• Piyasalar
  • up
    BIST 100
    1220
  • down
    USD
    7.8267
  • down
    EURO
    9.2738
  • up
    GBP
    10.2492
  • up
    Altın
    483.512
  • TGRT Haber Arama
  • TGRT Haber Facebook
  • TGRT Haber Twitter
  • TGRT Haber Youtube
  • TGRT Haber RSS
REKLAMI KAPAT
Tarih : 07.10.2020 - 11:23 Yorum : 0

Pasaport Nasıl Alınır? Pasaport Başvurusu Nereye Yapılır?

Ülkemiz, seyahat amacına göre farklı gezi önerileri sunabilecek zenginliklere sahip muhteşem doğal bir güzelliğe sahip... Bu yüzden TGRT Haber TV Dijital Varlıklar olarak internet sitemizde sizler için hazırlamış olduğumuz onlarca gezi yazısı var. Ancak bu sefer yurt dışına çıkmak ve oralarda gezmek isteyenler için yeni gezi yazıları yazmayı planlıyoruz. Elbette yurt dışına çıkmak için öncelikle bir pasaporta sahip olmamız gerekiyor. Yurt dışına yolculuk yapmak isteyenler için hazırlamış olduğumuz bu yazıda: "Pasaport nasıl alınır?, Pasaport Başvurusu nasıl yapılır? Pasaport ücretleri, Pasaport türleri, Dijital pasaport nasıl alınır? Pasaport başvurusu nereye nasıl yapılır? Pasaport başvurusuna gerekli olan evraklar nelerdir?" gibi aklınıza takılan tüm sorulara cevaplar vermeye daha sonra da sizlere yurtdışında gezilecek görülecek yerleri tanıtmaya çalışacağız. Şimdiden keyifli okumalar, iyi gezmeler diliyoruz tüm okuyucularımıza...

Pasaport Nasıl Alınır? Pasaport Başvurusu Nereye Yapılır?

Pasaport Nedir?

Yurt dışına çıkmayı hedefleyenler için ilk defa pasaport almak hiç kuşkusuz heyecan verici bir duygudur. Yaşadığı ülkenin dışına çıkarak dünyanın farklı noktalarını görmenin bir bedeli ve bir de olmazsa olmaz evrakları vardır. Her ülke vatandaşının bir nevi kimliği hükmünde olan pasaport bizler için de yurt dışındaki kimliğimiz hükmündedir. İçinde şahsi kimlik bilgilerimizin olduğu, gideceğiniz ülkenin vize ve giriş kaşelerinin bulunduğu pasaportunuzun olması her vatandaş için zorunludur.

Kısaca yurt dışına çıkmak istiyorsanız pasaporta ihtiyacınız vardır veya pasaportsuz yurt dışına çıkamazsınız. Tüm ülkeler tarafından istenen ve olmadan ülke dışına adım atamayacağınız pasaport almak, türlerine (yeşil, kırmızı, gri pasaport vb. gibi.) göre değişiklik göstermektedir.

Pasaport Nasıl Alınır? Pasaport Başvurusu Nereye Yapılır?

Yaşanan teknolojik gelişmeler ile birlikte günümüzde pasaport almak, pasaport başvurusunda bulunmak zor olmaktan çıkıp daha erişilebilir hale gelmiştir. Yurt dışına çıkmanız için gerekli olan pasaport başvuru sürecinizi kolaylaştırmak için yalın ve anlaşılabilir bilgileri derlediğimiz bu makalede, ilk defa pasaport başvurusu nasıl yapacağınızı, hangi belgeleri toplayacağınızı, yenileme ve pasaport hakkında merak edilen tüm sorulara cevaplar bulacaksınız.

Pasaportun ne işe yaradığını artık biliyoruz. Şimdi gelin hep birlikte pasaport türlerine, kimler hangi pasaporta başvurabilir bakalım. 

Pasaport Türleri Nelerdir? Kim Hangi Pasaportu Alabilir?

Öncelikle pasaport başvurusu yapacak olan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının T.C. kanunlarınca belirtilen bazı kriterleri taşıması durumunda başvurabilecekleri 4 farklı pasaport çeşidi bulunmaktadır. Dört farklı renkte olan bu pasaportlar başvuru yapacak olan kişilerin kanunlarca belirtilen kriterlere ve seyahat amacına uygunluğuna göre verilmektedir.

Pasaport nasıl alınır?

Bunlar sırasıyla:

  • Bordo Pasaport (Umuma Mahsus Pasaport)
  • Yeşil Pasaport (Hususi Pasaport)
  • Siyah Pasaport (Diplomatik Pasaport)
  • Gri Pasaport (Hizmet Pasaportu)
  • Yabancılara Mahsus Pasaport*
  • Geçici Pasaport (Geçici Seyahat Belgesi)*

olarak bilinir. 

Bordo Pasaport (Umuma Mahsus Pasaport) Nasıl Alınır?

Daha çok ‘Bordo Pasaport’ olarak anılan Umuma Mahsus Pasaport türü, tüm T.C. Vatandaşlarının yurt dışı seyahatleri için başvuru yaptığı bir pasaport türüdür. Eğer bir kamu görevlisi/çalışanı değilseniz başvurunuzu bu pasaport türüne göre yapmalısınız.

umuma-mahsus-bordo-pasaport

Umuma Mahsus Pasaport başvurusu yapacak olan kişilerin başvuru öncesi aşağıdaki belgeleri tamamlaması gereklidir.

  • T.C. Kimlik Kartı veya geçici kimlik belgesinin aslı,
  • 2 adet biyometrik fotoğraf (Son 6 ay içerisinde çekilmiş),
  • Pasaport harç ve defter bedeli dekontu,
  • Öğrenci belgesi (Harçsız pasaport başvurusu yapacak olanlar için),
  • Muvafakat belgesi (Yetişkin olmayanlar veya engelliler için),
  • Eski pasaport (Daha önce kullanılan ve iptal edilmeyen pasaportlar).

Yeşil Pasaport (Hususi Pasaport) Nasıl Alınır?

Vatandaşların "Yeşil Pasaport" olarak bildiği Hususi Pasaportlar devlet için resmi işleri yürüten üst düzey veya kıdemli devlet memurları, derecelerine göre belediye başkanları ve kamuda görevli ilgili diğer kişilerin başvurabileceği pasaport türü arasında yer alır. Yeşil pasaportlar, birinci, ikinci ve üçüncü derece devlet memurlarına, bu kadrolara karşılık gösterilmek veya T.C. Emekli Sandığı ile ilgilendirilip emekli kesenekleri ve diğer kamu görevlileri ile birinci derece kadro ile emekliliğe hak kazanmış olan belediye başkanlarına, il ve ilçe belediye başkanları ve hususi pasaport alabilecek durumda bulunanların eşlerine, hususi pasaport almaya hakkı bulunduğu sırada vefat edenlerin dul eşlerine, hususi pasaport sahibi kişilerin yetişkin olmayan veya yetişkin olsalar dahi yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayıp öğrenimi devam eden çocuklarına (25 yaşa kadar) ve yine yetişkin olsalar dahi yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan, aynı zamanda bedensel, zihinsel veya ruhsal engellerinden en az biri nedeniyle sürekli bakıma muhtaç durumda olduğu resmi sağlık kurumlarının düzenlediği sağlık kurulu raporu ile belgelenen çocuklara verilmektedir.

Yeşil Pasaport Nasıl Alınır?

Diğer taraftan, yıllık ortalama ihracat değerlerine göre yapılan sınıflandırmada; son üç yılda yıllık ortalama ihracat tutarı Bakanlar Kurulu’nun belirleyeceği değerin üzerinde olan firma yetkililerine, T.C.K. 53. maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa dahi, kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile, devletin güvenliğine karşı suçlar, anayasal düzene ve bu düzenin işletişine karşı suçlar, zimmet, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamaları kaydıyla, Bakanlar Kurulu’nca belirlenen esaslara göre 2 yıl süreyle Yeşil pasaport verilmektedir.

Hususi pasaport başvurusu yapacak olan kişilerin;

  • Yeşil pasaport talep formu (Çalışanlar için),
  • Emeklilik yazısı (Emekliler için),
  • T.C. Kimlik Kartı aslı,
  • 2 adet biyometrik fotoğraf (Son 6 ay içerisinde çekilmiş),
  • Muvafakat belgesi (Yetişkin olmayanlar veya engelliler için),
  • Eski pasaport (Daha önce kullanılan ve iptal edilmeyen pasaportlar),
  • Pasaport defter bedeli dekontu (Hususi pasaport başvurusuna bulunacak kişiler harç bedelinden muaftır).

başvuru öncesi yukarıdaki belgeleri tamamlayarak başvuruda bulunması gerekir. 

Yeşil pasaport talep formu için tıklayınız.

Yeşil pasaport sahibi kişilerin çocuklarının pasaport alabilmeleri için;

  • Bir iş sahibi olmamak,
  • Bekâr olmak,
  • Yeşil pasaport sahibi ebeveyni ile birlikte yaşıyor olmak,
  • 25 yaşını doldurmamış olmak,
  • Bir eğitim ve öğretim programına kayıtlı öğrenci olmak (öğrenci olduğuna dair okullarından alınmış e-imzalı, ıslak imzalı veya e-devletten alınmış en az az 60 gün süreli öğrenci belgesi)
  • Stajyer olarak çalışanlardan Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan ıslak imzalı, kaşeli ve mühürlü stajyer olduğunu gösterir belge.

gerekli olan şartlar ise yukarıdaki gibidir. 

Sürekli bakıma muhtaç olan engelli çocukların hususi pasaport sahibi ebeveynlerinden yararlanarak pasaport alabilmeleri için;

  • Bir iş sahibi olmamak,
  • Bekâr olmak,
  • Yeşil pasaport sahibi ebeveyni ile birlikte yaşıyor olmak,
  • Sürekli bakıma muhtaç ibareli sağlık kurulu raporu, ‘ağır engelli’ ibareli veya engel oranı %50 ve üzeri süresiz geçerliliği olan sağlık kurulu raporunun ibraz edilmesi gerekmektedir.

 gerekli olan şartlar yukarıdaki gibidir. 

Yeşil pasaport ile ilgili daha fazla bilgi almak için Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nün sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Siyah Pasaport (Diplomatik Pasaport) Nasıl Alınır?

Vatandaşların daha çok "Siyah Pasaport" olarak bildiği Diplomatik pasaportlar, T.C. Dışişleri Bakanlığı tarafından tespit edilecek süre içerisinde geçerli olmak üzere daimi görevle gidenlere, görev veya seyahat için gidenlere görevlerinin veya yapacakları seyahatlerinin amacına göre bir seyahate mahsus veya azami 2 yıllığına verilmektedir.

Diplomatik pasaportlar;

  • T.B.M.M. üyelerine,
  • T.B.M.M. üyesi olmayan bakanlara,
  • Anayasa Mahkemesi Başkan ve üyelerine
  • Yargıtay, Danıştay, Askeri Yargıtay, Askeri Yüksek İdare Mahkemesi, Uyuşmazlık Mahkemesi, Sayıştay, Genel Kurmay birinci ve ikinci başkanlarına,
  • Cumhuriyet başsavcısına,
  • Orgenerallere, oramirallere,
  • Eski cumhurbaşkanlarına,
  • Yasama meclisleri eski başkanlarına,
  • Eski başbakanlar ve dışişleri eski bakanlarına,
  • Cumhurbaşkanlığı genel sekreterine,
  • T.B.M.M. başkanlığı genel sekreterine,
  • Başbakanlık ve bakanlık müsteşarlarına
  • Diyanet İşleri başkanına,
  • Valilere,
  • Büyükşehir Belediye Başkanlarına,
  • Büyükelçi unvanını almış olanlara
  • Dışişleri Bakanlığı meslek mensuplarına,
  • Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar başkanına,
  • Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı başkanına ve bu başkanlığın yurt dışındaki Program Koordinasyon Ofisi sorumlusuna,
  • Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği üst düzey görevlilerinden resmi bir görevle gönderilenlere, T.C. dış temsilcilikleri nezdinde memur edilen müşavirlere,
  • Ateşeler ve muavinlerine,
  • Din hizmetleri koordinatörlerine,
  • Hükümet adına milletlerarası resmi müzakereler yapılması, mukavelenameler akdi için veya milletlerarası toplantılarla kongre ve konferanslara katılmak üzere gönderilenlere ve yabancı devletler veya milletlerarası teşekküller nezdinde daimi veya geçici görev yapmak üzere gönderilenlere ve siyasi kuryelere

verilmektedir.

Bununla birlikte diplomatik pasaport alabilecek durumda bulunan veya diplomatik pasaport sahibi olan kişilerin unvan ve görevleri devam ettiği sürece eşlerine de verilmektedir.

diplomatik-siyah-pasaport nasıl alınır

Diğer taraftan Siyah pasaport sahibi kişilerin unvan ve görevleri devam ettiği sürece, yetişkin olmayan veya yetişkin olsalar bile ebeveynlerinin yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan öğrenimi devam eden çocuklarına 25 yaşına kadar, yine yetişkin olsalar bile ebeveynlerinin yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan aynı zamanda bedensel, zihinsel veya ruhsal engellerinden en az biri nedeniyle sürekli bakıma muhtaç durumda olduğu resmi sağlık kurumlarının düzenlediği sağlık kurulu raporu ile belgelenen çocukların da diplomatik pasaport sahibi ebeveyni ile aynı sürede geçerli olmak üzere diplomatik pasaport almaya hakları bulunmaktadır.

Diplomatik pasaport başvurusu yapacak olan kişilerin;

  • Üzerinde T.C. kimlik numarası bulunan kimlik kartı,
  • Diplomatik e-Pasaport başvuru formu,
  • Diplomatik e-pasaport cüzdan bedelinin Türkiye İş Bankası’nın Dışişleri Bakanlığı şubesi nezdindeki Dışişleri Bakanlığı/PDGY/Diplomatik e-Pasaport hesabına yatırıldığına dair dekont,
  • 2 adet biyometrik fotoğraf (Son 6 ay içerisinde çekilmiş).

başvuru öncesi yukarıdaki belgeleri tamamlaması gereklidir.

Diplomatik e-Pasaport başvuru formu için tıklayınız.

Diplomatik pasaport hakkında daha fazla bilgi almak için T.C. Dışişleri Bakanlığı Diplomatik e-Pasaport sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Gri Pasaport (Hizmet Pasaportu) Nasıl Alınır?

Vatandaşların "Gri Pasaport" olarak bildiği Hizmet Pasaportları da Türkiye Cumhuriyeti Devleti nezdinde, hususi idarelerce veya belediyelerce resmi görev ile yurt dışına gönderildiklerinde veya yurt dışında göreve tabi olduklarında verilen bir pasaport türüdür.

Gri pasaport sahibi kişilerin eşlerine, yetişkin olmayan veya yetişkin olsalar bile yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan öğrenimi devam eden çocuklarına 25 yaşına kadar, yine yetişkin olsalar bile yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan aynı zamanda bedensel, zihinsel veya ruhsal engellerinden en az biri nedeniyle sürekli bakıma muhtaç durumda olduğu resmi sağlık kurumlarının düzenlediği sağlık kurulu raporu ile belgelenen çocuklarına da Gri pasaport sahibi ebeveynleri ile aynı sürede geçerli olmak üzere verilmektedir.

hizmet-gri-pasaport nasıl alınır?

Diğer taraftan, T.C. üyesi bulunduğu milletlerarası kuruluşlarda memur statüsünde çalışanlar ile Türk Hava Kurumu ve Türkiye Kızılay Cemiyetince görevlendirilenlere de Gri pasaport verilmektedir.

Gri pasaport başvurusu yapacak olan kişilerin;

  • Hizmet Damgalı Pasaport talep formu (Mensubu bulunduğu makamca yetkili amir tarafından tasdiklenerek verilir),
  • T.C. Kimlik Kartı aslı,
  • 2 adet biyometrik fotoğraf (Son 6 ay içerisinde çekilmiş),
  • Muvafakat belgesi (Yetişkin olmayanlar veya engelliler için).

başvuru öncesi yukarıdaki belgeleri tamamlaması gereklidir

Gri Pasaport talep formu için tıklayınız.

Yabancılara Mahsus Pasaport Nasıl Alınır?

Yabancılara Mahsus Pasaportlar, Türkiye’ye yalnız bir giriş için veya Türkiye’den yalnız bir çıkış için veya gidiş ve geliş için verilen pasaport türüdür.

Yabancılara Mahsus Pasaport

Türkiye’ye yalnızca bir giriş için verilen pasaportlar Türkiye’ye girişin gerçekleşmesi durumunda, Türkiye’den çıkış için verilen pasaportlar ise kişinin pasaportta belirtilen ülkeye gitmesiyle son bulan pasaport türüdür.

Bir gidiş ve bir geliş için verilen pasaportlar ise T.C. İçişleri Bakanlığı’nın takdirine göre 3 ay, 6 ay, 1 yıl veya 2 yıl geçerli olmak üzere verilir.

Geçici Pasaport Nasıl Alınır?

Geçici pasaport, yurt dışına çıkan veya yurt dışında hali hazırda yaşayıp da geçerli bir pasaportu olmaya kişilere, yurt dışı seyahatinde pasaportunu kaybettiği esnada, yurt dışında bulunduğu sırada pasaportunun geçerlilik süresinin bitmesi nedeniyle ve Türkiye’ye gönderilme (sınır dışı edilme) gibi durumlarda kişinin bulunduğu ülkedeki T.C. dış temsilcilikleri tarafından verilen ve seyahat belgesi yerine geçen bir pasaporttur.

Geçici Pasaport Nasıl Alınır?

Bununla birlikte sağlık sorunu veya kişinin bir yakınının vefatı gibi mücbir durumlarda bulunduğu ülkedeki T.C. dış temsilciliklerinin onayıyla, tek seferlik olmak kaydıyla en fazla 1 yıl süreli verilmektedir.

Pasaport Defter ve Harç Bedeli Ne Kadar? (2020 yılı için)

Dört farklı türü olan pasaport başvurusu için harç ve defter bedeli ücretleri ise

Süre                      Harç                   Defter Bedeli                     Toplam

6 Ay                       208,30 TL              160,00 TL                        368,30 TL

1 Yıl                       304,40 TL              160,00 TL                        464,40 TL

2 Yıl                       497,00 TL              160,00 TL                        657,00 TL

3 Yıl                       705,90 TL              160,00 TL                        865,90 TL

3+ Yıl                     994,80 TL              160,00 TL                        1.154,80 TL

yukarıdaki gibidir.

2020 yılı pasaport ücretleri ve harç ücretleri ne kadar

Notcuk: Hususi veya Hizmet Pasaportu başvurusunda bulunacak kişiler ‘harç’ bedelinden muaf tutulurlar.

Pasaport harç ve defter bedeli üzerine tüm güncellemeleri Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü internet sitesinden kontrol edebilirsiniz.

Pasaport Defter Bedeli İçin Anlaşmalı Bankalar

Pasaport başvurusu öncesinde defter bedel ücretinizi aşağıdaki bankalardan birine yatırabilirsiniz.

pasaport defter bedeli için anlaşmalı bankalar

  • Akbank
  • Aktif Yatırım Bankası
  • Albaraka Türk Katılım Bankası
  • Alternatif Bank
  • Denizbank
  • QNB Finansbank
  • HSBC Bank
  • ING Bank
  • Kuveyt Türk Katılım Bankası
  • Odea Bank
  • Şekerbank
  • C. Ziraat Bankası
  • Türk Ekonomi Bankası
  • Türkiye Finans Katılım Bankası
  • Türkiye Garanti Bankası
  • Türkiye Halk Bankası
  • Türkiye İş Bankası
  • Türkiye Vakıflar Bankası
  • Vakıf Katılım Bankası
  • Yapı ve Kredi Bankası
  • Ziraat Katılım Bankası
  • Türkiye Emlak Katılım Bankası
  • PTT

Pasaport defter bedeli ücretini tahsil eden anlaşmalı tüm bankaların güncel listesi için tıklayınız.

Pasaport Başvurusu Nereye, Nasıl ve Ne Zaman Yapılır?

Yukarıda anlattığımız ve detaylarını verdiğimiz pasaport türü için istenilen evrakları hazırlayıp, defter ve harç bedelini de yatırdıktan sonra pasaport başvurusunu rahatlıkla yapabilirsiniz. 

Pasaport başvurusu için nereye nasıl yapılır?

Pasaport başvurusu için 3 alternatif başvuru seçeneğinden birini tercih edebilirsiniz.

Buna göre; 

  • İkametinizin olduğu İl Nüfus Müdürlüğü’ne giderek, ‘randevusuz sıra numarası’ alarak,
  • Randevulu Pasaport başvurusu yapmak için 199 numaralı telefonu arayarak,
  • İnternetten nvi.gov.tr adresinden randevu alarak yapabilirsiniz.

Randevulu pasaport başvurusunda randevu gün ve saatinizde, bağlı bulunduğunuz Nüfus Müdürlüğü’ne giderek sıramatikten ‘Randevulu Sıra Numarası’ alarak başvurunuzu hemen gerçekleştirebilirsiniz.

Öğrenci Pasaportu Başvurusu Nasıl Yapılır?

Öğrenci Pasaportu için Bordo Pasaport için toplamanız gereken evraklar dışında öğrenim gördüğünüz okuldan ve e-devletten öğrenci belgesi almanız yeterlidir.

Öğrenci pasaportu, 25 yaşına basmamış öğrenciler için yalnızca defter bedeli ödenerek alınmaktadır. 

Öğrenciler için en avantajlı bölümü de yalnızca defter bedelinin temin edilmesidir. 2020 pasaport defter bedeli ücreti ise 160 TL'dir. 

Diğer bir fark da 18 yaşından küçük öğrenciler için Nüfus Müdürlüğü’ndeki randevuya ebeveynler ile birlikte gidilmesidir. Tüm yükümlülükler tamamlandığında adresinize postalanacak pasaportu, 25 yaşına basacağınız güne kadar kullanabilirsiniz.

Pasaport Başvurusu İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

  • T.C. Kimlik Kartı aslı,
  • 2 adet biyometrik fotoğraf (Son 6 ay içerisinde çekilmiş),
  • Eski pasaportunuz (Varsa),
  • Pasaport defter ücreti dekontu (Anlaşmalı bankaya ödenecek),
  • Pasaport harç ücreti dekontu (Anlaşmalı bankaya ödenecek).

Evet yukarıdaki evraklarınızı hazırladıktan sonra pasaport randevu saatinizden en az 15 dakika önce Nüfus Müdürlüğü’nde olmanız gerekir. Girişe bulunan numaratörlerden sıra aldıktan sonra eğer ki daha önce parmak izi taraması yaptırmadıysanız yaptırmanız, sonrasında topladığınız evrakları yetkili birime teslim etmeniz yeterli olacaktır.

Çipli Pasaport Nedir? Çipli Pasaport Başvurusu Nasıl Yapılır?

E-pasaport olarak bilinen Çipli pasaport pek çok isimle anılır. ”biyometrik pasaport”, ”elektronik pasaport” verebileceğimiz örneklerden bir kaçıdır. Yeni dönemde çıkartılan pasaportların hepsi son tahlilde e-pasaport olarak bilinir. 

E-pasaportun eski nesil pasaporttan farkı ad, soyad, uyruk, doğum tarihi, kimlik no, düzenleyen makam, geçerlilik tarihi vb. bilgilerin yanı sıra fotoğraf, parmak izi, imza gibi biyometrik verileri de içinde saklamasıdır. E- pasaportların kimlik sayfalarının alt kısımlarında yeni kimlik kartlarında olduğu gibi her biri 44 karakterden oluşan iki satırlık bir makine okutma alanı yer almaktadır. İleri ki dönemde yalnızca pasaportlar üzerinde yer alan bu karakterler makineler tarafından taranacak, kişinin tüm seyahatleri ve sahip olduğu vizeler dijital ortamda görüntülenecektir.

Çipli pasaport başvurusunun yukarıda verdiğimiz başvuru yöntemleri ve evrakları dışında herhangi bir ek yükümlülüğü bulunmamaktadır.

İnternetten Pasaport Başvurusu Nasıl Yapılır? İnternetten Pasaport Randevusu Nasıl Alınır?

Gelişen teknoloji ile birlikte artık tek tıkla internet üzerinden kimlik kartı ve sürücü belgesi gibi başvurularda anında randevu alabiliyoruz. Bu başvurulardan biri de pasaport için gerekli olan randevulardır. T.C. İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü internet sitesi üzerinden alınabilen pasaport randevusu ile bağlı bulunduğunuz İl Nüfus Müdürlüğü’ne giderek başvurunuzu tamamlayabiliyorsunuz.

İnternetten pasaport başvurusu için ihtiyacınız olan randevuyu randevu.nvi.gov.tr adresinden alabiliyorsunuz. Aşağıda verdiğimiz maddeleri sırasıyla takip ederek internetten pasaport başvurunuz için ihtiyacınız olan randevuyu alabilirsiniz.

3. sekmedeki ‘Pasaport – Randevu al’ butonuna tıklayın.

İnternetten Pasaport Başvurusu Nasıl Yapılır?

Açılan sayfada ilk olarak başvurmak istediğiniz pasaport türünü seçin ve ardından T.C. kimlik kartınızdaki bilgileri istenilen yerlere giriniz,

İnternetten Pasaport Başvurusu Nasıl Yapılır

Ardından pasaport başvurusunda bulunacağınız il/ilçe seçimini yapınız,

pasaport-nasil-alinir3

Pasaport başvurusu yapacak olan kişiyi seçiniz ve HES kodunu giriniz

İnternetten pasaport randevusu nasıl alınır?

Randevu talep ettiğiniz gün için sistemdeki saat dilimini seçip son olarak sisteme girdiğiniz telefon numaranıza gelen doğrulama kodunu ilgili bölüme girerek yaptığınız işlemi onaylamanız gerekir.

İnternetten Pasaport randevusu nasıl alınır

Uyarı: Randevu aldığınız gün ve saatte, randevunuza gidemeyeceğiniz durumlarda; sistemden olumsuz etkilenmemek ve mağduriyet yaşamamak için; aldığınız randevu tarihini takip edin ve randevu tarihi ile ilgili bir değişiklik olması durumunda randevunuzu, randevu saatinizden en az yarım saat önce iptal ediniz. Aksi durumda aynı gün içerisinde ikinci bir randevu alamazsınız.

Pasaport Hakkında Bilmeniz Gerekenler 

Pasaport başvurusu öncesi pek çok kişinin merak ettiği öne çıkan bazı sorular var. Bunlar, biyometrik fotoğraf nedir ve nasıl olmalı, çocuğum için pasaport başvurusu nasıl yapmalıyım, öğrenciyim ve pasaport başvurusu için ödemem gereken bir ücret var mı ve 2. bir pasaport başvurusu yapabilir miyim gibi sorulardan oluşuyor. Aşağıda, pasaportlar hakkında en çok sorulan sorulara verdiğimiz yanıtları okuyabilirsiniz.

Biyometrik fotoğraf pasaport için

Pasaport İçin İstenen Fotoğraf Ölçüleri

Pasaport başvurularında atlanılmaması gereken önemli kriterlerden biri de başvuruda kullanılacak fotoğrafın biyometrik özellikli olmasıdır. Peki, nedir bu biyometrik fotoğraf? Biyometrik fotoğraflar, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) tarafından belirlenen ve makinede okunabilen, kimlik kartlarında da kullanılan yüksek kaliteli, belirli ölçüleri ve özellikleri olan ve fotoğrafı çekilen kişinin yüz biyometrisinin tespit edildiği fotoğraf türüdür. Pasaport için istenen biyometrik fotoğrafın ebatı 50 mm x 60 mm, beyaz fonda ve desensiz olmalıdır. Biyometrik fotoğraf hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.

Bebek ve Çocuk Pasaportu Nasıl Çıkarılır?

Bebek Pasaportu Nasıl Çıkartılır

Bebek ve 18 yaşından küçük çocuklar için de tıpkı yetişkinlerde olduğu gibi pasaport başvurusu için gerekli evraklar toplanır, pasaport harç ve defter bedeli anlaşmalı bankaya yatırılır ve randevu gün ve saatinde randevu yerinde olunur. Ancak burada tek istisna bebek veya çocuk pasaport başvurularında, başvuru yapılacak kişinin ebeveyni ile birlikte başvuru yapmalarıdır. Eğer başvuru randevu gün ve saatinde ebeveynlerinden biri randevu gününe gelemiyorsa mutlaka noterden imzalı muvafakat belgesi alınması gerekmektedir. Başvuru sahibinin ebeveynleri boşanmışsa, çocuğun velayeti kim ise o kişinin muvafakati geçerli sayılmaktadır.

Pasaport İçin Öğrenci Belgesi Nereden ve Nasıl Alınır?

25 yaşın altında öğrenim gören tüm öğrenciler Umuma Mahsus Pasaport (Bordo) başvurularında pasaport harcından muaf tutulmaktadır. Yalnızca pasaport defter bedeli ücretini anlaşmalı olduğu bankaya ödeyerek standart prosedürleri yerine getirmek şartıyla pasaport başvurusunda bulunabilirler.

Öğrenci pasaportuna başvurmak isteyen 25 yaşın altındaki öğrencilerin toplaması gereken belgeler aşağıdaki gibidir;

  • T.C. Kimlik Kartı aslı,
  • 2 adet biyometrik fotoğraf (Son 6 ay içerisinde çekilmiş),
  • Varsa eski pasaport
  • Pasaport defter ücretinin yatırıldığına dair dekontu,
  • Öğrenci belgesi,
  • Harçsız pasaport talep yazısı.

Açık Öğretim Öğrencileri Harçsız Öğrenci Pasaportu Alabilir Mi?

25 yaşın altındaki lise öğrencileri veya herhangi bir açık öğretim veya uzaktan öğretim ile ön lisans, lisans ve lisansüstü eğitim programına kayıtlı, aktif öğrenci durumunda olan kişiler başvurularında yalnızca defter ücreti ödeyerek pasaport başvurusunda bulunabilirler.

Pasaport Yenileme Nasıl Yapılır?

Yenilemek istediğiniz pasaport tünü için istenen belgeleri toplayarak, İnternet üzerinden veya telefondan alacağınız randevu sonrası, randevu gün ve saatinde İl Nüfus Müdürlüğü’ne giderek pasaport yenileme sürecinizi başlatabilirsiniz. Yukarıda tüm pasaportlar için istenen bilgileri, ödemeniz gereken harç ve defter ücreti bilgilerini paylaşmıştık.

Pasaport Kaç Günde Çıkar?

Fotoğraf ve belgeleriniz incelenip onaylandıktan sonra siz veya ikinci yetkili kişinin alabileceği pasaport kargonuz 1-3 iş günü arasında PTT kargo aracılığıyla adresinize ulaştırılacaktır.

Pasaport nasıl alınır

Pasaport Başvurusu Ehliyetle Yapılır mı?

Pasaport başvurusundan önce kimliğinizi bulamıyor ehliyet ile başvuru yapmak istiyorsanız ehliyetinizin yeni olmasına dikkat edin. Eski kimlik ve ehliyetler pasaport başvurusu sırasında geçersiz sayılacaktır. Bu sebeple pasaporta başvurmadan önce kimlik veya ehliyetinizi yeniletmenizi tavsiye ederiz.

Pasaport Teslim Süreci Nasıl İşliyor?

Başvuruda bulunacağınız pasaport türüne göre topladığınız belgelerle birlikte randevu gün ve saatinde İl Müdürlüğü’ne yaptığınız başvuru sonrası yeni pasaportunuzu 3 ila 7 gün içerisinde alabilirsiniz. Pasaportlar çoğunlukla il merkezleri için 3, ilçe merkezleri için 4 ve köy yerleri için 7 gün içerisinde teslim edilmektedir.

pasaport nasıl alınır

Pasaport Kime Teslim Edilir?

Pasaportlar çoğunlukla kişinin kendisine teslim edilmektedir. Başvuru esnasında adrese teslim olarak belirtilen pasaportlar başvuru yapanın kendisi tarafından veya belirttiği kişiye teslim edilmektedir. Pasaport teslim esnasında ilgili kişi adresinde yoksa pasaport 10 gün boyunca PTT şubesinde bekletilmektedir.

Dilerseniz pasaport teslim sürecinizi e-devlet uygulamasından, ALO 199 veya https://randevu.nvi.gov.tr internet adresinden takip edebilirsiniz.

Pasaportumu Kaybettim, Ne Yapabilirim?

Eğer pasaportunuzu yurt dışı seyahatinizde kaybettiyseniz derhal bulunduğunuz ülkedeki T.C. dış temsilciliğe, yurt içinde ise İl ve İlçe Nüfus Müdürlükleri’ne gidiniz.

Pasaportu Bulan Kişinin Yapması Gereken Nedir?

Pasaport defterinde de açıkça belirtildiği gibi; pasaportu bulan kişi yurt dışında ise T.C. dış temsilciklerine, yurt içinde ise İl ve İlçe Nüfus Müdürlükleri’ne ilgili pasaportu teslim etmeleri gerekmektedir.

ikinci pasaport nasıl alınır

2. Pasaport Başvurusu Nasıl Yapılır? 

Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin vatandaşları aynı anda 2. bir pasaport sahibi olabilmektedir. Eğer çok sık seyahat eden biriyseniz veya dış ilişkileri problemli olan ülkelere (Azerbaycan/Ermenistan, İran/İsrail ve K.K.T.C./Yunanistan gibi) seyahat etmek istediğiniz durumlarda ikinci bir pasaport başvurusunda bulunabilirsiniz. İkinci pasaport başvurusunda bulunurken, yukarıda detaylıca bilgisini verdiğimiz standart başvuru sürecini takip etmeniz yeterlidir. 

Pasaportum Yok Yurtdışına Nasıl Çıkabilirim?

Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşları Gürcistan, Ukrayna ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne yapacakları seyahatlerde yeni tip kimlik kartlarıyla giriş yapabilirler.

Pasaport başvurusu yapmak, başvurunuzun durumunu sorgulamak ve daha fazlası için Nüfus Müdürlüğü internet sitesinden destek alabilirsiniz.

Başvuru öncesi veya sonrası pasaport hakkında merak ettiğiniz her şeyi ALO 199 numaralı çağrı merkezini arayarak öğrenebilirsiniz.

 

 
 

YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber