Tarih : 11.06.2021 - 11:28 Yorum : 0

Çinli araştırmacılar yarasalarda yeni bir Covid 19 virüsü buldu

Yarasalarda Covid 19 türüne en yakın ikinci bir koronavirüs türü ortaya çıktı. Çinli araştırmacılar, yarasalarda yeni bir grup koronavirüs türü bulduklarını açıkladılar.

Çinli araştırmacılar yarasalarda yeni bir Covid 19 virüsü buldu

Çinli araştırmacılar, geçtiğimiz günlerde yarasalarda genetik olarak Covid 19 virüsüne en yakın ikinci koronavirüs grubu da dahil olmak üzere bir grup yeni koronavirüs bulduklarını söyledi. Çin'in güneybatısında yer alan Yunnan eyaletinin tek ve küçük bir bölgesindeki keşifleri, yarasalarda ne kadar koronavirüs olduğunu ve kaçının insanlara yayılma potansiyeline sahip olduğunu gösteriyor.

Shandong Üniversitesi'nden Weifeng Shi ve meslektaşları, Mayıs 2019 ile Kasım 2020 arasında ormanda yaşayan küçük yarasalardan örnekler topladılar. Yarasaların ağızlarından sürüntü almanın yanı sıra idrar ve dışkıyı test ettiler.

Araştırmacılar, Cell dergisinde yayınlanan bir raporda, "Toplamda, dört SARS-CoV-2 benzeri koronavirüs de dahil olmak üzere farklı yarasa türlerinden 24 yeni koronavirüs genomu bir araya getirdik. Biri genetik olarak mevcut pandemiye neden olan SARS-CoV-2 virüsüne çok benziyordu'' açıklamasını yaptılar.

Ayrıca araştırmacılar virüsün hücrelere bağlanırken kullandığı topuz benzeri yapı olan spike protein üzerindeki genetik farklılıklar dışında, SARS-CoV-2'ye en yakın tür olacağını söylediler.

KORONAVİRÜSÜN KAYNAĞI HALA ARAŞTIRILIYOR

Araştırmacılar SARS-CoV-2'nin nereden geldiğini bulmaya çalışıyor. Bir yarasa koronavirüs için muhtemel bir kaynak olsa da, virüsün bir aracı hayvana bulaşmış olması ihtimali de söz konusu. 2002-2004 yıllarında salgına neden olan SARS virüsü, misk kedisi adı verilen bir hayvana kadar izlendi.

Hindistan koronavirüs salgınında dünya rekoru kırdı! Hindistan koronavirüs salgınında dünya rekoru kırdı! Koronavirüs ile mücadelede adeta felaketi yaşayan Hindistan’da günlük can kaybı 6 bin 148 olarak dünya rekoru kırdı

Koronavirüs şekeri tetikliyor Koronavirüs şekeri tetikliyor Hastanelerdeki gözlemler, Kovid-19 hastalarında kan şekerinin yükseldiğini gösteriyor. Bu sebeple uzmanlar salgına yakalanan kişilerin şeker ölçümlerini yaptırmasını tavsiye etti.

Yarasaların Wuhan'da uzmanları ısırdığı görüntüler ortaya çıktı Yarasaların Wuhan'da uzmanları ısırdığı görüntüler ortaya çıktı Dünyayı etkisi altına alan ve milyonlarca kişinin ölümüne neden olan koronavirüsün ortaya çıktığı iddia edilen Wuhan Viroloji Laboratuvarı’yla ilgili 2017 yılına ait görüntüler ortaya çıktı.

Etiketler : çin koronavirüs yarasa