• Piyasalar
  • down
    BIST 100
    114789
  • up
    USD
    6.1174
  • up
    EURO
    6.6396
  • up
    GBP
    7.9093
  • up
    Altın
    326.248
  • TGRT Haber Arama
  • TGRT Haber Facebook
  • TGRT Haber Twitter
  • TGRT Haber Youtube
  • TGRT Haber RSS
REKLAMI KAPAT
Tarih : 06.02.2020 - 11:06 Yorum : 0

Spordan önce ve sonra ne yenmeli (spordan önce ne yenmeli, spordan sonra ne yenmeli)

Hepimiz, sağlıklı ve fit görünümlü bir vücudumuz olsun isteriz. Bunların hepsinin başının aslında diyet yapmaktan geçtiğini düşünürüz. Oysa ki sadece az yemek değil sağlık beslenmek ve buna eşlik eden az bir spor ile vücudumuzu da hayatımızı da düzene sokabiliriz. Hem sporun bize hissettirdiği tüm pozitif hislerden faydalanır hem de tok olarak vücudumuzu şekle sokabiliriz.

Spordan önce ve sonra ne yenmeli (spordan önce ne yenmeli, spordan sonra ne yenmeli)

Hepimiz, sağlıklı ve fit görünümlü bir vücudumuz olsun isteriz. Bunların hepsinin başının aslında diyet yapmaktan geçtiğini düşünürüz. Oysa ki sadece az yemek değil sağlık beslenmek ve buna eşlik eden az bir spor ile vücudumuzu da hayatımızı da düzene sokabiliriz. Hem sporun bize hissettirdiği tüm pozitif hislerden faydalanır hem de tok olarak vücudumuzu şekle sokabiliriz.

Spordan önce ne yenmeli?

  1. Spordan önce ne yenmeli sorusunun karşılığı çoğumuzun bildiği gibi aç olmaktır. Bu bilinenin aksine, uzmanlar spordan önce aç olmanın oldukça tehlikeli olduğunu bildirmektedir. Elbette spordan sonra yemek yememiz gerekmektedir ve bunların şartları vardır.
  2. Spordan önce mutlaka eğer aç isek bir şeyler yemeliyiz ve eğer yiyecek vaktimiz yok veya canımız bir şey istemiyorsa o zamanda çeşitli meyvelerden faydalanarak bunların sularını sıkarak içmeliyiz. Hem karnımızı doyurmuş hem de bunu pratik bir şekilde yapmış oluruz.
  3. Filtre kahve de metabolizmanın daha hızlı çalışması için size yeteri kadar enerji sağlamaya yardımcıdır. Bu nedenle kahveler içinde sadece filtre kahveyi spordan önce tüketebilir bu sayede de yine tokluk yaşayarak spora daha sağlıklı bir şekilde başlayabilirsiniz.
  4. Spor yapmaya başlamadan yarım saat veya bir saat önce yulaf, süt veya muz tüketebilirsiniz. Bunlar da hem tokluğunuzu arttıracak hem de sizi spora hazırlayacaktır.
  5. Spora başlamadan önce ortalama 500 ml ile 750 ml arasında suyu mutlaka tüketmiş olun.
  6. Spordan sonra, çok çalışan kaslarınızın beslenebilmesi için öğünlerinizi proteine de ağırlık vererek hazırlamalı ve tüketmelisiniz. Aksi halde gıdasız kalan ve tam olarak ihtiyacı olan beslenmeye kavuşamamış bir kas zayıflar ve erir. Bu nedenle spordan sonra 45 dakika içinde mutlaka yemeğinizi yemiş olmalı ve yemeğinizin, yeteri kadar protein içerdiğinden emin olmalısınız.

Spordan sonra ne yenmeli?

  1. Omlet tüketin. Dilediğiniz şekilde yağsız olarak hazırladığınız omleti özellikle sabah yaptığınız spordan sonra rahatlıkla tüketebilirsiniz.
  2. Yoğurt tüketin. Taze otlarla zenginleştirilmiş veya içine kuru nane veya kekik gibi baharatlar atılmış bir büyük kâse yoğurdu afiyetle tüketebilirsiniz. Bunun yanı sıra meyveli yoğurtlar da hazırlayabilirsiniz.
  3. Ayran ve cacık. Yoğurt yemekten sıkılmış olabilirsiniz. Bir şeyi sürekli tüketmek, o en sevdiğimiz yiyecek bile olsa, bir süre sonra bizi bıktırır. O zaman ayran yapabilirsiniz. Mis gibi naneli bir ayran veya harika bir cacık da sizin günlük yoğurt ihtiyacınızı rahatlıkla karşılayacaktır.
  4. Greyfurt ve portakal. Metabolizma hızlandıran greyfurt ve portakalı yiyerek veya spordan sonra taze olarak suyunu sıkarak tüketebilirsiniz.
  5. Kinoa. Tadı beklenilenin aksine oldukça lezzetli olan kinoa da bulgurlu olarak tüketebileceğiniz tüm yemek ve salatalarda size eşlik edebilir. Hem doyurucu hem de oldukça besleyici olan bu yiyecekte, karbonhidrat miktarı oldukça düşüktür.
  6. Ton balıklı sandviç. İnce ve diyet iki dilim arasına domates, marul ve ton balığı ile harika bir öğün hazırlayabilirsiniz. Özellikle düzenli spor yapanlar ton balıklı sandviçten vazgeçemezler.
  7. Muz ve fıstık ezmesi. Spordan sonra canınız tatlı istiyorsa o zaman da muz ve fıstık ezmesi ile harika bir tat yakalayarak tüketebiliniz.
  8. Somon ızgara da balık yemeyi sevenlere spordan sonra tüketebilecekleri iyi bir alternatiftir. Hem yağ oranı düşük hem de en yüksek besin değerlerine sahiptir.
  9. Çilek. Spordan sonra aslında çok da açlık hissetmiyorsanız o zaman da çilek yiyecek hem yeteri derecede doygunluğa ulaşabilir hem de bunu yaparken ağzınızı tatlandırarak yapabilirsiniz.
  10. Salata. Tavuklu veya ton balıklı veya kırmızı etli birçok çeşitte salata spordan sonra tüketebileceğiniz en ideal yiyeceklerden biridir.
  11. Izgara. Yanına sebzelerden hazırlanmış bir garnitür ile ızgara et hazırlayabilirsiniz.
  12. Avokado. Avokadoyu spordan sonra dilediğiniz bir tarifle hazırlayarak iyi bir besin tüketmiş olur ve faydalarından yararlanabilirsiniz.
  13. Kuru meyve. Kuru meyve tabağı da spordan sonra tercih edilebilecekler arasındadır.
  14. Ananas da tüketebileceğiniz en sağlıklı şeker ihtiyacını karşılayan meyvelerden biri olarak spordan sonra size eşlik etmeye hazır.
  15. Baklagiller. Baklagilleri es geçmeyin ve mutlaka bir tabak tüketmeye çalışın. Diyetinize ekleyin.
  16. Kivi. Kivi de diğer tüketebileceğiniz meyveler gibi spordan sonra tercih edilmeye aday ve besleyici bir meyvedir.
 
 

YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber