Tgrt Haber
13 Aralık 2018 11:41

Kılavuz tren nedir? Ne işe yarar? Kontrol Lokomotifi ne işe yarar

Ankara-Konya seferini yapan Yüksek Hızlı Tren sabah 6:30 sıralarında kaza yaptı. Bakanlıktan yapılan açıklamalarda kazanın kılavuz trene çarpma sonucu olduğu belirtilmişti. Peki, kılavuz tren nedir? Ne işe yarar?

Kılavuz tren nedir? Ne işe yarar? Kontrol Lokomotifi ne işe yarar
kılavuz tren nedir

Ankara'dan gelen tren kazası haberinden sonra kılavuz trenin ne olduğu merak edilmeye başlandı. Kılavuz tren ana hattaki trenin sefere çıkmasından önce hatta bir sorun var mı, bir problem var mı? ya da sinyalizasyon çalışmaları devam ediyorsa acaba bunlar doğru işliyor mu diye kontrol amacıyla çıkarılır ve işini tamamladıktan sonra merkez odasına yeşil işaretiyle onay verilir ve daha sonra asıl tren yola çıkar. Kazada kılavuz trenin yanlış yerde olduğu açıklandı. 

KILAVUZ TREN NEDİR?

Kılavuz tren, tedbir amaçlı kullanılan önemli bir unsurdur. TCDD'nin seferler öncesinde kullandığı kılavuz tren, sefere çıkacak olan trenlerin herhangi bir sıkıntıyla karşılaşmasını önlemek için çalışmaktadır.

İlave bir Emniyet ve güvenlik tedbiri olarak, ilk ticari seferin başlamasından önce hat üzerinde yolcusuz olarak işletilen trendir.

YÜKSEK HIZLI TREN

Yüksek Hızlı Tren (YHT), aynı Fransa'daki TGV veya Almanya'daki ICE gibi, Türkiye'de TCDD tarafından verilen hızlı tren hizmetinin adıdır. Bu hizmet kendine özgü hızlı demiryolları ve tren setleri ile verilmektedir. YHT'nin seferlerine başlaması ile birlikte Türkiye bu teknolojiyi kullanan ülkeler arasında Avrupa'da 6., dünyada 8. ülke olmuştur.

TCDD bu treninin adını belirlemek bir için anket yapmış, ankette yüksek oy alan "Türk Yıldızı", "Turkuaz", "Kardelen", "Yüksek Hızlı Tren", "Çelik Kanat", "Yıldırım" gibi isimler arasından Yüksek Hızlı Tren adında karar kılındığını açıklamıştır

YHT ilk olarak Ankara-Eskişehir güzergâhında hizmet vermiştir. Günümüzde Konya, İstanbul (Pendik), Ankara, Eskişehir, Bilecik şehirlerinde hizmet vermektedir. Seyir hızı 250 km/sa'dır. 8 motora sahip olan trende arıza durumunda bir diğer motorun devreye girerek trenin yolda kalmasını önleyen bir sistem bulunmaktadır. Ankara-Eskişehir arasını yaklaşık 1 saat 20 dakikada alan hızlı trenin, Başkentray'ın bitimiyle bu sürenin 1 saat 15 dakikaya ineceği belirtiliyor.

YHT, ilk olarak 13 Mart 2009 günü saat 09.40'ta Ankara'dan Eskişehir'e hareket etti.

ANKARA–İSTANBUL YÜKSEK HIZLI TREN HATTI

Ankara ile İstanbul arasında inşaatı tamamlanmış olan hızlı tren hattıdır. 533 Km. uzunluğundaki hatta yolculuğun 3.5 saat sürmektedir. Hatta çalışacak yüksek hızlı tren 250 km/sa hızla hareket etmektedir. Hızlı tren 29 Ekim 2013'te hizmete girmiştir. Marmaray'ın açılışı da aynı gün yapılmıştır.

Ankara - İstanbul seferini yapan hızlı trenin 8 durağı bulunmaktadır. Bunlar sırasıyla (Ankara kalkışlı olarak) Ankara YHT Garı, Sincan Garı, Polatlı Garı, Eskişehir Garı, Bozüyük Garı, İzmit Garı, Gebze Tren İstasyonu ve Pendik Tren İstasyonu'dur.

Eskişehir şehir içi geçişi yer altına alındığından Eskişehir Garı şu anki yerinden 500 metre kadar ileriye taşınması planlanmaktadır.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...