Tarih : 30.11.2021 - 16:59 Yorum : 0

Ne kadar yeseniz de kilo aldırmayan yiyecekler! Hangi yiyecekler kilo aldırmaz?

Kilo aldırmayan yiyecekler hayal gibi olsa da gerçek! Kilo problemi hemen hemen herkesi yaşamakta olduğu problemlerden biri… Kilo sorununu ortadan kaldırmak için çeşitli rejimler, diyet listeleri her zaman yemek yenmemesi gerektiği çağrışımı yapmakta olduğu için sağlıklı besinlerin tüketiminden bile korkar hale geldik. Peki ne kadar yeseniz de kilo aldırmayan bir yiyecek mümkün mü?

Ne kadar yeseniz de kilo aldırmayan yiyecekler! Hangi yiyecekler kilo aldırmaz?

Çok denediniz.. Spor, diyet, egzersiz, yürüyüş, şok diyet listeleri, detokslar… Hiçbiri işe yaramadı mı? Muhtemelen ya diyetten hemen sonra eski yeme düzeninize geri döndünüz ya da yeteri kadar protein ve lif desteğini vücudunuza sağlayamadınız. Diyet yaparken kalıcı sonuçlar elde etmek istiyorsanız, doğru bir beslenme planınızın olması gerekir. Bu nedenle size daha az kilo aldıracak yiyeceklere yönelmeniz çok daha doğru bir karar olacaktır. Peki kilo aldırmayan bir yiyeceğin varlığı mümkün müdür? Sizler için ne kadar yerseniz yiyin kilo aldırmayan yiyecekleri listeledik. Gelin birlikte inceleyelim…

HANGİ YİYECEKLER KİLO ALDIRMAZ?

Yediğimiz her besin, vücudumuz tarafından sindirildiğinde kaloriye dönüşmektedir Fakat her yiyecek kilo aldırmamaktadır. Kilo aldırmayan bir yiyeceğin mümkün olamayacağı düşünülse de yiyeceklerin insan vücudunda farklı etkileri bulunabilmektedir. Ayrıca bu besinleri hangi yöntemlerle pişirildiği de kalorisini doğrudan etkilemektedir. Bu nedenle kilo vermek istiyorsanız, size kilo aldırmayacak yiyecekleri ve pişirme tekniklerini beslenme programınızın içine dahil edebilirsiniz. Peki hangi yiyecekler kilo aldırmaz?

1-PATLICAN

Patlıcan, ızgara ya da fırında pişirilmesi durumunda bir porsiyonunda 24 kalori barındırmaktadır.

2-PATLAMIŞ MISIR

Çok az yağ ve tuz ile hazırlanması durumunda 2 avuç patlamış mısır 31 kalori değerindedir.

3-PORTAKAL-GREYFURT-MANDALİNA

Kilo vermek isteyen bireylere genellikle meyve tüketiminde azalmaya gitmesi gerektiği söylenir. Fakat narenciye, meyve kategorisinin dışında değerlendirilebilir. Yüksek lif ve C vitamini barındırması nedeniyle portakal, greyfurt ve mandalina rahatlıkla tüketilebilir.

4-KEREVİZ SAPI

%95 sudan oluşan kereviz sapı, insan vücudu için detoks etkisi oluşturacaktır. Bu nedenle rahatlıkla tüketilebilir.

5-KAVUN VE KARPUZ

Bir diliminde 60-70 kalori bulunan kavun ve karpuz, ne kadar tüketilirse tüketilsin kilo aldırmayan yiyecekler arasında bulunmaktadır. Vücudun fazla ödemlerinden kurtulmasına yardımcı olurlar.

6-KABAK

Vücuttaki su ve tuz oranını dengelemekte olan kabak düşük kalorili yiyeceklerden biridir ve bir porsiyonunda 42 kalori bulunmaktadır. Diyet listelerinin vazgeçilmez besin kaynaklarından biridir.

7-SU YOSUNU

İyot açısından oldukça zengin olan su yosunu, tiroid fonksiyonlarının normal çalışması için oldukça etkilidir. Hormon seviyelerini dengeleyerek kilo vermenize yardımcı olacak su yosununu beslenme programınıza dahil edebilirsiniz.

8-PANCAR

Manganez gibi önemli bir besin kaynağını barındıran pancar, yağ yakımına yardımcı olan yiyeceklerden biridir. Bir porsiyonunda 40 kalori olan pancar, kan şekerini de dengelemektedir.

9-SALATALIK

Salatalık, diyet listelerinin vazgeçilmez besin kaynaklarından biridir. Vücuttaki şişkinliğin ortadan kalkmasına yardımcı olan salatalık, kilo aldırmayan yiyeceklerin başında gelmektedir.

10-ANANAS

İçinde bulunan bromelayin sayesinde vücuttaki yağların parçalanmasına sebep olan ananas, hem lezzetiyle hem de düşük kalorisiyle sıklıkla tüketilebilecek meyveler arasında yer almaktadır.

11-YUMURTA

İçerdiği bol protein sayesinde insan vücudunun alması gereken tüm protein miktarını karşılayabileceğiniz yumurtayı, haşlanmış olarak tüketmeniz durumunda herhangi bir kilo alma problemi ile karşılaşmanız mümkün değildir.

12-KIRMIZI MEYVELER

İçerdikleri C vitamini oranı sayesinde insan vücuduna oldukça olumlu etkileri olan kırmızı meyveler, idrar söktürücü özelliği sayesinde rahatlıkla tüketilebilecek meyveler arasında yer almaktadır. Kırmızı meyveler, sindirim sisteminin düzenlenmesini de sağlamaktadır.

13-ELMA VE ERİK

50 kalori olması sebebi ile diyet listelerinin vazgeçilmez meyvelerinden biri olan elma, beslenme planınıza dahil edebileceğiniz yiyeceklerden biridir. Erik ise yüksek oranda C vitamini barındırmakta ve kilo aldırmayan özelliği ile rahatlıkla tüketilebilmektedir.

14-LAHANA-KARNABAHAR VE BROKOLİ

Diyet listelerinde sıklıkla rastlamakta olduğunuz lahana, karnabahar ve brokoli, haftada 2 sefer tüketmeniz durumunda kilo aldırmayan yiyecekler arasında sayılabilmektedir.

15-SALATA

Çok az bir kaloriye sahip olması ve barındırdığı folik asit sayesinde sıklıkla tüketilebilecek yiyecekler arasında yer almaktadır. Fakat fazla yağ ve tuz ile tüketmemeniz önerilmektedir.

 
 
YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber