Tgrt Haber
08 Ağustos 2021 11:18

E-ticaret pandemi ile kanatlandı: İşte pazar çekiciliği en fazla olan ülkeler

2020 Küresel E-Ticaret Yatırım Güven Endeksi verilerine göre e-ticaret ve dijital pazar çekiciliği en fazla olan ülkeler sıralandı. ABD yatırımcılar için dünyanın en çekici ‘e-ticaret ve dijital pazarı’ olmaya devam ederken, Türkiye listede 48’inci sırada yer aldı.

E-ticaret pandemi ile kanatlandı: İşte pazar çekiciliği en fazla olan ülkeler
e-ticaret,alışveriş,ticaret

SİNEM ERYILMAZ | EKONOMİ SERVİSİ

E-ticaret, fiziksel mağazaların yerini almaya başlayalı uzun zaman oldu. Koronavirüs salgını nedeniyle evlere kapandığımız 2020 yılı ticarette de ezberleri bozdu. 2020’de yüzde 18 oranında büyüyen küresel e-ticaret pazarı 4,3 trilyon dolarlık bir hacme ulaştı. Bu rakamın 2021 yılında 5 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. E-ticaret sipariş adedi ise geçen yıl 2,29 milyara ulaşarak yüzde 68 büyüdü.

Tüm dünyada inanılmaz bir hızla büyümeye devam eden bu ticaret sistemi, Türkiye’de de etkinliğini gitgide artırmakta. Ticaret Bakanlığı verilerine göre geçen yıl Türkiye'de 256 bin 861 işletme e-ticaret faaliyetinde bulundu. E-ticaret hacmi ise 2019’a göre yüzde 66 artışla 226,2 milyar lira olarak gerçekleşti. 2020'de sipariş adetleri 1 milyardan biraz fazlayken, yüzde 68 oranında arttı ve 2 milyar civarına ulaştı. E-ticaret hacminin genel ticaret hacmine oranı da 2019 yılında yüzde 9,8 iken, 2020 yılında yüzde 15,7 seviyesine yükseldi. Türkiye’nin e-ticaret hacminin bu yıl 400 milyar liraya ulaşması bekleniyor.

PAZAR ÇEKİCİLİĞİ EN FAZLA OLAN ÜLKELER BELİRLENDİ

Bu kapsamda 2020 Küresel E-Ticaret Yatırım Güven Endeksi verilerine göre e-ticaret ve dijital pazar çekiciliği en fazla olan ülkeler sıralandı.

E-ticarette iş geliştirmeyi çekici kılan faktörleri ölçmeyi amaçlayan en iyiler listesi, 128 farklı ülkede 120 binden fazla üst düzey yönetici ve iş liderleriyle gerçekleştirilen anketler sonucunda pazar potansiyeli, vasıflı işgücü ve girişimcilik, kurumsal çerçeve ve yenilik, güvenlik ve gizlilik ile ve Devlet Politikaları gibi 5 farklı kritere göre değerlendirerek belirlendi.

TÜRKİYE 48’İNCİ SIRADA

Rapora göre Amerika Birleşik Devletleri’nin yatırımcılar için dünyanın en çekici ‘e-ticaret ve dijital pazarı’ olmaya devam ettiği belirlendi. Çin, Amerika’nın ardından gümüş madalyayı alırken, onu üçüncü sırada Japonya izledi.

E-ticaret ve Dijital yatırım için en iyi 128 ülke arasında Türkiye 48’inci sıranın sahibi oldu. Sonuncu sırada ise savaşın ülkesi Suriye yer aldı.

İşte 2020 verilerine göre e-ticaret ve dijital sektörde yatırım için en iyi ilk 20 ülke:

1

ABD

2

Çin

3

Japonya

4

Birleşik Krallık

5

Almanya

6

Hindistan

7

Fransa

8

Güney Kore

9

Kanada

10

BAE

11

Tayvan

12

Singapur

13

Hollanda

14

Brezilya

15

Rusya

16

Hong Kong

17

Avustralya

18

Danimarka

19

İsviçre

20

Finlandiya

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...