Tarih : 03.02.2021 - 16:50 Yorum : 0

Yatar yatmaz nasıl uyunur? Hemen Nasıl Uyunur? Uyku kaçınca nasıl uyunur?

Uyku insan hayatının vazgeçilmezidir. Uykusuz beden ise çürümeye mahkumdur. Bu sebeple üstümüzü bir örtü gibi örten gece karanlığında günün stresini, trafiğin çilesini, gerginliği, yorgunluğu atmanın en güzel yolu gece rahat bir şekilde uyumaktan geçmektedir. Bu haberimizde önereceğimiz tavsiyeleri uygulayarak geceleri rahat bir uyku çekeceğinize inanıyoruz. Haberimizde: "Yatar yatmaz nasıl uyunur? Hemen Nasıl Uyunur? Uyku kaçınca nasıl uyunur? En çabuk nasıl uyunur? Uyuyamıyorum nedeni nedir? Yorgun değilken nasıl uyunur? Uyku bozukluğu nasıl giderilir?" gibi tüm sorularınıza cevaplar bulabileceksiniz.

Yatar yatmaz nasıl uyunur? Hemen Nasıl Uyunur? Uyku kaçınca nasıl uyunur?

Uyku tüm insanların en doğal dinlenme biçimidir. Dinlenmeyen bir vücut günlük işlevlerini gerçekleştiremez. Uyku anını tam olarak şuursuzluk olarak nitelendirenlerin çoğu yanlış bilgi verirler. Çünkü insanlarda yeterli uyku alınmaması unutkanlık, sinir, asabiyet, dikkat dağınıklığı gibi sorunlara sebep olmaktadır.

Diğer taraftan, gereğinden fazla uyku da depresyon gibi rahatsızlıkların habercisidir. İşte bu problem bazı kişilerde kronik hale gelip çok daha büyük sorunlara ve hastalıklara neden olabilmektedir. Uyku insan ömrünün en az 1/3'ünü teşkil eder. Bu ölçülerde insan vücudunun dinlenmesini ve beynin bir gün önce aldığı bilgiyi işlemesi uyku sayesinde gerçekleşir. Uyku, 24 saatlik zamanda doğal olarak yerini almalıdır.

Yatar yatmaz nasıl uyunur? Hemen Nasıl Uyunur? Uyku kaçınca nasıl uyunur?

Bu sebeple tüm gün içinde stresin ve yorguluğun atılması için hiç şüphesiz geceleri rahat uyumak gerekiyor. Gün boyu yaşanan stresler, aşırı iş yoğunluğu veya sağa sola koşuşturmaca ile geçen zamanın ardından gelen bu dinlenme vakti oldukça önemlidir. Özellikle gece uykusu vücut sağlığı açısından büyük öneme sahiptir.

Bu yazımızda önereceğimiz faktörler ile geceleri rahat bir uyku çekeceğinize inanıyoruz...

Yatar yatmaz nasıl uyunur? Hemen Nasıl Uyunur? Uyku kaçınca nasıl uyunur?

Öncelikle iyi bir uyku için metabolizma çalışması önemlidir. Metabolizmanın sağlıklı çalışması için ise düzenli beslenme şarttır. Kan basıncı ve nabız düşüren bazı yiyecekler metabolizmanın yavaşlamasına katkıda bulunarak, uyku düzeni sağlanması konusunda yardımcı olabilir. Bazı besinler ise metabolizma çalışmasını bozarak daha aktif olmasına neden olabilir. Buna bağlı olarak ise uykusuzluk yaşanabilir.


 
İyi bir uyku uzmanlara göre melatonin salgısının düzenli olmasından geçiyor. Doğada melatonin özlü besin sayısı az bulunurken, uykuya yine yardımcı olabilecek triptofan özlü besinleri rahatça bulabiliyoruz. Örneğin hayvansal ve bitkisel olarak bir çok yiyecekte triptofan mevcut.

Tüm beden ve bünye için uyku saatinin en ideal zaman dilimi akşam 23.00 ile sabah 07.00 arasıdır. Bu zaman aralığında alacağınız uyku vücut sağlığı açısından büyük öneme sahiptir. Metabolizma düzenli hale gelir, kalp atış ritmi düzenlenir, beyin hücreleri ve vücut organları için yararlıdır. Uyurken mutlaka içi ipek yumuşak pamuk ile doldurulmuş yastık tercih edin.

İyi bir uyku uzmanlara göre melatonin salgısının düzenli olmasından geçiyor. Doğada melatonin özlü besin sayısı az bulunurken, uykuya yine yardımcı olabilecek triptofan özlü besinleri rahatça bulabiliyoruz. Örneğin hayvansal ve bitkisel olarak bir çok yiyecekte triptofan mevcut.

Ayrıca yatağınızın ortopedik olmasına da özen gösterin. Sert zemin üstünde kesinlikle uyumayın. En iyi uyku pozisyonu ise sağ tarafa dönerek yatmadır. Bu tarz uyku da bünye daha da rahatlayacak ve gevşeyecektir. Ayrıca yatarken gece lambası veya herhangi bir ışık açık olmamalıdır. Bu sayede daha kolay uyunacaktır. Eğer uyumada sıkıntı çekiyorsanız bir göz bandı da kullanabilirsiniz. Uyumadan önce 1 bardak su tüketirseniz tüm gece boyunca uyurken o su vücut organlarınızı temizleyecektir.

Bunlar dışında tüketeceğiniz 5 besin uyumanızı daha da kolaylaştıracak ve uykunuzun daha sağlıklı geçmesini sağlayacaktır. Bunlar ; süt, ceviz, muz, ahududu, yulaftır.

Akşamları bu besinlerden azar azar tüketmeniz uyku düzeninde etkili olacaktır.

Sağlıklı günler diliyoruz... 

 

 
 

YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber