2022-08-03 08:30:00 | Son Güncelleme : 2022-08-03 18:49:30

Kasların yüzde 90'ını çalıştırıyor, kalp hastalıklarını iyileştiriyor: İşte Kuzeyli yürüyüşünün faydaları

Avrupa ve Amerika'nın son dönemde ilgi gösterdiği bir yürüyüş tarzından söz etmek istiyoruz. Öyle ki bu yürüyüş neredeyse bütün kasları çalıştırarak kardiyolojik hastalıklara büyük ölçüde iyi geliyor ve otoriteler tarafından en sağlıklı yürüme şekli olarak kabul ediliyor. Bilimsel araştırmalarla vücut sağlığına olumlu etkileri kanıtlanmış olan Kuzeyli yürüyüşü hakkındaki her şeyi haberimizin devamında bulabilirsiniz.

Kasların yüzde 90'ını çalıştırıyor, kalp hastalıklarını iyileştiriyor: İşte Kuzeyli yürüyüşünün faydaları
fotoğrafı büyüt
Fotoğrafı Paylaş

Kuzeyli yürüyüşü, özel çubuklar kullanarak vücudun neredeyse tamamını çalıştırmaya yarayan özellikle Kuzey insanlarının uyguladığı bir yürüyüş ve egzersiz tarzı. Uzmanlara göre, doğru yapıldığında kaslarınızın yüzde 90'ını çalıştırabiliyor ve yoğun bir kardiyovasküler kuvvet antrenmanı egzersizi sunuyor. Özellikle kardiyolojik hastalıklarla mücadele edenler için önerilen bu yürüyüşün, kalp sağlığına en iyi gelen egzersiz olduğu bildiriliyor.

Massachusetts Hastanesi, Kardiyovasküler Hastalıkları Uzmanı Dr. Aaron Baggish’in yürüttüğü çalışma sonucunda “Yürürken ilerlemenize yardımcı olması için yürüme çubuklarını kullanmanız durumunda, zaten çalışan bacaklara üst vücut aktivitesi de eklenir. Böylece kaslarınızı daha fazla kullanarak sıradan bir yürüyüş şeklinden daha fazla kas harekete geçirirsiniz ve tüm fonksiyonları çalıştırırsınız. Bu durum özellikle kalp sağlığı için oldukça önemlidir. Belki de şimdiye kadar araştırılmış en iyi ve en sağlıklı yürüyüş Kuzeyli yürüyüşüdür.” yorumunu yapıyor.

KUZEYLİ YÜRÜYÜŞÜ NASIL YAPILIR?

İsminden de anlaşılabileceği gibi bu yürüyüş şekli İskandinav ülkelerinde popülerdir ve Finlandiya kökenlidir. Bu yürüyüş genellikle dik yamaçlarda yapılan yürüyüşlerle ilişkilendirilse de yürüyecek yer olduğu sürece herkes tarafından, her yerde yapılabilir.

Amerikan Kuzey Yürüyüşü Derneği Kuzeyli yürüyüşünün, her bir çubuğu vücudunuzun yanında tutarak ve çubukları bacaklara zıt gelecek şekilde 45 derecelik açıyla hareket ettirmek suretiyle doğru şekilde yapılacağını bildiriyor. Bunu yaparken, çubuklar her adımda dikey bir konuma gelir ve ayakaların üzerinden yerle temas ederler. Daha sonra bu çubukları ileri itmek ve hızlandırmak için kullanırsınız. Böylelikle vücudun üst ve alt bölümü aynı oranda hareket ederek kasları güçlendirir. Burada dikkat etmeniz gereken, çubukları kullanırken bilek kısmına bağlı tutmak ve hızlı çözebilmek için kauçuk uçlu çubuklar kullanmanızdır. Uzmanlar, uygun tekniğe hakim olmanın zor olmadığını, bir kez yaptığınızda alışabileceğinizi ve muazzam faydalar sağlayabileceğini söylüyor.

KUZEYLİ YÜRÜYÜŞÜN FAYDALARI

Konunun uzmanları bu yürüyüşün bacaklar, kalçalar ve baldırları çalıştırdığını aynı zamanda omuzlar, sırt, göğüs ve karın bölgesini de aktive ettiğini belirtiyor. Kuzeyli yürüyüşünün parçası olan çubukları yürüyüşünüze dahil ettiğinizde büyük kas gruplarını yüzde 80 ila 90 oranında hareket ettiriyorsunuz. Bu da bir antrenmanın vermek istediği her şeyi vücudunuzun aldığını gösteriyor. Ne kadar çok kas grubu doğru bir şekilde çalışırsa mesafe başına o kadar fazla kalori yakıyorsunuz.

YARALANMA RİSKİNİ AZALTIYOR

Kuzeyli yürüyüşünün başka bir faydası da çubukların denge sağlaması ve düşmeleri önlemesi oluyor. Uzmanlar özellikle denge sorunlarıyla uğraşan, yürümekte zorlanan ya da ileri yaşlardaki bireyler için Kuzeyli yürüyüşün en uygun egzersiz olduğunu belirtiyor.

KALP HASTALARINI İYİLEŞTİREN EGZERSİZ

Uzmanlar, Kuzeyli yürüyüşünün kalp sağlığı için muazzam bir egzersiz olduğunu bildiriyor. Kanada Kardiyoloji Dergisi'nde yayınlanan yakın tarihli bir araştırma, kalp hastaları arasında fonksiyonel kapasiteyi geliştirmek ve fiziksel aktivite yapma yeteneğini arttırmak için Kuzeyli yürüyüşünün diğer egzersiz yöntemlerine kıyasla daha üstün olduğunu belirtiyor. Kuzeyli yürüyüşü yaptırılan kalp hastaları üzerinde yürütülen araştırmada, hastaların büyük kısmında uzun vadeli olarak fonksiyonel iyileşmeler görüldüğü saptandı.

NE SIKLIKLA YÜRÜMELİSİNİZ?

Uzmanlar, haftada ortalama 150 dakika orta hızda yürünebileceğini, ancak bunun insanların kendilerini rahat hissettikleri şekilde bölünebileceğini belirtiyor. Kuzeyli yürüyüşü, diğer egzersiz türlerine göre daha verimli ve daha güvenli bir yürüme şekli olarak bildiriliyor.