Tarih : 23.10.2021 - 13:09 Yorum : 0

Günde 3 kaşık meme kanserinden koruyor!

Son zamanlarda artış gösteren kronik hastalıklar ve özellikle kanser hastalığının önlenebilmesi için uygulamaya alınan doğal yöntemler, alternatif tıbba olan ilgiyi artırdı. Uzmanlar tarafından tavsiye edilen bitkiler ve bu bitkilerden elde edilen yağlar vb. ürünler, insan vücudunda bulunan birçok hastalığı önlemeye yardımcı oluyor. Özellikle meme kanseri gibi artış gösteren kanser türlerini önlemek için doğal yağların etkisi uzmanlar tarafından onaylamış durumda. Medipol Esenler Üniversitesi Hastanesi’nde görev alan Uzman Diyetisyen Canel Öner Sayar, günde 3 kaşık zeytinyağının meme kanserinden koruduğunu ve birçok hastalığında oluşmasını engellediğini aktardı.

Günde 3 kaşık meme kanserinden koruyor!

Medipol Esenler Üniversitesi Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Canel Öner Sayar’ın meme kanserini önlemek amacıyla önerdiği tavsiyeler dikkat çekti. Hastanenin web sitesi üzerinden yayınlanmış olan yazılı açıklamada, zeytinyağının çok sayıda kronik hastalığın önlenebilmesi için etkili olduğunu aktaran Sayar, zeytinyağının faydaları ve meme kanserine karşı etkilerini detaylı olarak ifade etti. İşte detaylar…

ZEYTİNYAĞI MEME KANSERİNDEN KORUYOR

Uzman Diyetisyen Canel Öner Sayar, Medipol Esenler Üniversitesi’nin sitesinden yayınlamış olduğu yazılı açıklamada, zeytinyağının meme kanserine karşı önleyici etkisinden bahsetti. Yaptığı açıklamada Akdeniz diyetinin ve zeytinyağının faydalarına dair bilgiler de aktaran Uzman Diyetisyen, son zamanlarda kronik hastalıkların ve kanserin tedavi sürecinde yapılan diyetlerde zeytinyağının öne çıktığından bahsetti.

Zeytinyağının, zeytinin yetişmekte olduğu Akdeniz ülkelerinde sıklıkla düşük kronik dejeneratif hastalık insidansına sahip olma eğiliminden sorumlu olan Akdeniz diyetinde kullanılan yağın kaynağı olduğunu aktaran Sayar, Akdeniz diyetinin zeytinyağı açısından zengin olması sebebiyle çok sayıda kronik hastalığın, tip II diyabetin ve meme kanserinin riskini azalttığının gözlendiğini ifade etti. Sayar;

“Yemeklik yağ olarak ayçiçeği yağı tüketenlerde, 6 yıl içinde obezite gelişme riski zeytinyağı tüketenlerden yaklaşık 2 kat daha fazla bulunuyor. İnsülin direncine sahip obezite hastası kadınlar üzerinde yapılan bir diğer çalışmada ise ekstra sızma zeytinyağında pişen yemeklerin insülin direnç ve düzeylerini olumlu etkiledi. Akdeniz ülkelerinde yıllık, kişi başına yaklaşık 15 kilogram zeytinyağı tüketimi olduğu tahmin ediliyor. Özellikle günlük ortalama 30,5 gram yani yaklaşık 3 tatlı kaşığı zeytinyağı tüketimi meme kanserine karşı yüksek koruyuculuğa sahip. Zeytinyağı açısından zengin Akdeniz tarzı diyet, tip II diyabet, kanser, kronik ve kardiyovasküler hastalıklar ile hipertansiyon riskini de azaltıyor.” ifadelerini kullandı.

“YÜKSEK ORANDA ‘E’ VİTAMİNİ İÇERİYOR”

Uzman Diyetisyen Canel Öner Sayar, zeytinyağında yüksek oranda tekli doymamış yağ asitleri bulunduğunu belirterek, polifenolik bileşiklerin E vitamini gibi fitokimyasallar için önemli bir kaynak olduğunu aktardı. Kalsiyum, fosfor, potasyum, kükürt, magnezyum, demir ve bakır gibi minarelleri de bolca barındırdığını ifade etti. E vitaminin ciddi güneş ışınlarından ve rüzgar gibi dış etkenlerden koruduğunu açıklayan Sayar, içerdiği antioksidanlar sayesinde insan vücudunun doğal yaşlanma sürecinin yavaşlamasına katkıda bulunduğunu belirtti.

Cildin parlaklık kazanmasında ve saç sağlığında da oldukça etkili olan zeytinyağı, sindirim ve boşaltım sistemlerinin de düzenlenmesinde oldukça etkili rol oynuyor. Sayar, zeytinyağının içinde bulunan antioksidanlar sayesinde bağırsakların temizlenmesine katkıda bulunduğunu, sindirim sisteminin daha hızlı çalışmasını sağladığını ifade etti. Özellikle günde 3 tatlı kaşığı kullanılması durumunda meme kanseri riskini azalttığını ifade eden Sayar, aşırı tüketiminde yarardan çok zararının bulunacağını belirterek şunları aktardı:

“Zeytinyağının aşırı şekilde içilerek tüketilmesi sindirim sisteminde ishal gibi olumsuz sonuçlara neden olur. Günlük tüketimi belli bir limit altında yapmak, zaman zaman göz kararı yerine kaşık ölçüleri kullanmakta fayda var. Günlük enerjinin yüzde 30’unun yağdan ve bunun da 3’te 1’inin tekli doymamış yağ asitlerinden gelmesi gerektiğini düşünürsek ortalama 2 bin kalori alması gereken bir kişinin 200 ila 300 kalori (yaklaşık 2 yemek kaşığı) tüketmesi yeterli. Soğuk olarak tüketilmesi ideal olan zeytinyağı, salatalara ya da haşlama sebzeler, meze gibi yemeklerin üzerine ilave edilebilir. Sıcak yemeklerde de kullanılacaksa fazla yakmadan zeytinyağı kullanılmaya özen gösterilmeli. Zeytinyağı doğrudan güneş ışığı görmeyen serin yerde en uygun 14 ila 15 derecede muhafaza edilmeli. Renkli cam şişelerde, porselen ya da çelik kaplarda saklanmalı. Zeytinyağı, ağzı açık olursa hava ile temastan dolayı bozulmaya başlar, zeytinyağlarının ağzı muhakkak sıkı kapalı tutulmalı.”

ZEYTİNYAĞININ DİĞER FAYDALARI

Uzman Diyetisyen Canle Öner Sayar’ın konik hastalıklar ve kanser gibi hastalıkların önlenmesinde ya da tedavi sürecinde etkili olduğunu ifade ettiği zeytinyağının bilinmeyen daha birçok faydası bulunmakta:

  • Karaciğeri temizler
  • Sindirimi düzenler
  • Metabolizmayı hızlandırır
  • Kemikleri güçlendirir
  • Cildi korur
  • Saç bakımında etkilidir
  • Diyabete etkisi vardır
  • Kan basıncını düzenler
  • Stresi azaltır
  • Kalp sağlığında etkilidir
  • Enflamasyonu engeller
  • Kolesterol düzeyini azaltır
  • Yaşlanmayı geciktirir
  • Hücre duvarlarını kuvvetlendirir
  • Hipertansiyondan korur
  • Mide yağ asidini dengeler
 
 
YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber