Tgrt Haber
Ramazan Vuslat
Ramazan Vuslat
22 Temmuz 2020 05:18

NAVTEX Nedir / NAVTEX İlan Etmek Ne Demek?

Türkiye ve Yunanistan arasında Meis Adası ile ilgili yaşanan gerilim sonrası Türkiye’nin Meis Adası’nda NAVTEX ilan etmesi, Yunan ordusunu alarma geçirdi ve Yunanistan’ın Genelkurmay Başkanı Konstantinos Floros, acil olarak ülkesi Yunanistan’a geri döndü. Yaşanan bu olay sonrası Türkiye’de gündeme gelen ve merak konusu olan: “NAVTEX nedir? NAVTEX ne anlama geliyor? NAVTEX ilan etmek nedir? NAVTEX’in anlamı ne? NAVTEX ilan etmek ne demek?” gibi başlıkların ne anlama geldiğini anlatmaya çalışacağız.

NAVTEX Nedir / NAVTEX İlan Etmek Ne Demek?
Türkiye NAVTEX İlan Etti Yunanistan Genel Kurmay Başkanı Acil Ülkesine Döndü,,NAVTEX B2 Konu İçerik Karakteri,,Navtex’in Uluslararası Mesaj Kodları Nasıldır?,,NAVTEX’in Kullandığı Frekans Aralıkları,,Türk Denizlerinde NAVTEX Nasıl Kullanılır?,,NAVTEX Nedi

Kısa adı: NAVTEX (Navigational Telex) olan Navtex aslında bir cihazdır ve uluslararası orta frekansta gemilerin seyir halindeyken tehlike ve emniyet raporları ile hava raporu tahmin ve uyarılarını otomatik olarak yazılı veren haberleşme cihazı olarak bilinmektedir.

NAVTEX Nedir / NAVTEX İlan Etmek Ne Demek?

Bu cihaz, tek yönlü ve kıyıdan 740 km uzaklıkta (takribi olarak 400 deniz mili) yayın yapan kıyı istasyonundan otomatik veri almaktadır. Navtex, Uluslararası Denizcilik Organizasyonu (IMO)’nun bir parçasıdır. Aynı zamanda GMDSS (Küresel Denizde Tehlike ve Emniyet Sistemini)'in de önemli bir parçasıdır.

Yani kısaca NAVTEX deniz seyir ikazlarını, meteorolojik tahminleri ve ikazları, arama kurtarma ilanlarını ve gemiler için yayınlanan benzer bilgileri gemilere anında dağıtmak için tasarlanmış uluslararası otomatik bir haberleşme sistemdir.

Türk Denizlerinde NAVTEX Nasıl Kullanılır?

Türk Denizlerinde NAVTEX Nasıl Kullanılır?

Türk karasularında veya kıta sahanlığı içinde Navtex mesaj ve seyir duyurularını Deniz Kuvvetleri Komutanlığı Seyir, Hidrografi ve Oşiongrafi Dairesi Başkanlığı İstanbul, İzmir, Antalya, Samsun’da yayın istasyonlarından yapmaktadır.

Seyir duyuruları hem sivil hem askeri tüm gemi ve tekneler için bağlayıcıdır. Bu duyuruları Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü Web sitesinde de yayınlanarak denizcilerin güvenli seyirleri garanti edilmektedir.

NAVTEX’in Kullandığı Frekans Aralıkları

NAVTEX’in Kullandığı Frekans Aralıkları

Navtex bir çeşit radyo frekansı kullanarak yayım yapan bir sistemdir. Navtex’in yayım dili hem İngilizce ve hem de o ülkeye ait bir dil seçeneği ile yayım yapabilir.

  • Navtex’de İngilizce yayınlar 518 kHz bandından yapılmaktadır.
  • Yerel dildeki yayımlarsa 490 kHz ve 4209,5 kHz frekanslarında yapılmaktadır.

Navtex’in yayım bölgelerine “NAVAREA” adı verilmektedir.

Navtex’in Uluslararası Mesaj Kodları Nasıldır?

Navtex’in Uluslararası Mesaj Kodları Nasıldır?

Navtex mesajları yaymak için Binary kodlama sistemini kullanmaktadır. Bütün mesajların başlangıcı, “ZCZC” harfleriyle başlamaktadır.

Mesaj kodları ise “B1, B2, B3, B4” serileri kapsamında dört karakterle yayımlanmaktadır.

  • B1 Karakteri: İstasyon adını ifade eden harf bulunur.
  • B2 Karakteri: Gönderilen mesajın içeriğini belirten harf bulunur.
  • B3, B4 Karakterleri: Mesajın sıra numarasını belirtir.

NAVTEX B2 Konu İçerik Karakteri

NAVTEX B2 Konu İçerik Karakteri

B2 karakterinin içerdiği yayın türlerine örnekler:

A: Seyir Uyarıları

B: Hava Uyarıları (Fırtına Uyarı Raporları)

C: Buz Raporları (Buzullara yakın denizler için)

D: Arama ve Kurtarma Raporları

E: Hava tahmin Raporları

F: Pilot Servisleri

G: DECCA Mesajları

H: LORAN Mesajları

I: OMEGA Mesajları (Omega Mesajları artık kullanılmamaktadır.)

J: SATNAV Mesajları

K: Diğer elektronik sistem mesajları

L: Seyir Uyarıları (A mesaj tipine ek olarak yayın yapılır.)

V: Balıkçılara Duyurular (Amerika'da kullanılmaktadır.- Aktif değildir.)

W: Çevresel Uyarılar (Amerika'da kullanılmaktadır.- Aktif değildir.)

X: Boş Mesaj

Y: Özel Servisler (IMO tarafından belirlenir.)

Z: Yayın yapılacak mesaj olmadığını belirtir. 

Bu mesaj türlerinden A, B, D ve L mesajları engellenemez.

Türkiye NAVTEX İlan Etti Yunanistan Genel Kurmay Başkanı Acil Ülkesine Döndü

Türkiye NAVTEX İlan Etti Yunanistan Genel Kurmay Başkanı Acil Ülkesine Döndü

Türkiye’nin Sismik Araştırma gemisi olan Oruç Reis'in Meis Adası'nın güney ve doğusunda sondaj faaliyetlerini yapacağı belirtilmesinin ardından Güney Kıbrıs'ta bulunan Yunanistan Genelkurmay Başkanı Konstantinos Floros, acil olarak ülkesine geri döndü.

Güney Kıbrıs'ta resmi ziyaretler yapan Floros, Rum Milli Muhafız Ordusu Komutanı Korgeneral Demokritos Gervakis ile görüştü.

Görüşme Türkiye'nin Doğu Akdeniz'deki çalışmaları ele alındı. Floros, Türkiye'nin Meis Adası bölgesi ile ilgili NAVTEX ilan etmesinin ardından ziyaretini yarıda keserek Atina'ya döndü. Floros, Rum Kilisesi Başpiskoposu Hrisostomos ile de bir araya geldi.

Rum medyası, Rum Başkanlık ofisi Dışişleri Bakanlığı'nın da konuyu yakından takip ettiğini yazdı.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...