22˚
İstanbul
22˚
parçalı bulutlu
Nem %44
Rüzgar 4.41 /s
Salı
23˚/16˚
Çarşamba
22˚/12˚
Perşembe
18˚/11˚
Cuma
20˚/12˚
16 Mayıs 2022 Pazartesi
Sonuç
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'ndan yeni hizmet: Çocukların Dijital Risklerden Korunmasında Ebeveyn Rehberi

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'ndan yeni hizmet: Çocukların Dijital Risklerden Korunmasında Ebeveyn Rehberi

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, ebeveynlerin çocuklarını dijital ortamdaki tehlikelere karşı koruma yöntemlerini geliştirmesi için rehber hazırlayarak kamuoyuna sundu. Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, rehber ebeveynlerin dijital dünyadaki riskli içeriklere karşı çocuklarını nasıl korumaları, nelere dikkat etmeleri ve hangi güvenlik önlemlerini almaları gerektiğini, çocuklara "dijital mahremiyet bilinci" kazandırılmasının yollarını içeriyor. Bilişim teknolojilerinin avantajları olduğu gibi riskler de içerdiğine dikkat çekilen rehberde, çocuklara bu konuda ebeveynlerin rehberlik etmesinin önemi vurgulandı. Son yıllarda "dijital ebeveynlik" kavramının ortaya çıktığına işaret edilen rehberde, ailelere çocuklarını internet ortamında yalnız bırakmamaları uyarısında bulunuldu. DİJİTAL ORTAMDAKİ RİSKLİ İÇERİKLER Teknolojinin denetimsiz kullanımının, çocukları yasa dışı içeriklere, intihar, uyuşturucu kullanımı gibi durumlara, olumsuz örnek olabilecek karakterlere, bilinçaltı mesajlara, çevrim içi istismara, siber zorbalığa ve kötü niyetli kişilere karşı savunmasız bıraktığı vurgulanan rehberde, dijital araçların kontrolsüz kullanımının çocuklarda psikolojik rahatsızlıklara, yeme-içme ve obezite problemlerine, uyku bozukluğuna, kas ve iskelet sistemi rahatsızlıklarına ve bağımlılığa yol açabileceği belirtildi. Denetimsiz teknoloji kullanımıyla çocukların okuldaki akademik başarılarının, sosyal ilişkilerinin, gerçek hayatta sağlıklı iletişim kurma becerilerinin olumsuz etkileneceği kaydedilen rehberde, toplumdan kendini soyutlama, yalnızlık hissine kapılma, depresyon, kişilik bozuklukları, gerçek duygulardan uzaklaşma, ahlaki problemlerle davranış bozukluklarının da çocukların yaşayabileceği sorunlar arasında sıralandı. YASAKLAMAYIN, BİLİNÇLENDİRİN Rehberde aileler için şu öneri ve uyarılara yer verildi: "Çocuğunuzu internet kullanımında engelleyici ve yasaklayıcı tedbirlerden kaçının, bilinçlendirici, destekleyici tavır takının. Çocuğunuzu dijital ortamda rahatsız edici bir durumla karşılaştığında, tanımadıkları kişilerden rahatsız edici mesaj aldığında onlara cevap vermemesi, bunu sizinle paylaşmaktan çekinmemesi gerektiği konusunda bilgilendirin. Çocuğunuzun internette iletişim kurduğu kişileri ve sosyal medyadaki arkadaşlarını tanıyın, hangi sitelere girdiğini takip edin ve bunu gizli yapın. Birçok internet sayfası ve sosyal medya platformu rahatsız edici kişileri şikayet etme ve engelleme fırsatı sunmaktadır. Bunun nasıl yapılacağını çocuğunuza mutlaka öğretin. Çocukların kullandığı bütün elektronik aletlerde (tablet, telefon, bilgisayar vs.) Güvenli İnternet Hizmeti kapsamında sunulan Çocuk Profili/Aile Profili kullanılabilir." Özellikle 3 yaşına kadar çocukların ekrana maruz bırakılmaması uyarısı da yapılan rehberde, çocuklara dijital mahremiyet kazandırılması için de önerilere yer verildi. ÇOCUKLARIN GÖRÜNTÜLERİ EN ÖNEMLİ KONULARDAN Rehberde, çocuklara, bilinmeyen kişilerden alınan e-postaların açılmaması, internette ve sosyal medyada yayımlanan her linke ve reklam olarak çıkan bağlantılara tıklanmaması, bilinmeyen program/dosyaların indirilmemesi, bilinmeyen sitelere kayıt ve üye olunmaması gerektiğinin öğretilmesi istendi. Profil sayfasında kendisiyle ilgili gereğinden fazla bilgiye, kendisine ve aileye ait resim ve videolara yer verilmemesinin önemi vurgulanan rehberde, şu ifadelere yer verildi: "Bir sosyal ağa katılmak isteyen çocuğunuzun öncelikle sizinle iletişim kurmasını isteyin ve yaş sınırı olup olmadığını kontrol edin. Çocuklara kişisel sınırlara sahip olmaları, kişilerin sınırları ve mahremiyeti ihlal eden istekleri karşısında hayır demeleri gerektiğini öğretin. Çocuğunuzdan, sosyal ağlarda başkalarına zarar verecek davranışlarda bulunmamalarını ve başkalarının bilgilerinin gizliliğine özen göstermesini öğretin." Sosyal medyada paylaşılmaması gereken görsellere ilişkin uyarıların bulunduğu rehberde, çocukların görüntülerinin kesinlikle herkesin görebileceği şekilde paylaşılmaması gerektiği vurgulandı. Çocukların özel bölgelerinin göründüğü, çıplak oldukları görseller ile tuvalet, banyo yapmak gibi kişiye ait özel fotoğrafları, hasta oldukları fotoğraf ve videolarla ağlarken, zor duruma düşmüş anları içeren videoların da paylaşılmamasının önemi vurgulanan rehberde, şu uyarılar yapıldı: "Çocukların görselleri paylaşılırken bunun ileride çocuğa ne hissettirebileceği göz önünde bulundurulmalıdır. Paylaşımın yıllar sonra oluşturabileceği etkileri üzerine düşünmek, başkalarıyla paylaşmanın uygun olmayacağı hassas, olumsuz, komik görünse de ileride küçük düşürücü olabilecek anların paylaşımlarından kaçınmak önemlidir. Fotoğraf paylaşırken sınırlara dikkat edilmelidir. Sürekli, abartılı şekilde, günlük yaşamının her anı fotoğraflanan ve paylaşılan bir çocuğun mahremiyet bilinci kazanmakta zorlanabileceği göz önünde bulundurulmalıdır. Sadece kendi çocuğumuzun değil başka çocuklara ait görseller de izin alınmadan ve herkese açık şekilde paylaşılmamalıdır." DİJİTAL OYUNLARDA BAĞIMLILIK RİSKİ Doğru seçilmiş bilgisayar oyunlarının çocuklarda değerlendirme yapma, bilgi işleme, mantıklı düşünme, seçenekleri göz önüne alma, plan yapma, hayal gücü ve eleştirel düşünme, strateji kullanma gibi birtakım yetenek ve becerileri geliştirdiğinin araştırmalarla ortaya konduğu belirtildi. Oyun oynamanın en önemli olumsuz etkisinin bağımlılık riski olduğu ifade edilen rehberde, anne babaların çocuklarının bilgisayar oyunlarını oynamalarını engellemek yerine bilgisayarı verimli kullanmalarını sağlayacak tedbirler alması tavsiye edildi.

Haberler
17 Ocak 2022 - 16:55
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı 4.175 sözleşmeli personel alımı ne zaman? ASDEP sonuçları açıklandı mı?

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı 4.175 sözleşmeli personel alımı ne zaman? ASDEP sonuçları açıklandı mı?

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı personel alımı duyurusunun ardından başvuru kılavuz yayımlandı. 4.175 personel alımı yapılacağını duyan adaylar ASDEP alım şartları hakkında da araştırma yapıyor. İşte Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı sözleşmeli personel alımı hakkında bilmeniz gerekenler.  AİLE VE SOSYAL HİZMETLER BAKANLIĞI PERSONEL ALIMI NE ZAMAN?  Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı 4.175 sözleşmeli personel alanacağını duyurdu. Başvuruda bulunacak adaylar ''Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı sözleşmeli personel alımı ne zaman? ASDEP başvurusu ne zaman başlayacak?'' sorusuna odaklandı.  Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı personel alımı başvuruları 10 Ocak tarihinde başladı ve 20 Ocak tarihinde sona erdi. Alımlar adayların KPSS puanı üzerinden yapılacak. Başvuruların ardından gözler ASDEP sonuçları ne zaman açıklanacak sorularına çevrildi. AİLE VE SOSYAL HİZMETLER BAKANLIĞI PERSONEL ALIMI ŞARTLARI NELERDİR?  Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı personel alımı için başvuruda bulunmak isteyen adaylar şartları araştırıyor. Bakanlık başvuru şartları için yayımladığı kılavuzda genel şartlar ve özel şartlar bulunuyor. İşte Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı personel alımı başvuru şartları:  657 sayılı Kanunun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinin (4), (5), (6) ve (7) numaralı alt bentlerinde belirtilen koşulları taşımak, Son müracaat tarihi itibariyle başvuru yapılan pozisyon için istenilen bölümden mezun olmak Herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan emeklilik, yaşlılık veya malullük aylığı almaya hak kazanmamış olmak, 65 yaşını bitirmemiş olmak, 657 sayılı Kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli personel pozisyonunda görev yapmakta iken, hizmet sözleşmesi esaslarına aykırı hareket etmesi nedeniyle kurumlarınca sözleşmesinin feshedilmesi veya sözleşme dönemi içinde sözleşmeyi tek taraflı feshetmesi halinde, fesih tarihinden itibaren bir yıl geçmedikçe kamu kurum ve kuruluşlarının sözleşmeli personel pozisyonlarında yeniden istihdam edilemez. ASDEP ALIMI NASIL YAPILACAK?  ASDEP alımı ile ilgili gelişmeler devam ederken başvuruda bulunan kişiler ''ASDEP sonuçları neye gçre belirlenecek?'' sorusuna odaklandı.  ASDEP; Sosyal Hizmet, Psikoloji, Sosyoloji, Çocuk Gelişimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Aile ve Tüketici Bilimleri bölümlerinden mezun adaylar arasından geçerli KPSS P3 puan türünden en az 60 (altmış) puan alanlardan, başvuruda bulunanların en yüksek puana göre sıralanması neticesinde, her bir İl için alınacak ASDEP görevlisi sayısının 5 (beş) katı aday içerisinden İl Müdürlüklerince yapılan değerlendirme sonucunda istihdam edilecek.  ASDEP ALIMI BAŞVURU ŞARTLARI NELER?  Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından açılan 4.175 kişilik kadroda 1500 ASDEP alımı olacağı duyuruldu. Peki genel şartların yanında ASDEP başvuru şartları nelerdir?  Yükseköğretim kurumlarının en az lisans düzeyinde eğitim veren Sosyal Hizmet, Sosyal Hizmetler, Sosyal Çalışmalar, Psikoloji, Sosyoloji, Çocuk Gelişimi, Aile ve Tüketici Bilimleri, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümlerinin birinden mezun olmak, 2020 yılı KPSS B grubu (KPSS) P3 puan türünden geçerli en az 60 puanı olmak. BAŞVURULAR NASIL YAPILIR?  Adaylar başvurularını 10 Ocak 20 Ocak tarihleri arasında e-Devlet üzerinden Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı - Kariyer Kapısı, Kamu İşe Alım ve Kariyer Kapısı üzerinden giriş yaparak gerçekleştirecek. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı personel alımı başvuruları için adaylar sadece bir bölüm veya pozisyon için müracaatta bulunabilecek.  AİLE VE SOSYAL HİZMETLER BAKANLIPI PERSONEL ALIMI BAŞVURU KILAVUZU İÇİN TIKLAYIN!  #r-2806894,2807183,#

Haberler
06 Ocak 2022 - 14:12
Doğalgaz desteği nereden ve nasıl alınır? Doğalgaz yardımı kimlere verilir?

Doğalgaz desteği nereden ve nasıl alınır? Doğalgaz yardımı kimlere verilir?

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen Kabine Toplantısı sonrasında doğalgaz desteğine dair yapmış olduğu açıklamalarla vatandaşın dikkatini çekti. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın kömür yardımı ve doğalgaz desteği ile ilgili belirtmiş olduğu ifadelerden önce Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Derya Yanık, doğalgaz faturalarının nasıl yatırılacağına dair açıklamalarda bulunmuştu. Yapılan açıklamaların ardından vatandaşlar konuyla yakından ilgilenmeye başladı. Peki Doğalgaz desteği nereden ve nasıl alınır? Doğalgaz yardımı kimlere verilir? İşte tüm detaylar… DOĞALGAZ DESTEĞİ NEREDEN VE NASIL ALINIR? Geçtiğimiz günlerde gündeme gelen doğalgaz faturası desteği ile ilgili Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yapmış olduğu açıklamalarla konuyla ilgili hazırlıkların başlamış olduğunu ifade etti. Cumhurbaşkanı Erdoğan yaptığı açıklamalarda, “Vatandaşlarımıza yapılan kömür yardımları artık doğalgaz faturası olarak da verilebilecek.” ifadelerini kullandı. Geçtiğimiz yıl herkesin canını yakan yüksek enflasyon ve fahiş fiyat artışlarıyla birlikte salgın döneminde dünya petrol fiyatlarının 2 katına, doğalgaz fiyatlarının da 6 ile 10 katına çıktığının altını çizen Cumhurbaşkanı Erdoğan, tarım ürünlerinin de yüzde 25 arttığını belirtti. Tüm bunlara rağmen enerji fiyatları konusunda vatandaşı koruyacak bir yol izlediklerini belirten Cumhurbaşkanı Erdoğan, sözlerine şu şekilde devam etti: “Geçtiğimiz yıl elektrik fiyatını yarı fiyatına, akaryakıt fiyatlarında da oldukça düşük fiyat sağladık. Doğalgazda 80 milyar, elektrikte 25 milyar, akaryakıtta 60 milyar liralık kamu maliyeti yaptık. Ülkemizde 2002 yılında 150 KW elektrik ve 125 m3 doğalgaz kullanımı karşılığında asgari ücretin %47'sini oluşturuyordu. Şimdi ise aynı kullanım asgari ücretin %13'ü sevisindedir. Görüldüğü gibi vatandaşımızı fiyat artışına yönelik ezdirmemeyi sürdürüyoruz. Vatandaşlara kömür yardımını. doğalgaz faturası desteği olarak da verebileceği haberini sizlerle paylaşmak istiyorum." DOĞALGAZ YARDIMI KİMLERE VERİLİR? Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Derya Yanık, geçtiğimiz haftalarda doğalgaz desteği ile ilgili yapmış olduğu açıklamalarda Enerji Bakanlığı ile Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın birlikte çalıştığını, bazı bölgelere sadece kömürle ısınma değil doğalgaz desteğinin de verilmesi gerektiğini, altyapının buna müsait olduğunu ifade etmişti. İhtiyaç sahibi ailelerin bu ihtiyaçlarını gidermede hem çevreye katkısının olduğunu hem de daha kolay ve erişilebilir bir ısınma aracı olması nedeniyle kömür için vermiş oldukları doğalgaz için e vereceklerini ifade eden Yanık, şu ifadeleri kullandı: “İhtiyaç sahibi ailelerin bu ihtiyacının giderilmesinde hem çevreye katkısı hem de daha kolay ve erişilebilir bir ısınma aracı olması açısından kömür için verdiğimiz sosyal yardımı doğalgaz için de vereceğiz." Böylece vatandaşlar, kömür yardımı devam edecek ve bunun yanı sıra doğalgaz ile ısınan evler için de doğalgaz faturası yardımı devlet tarafından sağlanacak. Bundan sonraki süreçte konuyla ilgili yaşanan gelişmeleri haberimizden takip edebilirsiniz. #r-2807344,2807668,2807318,#

Haberler
05 Ocak 2022 - 11:26
Evde bakım maaşı ne kadar? 2022 evde bakım maaşı şartları neler?

Evde bakım maaşı ne kadar? 2022 evde bakım maaşı şartları neler?

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Aralık ayında 2022 asgari ücret zammı hakkında açıklama yaptı. Buna göre asgari ücret yüzde 50 zamlanarak 4.253 TL oldu. Dün açıklanan aralık ayı enflasyonu ve yıllık enflasyon rakamları ardından memur ve emekli maaşları da netlik kazandı. Vatandaşlar zamlı maaşlar hakkında araştırma yaparken evde bakım maaşı da gündeme geldi.  2022 EVDE BAKIM MAAŞI NE KADAR OLDU?  Evde bakım maaşı 2022 yılı asgari ücret zammı ile artış gösterdi. Engelli vatandaşların bakımına yardımcı olmak amacıyla devlet tarafından yatırılan evde bakım maaşı 1798'den 2706 TL’ye yükseldi. EVDE BAKIM MAAŞI NEDİR?  Asgari ücret zammı ardından netlik kazanan evde bakım aylığı gündeme geldi. Engelli vatandaşların bakımına destek olmak amacıyla vermek engelli bakım aylığı; her türlü gelirler toplamı esas alınmak suretiyle, hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarı, asgarî ücretin aylık net tutarının 2/3’ünden daha az olan bakıma ihtiyacı olan engellilere, engellinin bakımına destek amacıyla verilen sosyal yardıma denir.  KİMDİR EVDE BAKIM AYLIĞI ALABİLİR?  ''2022 evde bakım aylığının ne kadar?'' sorusunun cevabı belli oldu. Vatandaşlar ‘’Kimler evde  bakım aylığı alabilir?’’ Sorusunun cevabını merak ediyor. Evde bakım aylığı muhtaç engellinin; eşi, çocukları ile çocuklarının eşleri, ana ve babası ile bunların ana ve babası, torunları ile torunlarının eşleri, kardeşleri ile kardeşlerinin eşleri, kardeşlerinin çocukları ile kardeş çocuklarının eşleri, eşinin ana ve babası, eşinin kardeşleri, eşinin kardeşlerinin eşleri ile çocukları, amcaları ve amcalarının eşleri, amca çocukları ile bunların eşleri, halaları ile halalarının eşleri, hala çocukları ile bunların eşleri, dayıları ve dayılarının eşleri, dayı çocukları ile bunların eşleri, teyzeleri ve teyzelerinin eşleri, teyze çocuklardan herhangi birine verilebilir. Evde bakım aylığı yalnızca engelliye kendi evinde bakan kişiye yatırılır.  Evde bakım maaşı için Sağlık Bakanlığınca belirlenen yetkili hastanelerden alınacak engelli sağlık kurulu raporunda engel oranı en az %50 ve “Ağır engelli” İbaresi "evet" olarak işaretlenmiş olması gerekir.  EVDE BAKIM AYLIĞI SORGULAMA İÇİN TIKLAYIN!  EVDE BAKIM MAAŞI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?  Evde bakım maaşı imkanından faydalanmak için kişilerin Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne başvurması gerekir. Yardım hizmetinden faydalanmak için bir aylık net asgari ücret tutarının 2/3'ünden az geliri olmalıdır.  Evde bakım maaşı her ayı 15’i ile 31’i arasında yatırılır.  #r-2807486,2806154,#

Haberler
04 Ocak 2022 - 13:46
2022 doğum parası ne kadar, nasıl alınır? Asgari ücretle çalışan kadının doğum parası ne kadar oldu?

2022 doğum parası ne kadar, nasıl alınır? Asgari ücretle çalışan kadının doğum parası ne kadar oldu?

Doğum parası, her yıl asgari ücrette gerçekleştirilen değişikliklerin ardından ne kadar olacağı merak edilen yardım paralarından biridir. 2022 Ocak ayından itibaren verilmeye başlayacak olan doğum parasının ne kadar olduğu yoğun bir şekilde araştırılıyor. Peki 2022 doğum parası ne kadar, nasıl alınır? Asgari ücretle çalışan kadının doğum parası ne kadar oldu? Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından sağlanan doğum paralarının ne kadar olduğu, nasıl alındığı ve asgari ücretle çalışan kadınlar için nasıl bir düzenleme yapıldığına dair gelişmeler haberimizde… 2022 DOĞUM PARASI NE KADAR OLDU? İlk çocuk, ikinci çocuk ve üçüncü çocuk gibi durumlar göz önünde bulundurularak ödenmekte olan doğum parası, her yıl güncellenmiş fiyatlarıyla ödenmektedir. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından sağlanan bu ödenekten, her doğum yapan T.C Vatandaşı faydalanabilmektedir. 2021 verilerine göre günlük en az 38.15 liraya yükselen doğum parası, günlük olarak hesaplanan miktarlar üzerinde ise en yüksek 286.20 lira şeklindeydi. Çocuk sayısı baz alınarak belirlenen ve değişkenlik gösteren doğum parası, 2021 yılında ilk çocuk için 300 TL idi. Bu ücret ikinci çocuk için 400 TL iken üçüncü çocuk için ise 600 TL idi. SGK, sigortalı bir kadının doğumdan önceki ve sonrası 8’er haftalık süreçlerde, çalışmamış olduğu her bir gün için geçici iş görmezlik ödemesi yapmakta. Doğuma 8 ya da çoğul gebelik durumunda 10 hafta kala ya da 3 hafta kalıncaya kadar çalışabilecek olduğuna dair rapor almış olan kadın sigortalının erken doğum yapması nedeniyle kullanmamış olduğu doğum öncesine ait günleri de doğum sonuna ilave edilmekte ve bu şekilde geçici iş görmezlik ödeneği ödenmektedir. Bu ödenek için doğumdan önceki 1 yıl içinde en az 90 gün SGK primi ödenmiş olması gerekiyor. Bunun dışında istirahatli olduğu süreçte iş yerinde çalışmamış olması, istirahatin başladığı tarihte sigortalılık durumunun yitirilmemiş olması ile doğum olayının canlı ve ölü olarak gerçekleşmiş olması gerekmektedir. ASGARİ ÜCRETLE ÇALIŞAN KADININ DOĞUM PARASI NE KADAR OLDU? Bu durumda asgari ücret dışında başka bir ödeme almayan sigortalı bir kadının, analığı halinde iken tamamen yatarak tedavi görmüş olması durumunda 16 hafta için yapılan ödeme 2021 yılında 5.366 TL iken 2022 yılında 7.506 TL olacak. Fakat ayakta istirahatli bir şekilde tedavi görmüş olması durumunda ise 2021 yılında 7.155 TL olan ödeme, 2022 yılı itibariyle yaklaşık 10.000 TL olacak. Analık ve hastalık gibi durumlarda suistimalleri önlemek amacıyla bu yıl içinde yapılan değişiklikler ile analık ve hastalık hallerindeki iş görmezliğin başlamış olduğu tarihten önce 3 ay yerine 12 aydaki prime esas kazançlar üzerinden hesaplama yapılıyor. DOĞUM PARASI NASIL ALINIR? Doğum parası alabilmek için öncelikle sigortalının çalışmakta olduğu iş yerinin bağlı olduğu sosyal güvenlik kurumuna müracaat etmesi gerekiyor. Doğum parası, doğan bebeğin kimlik bilgileriyle bağlı olunan Sosyal Güvenlik Kurumu’na başvurulması durumunda SGK, kişinin banka hesabına bu bedeli ödemektedir. Doğum yardımı için başvuru Aile ve Sosyal Hizmetleri Bakanlığı’na yapılmaktadır. Bakanlığın belirlemiş olduğu başvuru dilekçeleri titizlikle incelenmekte ve doğum yapan annelere verilmektedir. Dilekçe ve form örnekleri ise Sosyal Hizmetler Müdürlüklerine ya da kaymakamlıklara iletilmektedir. DOĞUM PARASI BAŞVURU ŞARTLARI Doğum parasından faydalanabilmek için bazı şartların sağlanıyor olması gerekmektedir. Bu kapsamda aşağıdaki şartların sağlanması durumunda doğum parasından faydalanmak mümkündür: Doğum parası almak isteyen çalışan kadının sigortalılık halinin devam etmesi gerekmektedir. Çalışan kadın doğun izni başlamadan işten ayrılmamalıdır. Belirlenmiş olan sürede (112 gün) içinde iş yerinde çalışmaması, Doğumun gerçekleşmiş olması, Doğum sonucunda bebeğin sağ kalması gerekmektedir. 90 gün prim şartıyla kadının rapor alması sağlanabilmektedir. DOĞUM PARAS BAŞVURULARI İÇİN GEREKLİ OLAN EVRAKLAR Doğum parası almak için yapılacak olan başvuruda gerekli evraklar şu şekildedir: Anne ve babanın T.C kimlik kartı, Doğan bebeğin T.C kimlik kartı, Başvuru merciinden alınan başvuru belgeleri. Bu belgelerin doğru ve eksiksiz bir şekilde doldurulmuş olması gerekmektedir. Böylelikle Sosyal Güvenlik Kurumlarına başvuru yapılabilmektedir. #r-2807054,2806907,2806182,#

Haberler
30 Aralık 2021 - 14:07
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Basın Müşaviri Emre Enginertan'dan İHA muhabirine ambargo

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Basın Müşaviri Emre Enginertan'dan İHA muhabirine ambargo

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Derya Yanık, Samsun Büyükşehir Belediyesini ziyaret etti. Bakan Yanık burada Samsun Büyükşehir Belediyesine ait SBBTV’ye özel açıklamalarda bulundu. Belediyenin basın birimi ise bu açıklamaları kendi internet sitelerinde paylaştı. Kamuoyunu ilgilendiren bu paylaşımlar İhlas Haber Ajansı tarafından da "Bakan Yanık’tan Başak Cengiz cinayetiyle ilgili açıklama" başlığıyla haberleştirildi. Bakan Yanık’ın verdiği bilgileri içeren, herhangi bir hata ve yanlış bulunmayan haber, basın müşavirini rahatsız etti. BAKAN YANIK'IN OLAYDAN HABERİ YOK Bakan Yanık’ın akşam saatlerinde yaptığı huzurevi ziyareti ve basın toplantısına İHA Samsun Bölge Müdürlüğü muhabirleri, Basın Müşaviri Enginertan’ın talimatıyla alınmadı. Diğer medya kuruluşlarına uygulanmayan bu ambargo, ‘belediye basın biriminin yaptığı röportajı geçtiği' gerekçesiyle İHA’ya uygulandı. Bakan Danışmanı Enginertan’ın keyfiyetle uyguladığı bu ambargodan Bakan Yanık’ı haberdar etmediği öğrenildi. Dakikalarca dışarıda bekleyen İHA muhabirleri ziyaret sonunda Bakan Yanık’a mikrofon uzattı. Bakan Yanık, muhabirlerin yaşanan skandalı anlatmasıyla durumun farkına vardı. Yanık, konuyu bilmediğini söylerken Basın Müşaviri Enginertan’ın engellemesiyle muhabirler alandan uzaklaştırıldı. #vd-51516#

Haberler
27 Kasım 2021 - 22:14
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı 6 bin personel alımı ne zaman? Başvuru tarihleri ve şartları...

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı 6 bin personel alımı ne zaman? Başvuru tarihleri ve şartları...

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Derya Yanık'ın 6 bin personel alımı açıklaması ile birlikte vatandaşlar başvuru şartlarını, başvuru tarihlerini, hangi pozisyonlarda alım yapılacağını ve başvurunun nasıl yapılacağını araştırmaya başladı. Bakanlığın merkez teşkilatında istihdam edilecek 6 bin personel alımına dair başvuru detayları ve şartları haberimizde! AİLE VE SOSYAL HİZMETLER BAKANLIĞI PERSONEL ALIM ŞARTLARI Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Derya Yanık personel alımı yapılacağına dair müjdeyi şu açıklamayla verdi: "Bakanlığımızda bir kerede en büyük personel istihdamı olacak. Öncelikle Cumhurbaşkanımıza teşekkür ediyorum. Kadro ihtiyacımızı önemli ölçüde karşılayacak bir talebe cevap verdiler. 6 bin personel için pozisyon ihdasımız gerçekleşti. Bakanlığımızda bir kerede en büyük personel istihdamı olacak. 6 bin personelin 1500'ü ASDEP'li olacak. Geriye kalan 4500 personel de meslek uzmanı, avukat, bakım personeli, idari personel sosyal çalışması, çocuk gelişimci, psikolog, sosyolog gibi meslek personeli arkadaşlarımız olacak. Süreç başladı. 2022'nin ilk çeyreğinde çalışma arkadaşlarımızla başlamayı ümit ediyoruz." Koronavirüs döneminde azalan kamu personeli alımlarının ardından, yapılacak 6 bin kişilik bu alımın; Aile, Çevre ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nın şimdiye kadar yaptığı en büyük personel alımı olacağı vurgulandı.  AİLE VE SOSYAL HİZMETLER BAKANLIĞI PERSONEL ALIM TARİHLERİ Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakan Yanık personel alımına dair yaptığı açıklamanın ardından, başvuruların ne zaman yapılacağı araştırılmaya devam ediyor. Bakan Yanık, 2022'nin ilk çeyreğinde; yani Ocak, Şubat, Mart, Nisan aylarında personel alımlarının yapılacağına dair ilk haberi vermiş oldu. Tarihlerin netleşmesiyle birlikte, başvuruların ne zaman olacağı haberimizde yer alacak.  BAŞVURU ŞARTLARI NELER? NASIL BAŞVURU YAPILIR? Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı kamu personeli alımına dair başvuru şartlarının neler olduğunu henüz resmi olarak açıklamadı, yalnızca, en az lise mezunu olmak gerektiği kayda geçti. Bakan Derya Yanık'ın açıklaması özelinde 6 bin personel alımı yapılacağı ve pozisyonların neler olduğu bilinirken; başvuru şartlarının ilan edilmesiyle birlikte diğer detaylar da haberimizde yer alacak. Başvurular; Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nın www.ailevecalisma.gov.tr internet sayfası üzerinden elektronik ortamda yapılacak. #r-2803242,2800051,2800612,2799742,#

Haberler
26 Kasım 2021 - 17:31
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı görevini Derya Yanık devraldı

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı görevini Derya Yanık devraldı

Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, iki ayrı bakanlığa dönüştürülmüştü. Kararnameye göre yeni bakanlıklar Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı olmuştu. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı görevine Derya Yanık, getirilmişti. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk, yeni kurulan Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı görevini Derya Yanık’a devretti. Devir Teslim töreninde konuşan Selçuk, Bakanlık yaptığı süre zarfında çok çalıştıklarını ifade ederek şunları kaydetti: “Çok sevdiğim çok takdir ettiğim bir arkadaşıma vermenin huzuru içerisindeyim. Dolayısıyla ben Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı olarak atanan kıymetli bakanımız Derya Yanık hanımefendiye devredeceğim bugün inşallah. Bakanlık görevini şahsıma tevdi eden Cumhurbaşkanımıza bir kez daha aziz milletimizin huzurunda ben şükranlarımızı arz ediyorum. Böyle bir görev tabii çok şerefli, çok onurlu bir görev. Öncelikle Rabbime şükürler olsun diliyorum. Şu ana kadar sosyal koruma kalkınma ile verdiğimiz desteklerde 60 milyar lirayı aşmış olduk. Ben bu anlamda bu sürede çok fedakarca, çok özverili çalışan bütün çalışma arkadaşlarımıza, bütün personelimize çok teşekkür ediyorum. Kuruluşlarımızı ayakta tutan onlar oldu. Bilhassa huzurevlerimizdeki, engelli merkezlerimizdeki uygulamalar sayesinde DSÖ tarafından rol model ülke olduk. Çok şükür vefatlarımızı en az seviyeye indirebilmenin huzurunu yaşadık." Selçuk, sözlerine şöyle devam etti: "Kadın erkek fırsat eşitliği tabii ki biz Sayın Bakanımla aynı sivil toplum kuruluşunda da uzun yıllar beraber çalıştık. Dolayısıyla güçlü kadın, güçlü aile, güçlü Türkiye anlayışındaki kapsamlı çalışmalar yürüttük. Bu noktada kadın kooperatifleriyle sayın vekillerimizle beraber olduğumuz kadınlarımızın girişimciliğini artırmak anlamında çok önemli girişimcilik çalışmalarımızdı. 452 tane yeni kadın kooperatif kurulmasına ön ayak olduk. Bizim heyecan duyduğumuz bir çalışmada bütün Türkiye’de öne çıkan her alanda öne çıkan kadınlarımızı beraber toplayabileceğimiz bir kadına değer platformu kurabilmekti. Bunun da altyapısı hazırlandı. İnşallah sizlerin öncülüğünde lansmanı da yapılacaktır. 2019 senesinde mercan seferberliği başlatarak hem kadına yönelik şiddetle ilgili hem de kadınlarımızın başarılarıyla ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Sosyal yardımları sizde takip ediyorsunuz yakından. O da 70 milyar seviyesinde ulaşmış oldu. İnşallah bu seviyeyi daha da yukarıya çıkarmak istiyoruz demiyorum çünkü önemli olan sosyal yardımlar ile istihdam bağlantısını kurarak daha az seviyelere çıkarabilmek. Vatandaşlarımıza daha fazla ulaşalım. Yardım ağımızı da genişletmeyi istiyoruz.” "Çalışmalar hız kesmeden devam edecek" Hiç durmadan çalışmaya devam edeceklerini belirten Bakan Derya Yanık, "Bu bakanlığın görülmeyen çok önemli çalışmaları var. Bu bizim medeniyet kültürümüzün bir sonucu. Biz insanı yaşat ki devlet yaşasın insanın olmadığı kişinin huzurlu olmadığı bir yerde ne toplumun ne müreffeh ve mutlu olabileceğini ne de devletin güçlü ve ayakta kalabileceğini düşünüyoruz. Bundan önce olduğu gibi bundan sonra da toplumun bütün katmanlarını, ihtiyaç sahibi olan her bir bireyin ihtiyacının giderilmesi ona devletin koruma kalkanının kendisinin yanında ve arkasında olduğunun hissettirilmesi bu toplumun saygın, saygıya layık bir ferdi olduğunun her noktada hissettirilmesi için çalışmalarımıza devam edeceğiz." diye konuştu. “Hepinize karşı, milletimize karşı bir borcumuz var. Bu borcu ödemekten başka da seçeneğimiz yok” Görevi devreden Zehra Zümrüt Selçuk’un çok zor zamanlarda çok güzel işler çıkarttığını ifade eden Bakan Yanık, “İki Bakanlığı bir araya getirip tek bir çatı altında zor bir görevi bir de üstüne pandemi geldi çok layıkıyla yerine getirdiği için şahsına, çalışma arkadaşlarına teşekkür ediyorum. Öncellikle bu ülkenin bir vatandaşı olarak teşekkür ediyorum. Ama şükürler olsun bakanlığımızın çalışmaları adeta bu etkilenmeyi neredeyse hissedilmeyecek ölçüde tuttu. AK Parti’de görevler gelir gider. Başka arkadaşlarımız gelir. Bir süre sonra başkaları gelecek. Hepimiz bu bayrak yarışını, aldığımız sorumluluğu önce milletimize verdiğimiz sözü sonra sayın Cumhurbaşkanımızın bize duyduğu güvenin yerine getirmek üzere taşıyoruz. Bu bayrağı bu bilinçle taşıyoruz. Biz bu bayrağı sayın bakanımızın bıraktığı yerden bayrağı daha ileriye taşımak için koşturacağız. Hepimiz yine buradayız Sayın Bakanım. Yine burada olmaya devam edeceğiz. Yeni dönemin hayırlı uğurlu olmasını temenni ediyorum. Ben de şahsım bu görevi hakkıyla yerine getirebilmeyi Allah’tan temenni ediyorum. Hepinize karşı, milletimize karşı bir borcumuz var. Bu borcu ödemekten başka da seçeneğimiz yok” ifadelerini kullandı.

Haberler
21 Nisan 2021 - 18:38
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ayrıldı

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ayrıldı

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nın ayrılarak, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı kurulmasına yönelik karar Resmi Gazete'de yayınlandı. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına Derya Yanık, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına Vedat Bilgin getirildi. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının Kurulması ile Kamu Personel İşlemlerinin Yürütülmesine İlişkin Bazı Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair 73 numaralı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi Resmi Gazete'de yayımlandı. Buna göre, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin Personel ve Prensipler Genel Müdürlüğünün görev alanlarını düzenleyen 8. maddesine, "Cumhurbaşkanı tarafından belirlenen temel hedef ve amaçlar çerçevesinde; memur ve diğer kamu görevlilerinin tabi olacakları personel rejimlerinin temel ilke ve esaslarının belirlenmesine, hukuki ve mali statülerinin ve uygulama esaslarının tespit edilmesine, düzenlenmesine, geliştirilmesine, personel rejimleri arasında uyum, denge ve koordinasyonun sağlanmasına ilişkin iş ve işlemleri ilgili mevzuat çerçevesinde yürütmek." ifadesi eklendi. Memur ve diğer kamu görevlilerine ilişkin mevzuat hükümlerinin uygulanmasını izlemek, uygulama birliğini sağlayıcı tedbirleri almak, uygulamayı yönlendirmek ve ortaya çıkacak tereddütleri gidermek, kamu personel istihdam planlaması ile personel alım ve yerleştirilmesinde uygulanacak usul ve esasların belirlenmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek de Personel ve Prensipler Genel Müdürlüğünün görevleri arasında sıralandı. Genel Müdürlüğün görev alanına eklenen diğer hususlar şöyle: "2 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinde kamu kurum ve kuruluşlarının kadro, pozisyon, atama izni ve açıktan alım izinlerine ilişkin olarak öngörülen iş ve işlemleri yapmak, uygulamaları izlemek ve yönlendirmek, kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarının personeli ile kadro ve pozisyonlarına ilişkin iş ve işlemleri yapmak, uygulamaları izlemek ve yönlendirmek, kamu kurum ve kuruluşlarının kadro ve unvan standardizasyonu, iş analizleri ve görev tanımları ile ilgili çalışmalar yapmak ve bu konularda gerekli koordinasyonu sağlamak, Kamu personelinin yurtiçinde ve yurtdışında eğitim ve yetiştirilmeleri ile ilgili çalışmaları yapmak, uygulamayı izlemek, değerlendirmek ve denetlemek, iç ve dış seyahat yevmiyeleriyle sürekli görevle yabancı memleketlerde bulunan memurların maaşlarına tatbik edilecek ödeme misillerinin tespitine ilişkin iş ve işlemleri ilgili mevzuat çerçevesinde yürütmek." AİLE VE SOSYAL HİZMETLER BAKANLIĞININ HİZMET BİRİMLERİ Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı kurularak, görev ve yetkileri belirlendi. Merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatından oluşan Bakanlığın hizmet birimleri, Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü, Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Şehit Yakınları ve Gaziler Genel Müdürlüğü, Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü, Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Personel Genel Müdürlüğü, Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı, Strateji Geliştirme Başkanlığı, Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı, Eğitim ve Yayın Dairesi Başkanlığı, Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı, Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği ile Özel Kalem Müdürlüğü oldu. Kararnamede, "Ortak Görevler" başlığı altında bakanlık bünyesinde kurulan bu genel müdürlüklerin sorumluluk alanlarıyla ilgili konularda yapacağı görevlere de yer verildi. AİLE VE SOSYAL HİZMETLER UZMANI İSTİHDAM EDİLEBİLECEK "Çalışma Grupları" başlığı altında bakanlığın görev alanına giren konularla ilgili çalışmalarda bulunmak üzere diğer bakanlıklar, kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, özel sektör temsilcileri ve konuyla ilgili uzmanların katılımıyla geçici çalışma grupları oluşturabileceği belirtildi. Bakanlık, Aile ve Sosyal Hizmetler Uzmanı ile Aile ve Sosyal Hizmetler Uzman Yardımcısı istihdam edebilecek. "Sosyal hizmet kuruluşlarının devri" bölümünde ise bakanlığın taşra teşkilatında yer alan sosyal hizmet kuruluşlarının Cumhurbaşkanı kararıyla belirlenecek esaslar çerçevesinde il özel idareleri, belediyeler ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarına devredilebileceği belirtildi. Bakanlık, döner sermaye işletmeleri de kurabilecek. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞININ HİZMET BİRİMLERİ Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı kurularak, görev ve yetkileri belirlendi. Merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatından oluşan bakanlığın hizmet birimleri, Çalışma Genel Müdürlüğü, İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü, Uluslararası İşgücü Genel Müdürlüğü, Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü, Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı, Strateji Geliştirme Başkanlığı, Avrupa Birliği ve Mali Yardımlar Dairesi Başkanlığı, Personel Dairesi Başkanlığı, Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı, Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği ile Özel Kalem Müdürlüğü oldu. #n-2779451#

Haberler
21 Nisan 2021 - 01:06