2022-08-02 16:58:57 | Son Güncelleme : 2022-08-03 09:09:12

Su diyeti nedir? Su diyeti nasıl yapılır? Su diyetiyle haftada kaç kilo verilir?

En çok tercih edilen diyetlerin başında gelen su diyetinin temel prensibi, günlük su tüketimin 2 litreyi aşması ve sebzelerden hazırlanan detoks sularını tüketerek vücuttaki ödemden kurtulmaktır. Düşük kalorili bir diyet olan su diyeti nedir? Su diyeti nasıl uygulanır? Su diyetiyle haftada kaç kilo verilir? Cevaplarını sizin için araştırdık.

Su diyeti nedir? Su diyeti nasıl yapılır? Su diyetiyle haftada kaç kilo verilir?
fotoğrafı büyüt
Fotoğrafı Paylaş

7 gün boyunca uygulanan su diyetinde günlük 3 litre su tüketmek hedefleniyor. Bunun yanı sıra bitki çayları, meyve suları, sebze çorbaları, meyveler ve detoks suları tüketilmesi gerekiyor. Çok düşük kalorili bir diyet olduğu için vücutta enerji açığı oluşturan su diyeti, metabolizmayı hızlandırdığı için kilo kaybı sağlıyor. Su diyeti, vücudun su ihtiyacını karşılaması ve ödemden kurtulmak için sağlıklı bir diyettir. Ancak kalori oranı çok düşük tutulduğu için uzmanlar tarafından uzun vadede yapılmaması önerilir.

SU DİYETİ NASIL YAPILIR?

Su diyeti yapılırken tükettiğiniz besinlerin doğal ve organik olması önemlidir. Su içmeyi daha lezzetli bir hale getirmek isterseniz suyun içine limon ya da çilek gibi meyveler ekleyebilirsiniz. Su diyeti yaparken mineral açısından çok zengin olan maden suyu da tüketebilirsiniz. Su diyeti ile kaç kilo verilir? Sorusuna net olarak egzersiz ile desteklenirse 1 haftada 5 ila 7 kilo arasında verebileceğinizi söyleyebiliriz. Tükettiğiniz besinlerin doğal olması çok önemlidir. Suyun içine dilerseniz buz da ilave edebilirsiniz. Bu diyette kesin olarak kızartma, tatlı, işlenmiş besinler tüketmeniz yasaktır. Özellikle sabahları limonlu su tüketilmelidir.

SU DİYETİNİN BİRİNCİ GÜN MENÜSÜ

  • Kahvaltı için taze sıkılmış bir bardak herhangi bir meyvenin suyu tüketilmelidir. Ancak bu meyve suyu işlenmiş yani hazır olmamalıdır.
  • Ara öğünde bir bardak yeşil çay ya da papatya suyu içilir.
  • Öğlende 1 porsiyon sulu meyve tüketilir.
  • Ara öğünde limonlu ya da elma dilimli su tüketilir.
  • Akşam yemeğinde bir bardak su ile 1 adet elma ya da armut tüketilir. Yatmadan önce bol miktarda su içilir. (Gün içinde 3 litre suyun tüketilmesi gereklidir)

SU DİYETİNİN İKİNCİ GÜN MENÜSÜ

  • Kahvaltıda bir adet haşlanmış yumurta ve 2 bardak ılık su tüketilir.
  • Ara öğünde bir kâse bardağı beyaz lahana salatası ve 2 bardak su tüketilir.
  • Öğlende bir kâse domates çorbası ve çoban salatası tüketilir.
  • Ara öğünde 1 kâse yoğurt ve bir bardak su için.
  • Akşam taze sıkılmış elma suyu tüketilir.
  • Yatmadan önce bol miktarda su tüketilir.

SU DİYETİ ZARARLI MIDIR?

Su diyetinin 1 haftayı aşması halinde metabolizmayı olumsuz şekilde etkiler. İyi bir diyetin yaşam boyu sürdürülebilir olması gerekir. Aynı zamanda sağlıklı beslenme alışkanlıklarının olması gereklidir. Bu tip diyetlerde diyet sonlandıktan sonra kilo alımı hızlı olabilir. Vücuttaki yağdan değil kastan kaybettirebilir. Ayrıca Gün içerisinde enerjinizi düşürebilir ve bağışıklık sistemini zayıflatabilir.

 

Etiketler