Tarih : 09.02.2021 - 10:49 Yorum : 0

Genç Yaşta Diz Ağrısı Neden Olur? Diz Ağrısı Nedenleri? Diz Ağrısı Nasıl Geçer?

Ülkemizde en sık görülen ağrı türleri arasında en başı diz ağrısı çekmektedir. Çünkü dizler vücudumuzun tüm ağırlığını çeken eklemlerimizden biridir. Bu nedenle her üç kişiden bir kişide bu ağrı görülebilir. Özellikle dizde oluşmuş kronik ağrıların ciddiye alınması ve bu ağrıların başka hastalıkların habercisi olabileceğini akıldan çıkarmamak gerekir. Bu makalemizde "Genç yaşta diz ağrısı neden olur?, Diz ağrısı nedenleri nelerdir?, Diz ağrısı nasıl geçer?, Diz ağrısına ne iyi gelir?, Diz kapaklar neden ağrır?, Diz ağrısı ve şişmesi neden olur?, Dizim bükünce ağrıyor, Geçmeyen diz ağrısı, Sağ diz kapağı ağrısı" nedenlerine gelin hep birlikte bir göz atalım...

Genç Yaşta Diz Ağrısı Neden Olur? Diz Ağrısı Nedenleri? Diz Ağrısı Nasıl Geçer?

Günlük hayatı ciddi şekilde olumsuz yönde etkileyen ve yaşam standartlarını altüst eden diz ağrıları insanı hayattından bezdirebilir. Bu öyle birşeydir ki tüm fiziki hareketlerinize engel olabilir. Özellikle diz ağrıları zamanla kişide depresyona bile neden olabilmektedir. Geçmişte yaşanan bir olay kişileri doktor yerine bir takım krem veya ilaçlara yöneltiyor. Bunun sonucunda ise zamanla dizdeki hasar ağrıya dönüşüyor ve fizik tedavi süreci için geç kalınıyor.

Genç Yaşta Diz Ağrısı Neden Olur Diz Ağrısı Nedenleri Diz Ağrısı Nasıl Geçer?

Diz ağrıları genel olarak hastanın yaş ve oluşum durumlarına göre ikiye ayrılmaktadır. Yaşa göre ağrılar, genel olarak çocukluk, erişkinlik ve yaşlılık ağrılarıdır. Oluşum durumlarına göre ise yapılan spora bağlı, düşmeler, kemik erimesi ve kirençlenmeden kaynaklanmaktadır.

Çocukluk yaşlarında görülen diz ağrıları genelde büyüyen kemiklerden dolayı olmaktadır. Bisiklet sürmek, koşmak, zıplamak gibi faaliyetlerle daha da artan ağrılar genelde 14-15 yaş sonrası yavaş yavaş azalacaktır. Bu ağrılar için herhangi bir tedavi yöntemine gerek duyulmaz. Yine buna keza ufak yaşlarda düşmeye bağlı kırık ve çatlaklar yumuşak doku hasarlarına neden olabilir. Bu durumlar ağrılara neden olabildiği gibi şişkinlik ve menisküs sorunlarına da yol açabilir.

Genç Yaşta Diz Ağrısı Neden Olur Diz Ağrısı Nedenleri Diz Ağrısı Nasıl Geçer?

Erişkin yaşlarda ise beliren ağrılar, aktif ve yoğun iş hayatına bağlı olabilir. Bunun yanında trafik kazaları, kırılma, çıkma ile yumuşak dokuda zarar meydana gelebilir. Bu sebeplerden ötürü diz bölgesinde kopmalar, yırtılmalar ve ön çapraz bağların kopması gibi hasarlar oluşur.

Genç Yaşta Diz Ağrısı Neden Olur Diz Ağrısı Nedenleri Diz Ağrısı Nasıl Geçer?

Diz ağrıları ortopedi, fizik tedavi, diyetisyen ve psikiyatri alanları ile birlikte çalışılması gereken bir durumdur. Tedavi sürecinde medikal, fizik tedavi, diyet, artroskopi gibi müdahaleler gerekebilir. Eğer bu işlemler başarısız olursa hastaya diz kapağı protezi uygulanır. Bu operasyon yaklaşık 1-2 saat arası sürer. Büyük ihtimalle operasyon sonrası ertesi gün hasta taburcu edilir. Bu yöntem hastaya ilerisi için umut veren, moral sağlayan ve hareket kabiliyetinin artmasına yönelik destek sağlar.

Diz Ağrısı İçin Egzersiz Önerileri

Genç Yaşta Diz Ağrısı Neden Olur? Diz Ağrısı Nedenleri? Diz Ağrısı Nasıl Geçer?

  • Egzersizler için öncelikle hareketleri yapabileceğiniz rahat kıyafet giyin.
  • Düz bir zemine oturup ayaklarınızı uzatın.
  • Problemli bacağınız düz, diğer bacağınız bükük olacak şekilde oturun.
  • Oturur vaziyette dizinizi yatağa bastırıp, üst ön adalesini kasıp 5 saniye bekleyin, sonra gevşeyin.
  • Aynı işlemi diğer bacağınız için de yapın.
  • Bu egzersizi her bir bacak için her akşam en az beş dakika boyunca tekrar edin.

İkinci Egzersiz

  • Yine düz bir zeminde ayaklarınızı uzatın ve problemli dizinizin altına 5-6 cm çapında bir havlu rulosu koyarak oturun.
  • Havluya bastırıp dizinizi gererek bacağınızı düzleştirin.
  • Topuğunuzu yerden kaldırıp 5 saniye bekleyin, sonra gevşeyin.
  • Aynı işlemi diğer dizinize de yapın.
  • Bu egzersizi de her bir bacak için en az 5 dakika süresince uygulayın.

Üçüncü Egzersiz 

  • Düz bir zemine hafif yatar pozisyonda, gövdenizi dirseklerinizle destekleyerek uzanın.
  • Ağrıyan bacağınızı düz, diğer dizi bükülü ve ayak tabanı yerde olacak şekilde tutun.
  • Ağrıyan bacağınızın uyluk kaslarını kasın ve bacağınız düz bir şekilde yavaşça yerden 20 cm kadar kaldırın.
  • Bu pozisyonda 5 saniye tutun ve ardından gevşeyin.
  • Bu egzersizi de her bir bacak için 5 dakika boyunca uygulayın. 

Sağlıklı günler diliyoruz... 

 
 

YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber