Aylık İmsakiye
  • İmsak
  • Güneş
  • Öğle
  • İkindi
  • Akşam
  • Yatsı
104 Ramazan 1440
17 Ağustos 2019 Cumartesi

Ramazanda susamamak için ne yapmalıyız? Ramazanda susatmayan yemekler

Ramazanda susamamak için ne yapmalıyız? Ramazanda susatmayan yemekler

Ramazanda susamamak için ne yapmalıyız? Ramazanda susatmayan yemekler Ramazan ayının gelmesiyle birlikte Müslüman alemi oruç tutarken daha az susuzluk çekmek için sahurda ve iftarda hangi besinleri tüketmenin doğru olduğunu araştırıyor. Pek çok kişi internet üzerinden Ramazanda susamamak için ne yapmalıyız? Ramazanda susatmayan yemekler başlıklarını aratarak susamamak için ne yapılması gerektiği sorusuna cevap arıyor. Peki Ramazan ayında hangi besinleri tüketmek susuzluğumuzu azaltır? Ramazan ayında susamamak için ne yapmalıyız? Ramazanda susatmayan yemekler hangileri? İşte bütün bu soruların cevabı ve besin önerileri Ramazanda susamamak için ne yapmalıyız? Ramazanda susatmayan yemekler başlıklı haberimizde...

Ramazanda susamamak için ne yapmalıyız? Ramazanda susatmayan yemekler Ramazan ayında şüphesiz ki en çok zorluk çekilen konulardan biri susuzluk... Peki hangi besinler susuzluğumuzu azaltır, Ramazanda susatmayan yemekler hangileri, Ramazanda susamamak için ne yapmalıyız? İşte bu soruların cevapları haberimizde...

Sahurda sıkı kahvaltı yapın! 

Sahurda yenilen yemeğin de fazla ağır olmaması gerekiyor. Uzmanlar sahuru erken kahvaltı gibi düşünerek gün boyunca tok tutacak, kan şekerinizin düzenli seyretmesini sağlayacak protein içeriği yüksek besinlerden oluşan bir kahvaltı hazırlanmanız tavsiyesinde bulunuyor. 
 
Sahur kahvaltasında hangi ürünler tüketilmeli?

Sahur önemlidir, çünkü tüm gün boyunca sahurda yenen yemekler kullanılır. Protein içeriği fazla gıdalar, midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktirdikleri için tercih edilmelidir. Aynı zamanda tokluk hissi de sağlayan bu besinler, sahurda unutulmamalıdır. Yumurta, yoğurt, süt ve peynir gibi gıdalar; sahur için ideal seçimler arasındadır. 

Ramazan sırasında sahurda yenilen hamur işleri, kızartmalar vb. yiyecekler gece yatmadan önce yenilip yatıldığı için sabah kalkınca midede ağırlık, ekşime, yanma hissedilmesine neden olur.
 
Metobolizmamız gece yavaşladığı için gece yenilen yemeklerin vücudun yağlanmasını artıracağı unutulmamalı. Bu durumu engellemek için sahurda hiç yemek yememe yerine sütlü veya sulu çorbalar, kahvaltı türü yiyecekler tercih edilmelidir. Sahurda mideyi daha geç terk eden, kan şekerini çok hızlı değiştirmeyecek besinler tercih edilmeli. Zira protein içeriği yüksek olan besinler midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktirir. 


 
Her sahurda en az 60 gr. kadar peynir tüketilmelidir. Ayrıca bol sebzeyi sahurda bulundurmak gerekir. Çünkü bol sebze vitamin-mineral ihtiyacını karşılaması bakımından önem taşır. Beyaz ekmekler yerine tam buğday ekmekleri tercih edilmelidir. Hem daha tok tutarlar hem de B grubu vitaminlerce daha zengindirler.

Haşlanmış yumurta da haftada 2-3 kez tüketilebilir.

Yağlı yiyecekler tüm gün susama ihtiyacını arttırır. Bu nedenle yağlı yiyeceklerden uzak durulmalı ve bol su içilmelidir. Sahurda en az 600–700 ml su içilmelidir.

Protein içerikli gıdaları tercih edin! 

Sahur menüsünde peynir çeşitleri ve yumurta protein kaynağı olarak yer almalı. Sucuk, salam ve sosis gibi şarküteri ürünleri sahur için oldukça ağır ve yağlı besinlerdir, bu nedenle tüketmemek daha yerinde olur. Ayrıca baharat içerikleri ile gün içerisinde daha fazla susamanıza neden olurlar. 2–3 dilim tam buğday ekmeği, söğüş sebzeler ve 1–2 porsiyon meyveyi de sahur sofrasına eklemeyi ihmal etmeyin.  Şekerli ürünler erken saatlerde acıkmanıza neden olacağından bu besinler için olan hakkınızı akşama bırakın.  Zeytin hususunda da dikkatli olun ve 5-6’dan aşırıya kaçmayın. Çünkü zeytinlerin tuz içerikleri yüksektir ve susuzluk hissinin erken uyanmasına yol açarlar. Sahur sofrasının başlangıcını ve bitişini su ile yapın.


 
1 bardak süt içmek  5 saat boyunca tok tutuyor! 

Süt hem protein içeriği yüksek olan bir besin olması nedeniyle tokluk hissedilmesine yardımcı olur, hem de sıvı ihtiyacının karşılanmasına destek sağlar. ABD'li bilim adamları, insan bünyesinin açlığa olan ihtiyacını azaltan besinler arasında ilk sırada sütü gösteriyor. 
 
1 bardak sütün mide boşluğunu hissettirmeden insanı 5 saat boyunca tok tuttuğu belirtiliyor.


 
Özetle;

• Et grubu, süt grubu, sebze-meyve grubu ve tahıl grubu yiyeceklerden en az bir çeşit sofranızda bulundurun. 
• Gece yiyip yatmayın, imsak vaktine yakın saatlerde kalkıp sahurunuzu yapın. 
• Sahura kalkmadan kesinlikle oruç tutmayın. 
• Sahuru abur-cuburlarla geçiştirmeyin. 
• Yağlı yemekler, ağır tatlılar yerine kahvaltı türü yiyecekleri tercih edin. 

Öe yandan dikkat edebileceğiniz başka hususlar da mevcut;

Çay ve kahve içerken dikkat: Ramazan'da orucunuzu açtıktan sonra hemen çay veya kahve tüketmemeye özen gösterin. Yemek yedikten 1 saat sonra çay ve kahve içmeye çalışın. Çay ve kahve gibi kafeini bol içecekler vücudun su dengesini bozduğu için dikkatli tüketilmeli.

Aşırı yemek yemekten kaçının: İftarda veya sahurda çok fazla yemek tüketmek hem sindirim sisteminizi yorar hem de su ihtiyacınızı artırır.

Sahur ve iftarda yeterli oranda su tüketin: Ramazan ayında yemek yeme düzeni değiştiği için iftar ve sahurda yeterli su almak gerekiyor. Günde en az 8 bardak su içmek gerektiği göz önüne alınırsa sahur ve iftarda bu oranı eşit bir şekilde dağıtmak vücudun susuzluk çekmesini önlemenin yollarından biri.

Tuzlu gıdalar tüketmeyin: Fazla tuzlu gıdalar susama ihtiyacı doğurduğu için bu dönemde kaçınılması gereken besin gruplarının başında geliyor.

Asitli içeceklere paydos: Su ihtiyacını asitli içecekler veya meyve suları ile gidermek daha fazla susuzluk çekmenize neden olabilir. Bunun yerine Ramazan ayı boyunca su ve maden suyuna yönelin.

Sahurda soslu ve yağlı besinlerden uzak durun: Sahurda kızartmış veya yağlı besin grupları yerine peynir, ekmek veya yulaf gibi daha rahat sindirilen tipte yiyecekler tüketmek susuzluğu engelliyor.

Salatalığa yönelin: Salatalık yüksek miktarda su içermesi ile susuzluk hissini önlüyor. Sahurda bir adet salatalık tüketebilirsiniz.

Sahurda tatlı tüketmekten kaçının: Sahurda tatlı ve şeker miktarı yüksek besinler tüketmek susuzluk çekmenin en önemli sebeplerinden biri. Bu nedenle sahur zamanlarında olabildiğince hafif yiyeceklere yönelmekte fayda var.

Bol sulu meyveler tüketebilirsiniz: İftar sonrası ve sahur zamanlarında sulu meyveler yiyebilirsiniz. Karpuz ve kavun sulu meyveler arasında yer alıyor.

Bir seferde su içmek yerine suyu aralıklı olarak tüketin: Orucunuzu açtıktan sonra hemen bir litre su içmek yerine su ihtiyacınızı aralıklı olarak her saat başında bir iki bardak şeklinde ayarlamak susuzluğun önüne geçmede etkili.

13.05.2019 - 17:29