2021-08-16 13:10:42

Bakan Varank: 10 unicorn çıkarma hedefimize yaklaştık

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank Türkiye'nin ilk 'decacorn'u olan Trendyol'un İstanbul'daki transfer merkezini ziyaret etti. Varank, 2023 Sanayi ve Teknoloji Stratejisi'ndeki 10 unicorn çıkarma hedefine yaklaştıklarını belirtti.

Bakan Varank: 10 unicorn çıkarma hedefimize yaklaştık
fotoğrafı büyüt
Fotoğrafı Paylaş

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, aldığı 1,5 milyar dolarlık yeni yatırımla 10 milyar doların üzerinde değerlemeye ulaşan Türkiye'nin ilk "decacorn"u olan Trendyol'un transfer merkezini ziyaret etti.

Varank, daha sonra transfer merkezinde incelemelerde bulundu, çalışanlarla sohbet etti, kargoya verilmek üzere hazırlanan paketlerin taşınmasına yardım etti.

Ziyarete ilişkin değerlendirmelerde bulunan Varank, şirketin 11 yıllık bir firma olmasına rağmen 16,5 milyar dolarlık bir değerleme üzerinden son dönemde 1,5 milyar dolarlık yeni bir yatırım aldığını belirterek, "Şirketin yüzde 10'luk hissesi hem Uzak Doğu'dan hem ABD'den, Avrupa'dan ve Orta Doğu'dan yatırımcıların ilgisiyle satın alınmış oldu" bilgisini verdi.

Varank, dünya ekonomisinde teknoloji firmalarının ve start-up'ların varlığının her geçen gün arttığına işaret ederek, "Son dönemde oyun şirketleriyle başlayan Türkiye'de bir 'unicorn'laşma ya da bizim tabirimizle 'Turcorn'laşma süreci oldu. Yani Türkiye'den çıkan, daha yeni filizlenmeye başlamış genç firmaların 1 milyar doların üzerinde değerlemeyle yurt dışından yatırım aldıklarını gördük" ifadelerini kullandı.

"ÇITAYI YUKARIYA ÇIKARDI"

Şirketin bu çıtayı daha da yukarı çıkardığını vurgulayan Varank, "Trendyol 16,5 milyar dolarlık bir değerlemeyle Türkiye'nin ilk 'decacorn'u oldu ve 11 yıllık bir firma olmasına rağmen şu anda Türkiye'nin en değerli şirketi diyebiliriz. Türkiye ekonomisinin,özellikle teknoloji firmalarının ne kadar başarılı olduğunu gösteren bir gelişme" değerlendirmesinde bulundu.

Varank, Financial Times'ta "Türkiye'nin teknoloji firmaları nasıl Avrupa'nın yıldızı oldu?" başlıklı bir makale yayımlandığına dikkati çekerek şunları kaydetti:

"Burada da Türkiye'de son dönemde özellikle yeni yatırımlar alan teknoloji firmalarının başarılarından bahsediliyor. Elektronik pazar yeri gibi görünse de aslında bu firmalarımız birer teknoloji firması. Sadece Trendyol'da şu anda 1200 yazılım mühendisi çalışıyor ve bütün operasyonlarına, yaptığı işlere, lojistiğinden pazarlamasına kadar faaliyet gösterdiği alanlara baktığınızda, bunların yeni nesil teknoloji firmaları olduğunu söyleyebiliriz."

10 UNICORN HEDEFİNE YAKLAŞILDI

Türkiye'de özellikle teknoloji tabanlı şirketlerde büyük bir potansiyel olduğunu vurgulayan Varank, "Yılın ilk yarısında teknoloji firmalarımızın, start-up'larımızın aldığı yatırım miktarına baktığımızda, 1,3 milyar dolarlık yatırım çektiklerini görüyoruz. Bu yatırım rakamlarıyla Avrupa'nın birçok ülkesinden çok daha başarılı firmaların Türkiye'de olduğunu görüyoruz." ifadelerini kullandı.

Varank, 2023 Sanayi ve Teknoloji Stratejisi'ndeki 10 unicorn çıkarma hedefine yaklaştıklarını belirterek, "Şunun da altını çizmemiz gerekiyor. Trendyol burada aldığı yatırımın tamamını yine şirket içinde kullanacak. Yani o 1,5 milyar doların hepsi Türkiye'ye geliyor. Bu şirketin daha da büyümesi daha da gelişmesi, yeni kabiliyetlerini ortaya çıkarması için kullanılacak" bilgisini verdi.

KOBİ’LER İÇİN BÜYÜK KAZANÇ KAPISI

E-ticaretin yeni ekonominin adeta lokomotifi olduğuna işaret eden Varank, "Özellikle KOBİ'ler buralarda satış yaparak ciddi cirolara ulaşabiliyorlar. Aynı zamanda ihracatın önü kendilerine açılmış oluyor. Şu anda Trendyol'da 184 bin şirket ve 1 milyonun üzerinde bireysel satıcı pazar yerini kullanarak ticaret yapıyor. Bu tabii ki ülkemizin ekonomisine büyük katkı sağlıyor." değerlendirmesinde bulundu.

TRABZON İÇİN YATIRIM MÜJDESİ

Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin Tuzla'daki transfer merkezinin benzerini 2022'nin ilk çeyreğinde Trabzon'da açacaklarını bildirdi.

Çetin, "Trabzon'a olduğu gibi Türkiye'nin dört bir tarafına yeni yatırımları önümüzdeki dönemde planlıyorlar. Yabancı ortaklı bir firmadan bahsediyoruz ama bu şirket aslında bir Türk şirketi, bütün yönetimi Türklerden oluşuyor, bütün çalışanları Türklerden oluşuyor ama yurt dışından yatırım alma kabiliyeti var. İşte bu kabiliyetlerini geliştirerek, biz kendilerini başta Avrupa olmak üzere dünyada görmek istiyoruz. Bu markaların dünyada ses getirmesini istiyoruz. Bunu yaparken de tabii ki Türkiye'de özellikle ihracat yapmak isteyen KOBİ'lerimizin de bundan faydalanmasını istiyoruz” dedi.

Etiketler