Tarih : 07.05.2021 - 14:31 Yorum : 0

Son dakika Çalışma izin belgesi süresi uzadı

Son dakika haberine göre; İçişleri Bakanlığınca muafiyet kapsamındaki işveren ve çalışanların manuel olarak doldurdukları “çalışma izni görev belgesi formunun” geçerlilik süresi 12 Mayıs 2021 Çarşamba Günü saat 24.00’e kadar uzatıldı.

Son dakika Çalışma izin belgesi süresi uzadı

Çalışan ve iş yeri yetkilisinin imzasıyla düzenlenen manuel çalışma izni görev belgesinin geçerlilik süresi 12 Mayıs Çarşamba 00.00'a kadar uzatıldı.

 

İçişleri Bakanlığınca muafiyet kapsamında olanların manuel doldurdukları "çalışma izni görev belgesi formu"nun geçerlilik süresi 12 Mayıs saat 00.00'a kadar uzatıldı.

İçişleri Bakanlığı 81 İl Valiliğine “Görev Belgesinin Süresinin Uzatılması”konulu genelge gönderdi.

Genelgede, tam kapanma döneminde üretim, imalat, tedarik ve lojistik zincirlerinde herhangi bir aksama yaşanmaması için sokağa çıkma kısıtlaması muafiyeti getirilen işkolları ve görevlileri tespit edilerek duyurulduğu bildirildi.

Genelgede, tam kapanma sürecinde muafiyet kapsamında bulunan işkollarında üretim faaliyetlerinin devamlılığını sağlamak ve muafiyetlerin suistimal edilmesini önlemek amacıyla, sokağa çıkma kısıtlamalarından muaf işyerlerinde görevli kişilere e-başvuru sistemi üzerinden “çalışma izin belgesi” veya manuel olarak doldurularak çalışan ve işyeri yetkilisince imzalanıp onaylanan “çalışma izni görev belgesi formunu” alma ve denetimlerde ibraz etme zorunluluğunun getirildiği hatırlatıldı. 

Genelgede, tam kapanma sürecinde muafiyet tanınan sektör çalışanlarına yönelik e-başvuru sistemi üzerinden  bugün itibariyle 9.5 milyona yakın başvuru neticelendirildiği  ve  muafiyet nedeni, güzergahı ve zamanı ile kısıtlı olacak şekilde çalışma izni görev belgesi düzenlendiği belirtildi. 

Genelgede, Nace kodu eşleşme hatası, muafiyet kapsamındaki bir işyerinde görev yapmasına rağmen alt işvereninin muafiyet kapsamında olmaması nedeniyle çalışma izni görev belgesi alamayanlar ile erişim hatası gibi geçici durumlar göz önünde bulundurulduğunda; sistem üzerinden görev belgesi alınamamasının üretim, imalat, tedarik ve lojistik zincirlerinde herhangi bir aksamaya yol açmaması için Ek’te yer alan ve işveren ile çalışanın beyanı/taahhüdüyle manuel doldurularak imza altına alınan “çalışma izni görev belgesi formunun” geçerlilik süresinin 12 Mayıs 2021 Çarşamba Günü saat 24.00’e kadar uzatıldığı ifade edildi.

GÖREV BELGESİ NASIL ALINIR?

 “Çalışma izni görev belgesi formunun” geçerlilik süresi 12 Mayıs 2021 Çarşamba Günü saat 24.00’e kadar uzatıldı. Peki Çalışma görev izni belgesi nasıl alınır? İçişleri bakanlığı 81 ilin valiliğine "görev belgesi" konulu genelge gönderdi. Buna göre, kapanmadan muaf olan işyeri, fabrika ve imalathane çalışanları İçişleri Bakanlığı e-başvuru sistemi üzerinden "görev belgesi" başvurusunda bulunacak. Kamuda çalışanlar da görev bildirim belgesi almak zorunda. Görev belgesi sistem tarafından otomatik olarak verilecek. Bu noktada SGK numarası, işyeri sicil numarası ile bilgiler sistem tarafından kontrol edilecek.Üretim ve tedarik zincirlerinde çalışanlar mesai saatleri içinde bu belgeyi kullanabilecek.

Sistemsel yoğunluk, erişim hatası gibi nedenlerden dolayı zamanında görev belgesi alınamaması durumunda bir defaya mahsus en fazla üç gün geçerli olmak kaydıyla görev belgesi formu çıktısı alınıp elle doldurulabilecek. Formda çalışan, işyeri ile firma yetkilisinin imzası olacak

Belgenin polis noktaları ve denetim yerlerinde, güvenlik güçlerine ibraz edilmesi zorunlu olacak.Çalışma izin belgesi e-Devlet ekranı için TIKLA! Çalışma muafiyet izin belgesi EK-1 ile nasıl alınır? 
E devlet sistemi www.turkiye.gov.tr adresine girdikten sonra Sosyal Güvenlik Kurumu ve Sosyal Güvenlik Kayıt Belgesi Sorgulama ekranına tıklamanız gerekiyor. Daha sonra e devlet şifresi ve T.C kimlik numaranız ile giriş yaptıktan sonra karşınıza çıkan ekrandan SGK kaydınızı görüntüleyebilir ve çıktı olarak alabilirsiniz.
Görev Belgesi e devlet başvurusu | İçişleri Bakanlığı çalışma izin belgesi nasıl alınır? Görev Belgesi e devlet başvurusu | İçişleri Bakanlığı çalışma izin belgesi nasıl alınır? İçişleri Bakanlığı, 17 günlük tam kapanma öncesi 81 ilin valiliğine gönderdiği 'Görev Belgesi Düzenlemesi' başlıklı genelgeyle, sokağa çıkma yasağına tabi olmayan kişilerin e-başvuru yoluyla çalışma izin belgesini alabileceklerini bildirdi. Bakanlığın hizmeti sonrası kısıtlamadan muaf olan iş yerlerinde çalışan kişiler görev belgesi almak için harekete geçti. Peki görev belgesi e-devlet başvurusu nasıl yapılır? İçişleri Bakanlığı çalışma izin belgesi nereden alınır? İşte görev belgesi başvuru ekranı ve izin belgesiyle ilgili son dakika ayrıntılar...

 

 
 
YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber