Tgrt Haber
27 Temmuz 2021 12:24

Beyaz eşya satışında yüzde 41'lik büyüme

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği’ne (TÜRKBESD) üye firmaların iç satış ve ihracat olmak üzere 6 ana üründe toplam satışları yılın ilk yarısında 2020 senesinin aynı dönemine göre yüzde 41 oranında artarak 17,5 milyon adet olarak gerçekleşti.

Beyaz eşya satışında yüzde 41'lik büyüme
beyaz eşya,

Türkiye beyaz eşyada yüzde 7’lik üretim hacmi ile Çin’den sonra dünyanın ikinci büyük üretim üssü konumunda. 60 bin doğrudan, 600 bin dolaylı istihdamla ekonomi için önemli bir itici güç teşkil eden sektör 29 milyonu aşkın üretim, 22 milyon ihracat adedi, ülke geneline yayılmış satış ağı ve tedarikçileri ile büyük bir ekosistemi temsil ediyor.

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), ilk yarıyıl sonuçlarını ve sektörle ilgili gelişmeleri kamuoyu ile paylaştı. Buna göre Ocak-Haziran 2021’de 6 ana üründe Türkiye satışları bir önceki sene aynı döneme kıyasla yüzde 27 oranında arttı.

İhracat yüzde 47 oranında, üretim ise yüzde 48 oranında artış gösterdi. TÜRKBESD’e üye firmaların iç satış ve ihracat olmak üzere toplam satışları ise 2020 senesinin ilk yarısına kıyasla yüzde 41 oranında artarak 17 milyon 426 bin 912 adet olarak gerçekleşti.

SATIŞLARA KORONAVİRÜS ETKİSİ

“Sektörümüz senenin ilk 6 ayında hem Türkiye hem de ihracat pazarlarında iyi bir sınav verdi” diyen TÜRKBESD Başkanı Can Dinçer şunları kaydetti:

“Haziran ayı itibarıyla iç pazarda yüksek baz etkisi ve azalan konut satışlarının etkisini hissetmeye başladık. Önümüzdeki dönemde Covid-19’un seyri ve ekonomi üzerindeki etkileri satışlarımızda belirleyici olacaktır. Bayram, düğün ve yazlık sezonu olması sebebiyle, yaz ayları elektrikli ev aletlerine olan talebin yüksek seyrettiği dönemlerdir” diye konuştu.

“YEŞİL MUTABAKAT SEKTÖRLERE YOL GÖSTERECEK”

Açıklamada Ticaret Bakanlığı’nın ve kamu kuruluşlarının, Avrupa ile ticari ilişkileri geliştirmeye yönelik girişimlerine de dikkat çekildi. Avrupa Birliği’nin 2050 yılında karbon nötr olma hedefi doğrultusunda ortaya koyduğu yeni büyüme stratejisi olan Yeşil Mutabakat ve Sınırda Karbon Düzenlemesi ile ilgili gelişmeleri aktaran Dinçer, “Ticaret Bakanlığı, Avrupa Yeşil Mutabakatı Eylem Planı hazırlığını tamamlamıştır. Bu planın kamu kurumlarına ve sektörlere yol gösterici olacağını düşünüyoruz” dedi.

Beyaz eşya satışında yüzde 41'lik büyüme

PARİS ANLAŞMASI GÜMRÜK BİRLİĞİ’Nİ İVMELENDİRECEK

Gümrük Birliği’nin modernizasyonu konusundaki çalışmaların da olumlu bir seyirde ilerlediğini aktaran Dinçer, şunları söyledi:

“Avrupa Birliği 14 Temmuz tarihinde 2030’da sera gazı emisyonlarını 1990 seviyesine göre yüzde 55 azaltacak kapsamlı mevzuat paketi olan ’Fit for 55’ girişimini açıkladı. Tüm bu gelişmeler uluslararası ticaretin dinamiklerini belirleyecek niteliktedir. AB ticari ilişkilerini geliştirdiği ülkelere Paris Anlaşmasını bir şart olarak getirmektedir. Ülkemizin Paris Anlaşması’nı ivedilikle Meclis’ten geçirmesinin Gümrük Birliği sürecini olumlu etkileyeceğini düşünüyoruz. Meclisimizde iklim konularında çalışmalar yapılmasını heyecanla karşılıyoruz. Tüm bu olumlu havanın AB ile ticari ilişkilerde ülkemize avantaj sağlayacağını düşünüyoruz".

“DÜNYA ÜRETİMİNİ TÜRKİYE’YE ÇEKMEK İSTİYORUZ”

Dinçer son olarak, “Nihai hedefimiz tüm Türkiye perakende sektöründe çalışan beyaz eşya ve küçük ev aletleri üreticileri olarak tek çatıda toplanmak, kapsayıcı olmak. Ülkemizin büyüme potansiyeline çok inanıyoruz. Daha iyi koşullarla üretim yapmak ve daha iyi koşullarda yan sanayi çalıştırmak için dünya üretimini Türkiye’ye çekmek istiyoruz” dedi.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...