• Piyasalar
  • up
    BIST 100
    119583
  • up
    USD
    6.8586
  • down
    EURO
    7.73
  • up
    GBP
    8.6176
  • up
    Altın
    397.247
  • TGRT Haber Arama
  • TGRT Haber Facebook
  • TGRT Haber Twitter
  • TGRT Haber Youtube
  • TGRT Haber RSS
REKLAMI KAPAT
Tarih : 30.06.2020 - 17:10 Yorum : 0

Çam Fıstığının Besin Değerleri Nedir? Çam fıstığının faydaları nelerdir?

Enerji kaybından, psikolojik rahatsızlığa kadar birçok hastalıklara faydası olan çam fıstığının, faydalarını duyunca inanamayacaksınız. Besin değeri oldukça yüksek bu fıstık, kozalaktan çıkartılarak tüketilir. Fıstık çamı denilen bir çamın içinden çıkar. Kuruyemiştir. Yemeklerde de kavrularak servis edilir ancak tüm besin değerlerinden yararlanmak için çiğ olarak kabuğundan çıkarttıktan sonra tüketmek gerekmektedir.

Çam Fıstığının Besin Değerleri Nedir? Çam fıstığının faydaları nelerdir?

Enerji kaybından, psikolojik rahatsızlığa kadar birçok hastalıklara faydası olan çam fıstığının, faydalarını duyunca inanamayacaksınız. Besin değeri oldukça yüksek bu fıstık, kozalaktan çıkartılarak tüketilir. Fıstık çamı denilen bir çamın içinden çıkar. Kuruyemiştir. Yemeklerde de kavrularak servis edilir ancak tüm besin değerlerinden yararlanmak için çiğ olarak kabuğundan çıkarttıktan sonra tüketmek gerekmektedir.

Çam fıstığının faydaları nelerdir?

Fıstıkların en sağlıklısı olan çam fıstığı günlük enerji ihtiyacımızın tam olarak %90 ‘ınını karşılamaktadır.

Çam fıstığı içeriğindeki B1, B2 ve B3 vitaminleri bakımından oldukça zengin olduğundan sinir sisteminin ihtiyacı olan B grubu vitaminlerini karşılar. Bu da sinir hastalıklarının iyileşmesi için gerekli olan B grubu vitaminlerin karşılanması anlamına gelmektedir.

Uzmanlar, her gün geçiren bir avuç çam fıstığının günlük yorgunluğu giderdiğini belirtmektedir

İçeriğindeki amino asit nedeniyle, serotonin ayrıca melatonin hormonlarının sağlıklı bir şekilde salgılanarak eğer gece yerseniz rahatça uyumanızı eğer gündüz yerseniz de pozitif bir gün geçirmenizi temin eder.

Göz, lutein maddesine ihtiyaç duyar. Bu madde, gözün daha iyi görmesi için gerekli bir maddedir. Biz bu maddeyi yediğimiz gıdalardan vücudumuz için sağlarız. Göz için gerekli olan bu lutein maddesini, en çok havuçta ve çam fıstığında buluyoruz. Çam fıstığı bununla birlikte antioksidan görevi görerek, gözümüzün çevresindeki serbest radikalleri de temizler.

Kan hücreleri çeşitli çevresel veya farklı faktörler nedeniyle azalabilir. Kan hücreleri azaldıkça da anemi dediğimiz kansızlıktan tutun da birçok sağlık sorununun baş göstermesi mümkündür. Çam fıstığı ise içeriğindeki antioksidanlar nedeniyle bu kan hücrelerinin sağlıklı bir şekilde çoğalmasını ve kanın temizlenmesini sağlar.

Kan hücreleri artış gösterdiğinde, damarların daha sağlıklı olmasını tıkanmaların ortadan kalkmasını sağlar.

Çam fıstığı, yüksek miktarda K vitamini içerir. Bu da kalp hastalıklarına yakalanma riskini azaltmaya yardımcı olur.

Uzmanların tavsiyesi, özellikle panik atak ve kalp ritmi bozukluklarında çam fıstığının düzenli olarak tüketilmesini tavsiye etmektedir.

Çam fıstığı Cholecystokinin içerdiğinden, tüketildiğinde tokluk hissi verir.  Uzun süre tok kalan kişilerde kilo vermeye başlar. Diyetinize rahatlıkla ekleyebilirsiniz.

Sindirim sistemine faydası olan çam fıstığı, midenin ve bağırsakların rahatlamasında etkilidir. Bu nedenle mide ve bağırsak problemlerinin giderilmesini sağlar.

Bir avuç çam fıstığı, günlük C vitamini ihtiyacımızın %80 ‘inini karşılamaya yardımcı olduğundan, hastalıklara karşı daha kolay mücadele etmemizi sağlar.

 
 

YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber