Tgrt Haber
12 Şubat 2024 07:36 - Güncelleme : 12 Şubat 2024 07:36

Türk tekstilcisinden Viyana kuşatması

Türk mobilya ve ev tekstili sektörü Avrupa pazarında dev bir yatırıma imza atıyor. Gülle Tekstil, Türk ihracatçılar için Avusturya’nın başkenti Viyana’da lojistik merkez niteliğinde bir yatırım gerçekleştirdi.

Editör: Bengül Büyükhan / Kaynak: Türkiye Gazetesi
Türk tekstilcisinden Viyana kuşatması
Yatırım

Tekstil sektörünün öncülerinden Gülle Tekstil, Avrupa’nın kalbi Viyana’daki AVM yatırımı ile Türk firmalarına 5 milyar dolarlık Avusturya pazarının kapılarını açıyor.

Toplam 26 bin metrekare alanda hizmet verecek Homeland Avrupa’ya açılmak isteyen Türk markaları için de lojistik üs niteliğinde olacak. 

YERLİ ÜRÜNLER SERGİLENECEK 

Yurt dışında uzun zamandır yatırım için arayışta olduklarını ifade eden Gülle Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle; satın alımını gerçekleştirdikleri ev tekstili ile mobilya ürünlerinin satıldığı AVM’nin, Viyana şehir merkezine yaklaşık 15 dakika uzaklıkta olduğunu söyledi.

20 bin metrekare satış bölümüne sahip AVM’de kiralama işlemlerinin başladığını belirten Gülle “Mobilya ve ev ihtiyaçlarının tüm ürünleri olacak. Çataldan kaşığa, mumdan havluya, çarşaftan halıya, koltuk takımlarından masa, sandalyeye ve bunun gibi her şeyin olduğu bir yapı olacak” dedi. 

TTM’LERİ ÖRNEK ALDI, AVRUPA’YA AÇILACAK

Gülle, merkezi hayata geçirirken TİM Başkanlığı dönemindeki Türk Ticaret Merkezleri (TTM) modelini örnek aldıklarını ifade ederek "TTM’ler doğru bir projeydi ancak kurgu ve yer seçimleri hatalıydı. Özel sektör mantığıyla hareket edilmedi ve bürokratik engeller vardı. O dönemde Tahran’ın en büyük semtinde açtık ama iş yapamadan kapattık. Benzer şekilde ABD ve Londra’da TTM’ler de başarısız oldu. Bu modeli doğru buluyorum. Modeli başka ülkelere taşımak istiyoruz" diye konuştu.

Yatırım yapılan yerin marka bilinirliğinin de çok yüksek olduğunun bilgisini paylaşan Gülle “1 milyon Türk ve Müslümanın yaşadığı bölge; Macaristan, Slovenya, Romanya, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya başta olmak üzere çok sayıda ülkeden alıcıların merkezi. Amacımız, ihracat hedefleyen Türk firmalarımız için lojistik bir merkez kurmak. Şu an Avrupa’da 200- 300 mağazası olan markalarımız var. Bu lojistik merkezin Avrupa pazarına girmek, pazar payını artırmak isteyen tüm üretici ihracatçımız için büyük bir fırsat olacağını düşünüyoruz. Konuştuğumuz tüm üretici ihracatçılar burada olmak için olumlu dönüş yapıyor. İnanıyoruz ki Türk markalarımız orayı fazlasıyla dolduracaktır." dedi.

KRİZ DÖNEMLERİ YATIRIM İÇİN FIRSAT

Kriz dönemlerinin yatırım için en uygun zaman olduğunu dile getiren Gülle “Biz gördük ki bu dönemlerde yapılan yatırımların getirisi katlamalı olarak artıyor. Ama bu kriz biraz farklı. 90’lardaki yüksek faizleri ve enflasyonu hatırladık. 

İkinci yarıdan umutlu olmak istiyorum. Seçimsiz bir dönem var. Şu an kur değerinde değil, özellikle de emek yoğun sektörler için. Şu an en büyük girdilerimiz ham madde, işçi ve enerji maliyetleri” dedi.

İSTİHDAM AZALIYOR AMA İŞ ARAYAN YOK

İsmail Gülle istihdam piyasasında ilginç bir durum yaşandığına dikkat çekerek “İstihdamda düşüş var ama iş arayan yok. Hizmet sektörü de dâhil çalışan bulamıyoruz. Kimse çalışanını çıkarmayı göze alamıyor. Yoksa yerine yenisini bulamama riski var” ifadelerini kullandı

Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...