Tgrt Haber
06 May 2021 22:17

Sosyal medyaya reklam düzenlemesi

Sosyal medya platformlarında reklam çok sık şekilde karşımıza çıkıyor. Hatta bu durum bir süre sonra can sıkıcı hale gelebiliyor. Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı, sosyal medya üzerinden reklam yapanlara yönelik kılavuz yayımladı.

Sosyal medyaya reklam düzenlemesi
Reklam,Ticaret Bakanlığı,Kılavuz,Sosyal medya

Sosyal medya platformlarında reklam çok sık şekilde karşımıza çıkıyor. Hatta bu durum bir süre sonra can sıkıcı hale gelebiliyor. Sosyal medya platformları artık hayatımızın her alanında olmasıyla birlikte ve buna oranla reklamlarında artması Ticaret Bakanlığı’nı harekete geçirdi, yanlış kullanımların olduğu reklam konusunda bir kılavuz yayımlandı. Türkiye Cumhuriyet Ticaret Bakanlığı konu üzerine “Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuz” isimli bir paylaşım yapıldı. Artık reklamlar açık bir şekilde iş birlikçiler ifade edilecek.

“AMACIMIZ KİŞİ, KURUM VE KURULUŞLARA YOK GÖSTERMEKİR”

Kılavuzun amacı olarak” Bu Kılavuzun amacı, sosyal medya etkileyicileri tarafından yapılan ticari reklam ve ticari uygulamalar hakkında reklam veren, reklam ajansları, mecra kuruluşları ve reklamcılık ile ilgili tüm kişi, kurum ve kuruluşlara yol göstermektir.” İfadeleri kullanıldı.

“ÖRTÜLÜ REKLAM YAPILMASI YASAKTIR”

Resmi Gazete’de yayımlanan kılavuzda önemli detaylar yer alıyor. Kılavuz’da “Sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan reklamların, açık ve anlaşılır şekilde ifade edilmesi ve ayırt edilebilir olması zorunludur. Her türlü iletişim aracında olduğu gibi sosyal medyada da sesli, yazılı ve görsel olarak örtülü reklam yapılması yasaktır.” İfadeleri kullanıldı. Bu ifadelerde sosyal medyada reklamların açık ve anlaşılır olması bir nevi reklam olduğu belli olması gerektiği vurgulandı.

Kılavuzda test devlet tarafından test edilmemiş ürünlerin reklam verilmesi yasaklanmıştır. Bu yasaklama kılavuzda şu şekilde ifade edilmiştir:  “Henüz deneyiminin bulunmadığı bir mal veya hizmete ilişkin, tüketiciler nezdinde o mal veya hizmeti onaylayacak ya da deneyimlediği algısına neden şekilde ticari reklam amacıyla paylaşımda bulunamaz.”

YOUTUBE VE İNSTAGRAM İÇİN KURALLAR BELİRLENDİ

Youtube ve İnstagram platformları için de yeni kurallar belirlendi.

YouTube ve Instagram TV gibi video paylaşım mecralarında yapılan reklamlar ile canlı yayın niteliğinde olan paylaşımlarda, video içinde sürekli olarak veya videonun başlığında ya da açıklama kısmında veya ilgili reklamın geçeceği bölümün başında tüketicileri “daha fazla oku” gibi bir alanı tıklamak zorunda bırakmadan yazılı ve sözlü olarak aşağıda belirtilen açıklamalardan en az birine yer verilir:

a)            “Bu video [reklam veren] reklamlarını içermektedir.”

b)           “Bu video, [reklam veren] ile ücretli işbirliğini içermektedir.”

c)            “[Reklam veren]’in destekleri ile.”

ç)            “Bu ürünleri [reklam verenden] hediye olarak aldım.”

d)           “Ürünleri bana gönderdiği için [reklam verene] teşekkürler.”

İNSTAGRAM VE SNAPCHAT HİKAYELERİ İÇİN DÜZENLEME GELDİ

Kılavuzda ek olarak İnstagram ve Snapchat için de düzenlemelere yer verildi: Snapchat ve Instagram hikâyeleri gibi içeriğin yalnızca kısa süreliğine görülebildiği reklamlarda, paylaşım süresince reklam verene ilişkin ad, marka, ticaret unvanı gibi tanıtıcı bilgilerden herhangi biri ile birlikte aşağıda belirtilen etiketlerden ya da açıklamalardan en az birine yer verilir:

-#Reklam

 -#Reklam/Tanıtım

-#Sponsor

-#İşbirliği

-#Ortaklık

-“@[Reklam veren] ile işbirliği”

-“@[Reklam veren] tarafından sağlandı.” 

-“@[Reklam veren] tarafından hediye olarak alındı.”
 

"HEDİYE EDİLEN ÜRÜNLER SATIN ALINMIŞ GİBİ GÖSTERİLMEYECEK"

Kılavuzda reklam yapan kişilerin, hediye gelen tanıtım amaçlı kullandığı ürünleri kendi satın almış gibi göstermeleri yasaklandı. Kılavuzda bu konu şekilde ifade edildi:

"Bir mal veya hizmetin ticari reklamına ilişkin herhangi bir reklam verenden maddi kazanç ve/veya ücretsiz ya da indirimli mal veya hizmet gibi faydalar sağladığı süre boyunca kendisinin sadece bir tüketici olduğu izlenimi oluşturamaz.Sosyal medya aracılığıyla bir mal ve/veya hizmet hakkında iletişim kurmak için sistematik olarak sahte veya var olmayan kimlikleri toplu olarak oluşturamaz ve/veya kullanamaz."

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...