29 May 2021 13:40

Toplu taşıtlara dikkat! Binlerce virüs ve bakteri keşfedildi

Bilim insanlarının yaptığı çalışmalar sonucunda toplu taşıma araçlarında daha önce keşfedilmemiş binlerce virüs ve bakteri olduğu tespit edildi.

Toplu taşıtlara dikkat! Binlerce virüs ve bakteri keşfedildi
Toplu taşıt

Bilim insanları 2015-2017 yıllarında dünyanın farklı 60 şehrindeki toplu taşıma araçlarından örnekler aldı. Bu aldıkları örnekleri bilim adamları ve gönüllüler, 4 bin 728 numuneyi laboratuvar ortamında detaylı incelemeye başladı.

TÜR VE YOĞUNLUKLARI FARKLILIK GÖSTERİYOR

Araştırma, şehirlerin mikrobik profillerinin, elde edilen bakteri ve virüslerin tür ve yoğunluğunun büyük farklılıklar gösterdiğini ortaya koydu.

10 BİN 923 VİRÜS, 1302 BAKTERİ

Bunun yanı sıra metro ve otobüsler dahil birçok toplu taşıttan elde edilen örneklerde, 10 bin 928 virüsün ve 1302 bakterinin bugüne kadar keşfedilmediği belirlendi.

KORKUYA NEDEN OLMAMALI

Bilim adamları, mikropların, içinde yaşanılan ekosistemin bir parçası olduğunu belirterek, bu durumun korkuya neden olmaması gerektiğini söyledi.