2022-05-16 17:18:27 | Son Güncelleme : 2022-06-29 19:41:34

Bunları tüketiyorsanız bir kez daha düşünün! Diyetisyenlerin bile ‘Asla yemem’ dediği 12 besin!

Kilo vermek için çektiğimiz çileyi bir biz biliriz. Hem lezzetli olsun hem de düşük kalorili olsun diye tükettiğimiz çoğu besin, uzmanlar ve diyetisyenler tarafından bile tüketilmiyor. Önemli olanın sadece kilo vermek değil, bedenimizi sağlıklı tutmak olduğunu belirten diyetisyenler, mutfaklarına dahi sokmadığı 12 besini açıkladı. İşte beslenme uzmanlarının bile asla yemediği, sağlığımızı tehdit eden, uzak durmamız gereken o besinler…

Sağlıklı besleniyorum derken sağlığınızdan olmayın! Diyetisyenlerin bile tüketmediği bu yiyecekler, çok sayıda hastalığa davetiye çıkarıyor.
fotoğrafı büyüt
Fotoğrafı Paylaş
Sağlıklı besleniyorum derken sağlığınızdan olmayın! Diyetisyenlerin bile tüketmediği bu yiyecekler, çok sayıda hastalığa davetiye çıkarıyor.

Sağlıklı ve dengeli bir beslenme düzeni oluşturmak için genel geçer kalıplaşmış tavsiyelere kulak veririz. Özellikle kilo vermek için harekete geçmek istediğimizde uzmanlardan önce çevreden duyduğumuz yöntemlere yöneliriz. Fakat bazı besinleri tüketirken dikkat etmemiz gerekiyor. Bugüne kadar sağlıklı olduğu söylenen çoğu gıdayı, beslenme uzmanları dahi tüketmiyor. Sağlıklı bir beslenme düzeni için tüketilmemesi gereken, diyetisyenlerin bile yemediği 12 besini sizler için derledik.

TAM BUĞDAY EKMEĞİ

Lif açısından zengin olması nedeniyle tokluk süresini uzatması sizi kandırmasın! Her ne kadar sağlıklı ekmek çeşitleri arasında yer alsa da bazı noktalardan alınan tam buğday ekmeklerinin koruyucu madde ve ilave şeker/tuz içerdiği, uzmanlar tarafından söyleniyor. Bu nedenle diyetisyenlerin asla yemem dediği besin listesinin başında kaynağı belli olmayan tam buğday ekmeği geliyor. Ev yapımı ekmeklerin ise her zaman öncelikli tercih olması gerektiği altı çizilen konular arasında yer alıyor.

HAZIR TAHIL GEVREKLERİ VE GRANOLA

Genellikle güzel bir başlangıç için önerilen besinler arasında yer alan hazır tahıl gevrekleri ve granola, diyet yapanların ve sağlıklı beslenenlerin vazgeçilmezi. İşlenmiş ve yüksek oranda şeker barındıran bu yiyecekler, sağlıklı besleneyim derken farklı problemlerin oluşmasına neden olabilir. Kan şekerinin aşırı yükselmesi, aniden düşmesi gibi sorunların yanı sıra yeme isteğini daha çok artırma gibi durumların oluşmasına da zemin hazırlayabilir. Bu nedenle diyetisyenlerin dahi listelerine almadığı hazır tahıl gevrekleri ve granola yerine yulaf ezmesi gibi besinlere yönelmekte fayda var!

YEŞİL DETOKS SULARI

Ödem atmak, sağlıklı beslenmek ve uzun süre tokluk hissi yaşamak dediğimizde belki de aklımıza ilk gelen besin yeşil detoks sularıdır. Fakat nerden temin edildiği de önemli olan bu suların, doktor kontrolü dışında tüketiliyor olması, daha büyük sorunların oluşmasına zemin hazırlayabilir. Bu nedenle özellikle düzenli ilaç kullananlar başta olmak üzere herkesin, içinde fazla şeker barındırabilen bu detoks sularından uzak durması oldukça önemli…

TAHIL BARLARI

Sağlıklı bir yaşam için şekerden uzak durmanın önemi inkar edilemeyen bir gerçek. Kilo vermek isteyenlerin listelerine eklediği tahıl barları ise içinde şeker bulunmadığı iddia edilen besinlerin en başında geliyor. Beslenme uzmanları ve diyetisyenler, tahıl barlarını sağlıklı beslenmenin en büyük engeli olarak görüyor. Yüksek oranda şeker, tuz ve doymuş yağ içeren tahıl barları yerine daha sağlıklı besinlere yönelmek için geç kalmayın!

PİRİNÇ PATLAKLARI

Sağlıklı bir beslenme düzeninin en vazgeçilmez atıştırmalıkları arasında yer alan pirinç patlakları, hiç ummadığınız sorunların davetçisi olabilir! Yağ, şeker, lif ve kalori içermeyen bu yiyecekler, sindirim sisteminde şekere dönüşerek glisemik indeksini aniden 82E kadar yükseltebiliyor. Diyetisyenlerin asla yemem dediği besinler arasında yer alan pirinç patlakları yerine saha sağlıklı ürünlere yönelebilir, oluşabilecek sorunların önüne geçebilirsiniz.

SOYA SÜTÜ

Uzun zamandır tüm diyet listelerinde ve sağlıklı beslenme yöntemlerinde yer alan soya sütü, aklınıza bile gelmeyecek sorunların davetçisi olabilir. Bilim insanları, soya fasulyesinin kadınlık hormonu östrojenler gibi davranan izoflavanlar içerdiğini, erkeklerin vücudunda aşırı östrojen bulunması durumunda da göğüs büyümesi gibi durumların oluşabileceğini açıkladı. Yüksek miktarda tüketilen soya sütünün de kadınlar açısından östrojen seviyesinin yükselmesine ve bunun da kilo alımına neden olacağı belirtildi. Bu nedenle beslenme uzmanları, hormonal sorunların önüne geçmek adına soya sütünü önermiyor.

FISTIK EZMESİ

Hemen hemen her sağlıklı beslenme listesinde yer alan fıstık ezmesi, çok sayıda faydalı gıda içeriyor olsa da bazı zararlı durumların oluşmasına da neden olabilir. Birçok trans yağı, bitkisel yağ ve şeker gibi ek bileşenleri içeren fıstık ezmesi, kaş yapayım derken göz çıkarabilir. Bu nedenle diyetisyenler özellikle fıstık ezmesi satın alırken katkısız ürünlere yönelmenin önemini vurguluyor. Sağlıklı içeriklere sahip ürünlerin bu anlamda daha büyük katkıda bulunacağının altını çiziyor.

AZ YAĞLI VE ŞEKERSİZ ÜRÜNLER

Sağlıklı bir beslenme için az yağlı ve şekersiz ürünlerin tüketilmesi gerektiğini her zaman duyarız. Fakat az yağlı ve şekersiz diye nitelendirilen her besinin de tüketilmemesi gerektiği aşikar. Yiyeceği tatsız getirdikleri için çok sayıda üründe tatlandırıcı ve kimyasal ürünün olabileceğini belirten beslenme uzmanları, az yağlı ve şekersiz ürün tercihine dikkat edilmesi gerektiğinin altını çiziyor.

GIDA BOYALARI

Sadece şekerleme ve çörek gibi ürünlerde değil turşu, salata, balık ve işlenmiş hemen hemen her üründe rastlayabileceğimiz gıda boyaları, sağlıklı bir beslenmenin aksine çok sayıda hastalığın davetçisi olarak tanımlanıyor. Özellikle çocuklar tarafından sevilerek tüketilen renkli gıdaların çoğu bu gıda boyaları ile yapılıyor. Fakat bu gıdaları sık sık tüketen çocuklarda dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozuklukları görülebiliyor. Bu nedenle beslenme uzmanları, gıda boyası içeren hiçbir ürünün, beslenme listesine alınmaması gerektiği konusunda hemfikirler. Çünkü depresyon, uyku güçlüğü ve ruh hali değişimleri de bu kimyasallarla birlikte hayatımızın bir parçası olabiliyor.

KONSERVE MEYVE

Çok sayıda konserve markası, meyvelerin rengini ve parlaklığını korumak için çok sayıda şurubu koruyucu madde olarak kullanabiliyor. Bu şuruplar da içerdiği yüksek oranlı şeker nedeniyle besin değerini minimum seviyeye düşürerek, çeşitli problemlere davetiye çıkarıyor. Beslenme uzmanlarının diyet ve mutfak listelerine asla eklemedikleri meyve konserveleri de beslenme alışkanlıklarınızdan çıkarmanız gereken ürünler arasında yer alıyor.

İŞLENMİŞ ET

Daha çekici görünmesi ve raf ömrünün uzaması için kullanılan katkı maddeleri, doğal ve sağlıklı bir ürün olarak tüketebileceğimiz eti bile zararlı hale getirebiliyor. İşlenmiş etler (pastırma, sosis, konserve et ve sosisli sandviç gibi), koruyu maddelerin bir araya gelmesiyle oluşuyor. Bu nedenle beslenme uzmanlarının asla tavsiye etmediği ürünler arasında yer alan işlenmiş et, tükettiğiniz ürünlerin arasından hızla çıkarmanız gerekenlerin başında geliyor. Bunun yerine kendi kıymanızı kendiniz çekebilir, işlenmemiş et satın alabilirsiniz.

İŞLENMİŞ MAKARNA

İçinde buğday alan her ürün, sağlıklı bir beslenme için aynı etkiyi oluşturmayabilir. Özellikle kalorisi daha yüksek, lif oranı daha düşük makarna çeşitleri, bu konuda tehlike arz eden besin türleri arasında yer alıyor. Diyetisyenler, işlenmiş makarna yerine, yüksek lifli ve tam tahıllı makarna tüketiminin önemini vurgulayarak, diğer makarna çeşitlerini beslenme listenizden çıkarmamızı tavsiye ediyor.