Tarih : 12.07.2021 - 17:21 Yorum : 0

Bilimsel araştırmadan ezber bozan sonuç çıktı: Tablet değil kalem defter!

Yeni bir araştırma kağıt kalem ile yazarak çalışmanın dil öğrenme üzerindeki etkisini ortaya koydu. Buna göre bilgisayar ile yapılan çalışmalara kıyasla kağıt kalemle öğrenmenin çok daha hızlı ve etkili olduğu belirlendi.

Bilimsel araştırmadan ezber bozan sonuç çıktı: Tablet değil kalem defter!

Özellikle koronavirüs salgını sonrasında tüm dünyada eğitimin çevrimiçi olarak verilmeye başlanması, yetişkinlerde ve çocuklarda ders çalışmak için kâğıt ve kalem kullanma alışkanlığını git gide azaltıyor.

Bu kapsamda el yazısı ile not tutmanın dil öğrenme süreci üzerindeki etkisini gösteren bir araştırma gerçekleştirildi. Psychological Science dergisinde yayınlanan araştırmaya göre klavye ya da ekran üzerinde yapılan çalışmaların yerine kağıt kalem ile öğrenmenin çok daha hızlı ve etkili olduğu ortaya konuldu.

42 kişinin katıldığı araştırmada gönüllülerin Arap alfabesini sıfırdan öğrenmeleri istendi. Kağıt ve kalem ile öğrenme, klavye ile öğrenme ve video izleyerek öğrenme grupları oluşturuldu. Bunun sonunda kağıt ve kalem ile yazarak çalışmanın yalnızca öğrenmeyi değil, aynı zamanda uygulama süreçlerini de hızlandırdığını ortaya koydu.

ANLAMA SÜRECİ HIZLANIYOR

Araştırmayı yürüten ekip, el yazısının yalnızca 'daha güzel yazmak' ile ilgili bir alıştırma aktivitesi olmadığını, burada esas noktanın el yazısının heceleme, okuma, öğrenme ve uygulama süreçlerini hızlandırması olduğunu söylüyor. Çalışmalar, el yazısının anlama sürecini de hızlandırdığını ortaya koyuyor.

SONUÇLAR ÇOCUKLAR İÇİN DE GEÇERLİ

Ayrıca çalışma bunun yalnızca yeni bir dil öğrenmekle sınırlı olmadığını, el yazısının eğitimin her alanı için benzer bir etkisinin olduğu ifade ediliyor. 42 kişilik bu deneyin görece küçük bir grupta ve yetişkinler üzerinde gerçekleştirilmiş olmasına rağmen, araştırma ekibi çalışmanın çocuklar için de geçerli sonuçlar ortaya koyduğunu söylüyor.

"EL YAZISI ZAMAN KAYBI DEĞİLDİR"

Araştırmanın yazarlarından Johns Hopkins Üniversitesi'nden bilim insanı Brenda Rapp, el yazısının anlama ve öğrenme üzerindeki faydalarını vurgularken ebeveynlerin ve eğitmenlerin 'çocukların el yazısıyla zaman kaybettiği' düşüncesinde olmamaları gerektiği ifade ediliyor.

Etiketler : Eğitim Ders
 
 
YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber