Tarih : 09.09.2021 - 14:36 Yorum : 0

TOGG sektöre 'elektrik' verdi: Satışlar hız kazandı

TOGG'un Türkiye'de elektrikli otomobile ilgiyi artırdığını belirten Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Bayram, hedefin yıl sonuna kadar 2 bin 500 adet elektrikli otomobil satışı gerçekleştirmek olduğunu söyledi.

TOGG sektöre 'elektrik' verdi: Satışlar hız kazandı

Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği (TEHAD) Yönetim Kurulu Başkanı Berkan Bayram, Türkiye elektrikli otomobil pazarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Türkiye’nin elektrikli otomobille ilk kez 2011 yılında tanıştığını aktaran Bayram, Türkiye’de elektrikli otomobillere olan ilginin yüksek olduğunu ancak satışların Avrupa’ya kıyasla düşük seviyelerde seyrettiğini söyledi.

Markaların elektrikli mobilite konusunda birbiriyle rekabet içerisinde olduğunu dile getiren Bayram, "Ülkemizde de biliyorsunuz yerli otomobil projemiz de devam ediyor. Bu anlamda bu rekabete biz de ortak olacağız. İnşallah yani önümüzdeki 1-2 yıl içerisinde bunun ayak seslerini duymaya başlayacağız ve gerçekten de o zaman işin rengi biraz daha değişecek diye bekliyoruz" ifadelerini kullandı.

TOGG SEKTÖRE ELEKTRİK VERDİ

Berkan Bayram, TOGG'un elektrikli olarak üretilmesinin Türkiye'deki elektrikli otomobile olan ilgiye ve farkındalığına yaptığı etkiye de değindi.

TOGG’un Türkiye'de elektrikli otomobile olan ilgiyi ve farkındalığı artırdığını vurgulayan Bayram, şunları kaydetti:

"Biz bu konuyu nihayetinde kendi çapımızdaki bir kamuoyuna iletebiliyorduk. Elektrikli araçlarda böyle bir teknoloji olduğunu, böyle bir konunun artık gündeminize geleceğini kendi çapımızda bunu anlatabiliyorduk. Fakat ne zaman ki TOGG’un lansmanı yapıldı, fabrika temeli atıldı, Cumhurbaşkanımız çıktı TOGG kullandı, bu konuları dile getirdi, elektrikli otomobil kavramından bahsetmeye başladık, o zaman ülkenin tüm ücra köşelerine kadar bu kavram konuşulmaya başlandı. Bu en büyük avantajıydı. Tabii ki ve inanılmaz bir olumlu tepki aldık. İnsanlar elektrikli otomobili sormaya, sorgulamaya başladılar. Her alanda da elektrikli araçla ilgili artık beyanları görmeye başladık. Bu tabii ki sevindirici bir durum. Nihayetinde bu ülkemizde başlayan bu yerli elektrikli otomobil projesinin en büyük etkisiydi, yani hızlandırıcı etkisi bu yönde oldu."

BİR ELEKTRİKLİYE 2 ŞARJ ÜNİTESİ

Sektörde Türkiye'deki altyapının geliştirilmesi, şarj istasyonlarının talebi karşılayacak noktaya ulaşması yönündeki beklentinin de gerçekleştiğini anlatan Bayram, "Bu beklenti artık gerçekleşti. O yüzden marka modellerimiz de elektrikli araçlarını getirmeye başladılar. Örneğin, 2011’de sadece 15 tane şarj ünitemiz vardı, 4 şehirde. Geldiğiniz noktada şu an seksen bir ilin hepsinde şarj istasyonumuz var. 4 bin 500 sokete kadar ulaşan bir şarj ünitesi sayısına ulaştık. Bunlar kritik rakamlar. Neredeyse bir elektrikli otomobille iki tane şarj ünitesi düşüyor, onun gibi bir şey oldu." dedi.

YIL SONUNA KADAR 2 BİN 500 HEDEFİ

Elektrikli otomobil satışlarına da değinen Bayram, sözlerini şöyle tamamladı:

"Zaten ilk çeyrekte artışı çok rahat hissetmiştik. Çünkü geçen sene daha az modelimiz vardı ama model sayısı artınca bu sefer rekabet ve çeşitlilik artıyor. Tüketicinin önündeki tabii ki alım noktasında, karar verme sürecinde yelpaze daha da genişliyor. Dolayısıyla adetlere çok hızlı yansıyor. Bu yılın ilk yarısı çok güzel geçti. Muhtemelen yıl sonuna kadar da çok rahat söyleyebiliriz. Yani 2 bin 500 adetleri yakalayacağız. Ama yine de bu rakamlar dediğim gibi Avrupa'yla dünyayla maalesef ölçüşemeyecek kadar düşük rakamlar."

 
 
YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber