, sözü daha fazla uzatmadan haydi konumuza dönelim.

Arama Motoruna “Fesbuk” Yazarak Facebook’a Girmek / Fesbuk’a Nasıl Girilir?

Facebook Ne zaman, Nasıl ve Nerede Kuruldu?

4 Şubat 2004 yılında Mark Zuckerberg isimli öğrenci Harvard Üniversitesi’nde okurken “The Facebook” adıyla bir site kurdu. Facebook’un kuruluş amacını Zuckenberg üniversite de öğrenim gören öğrencilerin kendi aralarında iletişim kurmasını sağlayan ücretsiz bir web sitesiydi. Site üniversite öğrencileri ve öğrencilerin aileleri tarafından beğenilince facebook üniversite dışında da popüler hale getirdi.

Mark Zuckerberg’in sitesi birden Harvard Üniversitesi’ni aşarak Amerika Birleşik Devletleri’ndeki tüm eyaletlerde kullanılmaya başladı.

Facebook’un Amacı Nedir?

Facebook ilk yıllarında kullanıcılar sadece okudukları üniversitenin e-posta adresiyle (.edu, .ac.uk, tr, vb.) üye olabiliyorlardı. Çünkü ilk kuruluş amacı sadece üniversite arkadaşlarını bulmaya yönelikti. Fakat site çok popüler olunca liseler ve bazı büyük şirketler de kullanıcı adıyla giriş yapmaya başladı, nihayet 11 Eylül 2006 yılında tüm e-posta adreslerine açılan facebook bugün dünyanın en büyük şirketlerinden biri haline geldi.

İlk kurulduğu yıllarda tüm facebook kullanıcıları kendi arkadaşlarıyla iletişim kurmak için not, durum güncellemesi, fotoğraf, video paylaşımı yaptılar. Bu da “sosyal paylaşım veya ağ sitesi” kavramını doğurdu. Bu gelişmelerin ışığında Facebook’un üye sayısı kısa sürede 6 milyona yaklaştı.

feysbuk, fesbuk, zuckenberg, mark,

Facebook’un Maddi Değeri Ne Kadar?

Markalaşma işini çok hızlı şekilde ilerleten Zuckenberg’in kurduğu facebook’a ilk teklifi “Viacom” yapmıştır. Facebook’a 975 milyon dolar öneren yetkililer facebook’u satın alamadılar. Yine Eylül 2006 yılında dev arama motoru Yahoo, 1 milyar dolar teklifte bulundu.

Fakat aynı yılın ekim ayında Google, YouTube’u satın alıp, Facebook için ise 2,3 milyar dolar teklifte bulunmuştur. 24 Ekim 2007’de yılında Bill Gates’in Microsoft’u, Facebook’un %1,6’lık hissesini 240 milyon dolar ödeyerek satın almıştır. Google ve diğer şirketler de benzeri bir yöntemle Facebook hisseleri satın almışlardır.

Facebook’un yöneticilerinden biri olan Peter Thiel ise Facebook’un iç değerinin 8 milyar dolar olduğunu ve proje gelirlerinin 2015 yılı için 1 milyar dolar olduğunu söylemiştir.

FarmVille (Çiftlik Köy) Etkisi

2008 yılında facebook kullanıcılarını sitede daha uzun tutmak için birçok hizmet sunmaya başladı. İşte onlardan biri de “Farm Ville” gibi popüler oyunlardır. Bu oyunların asıl amacı kullanıcı sayısını arttırmaktı. Ve facebook yöneticileri bu oyunlar sayesinde turnayı gözünden vurarak kullanıcı sayılarını 2 katına çıkartmayı başarmıştır. Aynı yıl bu oyunlarında etkisiyle sitenin kullanıcı sayısı 10 milyonu aşmıştır.

Like (Beğen) Kültürü 

Arama Motoruna “Fesbuk” Yazarak Facebook’a Girmek / Fesbuk’a Nasıl Girilir?

Farm Wille’den bir yıl sonra Facebook tüm kullanıcılarına “like” özelliği ve kavramı ile tanıştırdı. Bu durum popüler kültürün artık ayrılmaz bir parçası oldu.

Dünya 2. Facebook...

2010 yılında istatistik sitesi Alexa’ya göre dünyanın en fazla ziyaret edilen 2’inci sitesi facebook olmuştu. Aynı sene facebook’un kurucusu Zuckerberg Time dergisi tarafından “Yılın Adamı” seçildi. 2010 yılında facebook kullanıcısı tam 500 milyon kişi olmuştu.

2013 yılına geldiğimizde artık dünyada facebook kullanmayan insan sayısı hesap edilir oldu. Bu dönemlerde bireysel kullanıcılar, reklamcılar ve marka değerini arttırmak isteyen şirketlerin odak noktası olmuştu. Facebook insanları sosyalleştirmiyor, bir taraftan da ekonomik kazanç elde etmek isteyen irili ufaklı tüm firmaların, şirketlerin reklam verebileceği en uygun mecraya dönüşmeye başladı.

2016 – 2018 yılına baktığımızda bugün 2 milyardan fazla kullanıcısıyla facebook dünyadaki tüm internet siteleri arasında ilk 3’tedir.

Facebook “Kriz Yardım Merkezi”

Arama Motoruna “Fesbuk” Yazarak Facebook’a Girmek / Fesbuk’a Nasıl Girilir?

İlk olarak facebook “kriz yardım merkezi” ni Meksika’da meydana gelen depremde aktif hale getirmişti. Milyonlarca insan güvende olduklarını facebook sayesinde duyurmuştu.

Aslında bu facebook’u çağın gereklerini, gelişimde ve dönüşümde çok isabetli kararlar veren bir firma haline de getirdi. Aynı zamanda iletişim, fotoğraf paylaşımı, bilgi aktarımın önüne geçerek insana verdiği değeri, kriz anında dayanışma platformu oluşturarak gösterdi.

Ülkemizde yaşanan terör ve deprem gibi üzücü kitlesel olaylarla ve kriz anlarında da devreye sokuldu ve insanlar güvende olduklarını Facebook aracılığıyla arkadaşlarına bildirdiler. Nerede olduğunuzu önemsemeden dünyanın neresinde olursa olsun yaşanan kitlesel ve olumsuz olaylara Facebook asla duyarsız kalmıyor. Bunun da facebook kattığı büyük bir artı vardır diye düşünüyoruz.

Neden Facebook, Facebook Nedir?

Bu mecra adını İngilizce: “Paper Facebooks” ifadesinden alır. Bu form, Amerika birleşik devletlerindeki tüm üniversitelerin ve okulların; öğrencilerine, öğretmenlerine ve çalışanlarına doldurttuğu, onları tanıtan bir nevi cv dir, formdur.

Her ülkenin kendi dilinde yayın yapan facebook bugün dünya genelinde 2 milyardan fazla kullanıcıya sahip. 7’den 70’e her yaş ve cinsiyette insana ulaşmayı başarmıştır.

Facebook’un Rengi ve Logosu Neden Mavi?

Bir efsaneye göre, facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg’in renk körü olmasından dolayı rengi mavi yaptığı söylenilmektedir.

Facebook’un Özellikleri Nelerdir?

Facebook gelişen ve değişim halindeki dünya düzenine uyum sağlayan sitelerin başında geliyor. Birçok aksiyonu bünyesinde barındıran facebook’un kullanılan ve kullanılmayan özelliklerine gelin hep birlikte bakalım.

Durum Güncellemesi

Normal ana sayfada bulunan paylaşım yapma yerin de fotoğraf, video, not, gif, yer bildirimi vs. gibi paylaşılan her içerik durum güncellemesi olarak bilinir. Bu paylaşımı isterseniz emojilerle de zenginleştirebiliyorsunuz.

Fotoğraf ve Video Özelliği

Video, fotoğraf, hareketli resim (gif) paylaşma özelliğinde hem fotoğraflarda hem de videolarda düzenleme imkânına sahipsiniz. Yüklediğiniz fotoğraf ve videoları herkesin görmesini de ayarlar menüsünden ayarlayarak kısıtlayabiliyorsunuz.

Dürtme (Poke) Özelliği

Arama Motoruna “Fesbuk” Yazarak Facebook’a Girmek / Fesbuk’a Nasıl Girilir?

Uzun süre haber alamadığınız ya da aktif olmayan kullanıcıları uyandırmak için tasarlanmış bir özellik. Bu iletişim yönü ile günümüzde deyimler bile üretilmiştir.

Mesajlaşma Özelliği

Bireysel kullanıcılar facebook üzerinden birbirlerine belli bir megabit yazılı, görsel ve sesli mesaj gönderebiliyor. Facebook’un messenger uygulaması tam olarak bu işi yapıyor. Messenger uygulaması sadece facebook ile entegre değil telefon rehberinizi senkronize ettiğiniz zaman telefon listenizde messenger’ı kullanan herkesle mesajlaşma özelliğine de sahip oluyorsunuz.

Etkinlik Özelliği

Bu özellik genel de gruplar tarafından çok kullanılıyor olsa da evlenen yeni çiftlerin, piknik, gezi veya toplu buluşmalar için sık sık kullandığı özelliklerinden biri.

Etkinlik özelliğinin en güzel yanı kimlerin katılıp katılmadığını görüyor olabilmektir.

Canlı Yayın Özelliği

Son dönemlerde video veya anlık durumu canlı paylaşma gibi özelliği de bünyesine katan facebook tüm kullanıcılarına canlı yayın yapabilme imkanı da sunmuştur.

Bu özellik sayesinde anlık çekim yapabilir, bu paylaşımı tüm arkadaş listenizle paylaşabilir hatta listede olmayan kişilerin de canlı yayını izlemesini sağlayabilirsiniz.

Hikaye Paylaşım Özelliği

Bu özellik biliyorsunuz Snapchat’e ait. Facebook bu özelliği “story” özelliğiyle oluşturmayı başardı. Bunu sadece facebook’tan değil dilerseniz messenger uygulamasında yayınlayabiliyorsunuz. Yayınladığınız bu özelliği kimlerin izlediğini, gördüğünü görme imkanına da sahipsiniz.

Facebook Pazar Yeri (Maketplace) Özelliği

2007 yılının mayıs ayında Facebook Marketplace uygulamasıyla; satılık eşyalar, kiralık/satılık ev, işler ve diğerleri olmak üzere bir market ortamı oluşturarak kullanıcıların birbirleriyle alışveriş yapmasını sağlamıştır. Bu hizmetleri tamemen ücretsiz sunmakta.

Uygulamalar, Geliştirici Özelliği

Facebook Platform adıyla bildiğimiz ve aslında sitenin altyapısını geliştiricilerin kendilerini gösterebilmeleri için tasarlayan facebook etkileşimli uygulamalar yapan kişilerin kendini geliştirmesine de olanak sağlamıştır.

Diğer Özellikler

Daha bir çok özelliği bünyesinde barındıran facebook, “Diğer” başlığı altında maddeler halinde şöyle sıralayabiliriz.

  • His / Hareket
  • Video İzleme Partisi
  • Ürün Etiketleme
  • Anket
  • Facebook Gruplar
  • Facebook Sayfalar
  • Facebook Reklamları
  • İş Fırsatları
  • Bağış Kampanyaları
  • Anılar
  • Tavsiyeler
  • Hava Durumu
  • Yakınlardaki Reklamlar
  • Alım Satım Grupları
  • Oyunlar
  • Teklifler

Facebook’un Kurucu Kim? Facebook Yöneticileri Kimlerden Oluşuyor?

  • Mark Zuckerberg Kurucu ve CEO
  • Dustin Moskovitz Kurucu Yardımcısı ve Mühendislikten Sorumlu Başkan Yardımcısı
  • Sheryl Sandberg COO
  • Owen Van Natta Finanstan Sorumlu Müdür (CFO), Operasyon
  • Matt Kohler Başkan Yardımcısı – Strateji ve İşletme Operasyonu
  • Chris Hughes Kurucu Yardımcısı
  • Peter Thiel Yatırımcı
  • Chamath Palihapitiya Başkan Yardımcısı – Pazarlama ve Operasyonlar
  • Gideon Yu Finanstan Sorumlu Müdür
  • Li Ka-shing Yatırımcı
  • Marc Samwer Yatırımcı
  • Alexander Samwer Yatırımcı
  • Eduardo Saverin Kurucu Üye

Facebook Geliştirdiği Yeni Özellikler Nelerdir?

Yaptığı her yeni özellik tüm ülkenin gündeminde yer alan facebook’un kurulduğu günden bugüne yaşanan tüm gelişmeleri “Branding Türkiye” yi takip ederek görebilirsiniz.

Facebook etiketiyle yapacağınız aramada Facebook’a dair son güncel gelişmeleri buradan rahatlıkla öğrenebilirsiniz.

To Be Honest Özelliği (TBH)

2012 yılında facebook 1 milyar dolara popüler fotoğraf / video paylaşım mecrası Instagram‘ı da satın alarak bünyesine katmıştır.

2014’te yılında 450 milyon kullanıcısı olan mesajlaşma uygulaması Whatsapp‘ı ise 19 milyar dolara satın almıştır.

Facebook yeni bir satın alma işlemi yaparak bünyesine TBH uygulamasını ekledi.

Flick Özelliği  

Flick’in Türkçesi “kare anı” demek. İngilizce “Frame Tick”in kısaltmasından türetilmiş bir zaman birimi. Flick, FPS  “Frame Per Second” yani bir saniyede kaydedilen ya da gösterilen kare sayısı demektir.

Flick, saniyenin 705 milyon 600 binde biri olarak tasarlınmış.

Yani yeni zaman diliminin günlük hayattaki kullanımı ideal olmamakla birlikte programcılar, yazılımcılar için bu oldukça yararlı olacak.

 
 

YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber