Tgrt Haber
29 Kasım 2023 07:52 - Güncelleme : 29 Kasım 2023 08:12

Uzmanlar açıkladı: Son dönemde gemi kazaları neden arttı?

Bir hafta içinde Karadeniz’de 4 geminin batması ve karaya oturması, bu gemilerin durumunu gündeme getirdi. Bu gemilerde çok kişi can verdi, milyonlarca liralık hasar oluştu... Uzmanlar, denizlerde metal yorgunu gemilerin seyrüsefer yaptığını söyledi.

Editör: Bengül Büyükhan / Kaynak: Türkiye Gazetesi
Uzmanlar açıkladı: Son dönemde gemi kazaları neden arttı?
Fırtına, Gemi

Saatteki hızı 130 kilometreyi bulan fırtına Karadeniz’de hayatı felç etti.

Deniz taştı, kıyıdaki şehirleri su bastı. Karadeniz’de bir haftada dört kuru yük gemisi ya battı ya da karaya oturdu. 18 Kasım’da Ereğli Limanı’na demirleyen Kamerun bandıralı kuru yük gemisi, ikiye bölündü. Bir gün sonra yine Karadeniz Ereğli’de “Kafkametler” isimli kuru yük gemisi mendireğe çarptıktan sonra battı. Yedi mürettebat hâlâ aranıyor.

GEMİ KAZALARI NEDEN BU KADAR ARTTI?

Önceki gün de Artvin’in Hopa ilçesi açıklarında Palau bandıralı “FR Pearl” ile Kastamonu’nun İnebolu ilçesinde Kamerun bayraklı “Vamos” adlı kuru yük gemileri karaya oturdu. Peki donanma gemilerinin herhangi bir problem yaşamadığı Karadeniz’de niçin gemi kazaları arttı? Felaketler sadece fırtına ile açıklanabilir mi?

Türkiye Gazetesi'nin haberine göre; TMMOB Gemi Mühendisleri Odası Yalova Şube Başkanı, gemi inşa mühendisi Emrah Yıldız, denizlerde miadını doldurmuş malzeme yorgunluğu had safhada olan gemilerin seyrüsefer yaptığını söyledi.

Yıldız “Bunlar bizim kendi tabirimizle ‘kakalak’ dediğimiz gemiler. Durgun denize nispetle daha sert şartlara denk geldiklerinde en zayıf yerlerinden hasarlanıp kısa süre içerisinde batabiliyorlar” dedi.

Uzmanlar açıkladı: Son dönemde gemi kazaları neden arttı?

"20 YAŞI GEÇMİŞ GEMİLERİN DENİZ KAZALARINA SEBEBİYET VERME RİSKİ OLDUKÇA YÜKSEKTİR"

Ayrıca Emrah Yıldız "Bir geminin ortalama ekonomik ömrünün 20 ile 35 yıl arasında değiştiği kabul edilir. Ancak istatistiki olarak 20 yaşını geçmiş gemilerin deniz kazalarına sebebiyet verme riskleri oldukça yüksektir.

Türk bayraklı gemilerimizin yaş ortalaması 32 civarındadır. Geçen hafta batan Kafkametler gemisi 31 yaşındaydı mesela. Muhtemel kazaların önüne geçilmesi için geminin yaşı dikkate alınmalı, meteorolojik bildirimler takip edilmeli, uyarılara istinaden daha emniyetli seyrüsefer yapılmalı, limanda halatlarının sürekli kontrolü yapılmalı gerekirse sayısı artırılmalı, miadı geçmiş halatlar değiştirilmelidir. 

Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...