• Piyasalar
  • down
    BIST 100
    100237
  • up
    USD
    5.7344
  • up
    EURO
    6.3129
  • down
    GBP
    7.1419
  • up
    Altın
    280.08
  • TGRT Haber Arama
  • TGRT Haber Facebook
  • TGRT Haber Twitter
  • TGRT Haber Youtube
  • TGRT Haber RSS
REKLAMI KAPAT
Tarih : 27.08.2019 - 16:58 Yorum : 0

Karpuzun faydaları ve Karpuzun zararları nelerdir

Karpuz; ferahlatıcı, lezzetli, sağlıklı bir o kadar da tatlı bir görüntüye sahip meyvedir. Görüntüsü ne tuallere ne kumaşlara ne dekorasyon fikirlerine ilham vermiştir. Bunca güzelliğinin yanı sıra biz bugün sizler için karpuzun bilinen ve bilinmeyen tüm yararlarını ve zararı olup olmadığını açıklayacağız.

Karpuzun faydaları ve Karpuzun zararları nelerdir

Karpuz; ferahlatıcı, lezzetli, sağlıklı bir o kadar da tatlı bir görüntüye sahip meyvedir. Görüntüsü ne tuallere ne kumaşlara ne dekorasyon fikirlerine ilham vermiştir. Bunca güzelliğinin yanı sıra biz bugün sizler için karpuzun bilinen ve bilinmeyen tüm yararlarını ve zararı olup olmadığını açıklayacağız.

Karpuzun besin değerleri

  • C Vitamini: Referans Günlük Alımın (RDI)% 21'i
  • A Vitamini: RDI'nin% 18'i
  • Potasyum: RDI'nın% 5'i
  • Magnezyum: RDI'nın% 4'ü
  • B1, B5 ve B6 Vitaminleri: RDI’nin% 3’ü

Karpuzun faydaları

  • İçeriğindeki %92 oranındaki su nedeniyle vücudunuzun susuzluğunu gidermeye yardımcı olur. Cildinizin iyi bir şekilde nemlenmesini de bu şekilde sağlamış olur.
  • Lif içeriği sayesinde, fazla kalori almadan fazlaca doymanızı sağlar. Bu da diyet listelerine rahatlıkla alınmasına neden olur.
  • Kalori miktarı, çilek gibi kalori miktarı az olan bir meyveden bile düşüktür.  Bir fincan karpuz yaklaşık olarak 154 gram ağırlığındadır. Bu da sadece 46 kaloridir.
  • İçerdiği c vitamini nedeniyle serbest radikallerin hücre hasarını önlemeye yardımcı olmasına yarayan bir antioksidandır.
  • Likopen denilen bir A vitamini olarak değişmeyen bir karotenoid türüdür. Bu güçlü antioksidan, domates ve karpuz gibi gıdalarda bulunur ve kolay içim sağladığı gibi insan sağlığına da birçok yararı vardır.
  • Cucurbitacin E denilen bir antioksidan ve antienflamatuar etkileri olan bir bitki bileşiğine de sahiptir.
  • Kanseri önlemeye yardımcı olabilecek; cucurbitacin E ve likopen gibi bazı bileşiklere sahiptir.
  • Karpuz, likopen, sitrülin ve diğer vitamin ve mineraller de dahil olmak üzere, kalp sağlığına faydalı olup, onu geliştirebilecek çeşitli bileşenlere sahiptir.
  • Karpuz, anti-enflamatuar antioksidanlar likopen ve C vitamini bakımından zengin olduğundan enflamasyonun ve oksidatif hasarın azaltılmasına yardımcı olabilir. Enflamasyon birçok kronik hastalığın anahtar sürücüsüdür.
  • Likopen, antioksidan ve antienflamatuar özellikleri sayesinde gözlerin sağlıklı kalmasına ve yaşa bağlı makula dejenerasyonuna (AMD) karşı korunmasına yardımcı olabilir.
  • Karpuzdaki bir amino asit olan sitrülin kas ağrısını azaltmaya yardımcı olur.
  • Karpuzdaki iki vitamin- A ve C - cilt ve saç sağlığı için önemlidir. C vitamini, cildinizi yumuşak ve saçınızı güçlendiren bir protein olan vücudunuzun kollajen yapmasına yardımcı olur.
  • Karpuz, bol miktarda su ve az miktarda lif içerir; bunların her ikisi de sağlıklı sindirim için önemlidir. Lif dışkı için büyük miktar sağlar, su ise sindirim sisteminizin etkili bir şekilde hareket etmesini sağlar. Karpuz dahil su ve lif bakımından zengin meyve ve sebzeler yemek, normal bağırsak hareketlerini arttırmada çok yardımcı olabilir.
  • Doğal bir idrar söktürücü olduğundan böbrek sağlığınızı korumaya yardımcı olur.
  • Karaciğeri temizler ve kandaki ürik asitle baş ederek, vücutta oranını azaltır.
  • Sitrulin maddesi denilen bir madde içerdiğinden kolay kilo vermenize önemli katkıları vardır.
  • Magnezyum, potasyum ve amino asit gibi bileşenlere sahip olduğundan kan akışını düzenlemeye hızla yardımcı olur ve yüksek tansiyonu dengeler. Her gün bir dilim karpuz yemek tansiyonunuz için faydalı olacaktır.
  • Vücut enerjinizi arttırmaya yardımcı olur.
  • Dehidrasyonu önler ve mutluluk hormonu salgılamanızı sağlar.
  • Ereksiyon sorunlarına karşı faydalıdır.
  • Erken yaşlanma riskini azaltmaya yardımcıdır.
  • Uykusuzluk yaşıyorsanız bunun iyileşmesine katkısı vardır.
  • Kabızlığın geçmesini sağlar.
  • Sindirim sisteminizin daha hızlı ve kolay çalışmasına önemli katkıları vardır.

Karpuzun zararları nelerdir?

  • Aşırı tüketimde, kan basıncını fazlaca düşüreceğinden tansiyon düşüklüğü problemi olanlar problem yaşayabilir.
  • Gaz yapan bir meyvedir.
  • Yine aşırı tüketimi ishale neden olabilir.
  • Az da olsa şeker içerdiğinden özellikle geceleri yenildiğinde kilo alımını tetikler.              
  • Gebelikte aşırı tüketimi, gebelik diyabetine neden olabilir.
 
 

YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber