Tgrt Haber
25 Haziran 2021 09:16

Kanal İstanbul'da kazma vuruldu! Resmi tören yarın

Türkiye’nin on yıldır konuştuğu Kanal İstanbul Projesi’nde nihayet sona gelindi. Kanalın ilk köprüsünün temelini yarın Erdoğan atacak.

Kanal İstanbul'da kazma vuruldu! Resmi tören yarın
kanal istanbul,,istanbul boğazı,,erdoğan,

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye’nin mega projesi Kanal İstanbul’da ilk köprünün temelini yarın atacak. Tören öncesi çalışmaları yerinde inceleyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu “Proje, Türkiye’yi küresel bir lojistik üs konumuna getirerek hem bölgesinde hem de dünya ticaret ve ulaşım yollarında söz sahibi yapacaktır” dedi.

Kanal İstanbul’da yarın yapılacak temel atma töreni için geri sayım başladı. Uzmanlar projenin su yolları için risk teşkil etmediğini söyledi

Kanal İstanbul’un doğal hayata ve su kaynaklarına zarar vereceği iddialarıyla ilgili açıklama yapan İTÜ Çevre Mühendisliği Öğretim Üyesi Prof. Dr. İzzet Öztürk, bu iddiaların gerçeği yansıtmadığını söyledi.

“Acı ve çorak bir su olan Küçükçekmece Gölü, lagün olmaktan çıkıp Marmara Denizi ile bağlantılı hâle gelerek su yolunun bir parçası olacak” diyen Öztürk, burada içme suyu etkileşiminin söz konusu olmadığını söyledi. Yıllık 55 milyon metreküp suyu olan Sazlıdere’nin İstanbul’un toplam su kaynakları içerisinde çok düşük bir miktar suya sahip olduğunu belirten Öztürk, “Sazlıdere’ye alternatif olarak yeni baraj planlamaları da var. İstanbul’un Melen ve Sakarya’dan çok büyük miktarlarda, yaklaşık 1 milyar 400 milyon metreküplük su temini potansiyeli var. Sazlıdere’den yüzde 5’lik bir kayıp olsa da İstanbul’un şu anki geliştirilmiş su kaynaklarıyla su temin etmemiz mümkün” dedi.

EN UYGUN GÜZERGAH

Kanal İstanbul Projesi’ni doğru bir adım olarak nitelendiren Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Recep Bozdoğan ise,  kanal için beş altı güzergâh üzerinde çalışma yapıldığına dikkat çekti.  Bozdoğan, hem coğrafi hem ekonomik anlamda en uygun güzergâhın Küçükçekmece Gölü ve Sazlıdere Barajı olduğunu ifade etti.

BOĞAZ’I RAHATLATACAK

İstanbul Boğazı’ndaki gemi yükünü azaltması beklenen Kanal İstanbul’un uzunluğu 45 kilometre, taban genişliği 275 metre ve derinliği 20,75 metre olacak.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...