Tgrt Haber
25 Temmuz 2021 12:46

OYDER'den araçta 'iç pazar' vurgusu: İki kat satış yatırım kapısını aralayacak

Otomobil üretiminde Avrupa'da ilk 5 içinde yer alan Türkiye'nin ilk 3 sırayı zorlaması ve yeni yabancı yatırımcıyı çekmesi için iç pazarın 1,5 milyon adetlik satışlara ulaşması gerektiği belirtiliyor. Bu yıl sonu ise toplam satışın 800 binin üzerinde olması bekleniyor.

OYDER'den araçta 'iç pazar' vurgusu: İki kat satış yatırım kapısını aralayacak
otomobil,otomotiv,yatırımcı,araba

Geride bıraktığımız 2020 yılını toplam bazda 772 bin 788 adetlik satışla kapatan otomotiv pazarı, pandemiye rağmen yükseliş eğrisiyle dikkat çekmişti. Pazarın son 2 yıla göre artan eğrisi, Ocak 2021 itibarıyla da katlanarak devam ediyor. Yılın ilk yarısında ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 55,4 artarak 394 bin 701 adet olarak gerçekleşti.

Ancak otomobil üretiminde Avrupa'da ilk 5 içinde yer alan Türkiye'nin ilk 3 sırayı zorlaması ve yeni yabancı yatırımcıyı çekmesi için iç pazarın 1,5 milyon adetlik satışlara ulaşması gerektiği ifade ediliyor.

Türkiye'nin kalifiye iş gücü, yan sanayisi ve lojistik konumuyla otomotiv sektörü için benzersiz bir konumda olduğunu aktaran Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Mersin, “Otomotivde yatırım için iç pazar çok önemli. Yeni yatırımcıları çekmek için iç pazar satışlarını 1,5 milyon adede taşımanın yollarını aramalıyız. Hem insan kaynakları hem de plaza olarak otomotiv yetkili satıcılarının yaptığı yatırımlar 1,5 milyon satış adedine göre olan yatırımlardır. Bu nedenle Türkiye'nin lokomotif sektörünü devletimizin desteklemesi lazım" açıklamasında bulundu.

SEKTÖR ÖTV GÜNCELLEMESİ VE TEŞVİK İSTİYOR

Mersin, genç nüfusuyla Türkiye'nin büyük bir potansiyeli barındırdığını ifade ederek, şunları kaydetti:

"Türk otomotiv pazarının ivmelenmesi için öncelikle vergi dilimlerinin güncellenmesi lazım. ÖTV baremlerinin güncellenmesi ve arkasından gelecek kalıcı hurda teşviki ile birlikte ekonomimizi istikrarlı ve stabil hale getirmemiz gerekiyor. Bunlar yapıldığı takdirde Türk otomotiv pazarı 1,5 milyon adetlere ulaşır ve arkasından da yeni yabancı yatırımcıların dikkatini çekeriz. Yabancı yatırımcı iç pazar için gelecektir. Bunun yanında yatırım teşvikleri için devletimizin yapacağı atılımlar da mutlaka olacaktır. Böylelikle hem istihdama büyük katkı sağlanacak aynı zamanda da ekonomik olarak büyük katma değer ortaya çıkacaktır"

YIL SONU 800 BİN BEKLENTİSİ

Turgay Mersin, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun (BDDK) aldığı taksitlendirme kararının otomotiv sektörüne yansıma ve sonuçlarının ilk olarak temmuz ayı sonunda görüleceğini belirterek, "Bu karardan hızlı bir şekilde dönülmesi gerektiğine inanıyorum. Otomotiv sektörünün etkilenmesi birçok sektörün de etkilenmesi anlamına geliyor. Ekonomik istikrar ve çip krizindeki belirsizlikler aşıldıktan sonra pazarın ilk 6 aydaki gibi devam edeceğini ve pazarın da yıl sonunda 800 binin üzerinde kapanacağını öngörüyorum" değerlendirmesinde bulundu.

Mersin, ÖTV baremlerinin güncellenmesi ve eylül ayından sonra faizlerde bir düşüş gerçekleşmesi halinde bu adetlerin daha da yukarı taşınabileceğini kaydetti.

BİRÇOK ORTA SINIF OTOMOBİL BİLE YÜZDE 80 ÖTV DİLİMİNDE

Geçen yıl yapılan düzenleme ile 1.600 cc motor hacmini geçmeyen matrahı ise 85 bin TL ile 130 bin TL arasında olan otomobiller için ÖTV oranı yüzde 50, 130 bin TL üzerindekiler içinse yüzde 80 olarak uygulanıyor. Ancak döviz kurları nedeniyle matrahı 85 bin TL ile 130 bin TL arasında olan otomobil sayısı bir hayli azaldı. Orta sınıftaki birçok otomobil dahi yüzde 80 ÖTV dilimine girdi.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...