• Piyasalar
  • down
    BIST 100
    100821
  • up
    USD
    5.6899
  • up
    EURO
    6.2969
  • up
    GBP
    7.1013
  • up
    Altın
    275.242
  • TGRT Haber Arama
  • TGRT Haber Facebook
  • TGRT Haber Twitter
  • TGRT Haber Youtube
  • TGRT Haber RSS
REKLAMI KAPAT
Tarih : 01.07.2019 - 14:29 Yorum : 0

Hamilelikte kalça ağrısı nedenleri, Hamilelikte kalça ağrısına evde tedavi yöntemleri

Hamilelikte kalça ağrısı yaşıyorsanız, yalnız değilsiniz. Birçok kadında, hamilelik sırasında bir çeşit kalça ağrısı görülür. Ağrı kalçanın yanına veya arkasına veya genel pelvik kuşak alanına doğru olabilir. Daha az veya daha keskin olabilir ve yavaş yavaş veya aniden yanabilir.

Hamilelikte kalça ağrısı nedenleri, Hamilelikte kalça ağrısına evde tedavi yöntemleri

Hamilelikte kalça ağrısı yaşıyorsanız, yalnız değilsiniz. Birçok kadında, hamilelik sırasında bir çeşit kalça ağrısı görülür. Ağrı kalçanın yanına veya arkasına veya genel pelvik kuşak alanına doğru olabilir. Daha az veya daha keskin olabilir ve yavaş yavaş veya aniden yanabilir.

Kalça ağrısı hamilelik sırasında herhangi bir noktada başlayabilir ancak bebeğiniz büyüdükçe ve vücudunuz doğum için hazırlanırken ikinci ve üçüncü üç aylık dönemlerde, bu ağrının ortaya çıkma olasılığı daha yüksektir.

Hamilelik sırasında kalça ağrısı nedenleri

Relaxin yani gevşeme

Gevşeme hormonu, hamilelik sırasında artar. Adından da anlaşılacağı gibi, kemiklerinizi vücudun her yerine bağlayan dokuyu rahatlatır. Bu, özellikle bel ağrısı veya kalça ağrısı olmak üzere pelvik rahatsızlığa neden olabilir.

Kilo alımı

Siz bebeğiniz kilo aldıkça, kemiklerinize ve eklemlerinize daha fazla baskı uygulanır. Aşırı kilo alımı kalça ağrısına neden olur. Kilo alım konusunda doktorunuzla görüşün.

Duruş bozuklukları

Duruşunuz, kilo alımı ve karnınızın büyümesi ile iyice değişebilir. Ayrıca bebeğiniz, bir taraftan diğer tarafa daha fazla yerleştiyse bu ağrıya neden olabilir.

Geçici osteoporoz

Bazı kalça ağrıları, kalça kemiklerinizin aşırı derecede mineral yani kalsiyum kaybından veya geçici osteoporoz olarak bilinen şeyden kaynaklanabilir. Bu durum, bazen ikinci veya üçüncü dönem üç ayda başlar ve kalsiyum ve potasyum seviyeleri ile ilgili olabilir.

Uyku pozisyonu

Yan yatma bazen kalçanıza baskı uygulayarak ağrıya neden olabilir. Hamilelikte çok fazla uyku pozisyonu seçeneğiniz olmadığından sağına doğru uymak en rahat uyku pozisyonudur.

Hamilelikte kalça ağrısına evde tedavi yöntemleri

Vücudu germe hareketleri

Kalçayı gerginleştirmek, sertleşmiş bir kalçayı rahatlatmaya yardımcı olabilir. Bunun yanı sıra bazı nazik ve hamilelere uygun egzersiz hareketlerini bir uzmandan yardım ve bilgi alarak yapabilirsiniz.

Örneğin masa pozisyonunda durun. Yüzünüz yere bakacak şekilde. Sonra sırtınızı havaya doğru dikleştirip tekrar masa pozisyonuna geri dönün.

Ağrı kesici

Doktorunuza danışarak size önerebileceği ağrı kesiciler ile kalça ağrınızı hafifletebilirsiniz.

Sıcak banyo

Sıcak, ağrılı bölgeye kan akışını hızlandıracaktır. Aynı zamanda eklem ağrıları ve kas spazmlarını azaltır. Bu yüzden sıcak bir duş iyi gelebilir ancak bu vücut sıcaklığınızdan yüksek olmamalı. Banyo suyunuza magnezyum sülfat olan Epson tuzu da ekleyebilirsiniz. Epson tuzunun vücuda birçok faydası vardır. Bu tuza aktarlardan kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

Sıcak kompres

Ilık suya batırılmış bir havlu veya ütüyle ısıtılmış bir bez veya havlu da olur, kullanarak kalçanızdaki ağrılı yere koyabilirsiniz. Bu da gevşemeye yardımcı olacaktır. Sıcak su torbası da işinizi pratik bir şekilde görmenize yardımcı olur. Bir seferde 10-15 dakika uygulayın.

Masaj

Eşinizden ağrılı bölgeyi yavaşça ovmasını isteyebilirsiniz. Masaj, kasları omuragay doğru gererek ve gövde kısmınızı aça-maya odaklanarak yapılmalıdır.

Dizlerinizi ve kollarınızı hamilelik yastığına ya da birkaç ayrı yastığa sarılacak şekilde yanınıza koyun.

Eşinizin, sırtınızdaki üçgen sakrumunuzun kenarını bulmasını sağlayın. Kalça kemiğinizden sırtınıza pelvisinizden geçen bir çizgi hayal edin. Bu sizin üçgen sakrumunuzdur. Avuç içi ile ayağınıza doğru bastırın. Aynı zamanda diğer avcunuzla göğüs kafesine doğru zıt yönde bölgenin gerilmesini sağlayın.

Eşiniz ayrıca doğrudan kalça kemiğine de odaklanabilir, bölgeye yumrukları ile dairesel veya sallanan bir hareketle hafif bir basınç uygulayarak masaj yapabilirsiniz.

Vücudunuzun diğer tarafında da istediğiniz gibi masajı tekrarlayın.

 
 

YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber