Tgrt Haber
10 Eylül 2021 12:33

Şimdi de otopark zammı geliyor: Ev fiyatlarını uçuracak

Ev fiyatlarındaki artışın yüzde 40’lara dayanması konut piyasasında durgunluğa neden olurken, mart ayında çıkan yeni otopark yönetmeliğinin ilerleyen dönemde fiyatları daha da artırması bekleniyor. Gayrimenkul Uzmanı Evrim Kırmızıtaş Başaran, “Ev alma kriterinde otopark asansör gibi bir hak olarak görülmeli. Normal bir ev 700 bin lira ise kapalı otoparka sahip olduğu zaman bu 800-900 bin liralara kadar çıkabilecek” dedi.

Şimdi de otopark zammı geliyor: Ev fiyatlarını uçuracak
konut,gayrimenkul,ev fiyatları,satılık ev,kiralık ev

SİNEM ERYILMAZ

Konut piyasasında satılık ve kiralık evlerdeki fiyat artışı gündemdeki yerini koruyor. Azalan arza karşı artan talep nedeniyle kiralık ev bulmak oldukça zorlaştı. Kiralar İstanbul’da yüzde 30 ila yüzde 150 arasında arttı. Satılık konutta da durum farklı değil. Fiyat artışlarının yüzde 40’lara dayandığı satılık konutta da 400 bin liralık daireler 750 bin liralara çıktı.

Kentsel dönüşüm, kent sakinlerinin pandemi sebebiyle daha geniş konutlara yönelmesi ve depreme dayanıklı bina arayışları da fiyatları etkileyen diğer faktörler arasında yer aldı.

OTOPARK DERDİ

Fiziki imkanları fazla olan binalarda oturmak herkesin hayali. Özellikle eski site ve apartmanların çoğunda otopark kullanım ve paylaşımına ilişkin düzenleme olmadığı için erken gelen arabasını park ederken, diğerleri park yeri bulamıyor. Bu imkana sahip olan konutların fiyatı ise başını alıp gitmiş durumda.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nca hazırlanan yeni Otopark Yönetmeliği, 25 Mart’ta Resmi Gazete'de yayımlandı. Uygulamayla daire büyüklüğüne göre otopark zorunluluğu oldu. Yeni projeler için arazilerin kısıtlı olduğu birçok ilçede belediyelerin ruhsat vermede çekingen davrandığı ifade ediliyor. 

İNŞAAT SEKTÖRÜNDE KRİZ KAPIDA

Yönetmelik nedeniyle inşaat sektöründe kriz yaşanabileceğini ifade eden Gayrimenkul Uzmanı Evrim Kırmızıtaş Başaran, “Bu yönetmeliğe göre otopark bulunmayan projelere iskan verilmemesi kararı alınınca piyasada inanılmaz bir hareket söz konusu oldu. Kanundan önce inşaat şirketleri otopark için alan ayırmıyordu. Bu zorunluluk müteahhitler için bir kriz demektir. İskan alınamayan binaların satılamaması da büyük problem oluşturur. Müteahhitlerin elinde ciddi şekilde stok birikir. Projeler çizilirken yeni yönetmeliğe göre hareket etmelerinde fayda var” dedi.

“OTOPARK ALANI OLMAYAN KONUTU ALMAYIN”

“Kapalı otopark yoksa açık otopark alanlarını belirleyerek daire sahiplerinin mağduriyetini gidermeleri gerekir. Sonuçta bitmiş olan bir binaya kapalı alan oluşturamazsınız. Bakanlık da bu konuda bir geri adım atmayacağına göre, bazı yerleri kiralama yoluna gidilebilir” diyen Evrim Kırmızıtaş Başaran şöyle konuştu:

“Kentsel dönüşümle beraber ara dar sokaklar genişletiliyor. Ama maalesef ki İstanbul’un her yeri buna uygun değil. Örneğin Fikirtepe gibi araba bile geçemeyecek kadar dar sokaklarda gerçekleştirilen kentsel dönüşüm sonrası yaşam şekli değişti. Yapılan binaların altına eksi 10 kata kadar otoparklar yapıldı. Ama bu özellikle İstanbul’un her yeri için geçerli değil. Benim tavsiyem dönüştürülemeyecek, dar sokaklardan ev almamaları olur. Şehir merkezine daha yakın ve depremden sonra yapılan binalara yönelmelerini tavsiye ediyorum. Ayrıca otopark problemi çözülmemiş ve iskan sorunu olan yerlerden ev almamalarını öneriyorum. Çünkü ileride satmak istedikleri zaman bu durum önlerine engel olarak çıkacaktır.”

EV FİYATLARINI ARTIRABİLİR

Yeni yönetmeliğin halihazırda zaten fiyatları uçmuş evlere artı bir fiyat artışı getireceğini kaydeden Evrim Kırmızıtaş, “Ev alma kriterinde otopark asansör gibi bir hak olarak görülmeli. Otoparklar apartmanların demirbaşı olmalı. Kapalı otopark aslında bir lüks değil, ihtiyaçtır. Herkesin arabası olmayabilir ama misafiri gelebilir ya da bir şekilde o alanın kişilere hak olarak sunulması gerekir. Binalarda kapalı otoparkın olması ev fiyatlarına otomatik olarak yansıyor. Aracınızı sokağa park etmek aslında büyük bir risk. Normal bir ev 700 bin lira ise kapalı otoparka sahip olduğu zaman bu 800-900 bin liralara kadar çıkabilecek. Ama can ve mal güvenliğiniz de korunmuş oluyor. Mahalle arasındaki evlerin çoğunda otopark olmadığı için aidat yok, sitelerde var. Bu konuda da insanlar kendi bütçelerine göre mevcut imar izni alınmış otoparklı yerleri tercih ederlerse hem alışta hem de satışta karlı çıkarlar” açıklamasında bulundu.

Şimdi de otopark zammı geliyor: Ev fiyatlarını uçuracak

TOPRAK ALTINA KAT YAPMAK EMSAL DIŞI

Her binanın altına otopark yapılabilmesinin mümkün olduğunu ifade eden Evrim Kırmızıtaş Başaran, “Toprak altları her zaman emsal dışıdır. İsterseniz toprağın altına 5 ya da 10 kat inebilirsiniz. Bu sizin kapalı metrekarenizi asla engellemez. Deprem yönetmeliği gereğince kazık çakılması için zaten yerin altına giriliyor. Sadece otopark yapmak ekstra maliyet olduğu için müteahhitler bundan kaçıyor. Toprak altına kaç kat yaparsanız yapın devlet bundan sizi sorumlu tutmuyor. Burada amaç sokaklarda görmüş olduğunuz araçları toplamak ve konut sakinlerinin mağduriyetini gidermek. Dolayısıyla bunu yapmayan müteahhitler maliyetten kaçanlardır ve o binada oturanların haklarını gasp etmiş oluyorlar.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...