2022-05-22 14:23:31 | Son Güncelleme : 2022-05-22 14:37:47

Kellik korkulu rüyanız olmasın! Yumak yumak dökülen saçlara çare 'demir' olabilir

Demir saç büyümesinde sağlığında hayati bir rol oynar. Günlük beslenme listesinde yeterli miktarda demir bulunduğundan emin olmak birçok sağlık probleminin önüne geçebilir. Demir minerali anemiyi önlemeye ve enfeksiyona karşı vücudun direncini artırmak gibi sayısız faydası vardır. Özellikle kadınlarda saç söz konusu olduğunda hayati bir rol oynar. İşte demir eksikliğini bir çırpıda yok eden çözümler…

Her gün duşta koca bir tutam saç görüyorsanız demir eksikliği kapınıza dayanmış olabilir.
fotoğrafı büyüt
Fotoğrafı Paylaş
Her gün duşta koca bir tutam saç görüyorsanız demir eksikliği kapınıza dayanmış olabilir.

Demir, saç büyümesi ve saç sağlığı için son derece önemlidir. Uzmanlar saç dökülmesi şikayetiyle gelen birçok hastanın demir eksikliği yaşadığını iddia ediyor. İşte demir eksikliği hakkında bilmeniz gerekenler... 

DEMİR EKSİKLİĞİ SAÇ DÖKÜLMESİ YAPAR MI? 

Elinizi her saçınıza attığınızda elinize bir tutam saç geliyorsa demir eksikliği sizin de kapınızı çalmış olabilir. 
Demir minerali; vücudun kırmızı kan hücrelerinde bulunan bir protein olan hemoglobin üretmesine yardımcı olur. Vücudunuzun hücrelerine oksijen taşır, büyümelerine ve onarımlarına yardımcı olur.

Bu aynı zamanda saç büyümesine yardımcı olan hücreleri içerir. Özellikle kadınlarda yoğun ya da düzensiz regl (adet) kanamaları nedeniyle vücutta demir kaybı olması demir eksikliği problemine yol açar. Bu nedenle kadınlarda görülen saç dökülmeleri genellikle demir eksiliğine bağlıdır. 

DEMİR EKSİKLİĞİ KİMLERDE GÖRÜLÜR? 

Demir 7’den 70’e herkesin yeterli miktarda alması gereken bir mineraldir. Saç dökülmesi probleminin en sık rastlanan nedeni demir eksikliğidir. Uzmanlar bazı gruplarda demire bağlı saç dökülmesi yaşama olasılığının daha yüksek olduğunu ifade ediyor. Peki demir eksikliği kimlerde daha sık görülür? 

KADINLARDA DEMİR EKSİKLİĞİ;

Demir eksikliğinin kadınlarda daha sık ortaya çıkmasının nedeni ise her ay görülen adet kanamaları ve sık gebeliklerdir. Kadınlarda yoğun ya da düzensiz regl (adet) kanamaları vücutta demir kaybının artmasına ve bu nedenle demir eksikliğine neden olabilir. 

VEJETARYAN VE VEGAN BESLENENLER; 

Vegan ve vejetaryen beslenmeye yeni başlayanların göz ardı etmemesi gereken bir konu da demir takviyesidir. Uzmanlar et ve hayvansal gıdayı beslenme alışkanlarından çıkaranların diyet listesine mutlaka iyi demir kaynakları olan yiyecekleri eklemesi gerektiğini ifade ediyor.

Vejetaryen veya vegansanız, fasulye, ıspanak ve diğer koyu yeşil yapraklı sebzeleri demir kaynağı olarak tüketmeyi unutmayın. Doktorlar aynı zamanda vücudunuzun demiri tamamen emmesine yardımcı olabileceğinden, diyetinize C vitamini yüksek gıdaları eklemenizi öneriyor. 

AĞIR EGZERSİZ YAPANLAR;  

Demir eksikliği ağır spor yapanlarda da sık sık görülür. Koşma veya yüksek etkili aerobik egzersiz gibi ağır egzersizler eklemlerinizde veya midenizin astarında küçük yırtılmalara neden olabilir. Zamanla ve düzenli egzersizle bu, demir kaybına ve sonunda kansızlığa yol açabilir. Bu nedenle beslenme listenize demir eksikliğini giderecek gıdalar eklemeyi untumayın. 

DEMİR EKSİKLİĞİNDE DÖKÜLEN SAÇ GERİ ÇIKAR MI? 

Demir eksikliği nedeniyle tutam tutam saçları dökülenler ''Dökülen saçlarım geri çıkar mı?'' sorusunun cevabını merak ediyor. Uzmanlar demir eksikliğinden kaynaklanan çoğu saç dökülmesinin eski haline geri gelebileceğini ifade ediyor. Saç dökülmesi yaşayan ve bunun demir eksikliğinden kaynaklanabileceğini düşünenler için uzmanlar en kısa zamanda bir sağlık kuruluşunda kan testi vererek demir seviyesini ölçtürmesini öneriyor.

Foto Galeri
Bakteri yuvası yemeyin, elektrik kesintisi sonrası dikkat!

Bu sayede demir eksikliği seviyenize göre zengin besinlerle sağlıklı bir diyet yapabilir veya demir takviyesi alarak demir eksikliğinden kurtulabilirsiniz. Böylece sağlıklı ve gür saçlarınıza tekrar kavuşabilirsiniz. 

DEMİR EKSİKLİĞİNE NE İYİ GELİR? 

Demir eksikliği için takviye olarak demir damlası vs. kullanıyorsanız emilimi artırmak için C vitamini ile birlikte tüketebilirsiniz. Bunun yanında diyet listenize ekleyeceğiniz gıdalar demir eksikliğinize iyi gelebilir. Ispanak, brokoli, bezelye, soya peyniri gibi demir açısından zengin besinler ile sığır ve kuzu eti gibi demir açısından zengin etleri tüketebilirsiniz.