23˚
İstanbul
23˚
açık
Nem %38
Rüzgar 2.03 /s
Çarşamba
22˚/11˚
Perşembe
16˚/11˚
Cuma
20˚/12˚
Cumartesi
22˚/13˚
17 Mayıs 2022 Salı
Sonuç
ANKA ve AKSUNGUR’un görüntüleri nefes kesti

ANKA ve AKSUNGUR’un görüntüleri nefes kesti

Türkiye Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ) tarafından, geliştirilen ve üretilen yerli İnsansız Hava Araçları (İHA) ANKA ve AKSUNGUR görevlerini icra ederken ilk kez havada profesyonel bir şekilde kaydedildi. Türkiye’nin gökyüzündeki gözleri olan ANKA ve AKSUNGUR uzun süreli uçuşlar ile ülkenin güvenliğinin teminatı olan Türk Silahlı Kuvvetleri’ne desteğini aralıksız sürdürüyor. AKSUNGUR REKOR KIRIYOR 24 metre kanat açıklığı ve 750 kilogram yüksek faydalı yük taşıma kapasitesiyle dikkat çeken yerli ve milli İHA AKSUNGUR, yaptığı uçuşlarla havada kalış rekoru kırıyor. AKSUNGUR'un mavi vatanda da etkin rol alması öngörülüyor. AKSUNGUR, 40 bin fite kadar uzun süreli operasyonlara imkan veren iki adet turbo şarjlı dizel PD-170 motoruna da sahip. İlk uçuşunu 2019 yılında gerçekleştiren AKSUNGUR, 2021 yılının ikinci çeyreğinde ilk saha görevine başlayarak, sahadaki uçuş süresi bin saati geride bıraktı. #vd-51579# ANKA HER KOŞULDA HAVADA ANKA İHA, Türk Silahlı Kuvvetleri’nin keşif, gözetleme, hedef, teşhis ve tespit ihtiyacını karşılamak üzere geliştirilmiş yerli İnsansız Hava Aracı. ANKA İHA, gece ve gündüz, kötü hava şartları da dahil, keşif, gözetleme, sabit/hareketli hedef tespit, teşhis, tanımlama ve takip amaçlı, gerçek zamanlı görüntü istihbaratı görevlerine yönelik olarak TUSAŞ tarafından geliştirildi. ANKA, 200 kilogram faydalı yük kapasitesi ile 30 bin fit irtifa ve 24 saat uçuş süresi yeteneklerine sahip. #r-2803266,2803492,#

Haberler
30 Kasım 2021 - 11:45
Yerli ve milli İHA AKSUNGUR, ilk saha görevine başladı

Yerli ve milli İHA AKSUNGUR, ilk saha görevine başladı

Yerli ve milli İHA AKSUNGUR, yangınla mücadelede görev almak üzere Adana Şakirpaşa Havaalanı'na uçtu. Orman Genel Müdürlüğü’nün hizmetine giren AKSUNGUR, ilk saha görevine başlamış oldu. HAVADA KALIŞ REKORU KIRDI Görev süresi boyunca Şakirpaşa Havalimanı’nda konuşlanacak olan AKSUNGUR, Orman Genel Müdürlüğü tarafından yangınla mücadele kapsamında kullanılacak. Yerli ve milli imkanlarla geliştirilen ve silahlı ve silahsız olarak gerçekleştirdiği uçuşlarda havada kalış rekoru kıran AKSUNGUR İHA, yangınla mücadelede Orman Genel Müdürlüğü’nün hizmetine girdi. 18 AY GİBİ KISA BİR SÜREDE GELİŞTİRİLDİ ANKA platformundan yola çıkarak 18 ay gibi kısa sürede geliştirilen, yüksek faydalı yük kapasitesi ile kesintisiz çok rollü istihbarat, gözetleme, keşif ve taarruz görevleri gerçekleştirme kapasitesine sahip  AKSUNGUR İHA, sahip olduğu SATCOM faydalı yükü ile görüş hattı ötesi operasyon esnekliği sağlıyor. YENİ ATIŞ MENZİLİ 45 KİLOMETRE AKSUNGUR SİHA'lar da görev başarısıyla göz dolduruyor. TÜBİTAK SAGE tarafından geliştirilen KGK-SİHA-82 faydalı yük ile Ankara'dan havalanan AKSUNGUR, uydudan kontrolle Sinop açıklarına giderek 20 bin feet irtifada 30 kilometre menzilden hedefi başarıyla vurmuştu. AKSUNGUR'un, aynı faydalı yükle, menzilinin yakın zamanda 45 kilometreye çıkarılarak yeni bir başarı daha elde etmesi hedefleniyor. Deniz karakol, taarruz, sinyal istihbarat gibi önemli görevler icra edebilecek yapıda geliştirilen AKSUNGUR, sahip olduğu diğer imkan ve kabiliyetlerle de dikkatleri üzerine topluyor. #n-2780282#

Haberler
03 Haziran 2021 - 09:55
Batı’yı Türk SİHA'ları korkusu sardı

Batı’yı Türk SİHA'ları korkusu sardı

Başta terörle mücadele olmak üzere, Libya ve Suriye ve Dağlık Karabağ’da destan yazan Türk SİHA’ları dünya basınında konuşulmaya devam ediyor. Türk Havacılık ve Uzay Sanayii tarafından üretilen ve geçtiğimiz gün test atışları sırasında 30 kilometreden hedefi vuran Aksungur SİHA, Yunan medyasında geniş yer buldu. Skai TV muhabiri Manolis Kostidis, Aksungur SİHA’nın özelliklerini canlı yayında anlattı. “Etkileyici olan noktanın, Türkiye’nin insansız hava araçları sayesinde para tasarrufu yapacak olması” diyen Kostidis “Çünkü bu İHA, hedeflere saldırmak için F-4 ve F-16 savaş uçaklarının görev yükünü paylaşacak” ifadesini kullandı. Yunan muhabirin, bu gelişmenin Yunanistan’ı endişelendirmesi gerektiğini söyledi. Stüdyodaki sunuculardan biri, gelişmeler karşısındaki şaşkınlığını dile getirirken “Türkiye’nin silahları artık kafamızı karıştırıyor çünkü her ay yeni bir silah üretileceğini duyuruyorlar. Onları dikkatlice izlemeliyiz” şeklinde tepki verdi. Savunma teknolojileri konusunda yayım yapan ABD’li Defense News de Karabağ savaşı üzerinden SİHA’ların etkinliğini yazdı. Karabağ için ‘ilk drone savaşı’ denilirken, Azerbaycan’ın Türk SİHA’larıyla Ermeni kara birimlerini “yok ettiği” belirtildi. Azerbaycan’ın Türk SİHA’larıyla Ermeni kara birimlerini “yok ettiği” belirtildi. Yazıda, ABD’nin müttefiklerini drone savaşlarına hazır olmaları için uyardığı Avrupa tarafından “gerekli derslerin alındığı” ifade edildi. 

Haberler
29 Nisan 2021 - 08:15
Millî gururların devamı 2020’de

Millî gururların devamı 2020’de

ATAK 2 2020 için ilk hedeflerden biri, tamamı yerlileştirilen “Atak 2” helikopterinin havalanması... Motor çalışmaları, TEI tarafından yürütülüyor. Gelişmiş elektronik harp ve karşı tedbir sistemleri bulunacak helikopterde; yüksek kalibreli top, yeni nesil 2,75 inç roket, uzun menzilli ve farklı güdüm sistemlerine sahip tanksavar füzeleri ile havadan havaya füze sistemleri olacak. GÖKBEY Millî muharip uçağı Gökbey’in motoru için son hazırlıklar 2020’de tamamlanacak. İlk uçuşunu 2026’da yapması beklenen Gökbey’in motoru, 29 Ekim 2021’de teslim edilecek. Gökbey, 12 kişi taşıyor. Cephe gerisinde ve sivil amaçlı kullanılabiliyor. Gökbey’e yurt dışından da yoğun talep geliyor. Çalışmalara hızla devam edilen Hürjet de, en geç 2022’de havalanacak. AKSUNGUR “Orta irtifa” ve “uzun havada kalış” özelliğiyle öne çıkan İHA Aksungur; 2020’de göreve başlıyor. 40 bin fit yüksekliğe kadar uzun süreli operasyonlar gerçekleştirebilecek. Aksungur; çok rollü istihbarat, gözetleme, keşif ve taarruz görevleri yerine getirecek. Her bir kanatta üç silah istasyonu bulunan Aksungur, ciddi mühimmatlarla görev yapabilecek. TCG ANADOLU 2020 yılında çok maksatlı amfibi hücum gemisi TCG Anadolu, Deniz Kuvvetleri’ne teslim edilecek. Böylece Türkiye, yüksek hacimde gemiye sahip sayılı ülkelerden biri olacak. Yeni tip denizaltıların da inşasına başlandı. Bunların, 2022 yılında teslim edilmesi hedefleniyor. ‘KARA’DA ATAK Hafif, orta ve ağır sınıf olmak üzere üç ayrı kategoride insansız kara araçları projeleri de başlatıldı. Uzaktan Kumandalı Araç Platformu’nun (UKAP) önümüzdeki haftalarda envantere girmesi hedefleniyor. Geliştirilen İnsansız Ejder Yalçın, Tarantula, Ankebot gibi uzaktan komutalı atış sistemlerine sahip insansız kara araçlarının test çalışmaları devam ediyor. YERLİ ZIRH Yerli zırh çeliği üretebilme anlamında özel sektörün kıymetli girişimleriyle büyük yol katedildi. Yakın zamanda araçlarımızı yerli zırh çeliğiyle de üretir hale geleceğiz. Türkiye Gazetesi

Haberler
31 Aralık 2019 - 06:35
Savunmada 2020'yi Aksungur açacak

Savunmada 2020'yi Aksungur açacak

Türkiye'nin son dönemde geliştirdiği yüksek faydalı yük kapasiteli insansız hava aracı (İHA) Aksungur, yeni yılın ilk günlerinde güvenlik güçlerinin kullanımına sunulacak. Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) Genel Müdürü Temel Kotil, 2019'un şirket için "bereketli" bir yıl olduğunu söyledi. Birçok projede belirli bir yol aldıklarını belirten Kotil, "Bir önceki yıla göre ciroda dolar bazında yüzde 40 büyüme var. Şirkete 1000'e yakın mühendis, 1000'e yakın teknisyen kazandırdık. İşimiz ve projemiz çok. Şirketimizi getirmek istediğimiz 10 milyar dolarlık ciro ve proje aşamasındaki ürünlerin bitişi var. 1 yılda ne kadar yol alınabilirse aldık." dedi. Şirketin yürüttüğü projelere değinen Kotil, şu bilgileri verdi: "Milli Muharip Uçak iyi gidiyor. Uzun soluklu bir proje, 2 yıl sonra PDR'sini (Ön Tasarım Gözden Geçirme-Preliminary Design Review) bitireceğiz. Uçağın hemen hemen her şeyine karar verilecek. Bundan sonra mühendisler çok detay çalışmalar yapıp imalata başlayacaklar. İlk uçuşu 2026'da. Gökbey'i 29 Ekim 2021'de teslim ediyoruz, sonrasında seri üretime başlayacağız. Şu anda sertifika uçuşları yapılıyor. Gökbey 12 kişi taşıyor, cephe gerisinde ve sivil amaçlı kullanılabiliyor. Sağlık Bakanlığı, jandarma, kara ve hava kuvvetlerinde ihtiyaçları giderecek. Yurt dışından da talepler var. Atak-2, Rusya ve ABD'den sonra bu klastaki en etkili helikopterler arasında yer alacak. İlk uçuşuna 3 yıl var. Hürjet'i 2022'de uçurmak istiyoruz. 2020'de projelerde daha fazla yol almayı hedefliyoruz." 2020 sonrası vizyon: Özgün ürünlerin bitirilmesi Temel Kotil, bunun yanında Atak helikopteri ve Hürkuş uçağı üretimlerinin sürdüğünü, Airbus ve Boeing'e konsolide 1 milyar dolarlık ihracat yaptıklarını bildirdi. Bunların artmasının söz konusu olduğunu ifade eden Kotil, 2020 ve sonrasındaki vizyonlarını ağırlıklı olarak "özgün ürünlerin bitirilmesinin" oluşturduğunu dile getirdi. Temel eğitim uçağı Hürkuş üzerinde iyileştirmeler yaptıklarını anlatan Kotil, "Önümüzdeki aylarda envantere girer diye bekliyoruz. Aslında her şey bir öğrenme sürecidir. Anka için aşağı yukarı 10 yılımız geçti ama Aksungur 18 ayda bitti. Gökbey, Atak'tan edindiğimiz tecrübe üzerinde oturuyor. Atak-2 de Gökbey'in tecrübesi üzerine oturacak." diye konuştu. Kotil, yürüttükleri projelerle 10 yıl sonra Türkiye'yi hem ihracatta hem özgün hava araçlarının kullanımı anlamında mutlu eder bir noktaya geleceklerini söyledi. "Aksungur çok iyi satacak bir ürün" Son dönemde geliştirdikleri Aksungur'un çok iyi satacak bir ürün olduğunu vurgulayan Kotil, şu değerlendirmede bulundu: "Bu aracımız 750 kilogram taşıyor. Türkiye 200 kilogram taşıma kapasiteli 'Anka'larla da çok iş gördü. Aksungur daha da yetenekli. Radar koyabiliyorsunuz, daha büyük kamera koyabiliyorsunuz. Aksungur'u ülkemizdeki kullanıcılara vereceğiz. Yılbaşı veya ocak sonu itibarıyla Türkiye bunu kullanmaya başlayacak." Aksungur'u öz kaynaklarıyla yaptıklarına dikkati çeken Kotil, devletin böyle bir ürünü finanse etmesinin çok önemli olduğunu, Atak-2, Gökbey ve Milli Muharip Uçak projelerinin bu şekilde sürdüğünü bildirdi. Prototipi yapmanın işin zor ve eziyetli kısmı olduğunu dile getiren Kotil, şunları kaydetti: "Para kazandıran seri üretim. Devlet sipariş versin, biz parayı buluruz problem değil. Önemli olan sipariş. Devlet önce prototipi yaptırıyor, sonra sipariş veriyor. Gökbey'deki durumumuz bu, teşekkür ediyoruz. Aksungur bizim için çok pahalı bir ürün değildi. Anka'nın üzerine konulduğu için çok ucuza geldi. Devletin prototipi yaptırması tamam ama 100 tane Gökbey siparişi varsa biz o parayı buluruz." Kotil, 2021'de başka özgün ürünlerinin de olacağını ifade etti. Geniş faydalı yük opsiyonu Orta İrtifa Uzun Havada Kalışlı İHA Aksungur, 40 bin fit yüksekliğe kadar uzun süreli operasyonlar gerçekleştirebilecek. Geniş bir faydalı yük opsiyonu olan Aksungur, çok rollü istihbarat, gözetleme, keşif ve taarruz görevleri yerine getirecek. Her bir kanatta 500, 300 ve 150 kilogram kapasiteli 3 silah istasyonu bulunan Aksungur, güdüm kitleriyle akıllı hale getirilmiş bombalar, LUMTAS, MAM-L, Cirit, MAM-C, minyatür bomba gibi mühimmatlarla görev yapabilecek.

Haberler
29 Aralık 2019 - 14:03
ANKA'nın mirasçısı Aksungur İHA

ANKA'nın mirasçısı Aksungur İHA

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii tarafından İnsansız Hava Aracı (İHA) olan ANKA'nın küllerinden doğan ve gelişmiş hali olan Aksungur çok kısa bir süre içerisinde hayata geçirildi. Özellik olarak ANKA'nın gövdesiyle aynı gövdeye sahip olan ve ANKA'nın kullandığı aero dinamikleri kullanan Aksungur, ANKA uçağının mirasçısı konumunda. İki uçakta da aynı yer sistemleri kullanılarak hem ANKA hem de Aksungur kontrol edilebiliyor. ANKA'da edinilen tüm bilgi, beceri ve tecrübe Aksungur'a aktarıldı. Aksungur'un doğuş hikayesini anlatan İHA Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Ömer Yıldız, “Bunu yaparken biz daha önce yaptığımız ANKA uçağının mirasından istifade ettik. Bu ürünümüz özellik olarak ANKA’nın gövdesiyle aynı gövdeye sahip. ANKA’nın kullandığı tüm aero dinamikleri kullanıyoruz. Tüm yer sistemlerimiz aynı, aynı kontrol istasyonundan hem ANKA hem de Aksungur'u kontrol edebiliyoruz. ANKA’da edindiğimiz tüm bilgi, beceri ve tecrübeyi Aksungur'a aktardık. Sadece ANKA’nın arkasında bulunan bir motoru aldık iki motor haline getirdik. Biraz da kanadını büyüttük böylelikle, hem havada kalma süresini hem de maksimum kalkış ağırlığını arttırmış olduk” diye konuştu.  Aksungur, F-4 ve F-16 tipi uçakların taşıyabildiği yükteki mühimmatları taşıyabiliyor  Aksungur'un F-4 ve F -16 tipi savaş uçaklarının taşığı mühimmatları taşıyabildiğini aktaran Yıldız, “Aksungur, 750 kilogram toplam iki adet MAX82 dediğimiz toplam ağırlığı 500 kilogramı bulan bomba, radar ve kamera yüklenebilecek. ASELSAN, ROKETSAN ve SAGE tarafından geliştirilen önemli mühimmatlar var. Kanatlı güdüm kiti, hassas güdüm kiti, MAX81 ve MAX82’nin güdümlü hale getirilmiş hali olan TEBER81 ve TEBER82 gibi mühimmatları hem taşıyabilecek hem de atabilecek hale geliyor. Mevcut durumda kullanılan İHA’lar bu yükleri kaldıramıyor. Bu yükler, F4, F16 ve benzer uçakların taşıyabileceği yükte mühimmatlar. Bir F16’nın sahte uçuş maliyetinin 20 bin dolardan başladığını düşünürseniz böyle bir uçakla bu yüklerin taşınabilmesi ciddi bir ekonomik rahatlık sağlayacak” ifadelerini kullandı.  Çabuk üretilmesinin sırrı; geçmişin mirasını doğru şekilde kullanmak  Aksungur'un üretiminin kısa sürede olmasının ANKA'dan doğru şekilde yararlanılması olduğunu söyleyen Yıldız, “Bu kadar kısa sürede üretilmesinin sırrı; geçmişin mirasını doğru bir şekilde kullanmak. Sıfırdan başlıyor olsanız 1 buçuk yıl çok kısa bir süre, 1 buçuk yılda böyle bir ürün geliştirilmez. ANKA’yı daha önce geliştirdiğimiz için onun mirası elimizde. Yer sistemleriyle ilgili aerodinamikle ilgili hiçbir sistem çözmedik. Sadece bu uçağa geçerken uçağın çift motorlu olmasından kaynaklanan komplikasyonlar çözüldü ve yeni ve büyük bir kanat tasarımı gerekti. Bunu da çok sıkı çalışarak 1 buçuk yıla sığdırdık” ifadelerini aktardı.  İki uçak prototipi var  Uçaklardaki kanat açıklığının kapatılıp motor gücünü artıracaklarından bahseden Yıldız, “Arkamızda bulunan uçak ilk prototipimiz. İkinci bir prototipimiz de hazır bir şekilde bekliyor. O da bu ay sonuna kadar uçmuş olacak. Üçüncü uçağımız prototip olmayacak ve artık müşteriye teslim edilmek üzere üretilmiş olacak. Bu uçağımız da yıl sonuna kadar hazır olacak. Yıl sonuna kadar uçağımızın tüm uçuş testlerini yapıp, uçuş parametrelerini açıp, uçuş zarflarını açacağız, silah entegrasyonlarını tamamlayacağız ve müşterimize hazır bir şekilde teslim edeceğiz. 50-60 test uçuşu yapmak iddialı bir iş biz bu yıl bunu başardık. Bundan sonra bu uçağımızı bekleyen bir sonraki adım ise; uçağımızın şu an kanat açıklığı 24 metre, bu kanat açıklığını biraz daha küçülterek, motor gücünü arttırarak uçağımızı biraz daha hızlandıracağız” dedi.  Aksungur'un hızını artırmaları gerektiğini aktaran Yıldız, “Hız ihtiyacı şundan sebep ortaya çıkıyor. Bu uçaklar havada uzun müddet kalabilmeleri için yavaş uçan uçaklar. Görev bölgesine intikalleri bazen hızlı olması gerekiyor. Bu yüzden hızını arttırmamız gerekiyor. Hızı arttırmamızın bir diğer nedeni ise; kötü hava koşullarından etkilenmeyerek iniş kalkış yapabilmesi. Bir sonraki adımımız hız arttırımıyla ilgili olacak” şeklinde konuştu.  Önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde seri üretime geçilecek  Aksungur'un önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde seri üretime geçecek şekilde hazırlandıklarını kaydeden Yıldız, “3’üncü çağımızı müşteriye teslim edecek şekilde hazır ediyoruz. Önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde de seri üretime geçecek şekliyle hazır olacak. Gelen sipariş miktarı ve talebe göre seri üretimlere başlayacağız. Yönetim kurulumuzun aldığı bir karar var bu konu hakkında; hiç sipariş olmadan kendi bütçesinden dört uçak daha yapacak ama daha sonra yapılan işlerimiz ve üretim miktarımız sipariş miktarına göre olacak” ifadelerini kullandı.  "Aksungur telsiz rölesi, sal radarı, geniş alan kamerası gibi yükleri taşıyabilecek"  “ANKA uçağımızda da elektronik istihbarat ve iletişim istihbaratı yapma özelliği var. Radyo dalgası yayan her türlü cismi ve ekipmanı takip edebiliyoruz. Aksungur'da bu hassasiyet biraz daha gelişmiş olacak. Bunların yanı sıra Aksungur'da telsiz rölesi, sal radarı, geniş alan kamerası gibi yükleri taşıyabilecek” ifadelerini aktardı.  Sonraki adım Aksungur'u süpersonik hıza çıkarmak  “Bizim Şimşek ismini verdiğimiz bir 350 knot hızla uçan bir hedef uçağımız var. İlk hedefimiz bu hızı 450 knota çıkarmak. Bunu şu an çıkardık sayılır, uçağımız 430 knotla uçmaya başladı. Bir sonraki adımımız bu hedef uçağımızı süpersonik hıza çıkarmak. Bu da özellikle hava savunma sistemlerinin geliştirilmesi için önemli bir adım. Ondan sonraki adımımız da ölçekli bir uçak yapmak olacak” ifadelerini kaydetti. 

Haberler
06 Temmuz 2019 - 13:53
Milli İHA Anka, Asya'da ihracata kilitlendi

Milli İHA Anka, Asya'da ihracata kilitlendi

Malezya'da düzenlenen Asya-Pasifik Bölgesi'nin alanında en önemli fuarı Langkawi Uluslararası Denizcilik ve Havacılık Fuarı (LIMA 2019) Türk savunma sanayisi firmalarının katılımıyla sürüyor. TUSAŞ, insansız hava aracı Anka'yı fuarda oluşturulan statik alanda üzerindeki Türk ve Malezya bayraklarıyla sergiliyor. Anka'ya ilgi gösteren Malezyalılar, platformu inceleyip önünde fotoğraf çektiriyor. Şirketin standında ise T129 Atak Taarruz ve Taktik Keşif Helikopteri, Gökbey Genel Maksat Helikopteri, Hürkuş Gelişmiş Eğitim Uçağı, Hürkuş-C Hafif Taarruz ve Silahlı Keşif Uçağı ve Milli Muharip Uçak maketleri yer alıyor. Anka Program Müdürü Erol Oğuz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, fuar kapsamında Anka’yı sergilemekten büyük mutluluk ve gurur duyduklarını söyledi. Oğuz, öncelikli hedeflerinin Anka'ya gösterilen ilgiyi satışa çevirebilmek olduğunu vurguladı. Prototipi 2013'te tamamlanan Anka'nın, 2016’da envantere girdiğini anlatan Oğuz, geçen sürede araçta birtakım değişiklikler gerçekleştirildiğini ifade etti. Oğuz, şöyle konuştu: "Şu an itibarıyla 20'ye yakın Anka silahlı kuvvetler envanterinde terörle mücadele, deniz üzeri keşif gözetlemede kullanılıyor. Anka, başta Hava Kuvvetleri envanterinde olmak üzere görev yapıyor. Amacımız yıl sonuna kadar hali hazırda 17 bin saat olan uçuş saatini artırmak. Bunu sahadan aldığımız geri bildirimlerle, iyileştirmelerle devam ederek yapmak istiyoruz. Şu anki aldığımız geri bildirimler oldukça başarılı şekilde kullanıldığı yönünde. Suriye operasyonunda karıştırma gibi yoğun harp koşullarında başarıyla kullanıldı. Bunları duymak bizim için oldukça mutlu edici ama biz açıkçası iyileştirme yönünde eksiklerimizi görelim, bilelim ki bu ürünümüzü geliştirelim istiyoruz. Hedefimiz uçuş saatimizi artırmak, envantere yeni Anka’lar katmak. Bununla ilgili de müzakereler devam ediyor. Yeni ihtiyaçlar kapsamında belki yeni faydalı yükler olabilir. Bunları ekleyerek Anka’ların envanterdeki sayısını, uçuş saatini artırmayı ve keşif-gözetleme anlamında kapsayabildiğimiz birçok yeri kapsayarak ülkemizin güvenliğine katkıda bulunmak istiyoruz." İhracata yönelik çalışmalar Oğuz, Anka'nın ihracatına yönelik de çok yoğun çalışmaları olduğunu söyledi. Güneydoğu Asya Bölgesi'ni stratejik pazarlardan biri olarak gördüklerini dile getiren Oğuz, bunda hem ülkeler arası ilişkilerin yakınlığının hem de bölge ihtiyaçlarının etkili olduğunu ifade etti. Malezya, Endonezya, Bangladeş gibi ülkelerde yoğun faaliyetlerde bulunduklarını anlatan Oğuz, şunları kaydetti: "Bazı ülkelerde bunlar mevcut süren ihaleler şeklinde, bazılarında henüz şartname hazırlığı aşamasında. Ancak yoğun şekilde takip edip bu bölgede en az bir satış ve devamını getirmek istiyoruz. Bu stratejik hedefin yeni kapılar açacağını, yeni ürünlerin gelişimine sebep olacağını düşünüyoruz ve ülke ekonomisine katkıda bulunmak istiyoruz. Bu bölgeyle kısıtlı değiliz. Asya bölgesinde Kazakistan, Özbekistan gibi bölgelerde çalışmalarımız var. Yine Kuzey Afrika'da, Latin Amerika'da, İHA pazarı potansiyeli olabilecek her yerde açıkçası çalışmamız var. Öncelikli bölgeler var, öncelikli bölgelerden biri de Güneydoğu Asya ülkeleri. Çabalarımızın yakın zamanda olumlu sonuç vereceğini umuyoruz. Elimizden gelenin en iyisini yapma yönünde tüm motivasyonumuzla çalışıyoruz." Anka-Aksungur'u geliştirme süreci TUSAŞ'ın yeni geliştirdiği ve yakın zamanda ilk uçuşunu duyurduğu Anka-Aksungur hakkında da bilgi veren Oğuz, bunun Anka'nın mimarisi üzerine kurulduğunu söyledi. Anka'da elde ettikleri deneyimi, bilgi birikimini yeni platformu geliştirirken kullandıklarını anlatan Oğuz, şu değerlendirmelerde bulundu: "Özellikle yazılım bileşenleri, uçuş kontrol, oto pilot gibi önemli efor, zaman, bilgi birikimi gerektiren unsurları Anka sayesinde Anka-Aksungur'a uyarladık, entegre ettik. Aynı yer kontrol istasyonunu kullanıyorlar, aynı data linklerini kullanıyorlar ortak çalışabilirlik açısından da büyük avantaj. En önemli farkı taşıdığı faydalı yük. Anka-Aksungur daha büyük bir uçak ve dolayısıyla faydalı yük kapasitesi hem harici hem dahili daha fazla. 2 motorlu bir uçak, daha yüksek irtifalara çıkabiliyor. Anka'da elde ettiğimiz harekat konseptini, özellikle uydudan kontrolü Anka-Aksungur'da da kullanacağız. Örneğin, Hava Kuvvetleri envanterindeki Anka'lar Eskişehir'den kontrol edilip sınır hattında uçurulabiliyor. Çok önemli konsept gelişimler sağladık. Bunların aynısını Anka-Aksungur'da kullanacağız." Oğuz, "Önünde bir takım kalifikasyon testleri, faydalı yüklerle ilgili testler var. Bu bir süreç, planlamaları yapıldı. O planlamalara uygun uçuş testleriyle faydalı yükler bir bir entegre edilip yeni yetenekleriyle test fazını devam ettirecek." dedi.

Haberler
30 Mart 2019 - 13:16