Tarih : 25.06.2021 - 16:26 Yorum : 0

‘Kişisel mesaj’ aşı karşıtlarını çözüyor

Oxford Üniversitesi’nin yaptığı araştırma aşı karşıtlarının nasıl ikna edilebileceğine ışık tuttu. Buna göre, koronavirüs aşısı için insanları ikna etmenin en etkili yolu, toplumsal değil kişisel faydaları öne çıkarmak.

‘Kişisel mesaj’ aşı karşıtlarını çözüyor

TGRT HABER / Sinem ERYILMAZ

Aşılar dünya genelinde bir yılda 3 milyon insanın ölümünü engelliyor. Aşılarla önlenebilecek hastalıklar sebebiyle yılda 1,5 milyon insan sevdiklerine erken veda ediyor. Aşılar ise hastalıklara karşı insanlığın elindeki en etkili erken tedbir aracı. Dünya, aşıların ne kadar önemli olduğuna, aşılar olmadığında neler olduğuna yeni tip koronavirüs pandemisiyle birlikte bir kez daha şahitlik ediyor.

Oxford Üniversitesi'nden araştırmacılar aşı konusunda tereddüt eden bireyleri cesaretlendirmenin en etkili yolunu ortaya çıkardı. Araştırmacılar koronavirüs aşısı yaptırmayacağını söyleyen kişilere aşının toplumsal değil, kişisel faydalarının anlatılması gerektiğinin altını çizdi.

19 Ocak ve 5 Şubat 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırmaya Birleşik Krallık’tan 18 bin 885 yetişkin katılım sağladı. Sonuçlar The Lancet Public Health dergisinde yayımlandı.

AİDİYET DUYGUSUNA DAYANAN MESAJLAR ETKİSİZ

OCEANS III isimli çalışmaya katılanlardan her birine aşılar hakkında farklı bilgiler sağlayan 10 rastgele metinden birini okumaları istendi. Metinlerin bazılarında toplum faydası anlatılırken bazılarında ise kişisel endişeleri gidermeye yönelik etkilere odaklandı. Aralık ayında OCEANS-II araştırmasına katılan insanların yarısı aşıyı mümkün olan en kısa sürede alacaklarını söylerken, OCEANS-III'e katılanların neredeyse dörtte üçü aşıyı mümkün olan en kısa sürede alacağını belirtti. Bununla birlikte, yaklaşık on kişiden biri aşı konusunda ısrarla tereddüt ediyor.

Aşıya tereddütlü yaklaşan kişilerin sağlıktan sonraki ikinci sebebi ise toplumun kendilerini umursamadığını düşünmesi oldu. Araştırmada, “Toplumun kendilerini umursamadığını hisseden insanlar, aidiyet duygusuna dayanan mesajlara daha az açık olabilirler” ifadeleri yer aldı.

BAŞKA YAKLAŞIMA İHTİYAÇ VAR

Oxford Üniversitesi Psikiyatri Bölümü çalışma lideri Prof. Daniel Freeman, “Koronavirüs aşısıyla ilgili resmi mesajların çoğu, toplu sorumluluk fikrine dayanıyor. Bu aşıyı olmanın hepimize faydası var. Birleşik Krallık'taki çoğu insan için kesinlikle yankı uyandıran bir mesaj. Ancak aşı konusunda şüpheci olan önemli bir azınlık için başka bir yaklaşıma ihtiyaç duyulabilir. Çalışmamız, şu anda en iyi yaklaşımın medya kampanyalarında kişisel faydaları merkeze koymak olabileceğini gösteriyor” dedi

 
 
YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber