• Piyasalar
  • down
    BIST 100
    102395
  • up
    USD
    5.7128
  • up
    EURO
    6.2933
  • down
    GBP
    7.0971
  • up
    Altın
    275.487
  • TGRT Haber Arama
  • TGRT Haber Facebook
  • TGRT Haber Twitter
  • TGRT Haber Youtube
  • TGRT Haber RSS
REKLAMI KAPAT
Tarih : 03.07.2019 - 11:45 Yorum : 0

Hamilelikte kabızlık nasıl geçer, Hamilelikte kabızlık neden olur?

Kabızlık, bağırsak hareketlerinin az olarak, tuvaletini yapamama durumudur. Karın ağrısı olur ve dışkı çok sert olur. Hamilelerin üçünden biri bu durumu mutlaka yaşar. Bu durumun sebebi, hormonal değişiklikler ve rahim üzerindeki baskı ve prenatal vitaminlerdeki demirdir.

Hamilelikte kabızlık nasıl geçer, Hamilelikte kabızlık neden olur?

Kabızlık, bağırsak hareketlerinin az olarak, tuvaletini yapamama durumudur. Karın ağrısı olur ve dışkı çok sert olur. Hamilelerin üçünden biri bu durumu mutlaka yaşar. Bu durumun sebebi, hormonal değişiklikler ve rahim üzerindeki baskı ve prenatal vitaminlerdeki demirdir.

Hamilelikte kabızlık neden olur?

Hamilelikte, progesteron hormonundaki artış, vücudunuzun kaslarının gevşemesine neden olur. Bu bağırsaklarınızı etkiler. Böylece daha yavaş hareket eden bağırsaklarınız olur, bu da daha yavaş sindirim sistemi demektir. Bu da kabızlığa neden olur. Kabızlık, hamilelik sırasında sıkça görülür. Reçetesiz satılan ilaçlardan tutun da evde yapılacak birçok yöntemle bu durumun geçmesini sağlayabilir ayrıca bu durumu sakinleştirebilirsiniz.

Hamilelikte kabızlık nasıl geçer?

Lifli gıdalar tüketin

Hamilelikte, günde en az 25 ile 30 gramdan başlayarak lifli gıdalar tüketin. Taze meyve, sebze, fasulyeler, bezelye, nohut, kayısı ve tam tahıllı ekmek gibi.

Ferah bir meyve salatası da yapabilirsiniz. İçine ahududu, elma, muz, incir ve çilek ekleyebilirsiniz veya mısır, brüksel lahanası ve havuçla bir salata hazırlayabilirsiniz.

Susuz kalmayın

Hamileliğiniz boyunca su tüketmek çok önemlidir. İçtiğiniz suyun miktarı iki katına çıkabilir. Genellikle hamilelikle en az 12 bardak su içmek gerekir. Bu bağırsaklarınızın daha yumuşak kalarak sindirimi kolayca yapabilmesine yardımcı olacaktır.

Öğün sayınızı arttırın

Kabızlığın azalmasını önlemek için öğün sayınızı 3 ve fazla yemek yerine; 5-6 öğün fakat az az haline getirin. Böylece mideniz fazla mesai yapmadan yemekleri sindirecek ve yiyecekler bağırsaklara daha kolay ulaşacaktır.

Hareket edin

Düzenli yapılan aktiviteler de bağırsak hareketlerinizin yoluna girmesini sağlayacaktır çünkü egzersizler bağırsakları uyandırır. Hamile anne adaylarının günde 20-30 dakika arasında haftada 3 gün egzersiz yapmaları çok faydalıdır. Bebeğiniz için güvenli olan tüm egzersizleri doktorunuza danışarak yapabilirsiniz.

Zeytinyağı

Zeytinyağını günde yarım çay bardağı limon ile içerek bağırsak hareketlerinizi düzenlemeye yardımcı olabilirsiniz. Bu, bağırsaklarınız rahatlamasına hem de bağırsaklarda asılı kalmış, atılamayan dışkıların temizlenmesine yarayacaktır. Bunu 2 hafta boyunca her sabah için.

Sıcak su

Sabah uyanır uyanmaz, hiç bir şey yemeden önce ılık hatta sıcağa yakın bir bardak su için. Bu sizin bağırsaklarınızın daha kolay açılmasına ve çalışmaya başlamasına yardımcı olacaktır.

Kayısı

Kayısının kendisi de tüketilebileceği gibi bir bardak su içine koyulup bir gece bekletilirse ve ertesi gün içilirse de faydası görülecektir.

İncir

Taze incir, bağırsakları çalıştırmaya yarayan en kuvvetli meyvelerden biridir. Bunu günde aşırıya kaçmadan tüketebilirsiniz.

 
 

YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber