2022-05-22 16:10:39 | Son Güncelleme : 2022-05-22 16:17:40

Böbreklerinizi ihmal etmeyin! Kalbin şifası, tansiyonun ilacı 'POTASYUM' deposu 10 besin

Birçok insan potasyum hakkında pek bir şey bilmez. ‘’Potasyum hangi yiyeceklerde bulunur? Potasyum ne işe yarar?’’ gibi soruları ilk defa duymuş bile olabilirsiniz. Ancak vücudun temel taşlarından biri olan potasyum faydalarını duyduktan sonra günlük beslenme listenizde ilk sıraya yazacaksınız.

Böbrek ağrılarınız artıysa veya böbrek taşı sürekli olarak gündeminizi meşgul ediyorsa potasyum takviyesine ihtiyacınız olabilir.
fotoğrafı büyüt
Fotoğrafı Paylaş
Böbrek ağrılarınız artıysa veya böbrek taşı sürekli olarak gündeminizi meşgul ediyorsa potasyum takviyesine ihtiyacınız olabilir.

Potasyum küçükten büyüğe herkesin tüketmesi gereken önemli bir besindir. Hayatınızda neden potasyuma ihtiyacınız olduğunu ve onu nerede bulacağınızı öğrenmek için okumaya devam edin. İşte potasyum zengini 10 yiyecek. 

POTASYUM NEDEN ÖNEMLİ? 

Potasyum; kalbinizin, böbreklerinizin, kaslarınızın ve sinirlerinizin çalışmasında önemli rol oynayan bir mineraldir. Düşük potasyum kan basıncınızı yükseltebilir, böbrek taşı riskini artırabilir ve hatta kalsiyumu kemiklerinizden çekebilir. Uzmanlar potasyum açısından zengin gıdaların felç riskini azaltabileceğine dikkat çekiyor. Önemine rağmen araştırmalara göre birçok insan olması gerektiği kadar potasyum almaz. 

Uzmanlar günde kadınlar için 2.600 miligram ve erkekler için günde 3.400 miligram potasyum tüketilmesini öneriyor. İŞTE POTASYUM İÇEREN GIDALAR: 

PATATES 

Her gün tükettiğiniz patates aslında bir potasyum hazinesidir. Kabuğuyla birlikte pişireceğiniz orta büyüklükteki bir patates 900 miligramdan fazla potasyum içerir. 

BAKLAGİL 

Potasyum konusunda şöhret sahibi olmuş bir diğer besin kaynağı ise baklagildir. Fasulye iyi bir potasyum kaynağıdır ve yarım fincan porsiyon başına yaklaşık 600 miligrama sahiptir. Bunun yanında soya fasulyesi ve mercimek de iyi potasyum kaynaklarıdır.

MEYVE SUYU

Bütün meyveler iyi bir lif kaynağı olduğu için, insanlar genellikle meyve suları yerine bütün meyveye ulaşırlar. Ancak suyunu da göz ardı etmemek gerekir. Bir bardak havuç suyu için yaklaşık 689 miligram ve aynı miktarda kuru erik suyu için 700 miligramdan fazla potasyum içerir. 

Portakal suyu ve nar suyu da potasyum takviyesi için iyi seçimlerdir ve her biri fincan başına yaklaşık 500 miligram içerir. 

DENİZ ÜRÜNLERİ 

Somon, uskumru, pisi balığı, ton gibi popüler balıkların hepsi potasyum açısından zengindir. 

YEŞİLLİKLER 

Potasyum zengini besinler arasında yeşillik büyük bir yer tutar. Yarım fincan pişmiş ıspanak, 400 miligrama kadar potasyum içerir. 

SÜT

Sütün süper bir kalsiyum kaynağı olduğunu biliyorsunuz. Aynı zamanda harika bir potasyum kaynağıdır. Bir fincan az yağlı veya yağsız süt, yaklaşık 350 ila 380 miligram potasyum içerir. Sade yoğurt ise fincan başına 500 miligramdan fazla netlik kazandırır. 

DOMATES 

Bir bardak doğranmış domates, 400 miligramdan fazla potasyum sağlarken, bir bardak domates suyu veya domates püresi 500 miligramdan fazlasını içerir. Konsantre domates salçası, çeyrek fincan başına 650 miligramdan fazla mineral bakımından daha da zengindir.

MUZ

Potasyum denince akla ilk olarak muz gelir. Orta boy muz yaklaşık 422 miligram içerir. Özellikle hamile kadınların her gün bir adet muz tüketmesi uzmanalr tarafından önerilir. 

MEYVELER 

Muz, potasyumla dolu tek meyve değildir. Kavun, hurma, nektarin ve portakalların hepsinde yarım fincan porsiyon başına 250 miligramdan fazla potasyum bulundurur. Kuru şeftali, kayısı, kuru erik ve kuru üzüm de potasyum bakımından zengindir. 

AVOKADO 

Mezelerin ve salataların vazgeçilmezi avokado potasyum bakımından zengindir. Yarım fincan kremalı avokado porsiyonu yaklaşık 364 miligram potasyum içerir.