22˚
İstanbul
22˚
parçalı bulutlu
Nem %44
Rüzgar 4.41 /s
Salı
23˚/16˚
Çarşamba
22˚/12˚
Perşembe
18˚/11˚
Cuma
20˚/12˚
16 Mayıs 2022 Pazartesi
Sonuç
İnternetten satışta yeni dönem: 'Telefon aldım patlıcan çıktı' devri bitiyor

İnternetten satışta yeni dönem: 'Telefon aldım patlıcan çıktı' devri bitiyor

İnternetten alışveriş pandemi döneminde arttı. Şikâyetler de katladı. AK Parti kurmayları, kanunda değişiklik için kolları sıvadı. İlk etapta raporla yol haritası çıkarılacak. Aracı hizmet sağlayıcılarına yeni sorumluluklar yüklenmesi; vatandaşı kandıran alışveriş sitelerine ağır cezalar verilmesi ve dava süreçlerinin kısa tutulması gündemde yer alıyor. Türkiye gazetesinden Ebru Karatosun'un haberine göre, AK Parti kurmayları ve Ticaret Bakanlığı yetkililerinin bir araya geldiği toplantılarda, vatandaşlardan gelen şikâyetler masaya yatırıldı. e-Ticaret Kanunu’nun yeniden mercek altına alındığı toplantılarda internet üzerinden alınan ürünlerin ayıplı çıkması, teslimatta yaşanan bazı sıkıntılar ve tanıtıcı reklamlarında yapılan aldatmalarla ilgili gelen şikâyetler değerlendirildi. Vatandaşların en çok, satın alınan ürünün görseldekiyle aynı olmaması konusunda şikâyetlerin geldiği belirtildi. FİRMALARA SIKI YAPTIRIMLAR Edinilen bilgilere göre firmalara, şikâyetlerin farklılığına göre para cezası da dâhil çeşitli yaptırımların getirilmesi planlanıyor. Yapılacak düzenleme ile ürünleri satan firma ya da kişilerin sorumluluk alanları belirlenecek. Toplantılarda konuya ilişkin dava süreçleri de değerlendirilirken, AK Parti kurmayları, dava süreçlerinin kısalması için de bir düzenlemenin yapılabileceğini ifade etti. ESNAFI KORUYACAK ADIMLAR Bunların yanı sıra esnafı koruyacak adımların da atılması gündeme geldi. Esnafın mağaza için ödediği kira ücreti, eleman ücreti ve diğer giderlerinin internetten satış yapan firmalara göre daha fazla olması sebebiyle bu konuda da bir düzenleme yapılabileceği dile getiriliyor. AK Parti kurmayları “Bu konuda da çok fazla şikâyet alıyoruz. Hem esnafı koruyacak hem de internet üzerinden yapılan satışlara bir düzenleme getirecek çalışma üzerindeyiz” dedi. GÖRSELLE GERÇEK ÜRÜN FARKLI İnternet alışverişleri için şikâyet ve önerilerin yer aldığı bir raporun hazırlandığını söyleyen AK Parti kurmayları “Vatandaşlar en çok reklamdaki ile sipariş verilip gelen ürünün aynı olmadığından şikâyetçi. Vatandaş ‘Görsel gayet iyi ama gerçek ürünle alakası yok. Piyasadan bu ürünü çok daha ucuza alabilirdim’ diyor. Hem bu şikâyetler hem de pandemi sebebiyle internet satışlarının artması bu kanunu yeniden ele almayı zorunlu kıldı. Çözüm önerilerini ortaya koyacağız. Piyasanın beklentilerine de uygun olacak. Şu anda bir rapor hazırlıyoruz. Raporun ardından atacağımız adımlar daha da netleşecek” diye konuştu ARACI HİZMET SAĞLAYICILARA YENİ SORUMLULUKLAR İnternet alışverişini de kapsayan Tüketici Kanunu’nda düzenlenen mesafeli sözleşmelerle ilgili özellikle aracı hizmet sağlayıcılarına yeni sorumluluklar getirilmesi planlanıyor. Buna göre, sağlayıcılar, tüketicilerin talep ve bildirimlerini iletebilmelerine ve takip edebilmelerine elverişli bir sistem kuracak. Aracı hizmet sağlayıcıları, tüketiciye ön bilgilendirmenin yapılmasından, teyidinden ve ispatından ön bilgilendirmede yer alan hususlar ile reklamlarında yer alan bilgilerin uyumlu olmasından ve ispatından sorumlu olacak.

Haberler
29 Ocak 2022 - 09:08
İş Bankası'nın e-ticaret ve ödeme sistemleri iştiraklerine atamalar

İş Bankası'nın e-ticaret ve ödeme sistemleri iştiraklerine atamalar

İş Bankası'nda, ödeme sistemlerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak çalışan Serkan Uğraş Kaygalak, Pazarama markasıyla e-ticaret alanında faaliyette olan Topkapı Danışmanlık Elektronik Hizmetler Pazarlama ve Ticaret A.Ş.'ne Genel Müdür olarak atandı. Yolculuğuna ilk olarak Maximum Mobil uygulaması içinde başlayan Pazarama, online alışveriş ve hizmetlere tüm paydaşlar için yenilikçi ve farklı bir anlayış getiriyor. Günümüzde büyük bir hızla yaygınlaşmakla beraber gitgide birbirine benzeşen hizmetler sunulan e-ticaret sektöründe sadece ürün satışına değil aynı zamanda ekosistem anlayışı ile hizmete, marka işbirliklerine odaklanan ve 2021 yılının ilk yarısında faaliyetine başlayan şirket, Pazarama markası altında, online alışverişten, market alışverişine, araçta ödemeden, seyahat fonksiyonuna değin geniş yelpazede, şimdilik 10 dikeyde hizmet sunuyor. Güçlenen kadrosuyla Pazarama, değer ve dayanışma odaklı, yerel üreticilere güç veren bir bakış açısıyla e-ticarete 360 derece bakabilen bir platform olarak hayatına emin adımlarla devam ediyor. İş Bankası Ekosistem ve Ödeme Sistemleri Birim Müdürü Halim Memiş, MOKA Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşu A.Ş.'ye; Genel Müdür olarak atandı. Önceki Genel Müdür Selim Güsar, şirkette danışman olarak görevini sürdürecek. MOKA, ödeme sistemlerinin fintekler ile daha kolay ve hızlı erişilebilir hale gelmesi, perakende dünyasının dijitalleşmesinde önemli bir kilometre taşı olmuştu. Şirket önümüzdeki dönemde de müşteri deneyimini ön planda tutarak yenilikçi ürün ve hizmetlerle perakende dünyasının dijitalleşmesinde öncü rolünü oynamaya devam edecek.

Haberler
06 Ocak 2022 - 14:03
Fırsatçıya yakın takip: ‘Stok yok’ diyeni ihbar edin

Fırsatçıya yakın takip: ‘Stok yok’ diyeni ihbar edin

e-Ticaret’te dolar kurundaki yükselişle birlikte mağduriyet arttı. PttAVM.com Genel Müdürü ve Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkan Yardımcısı Hakan Çevikoğlu, e-Ticaret platformlarında dönen son dönemdeki stok oyununu anlattı. Ürün alıcıya teslim edilmeden e-Ticaret platformlarının ürünün ücretini mağazaya aktarmadığını belirten Çevikoğlu, “Ancak bazı satıcılar ürünü sattıktan sonra müşterisine ‘Stokumuz tükendi’ diyerek, birkaç gün tüketiciyi oyalıyor. Eğer o sürede ürün fiyatı artarsa satışı iptal ederek para iadesini sağlayıp ürünü yeniden yüksek fiyattan satışa koyuyor. Bu şekilde stokçuluk yapanları tespit ederek fırsatçılara izin vermiyoruz” dedi. Çevikoğlu, vatandaştan e-Ticaret platformlarında stok açtıktan sonra ‘Stok yok’ bahanesiyle satışı iptal eden mağazaları kendilerine bildirmelerini istedi. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkan Yardımcısı ve PttAVM.com Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu YAZILIMLA TESPİT EDİLİYOR Bugüne kadar e-Ticaret sektöründe sahte indirimlere ve fahiş fiyatlara karşı mücadele yürüttüklerini belirten Çevikoğlu, e-Ticaret’te satış yapan firma sayısının Covid-19 salgını sonrasında 320 binlere ulaştığını kaydetti. Firmalar içerisinde iyi ve kötü satıcıların olduğunu aktaran Çevikoğlu, “Biz de sektör olarak bu kötü satıcıları tespit etmek amacıyla çeşitli çalışmalar yapıyoruz. Geliştirdiğimiz yazılımla fiyat indirim kıyaslamaları yaparak sahte indirimleri bu yazılımla tespit ediyoruz. Tespit ettiğimiz firmaları önce uyardıktan sonra, aynı yöntemi devam ettirdikleri takdirde platformumuzdan çıkararak gerekli mercilere şikâyet ediyoruz” bilgisini verdi. STOKLAR GERÇEK İNDİRİMLERLE ERİTİLECEK Geçen yıl ilk defa başlatılan milli indirim günleri kapsamında bütün firmalara bir önceki yıldan kalan ürünleri bildirmeleri için stokları boşaltma çağrısında bulunduklarını hatırlatan Çevikoğlu, “Bu yıl da aynı şekilde gelenekselleştirdiğimiz indirim günleri kapsamında yılın son pazarı olan 26 Aralık Pazar gününden yeni yılın ilk ışıklarına kadar gerçek indirimlerle üreticilerin stoklarını eritmelerine yardımcı olacağız” diye konuştu. #r-2804819,#

Haberler
12 Aralık 2021 - 10:07
Dropshipping nedir, ne demek? Dropshipping (dropship) nasıl yapılır, avantajları nedir?

Dropshipping nedir, ne demek? Dropshipping (dropship) nasıl yapılır, avantajları nedir?

  "Dropshipping nedir, nasıl yapılır? Dropshipping ne demek, tanımı nedir? Avantajları ve dezavantajları nedir?" soruları gündemde yerini aldı. İnternet üzerinden satış yapmak isteyenler, dropshipping modeli ile stoksuz e-ticaret yapmanın yollarını araşatırmaya başladı. İşte, şirket kurmadan e-ticaret yapmak için yapılması gerekenler ve dropshipping'e dair merak edilenler... DROPSHIPPING NEDİR, NE DEMEK? Dropshipping, satılması planlanan ürünleri stoklamaya ve depolamaya gerek kalmadan, alıcı ve satıcı arasında bir köprü oluşturarak yürütülen bir e-ticaret modelidir. Dropshipping (dropship), “direkt nakliye, doğrudan gönderim” olarak tanımlanabilir. Ticaret jargonunda ise “stoksuz e-ticaret” bilinmektedir ve bu model, internet üzerinden satış yapmak için en çok tercih edilen yöntemlerdendir. Dropshipping'de; alıcı, satıcı ve tedarikçi olmak üzere üç temel taraf vardır, başrol ise satıcıdır. Satıcı ve tedarikçi aynı olduğunda model, B2C ticarete döner. Stoksuz e-ticaret yapan satıcı, stoklarını tutmadığı ve depolamadığı ürünleri satar. Satmak istediği ürünleri e-ticaret sitesi üzerinde ya da sanal pazar yerlerinde listeler. Alıcılar ise ürünü sipariş eder ve gelen sipariş ise üreticiye tedarik edilir. Bu aşamadan sonra, ürünün gönderimi ve kargo süreci ile tedarikçi ilgilenir. Tedarikçi kendi deposundaki ürünü alıcıya gönderir, bu sebeple, tedarikçi herhangi bir pazarlama çalışması yapmadan; satıcı ise üretim ve depolama yapmadan satış işlemini gerçekleştirmiş olur. Satıştan elde edilen gelir ise anlaşmaya göre iki taraf arasında paylaşılır.  DROPSHIPPING AVANTAJLARI NEDİR Düşük maliyetlidir. Sermayesi büyük olmadığı için zarar riski düşüktür. Farklı sektörlerden çok sayıda tedarikçi ile aynı anda çalışılabilir. Tedarikçi sayısı çokluğu sebebi ile ürün çeşitliliği artar, müşteri kitlesi genişler. Tüm süreci evden dahi yürütmek mümkündür.  Satıştaki ürünler sorumluluk dâhilindedir, stok maliyetlerini tedarikçi takip eder. Kargo anlaşmalarına gerek yoktur. Üretim, depolama, paketleme, personel maaşı ve benzeri masraflar yoktur. Başlangıç sermayesi düşüktür ve iş yükü azdır. Büyük ölçekli organizasyonlara ihtiyaç yoktur. Bir kişi tarafından yönetilebilir.   DROPSHIPPING NASIL YAPILIR? Özel bir e-ticaret sitesinde ya da sanal pazar yerlerinde yapılabilen drophipping için bir e-ticaret sitesi açmanız ya da sanal pazar yerlerinde bir mağaza kurmanız yeterli olacaktır. İki yöntemi de kullanmanız size daha fazla satış kanalı sunacaktır. Bunun için aynı zamanda tedarikçilerinizle de anlaşmanız gerekir. Sitenizi ya da mağazanızı açtıktan sonra, tedarikçi ile anlaşmanız ile birlikte, satabileceğiniz ürünleri listeleyebilirsiniz. Ürün listeleme sürecinde genellikle XML entegrasyonu kullanılır; bu sistemi kullanmazsanız tüm ürünlerin açıklamalarını, özelliklerini ve görsellerini tek tek girmeniz gerekir. Bu sebeple, tedarikçilerinizden XML verilerini temin etmelisiniz. Verileri girdikten sonra ürünleriniz listeleyerek satışa başlayabilirsiniz. Bu aşamadan sonra en önemlisi, ürünleri doğru ve etkili bir şekilde pazarlama yeteneğinize bağlıdır.  #r-2804952,2804876,2804873,2804779,#

Haberler
11 Aralık 2021 - 17:52
Trendyol, Paylaşma Günü'nde herkesi iyilik hareketine davet etti

Trendyol, Paylaşma Günü'nde herkesi iyilik hareketine davet etti

E-ticaret platformu Trendyol, 30 Kasım #PaylaşmaGünü'nde milyonlarca müşterisini sivil toplum kuruluşlarına destek olmaya davet ediyor. Ülke koordinatörlüğünü Türkiye Üçüncü Sektör Vakfı'nın (TÜSEV) üstlendiği #PaylaşmaGünü geçtiğimiz yıl ülkemizde ilk kez kutlanmıştı. Sepette İyilik hareketi ile ilk destekçileri arasında yer aldığı #PaylaşmaGünü'nde e-ticaret platformu, bu yıl da sivil topum kuruluşlarına daha fazla kaynak oluşturmayı hedefliyor. “SEPETTE İYİLİK, SİVİL TOPLUMA DESTEKTE ÖNEMLİ BİR ÖRNEK” #PaylaşmaGünü'yle ilgili açıklamada bulunan TÜSEV Genel Sekreteri Rana Kotan, “Türkiye Üçüncü Sektör Vakfı (TÜSEV) olarak #PaylaşmaGünü'nün ülke koordinatörü olmaktan dolayı oldukça mutluyuz. Bağışçılığın ve gönüllülüğün kutlandığı, cömertliğin ve dayanışmanın öne çıktığı bugünde hem sivil toplum kuruluşlarının hem özel sektör kurumlarının diğer paydaşlarla bir araya gelebilmesi bizim için çok önemli. İlk kez geçen sene kutladığımız #PaylaşmaGünü'nde Trendyol Sepette İyilik'le katılmanın ve sivil toplum kuruluşlarına destek olmanın önemli bir örneği oldu. Bu destek örneğinin daha fazla kuruma ilham vermesini ve etkisinin giderek artmasını umut ediyoruz” dedi. E-TİCARET PLATFORMU, SEPETTE İYİLİK HAREKETİ İLE TOPLUMSAL FAYDA SAĞLIYOR Trendyol, geçtiğimiz yıl sivil toplum kuruluşlarının pandemi döneminde ek gelir elde etmelerini sağlamak ve bireysel destekçi sayılarını artırmak amacıyla Sepette İyilik Hareketi'ni başlattı. Özel sektör ve sivil toplum iş birliğinin bir örneği olarak hayata geçirilen Sepette İyilik Hareketi ile 39 sivil toplum kuruluşunu tek çatı altında toplayan e-ticaret platformu, STK'ların ürünlerini milyonlarca müşterisiyle buluşturarak herkesi Sepette İyilik çatısı altındaki ürünlerden satın alarak toplumsal sorunların çözümüne ortak olmaya davet ediyor. E-ticaret platformu, hareket kapsamındaki satışlardan elde edilen gelirin tamamını doğrudan STK'lara aktarıyor. Sepette İyilik Hareketi kapsamında yer alan STK'ları teknoloji, eğitim ve pazarlama gücüyle de destekleyen e-ticaret platformu, STK'ların platformdan elde ettikleri gelirle ürettikleri toplumsal faydayı artırmalarına da katkı sağlıyor. Sivil toplum kuruluşlarının dijital destek kartlarını satışa sunarak elde edilen tüm geliri yine STK'lara aktaran Trendyol'un 1 yıl gibi kısa bir sürede STK'lara sağladığı kaynak 2 milyon TL'yi aştı.

Haberler
29 Kasım 2021 - 17:10
İndirim soygununa dikkat: Fiyatları karşılaştırın, aldanmayın

İndirim soygununa dikkat: Fiyatları karşılaştırın, aldanmayın

Perakende sektörlerinde kasım hareketliliği başladı. Bekârlar Günü ile indirim furyası e-Ticaret platformlarında başlarken satışların “Şahane Cuma” ve “Efsane Cuma” olarak adlandırılan Black Friday ve ardından gelen Siber Pazartesi ile yüzde 100 artması bekleniyor. Geçtiğimiz yıllarda yaşanan sahte indirimler sebebiyle binlerce ürün grubunda cazip fırsatlar sunulsa da tüketiciler alışverişe daha temkinli yaklaşıyor. Sektör temsilcileri ise yanıltıcı kampanyalara karşı tüketicileri uyardı. İndirimlere karşı mutlaka öncesinden fiyat araştırması yapılması yönünde uyarı yapıldı. İNDİRİM ALGISI DEĞİŞTİ Firmaların Bekârlar Günü indirimine pazar gecesi itibarıyla başladığına dikkat çeken fiyat karşılaştırma platformu Akakçe’nin Pazarlama Müdürü Berk Çakar, “Pazar gecesi trafiğimiz tam üç kat arttı. Eskiden indirim olduğunda fiyatların altı ay önceki haline gelmesi önemliydi. Şimdi iki ay önceki fiyatı yakalamak indirim kabul ediliyor” dedi. ANLIK İNDİRİMLER DAHA GERÇEKÇİ Çakar, kurdaki ve enflasyondaki artışa paralel olarak tüketicinin fiyatlar artar korkusuyla alıma geçtiğini dile getirdi. Satıcıların ise bunu fırsata çevirmek için indirim-bindirim yöntemine başvurduğunu belirtti. Elinde stok bulunan satıcıların çok güzel indirimler yapabildiğini belirten Çakar, yeterli stoku olmayanların ise indirme-bindirme olayına gittiğini söyledi. Gerçekçi indirimlerin var olduğunu ancak popüler ürünlerde indirimlerin zor olabildiğini vurgulayan Çakar, “Mesela dün iPhone 11’de güzel indirim vardı. Ancak sınırlı sayıda satışa sunuluyor. Dolayısıyla anlık indirimler çok daha gerçekçi. ABD’de Black Friday de öyle çıktı. İnsanlar mağazaya dalardı ve elinizde ne gelirse kapardı. e-Ticaret’te de öyle. Bir üründe sürekli indirim beklememek lazım” diye konuştu. SAHTE İNDİRİMLERE KARŞI BUNLARI YAPIN Bir ürünün satın alınmadan önce mutlaka fiyat karşılaştırması yapılması gerektiğinin altını çizen Çakar, sahte indirimlere karşı tüketicilere tavsiyelerde de bulundu: Mesela Akakçe’de bütün ürünlerin litre, kilo ve birim fiyatları grafik olarak sunuluyor. Almak istediğiniz ürünün grafiğine bakarak kampanya öncesi ve sonrası fiyatının görebilirsiniz. Birim fiyatı çok önemli. Diyelim ki ürünün standardı 100 gram ve size de çok cazip geldi. Oysa ürün 80 gram. Bu sizi aldatmasın. Bir ürünü alırken tek bir platforma bağlı kalmayın. Mesela Hepsiburada, Trendyol, n11 ve Amazon’daki fiyatlarına da bakın. Çünkü satıcının belirli bir stok adedi var. Bir ürün bir platformda ucuz olurken diğerinde daha pahalı oluyor. Önemli olan ucuz olanı bulmak. SUİSTİMALE GEÇİT YOK Perakende sektörünün uzun zamandır bugüne hazırlandığını belirten Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi, ise kampanya dönemlerinde özellikle sektörün güçlenerek devam etmesi için tüketicilerin güvenini suistimal edecek yanıltıcı kampanyalardan uzak durulması gerektiğini söyledi. Yanıltıcı reklam ve indirimlerin önüne geçilmesinin büyük önem arz ettiğini belirten Ekmekçi, “Fiyatların kampanya dönemi öncesi yükseltilip, daha sonra sanki olandan daha fazla indirim varmış gibi gösterilmemesi için teknoloji içeren otomatik sistemler kuruldu. Bununla ilgili çeşitli şikâyet mekanizmaları aktive edildi” dedi.  

Haberler
10 Kasım 2021 - 09:51
Muhteşem Cuma indirimleri başladı mı, Kasım ayında mı başlayacak? Ne zaman?

Muhteşem Cuma indirimleri başladı mı, Kasım ayında mı başlayacak? Ne zaman?

Efsane Cuma indirimleri için geri sayım başladı indirimin ne zaman başlayacağı ise şimdiden sorgulanıyor. Efsane Cuma, Çılgın Cuma, Muhteşem Cuma olarak da bilinen indirim zamanı E-ticaret sitelerinden alışveriş merkezlerine, hemen hemen her kesime hitap eden binlerce indirimin tüketici ile buluşacağı büyük indirim günlerinde hangi kategorilere akın edileceği merak konusu! İşte, Efsane Cuma tarihi... EFSANE CUMA İNDİRİMLERİ NE ZAMAN BAŞLIYOR? Herkesin merakla beklediği Efsane Cuma indirimleri 26 Kasım 2021’de başlayacak. Online alışverişlerde, online eğitim ücretlerinde ve alışveriş merkezlerinde geçerli yüzlerce indirimin kategorileri: MUHTEŞEM CUMA İNDİRİMLERİ NASIL BAŞLADI, KATEGORİLERİ NEDİR?  Cuma kampanyasında birçok farklı kategoride ürün, normal satış fiyatından daha indirimli satışa sunulur. Giyim, kozmetik, teknoloji, süpermarket gibi çeşitli alanlarda gerçekleştirilen indirim, yüzde 70’e varan indirim fırsatları sunmaktadır.  Elektronik Anne, bebek, oyuncak Süpermarket Ev, hobi, yaşam Oto, yapı market Moda ve güzellik Tablet, Telefon EFSANE CUMA İNDİRİMİNDE İSTENİLEN ÜRÜNÜ ALMAK İÇİN NE YAPMAK GEREKİR? Muhteşem Cuma indirimlerinde talep çok olduğu için mağazalar kalabalık olacaktır. Bu sebeple, pandemi nedeniyle sağlığını tehdit altına almak ve saatlerce sıra beklemek istemeyen tüketiciler, ihtiyaçlarını internet üzerinden online gerçekleştirebilir.Öncesinden sepete eklemek, ürün stoğunu kontrol etmek de bu anlamda fayda sağlayacaktır.  EFSANE CUMA İNDİRİMLERİ KAÇ GÜN SÜRECEK? Efsane Cuma Türkiye'de 3-4 gün sürecek. MUHTEŞEM CUMA İNDİRİMİ NEREDEN GELİYOR?  Amerika temelli olan Muhteşem Cuma günü indirimleri tüm dünyaya yayılmıştır. Çok sayıda tüketici, yıl sonu geldiği için sevilen markaların ürünlerine indirimlerle ulaşabilme fırsayı yakalarken; mağazaların ellerinde kalan stok ürünler de efsane indirimlerle satılıyor. #r-2799688,2799545,2799784,#

Haberler
28 Ekim 2021 - 15:59
Hızlandırılmış dijital dönüşümde yarış yeni başlıyor

Hızlandırılmış dijital dönüşümde yarış yeni başlıyor

Perakende sektörünün güçlü etkinliklerinden biri olan, e-ticaret gündeminin nabzını tutan Future Commerce 360 Konferansı'nın 9'uncusu 14 Ekim tarihinde gerçekleştirildi. Alkaş'ın sektörel içerik ve etkinlik platformu Digital Network Alkaş‘ta naklen yayınlanan etkinlik, sektörün önde gelen isimlerini buluşturdu. 400'ü aşkın üst düzey yönetici ve profesyoneli bir araya getiren etkinlikte "Tüketicilerin e-ticaret alışveriş deneyiminden beklentisi neler?", "E-ticaretin püf noktalarından biri olan adaptasyon sürecinde markalar ne yapmalı?", "Yarışın hızını daha da artıracağı ilerleme döneminde neler yaşanacak?" gibi soruların yanıtları arandı. “DÖNEM REKABETTEN DEĞİL REKABERLİKTEN YANA” Sabah saat 10.00'da başlayan ve canlı yayımlanan konferansın açılış konuşmasını Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer ve Alkaş/Han Spaces Yönetim Kurulu Başkanı Avi Alkaş yaptı. Etkinlikte konuşan Avi Alkaş, “Bu etkinlikte ticaretin geleceği ve geleceğin ticaretini öğreniyoruz. Burada yeni teknolojiler kullanmak suretiyle nesil perakendenin oluşumuna katkı sunmak bu tür buluşmalar, fikir alışverişleri çok yararlı. Dönem rekabetçi şirketlerin dahi rekaber olarak iş yapabilmelerinden yana. Dolayısıyla pazar birlikte büyürse daha fazla fayda sağlarız. Burada düzenlediğimiz etkinlikle ticaretin büyümesi ve gelişmesi sağlanabilecek diye düşünüyorum” dedi. Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer, daha uzun bir süreçte gerçekleşmesi beklenen dijital dönüşümün, pandemi sürecinde 1.5 yılda gerçekleştiğini belirterek, "Yalnızca perakende değil tüm sektörler için yeni dönemde daha zorlu bir süreç bizi bekliyor. Bundan sonra e-ticarette daha kabiliyetli olan markalar öne çıkacak" dedi. “TÜKETİCİ EĞİLİMİ İNCELENECEK” PwC Türkiye Perakende Tüketici Ürünleri Lideri Adnan Akan, 'Tüketici Dünyasının Geleceği' Başlıklı sunumuyla, pandemi döneminde şekil değiştiren tüketici eğilimini anlattı. Akan, “Tüketiciler, sorunsuz ve gelişen teknolojiye uyumlu deneyimler talep etmekteler. Rapordan çıkan bir diğer sonuç ise tüketicilerin sağlık ve güvenlik konularıyla ilgili endişelerinin perakende sektörünü etkilemeyi sürdürecek olması. Perakendeciler ve üreticiler doğrudan tüketici deneyimine yönelik bir modeli benimsedikçe geleneksel kanallar ikinci planda kalacak ve teslimat deneyimi gittikçe daha da önem kazanacak” dedi. “ADAPTASYON SÜRECİ ÖNEMLİ” Lc Waikiki Avrupa-Amerika E-Ticaret Grup Bölge Müdürü Şervan Adar Avşar'ın moderatörlüğünü yaptığı 'E-Ticarette Püf Nokta: Adaptasyon' başlıklı panelde, Estee Lauder Dijital Ticaret ve Pazarlama Direktörü Murat Özalp, Beymen E-Ticaret Genel Müdür Yardımcısı Ümit Arsoy ve Inveon Kurucusu ve Yönetici Ortağı Yomi Kastro markaların değişen e-ticaret dinamiklerine adaptasyon geliştirebilmek için yapması gerekenleri masaya yatırdı. Pazar yeri dönüşümlerinden, last-mile delivery konusuna; gelişen e-ticaret platformlarından, sektörün teknolojik ihtiyaçlarına uzanan geniş bir yelpazede adaptasyon konusu ele alındı. Inveon Kurucusu ve Yönetici Ortağı Yomi Kastro e-ticaretin tüm oyuncuları için adaptasyonun değişen tüketici ihtiyaçlarına ayak uydurmak adına gerçekleşmesi gereken bir zorunluluk olduğuna ve pazar yeri dönüşümü ya da last mile delivery gibi konularda geleceği görerek ihtiyaçları doğru belirlemenin önemine dikkat çekerken; Estee Lauder Dijital Ticaret ve Pazarlama Direktörü Murat Özalp teknolojik ihtiyaçlar ve yeni modeller konusunda önümüzdeki yıllarda ilgi çekici değişimler göreceğimizi işaret etti. Beymen E-Ticaret Genel Müdür Yardımcısı Ümit Arsoy da farklı alanlarda geliştirilen başarılı adaptasyon hamlelerine örnekler verdi. Son olarak Yomi Kastro paneli bir kapanış mesajı ile bitirdi. Kastro, "E-ticaret endüstrisinin diğer endüstrilerden farklı bir özelliği var, o da know-how paylaşımı. Birbirimizin deneyimlerinden öğrenmek ve üzerine inşa etmek çok değerli ve herkes için bir kazan-kazan modeli oluşturuyor. Bizim endüstrimiz daha açık zihinli, adeta yazılımlarda olduğu gibi açık kaynaklı paylaşımları gerektiriyor. O yüzden adaptasyonun birinci kuralının açık yüreklilikle fırsatları ve problemleri paylaşmak, birbirimizin birikimleriyle zenginleşmek olduğunu düşünüyorum" dedi. YARIŞ DAHA YENİ BAŞLIYOR Moderatörlüğünü ETİD Başkanı Emre Ekmekçi'nin yaptığı ‘Yarış Yeni Başlıyor: E-Ticarette İlerleme Dönemi' başlıklı oturumda, sektörün durumuna ilişkin önemli çıkarımlar yapıldı. Oturumda konuşan IKEA E-Ticaret Direktörü Atakan Özata, "E-ticaretteki rakamlar çok hızlı ilerledi. Almanya, İngiltere, ABD gibi lider pazarlarda perakende içindeki payının yüzde 22'lerin üzerine çıktığını görüyoruz. Pandeminin ardından büyüme hızı aynı şekilde devam etmeyebilir ancak bu pay en azından korunacak gibi görünüyor. Fiziksel mağazaların perakende içindeki payı önümüzdeki dönemde bir miktar geri gelebilir, ancak geçtiğimiz dönemde çok sayıda e-ticaret kullanıcısı kazandık. Daha önce e-ticareti hiç tecrübe etmemiş kişiler de bu tecrübeyi edindi. Herkes, ihtiyacı olduğunda, her zaman e-ticareti kullanabileceğini artık biliyor" dedi. Horoz Lojistik İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Gürkan Gürbüz de, "Bu dönemde lojistiğin öneminin fark edilmiş olmasını çok değerli görüyoruz. Lojistik bugüne kadar bir hizmet satın alımı olarak görülüyordu, artık bir iş ortaklığı şekline yönelmeye başladı" şeklinde konuştu. ürkiye'nin lojistikte konum ve diğer avantajlarından daha fazla yararlanmasının önemine işaret eden Gürbüz, taşımacılıkta 0-2 kilogram bandının aşılması gerektiğini belirtti. Migros Perakende Operasyonları İcra Kurulu Üyesi Mustafa Bartın ise, "Biz gıda perakendeciliği olarak pandemiye kadar e-ticarete adaptasyonu en yavaş olan sektördük. Pandemiyle birlikte çok önemli zihinsel bariyerleri aştık. Gıda perakendeciliği sektöründe e-ticaretin beş yıl sonra daha yüksek bir oranı olacak. Ancak fiziksel mağazada alışveriş bitmeyecek, bitemez de. İkisinin harmanlandığı, e-ticarete iyi uyum sağlayanların ayakta kalacağı bir ortam söz konusu olacak gıda perakendeciliğinde" dedi. Medianova CEO'su Serkan Sevim ise, e-ticaretin teknoloji ayağını veri paketlerinin taşındığı ‘dijital kargoculuk' gibi gördüklerini, e-ticaret hacminin artmasıyla beraber dijital trafiğin de hızla arttığını söyledi ve dijital trafiğin sorunsuz taşınabilmesi için bu alandaki altyapının önemine işaret etti. Panelin "e-Danışma" bölümünde ise SabancıDx'den Nurettin Erginöz katılarak siber güvenlik alanında firmaların yapmaları gereken konu başlıklarına değindi ve Moral & Partners Kıdemli Avukatı Duygu Bozkurt, e-ticaret mevzuatı hakkında önemli bilgiler ışığında uzman görüşlerini aktardılar.  

Haberler
15 Ekim 2021 - 15:18
Kargoda adres değişikliği bahane olmaktan çıktı

Kargoda adres değişikliği bahane olmaktan çıktı

E-ticaret, fiziksel mağazaların yerini almaya başlayalı uzun zaman oldu. Koronavirüs salgını nedeniyle evlere kapandığımız 2020 yılı ticarette de ezberleri bozdu. 2020’de yüzde 18 oranında büyüyen küresel e-ticaret pazarı 4,3 trilyon dolarlık bir hacme ulaştı. Bu rakamın 2021 yılında 5 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. E-ticaret sipariş adedi ise geçen yıl 2,29 milyara ulaşarak yüzde 68 büyüdü. Tüm dünyada inanılmaz bir hızla büyümeye devam eden bu ticaret sistemi, Türkiye’de de etkinliğini gitgide artırmakta. Ticaret Bakanlığı verilerine göre geçen yıl Türkiye'de 256 bin 861 işletme e-ticaret faaliyetinde bulundu. E-ticaret hacmi ise 2019’a göre yüzde 66 artışla 226,2 milyar lira olarak gerçekleşti. 2020'de sipariş adetleri 1 milyardan biraz fazlayken, yüzde 68 oranında arttı ve 2 milyar civarına ulaştı. E-ticaret hacminin genel ticaret hacmine oranı da 2019 yılında yüzde 9,8 iken, 2020 yılında yüzde 15,7 seviyesine yükseldi. Türkiye’nin e-ticaret hacminin bu yıl 400 milyar liraya ulaşması bekleniyor. YENİ İŞ MODELLERİ VE ALTYAPILAR İLE BÜYÜME Bu kapsamda sektörün yoğunluğunu taşıyan kargo şirketleri yeni iş modelleri ve altyapı hizmetleri ile büyümesini sürdürmeye devam ediyor. Sektörün son durumuna ve lojistik sektöründe dijitalleşme süreçlerine ilişkin değerlendirmede bulunan GKN Kargo Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Akyürek, “2015’ten 2019’a kadar mağazacılık için lojistik ve kargoculuk trend yapmıştı. 2019’da pandeminin etkisiyle dijitalleşmenin de etkisiyle ister istemez kargo tarafında büyük bir sıçramaya neden oldu. İnsanlar her türlü ihtiyacını e-ticaret yoluyla karşılamaya başladı. Bu da ister istemez kargodaki ve yazılımdaki ciddi açığı öne çıkardı. Bu süreç bizim kargo sektöründe IT’ye, operasyon ve network’e yatırım yapmamız gerektiğini gösterdi. Biz de bu alanlarda ciddi yatırımlar yaparak sürece ayak uydurmaya çalışıyoruz” dedi. 5 YIL İÇİNDE ALIŞVERİŞLERİN YARISI İNTERNETTEN OLACAK Kasım ayında 81 ilde kendi bayraklarıyla hizmet vermeye başlayacaklarının altını çizen Akyürek, “Piyasalarda pandemi öncesi dönemde e-ticaretin yoğunluğu kargoların yaklaşık yüzde 6’sını oluşturuyordu. Şu anda ise bu oran yüzde 30’lara kadar çıkmış durumda. Bu da çok ciddi bir hacim anlamına gelmekte. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde bu dengenin yarı yarıya olacağını görüyoruz. Pandemi dönemi bizi de ister istemez dijital yatırım yapmaya itti. Pandemi olmasaydı bu büyüme rakamlarını 2 yıl değil 10 yılda yakalayabilirdik. Şu an 60 ilde kendi bayrağımız var ama geri kalan illerimiz için aracı kargo firmaları ile anlaşmamız var. Ama Kasım sonu itibariyle 81 ilde faaliyet vermeye başlayacağız” ifadelerini kullandı. ADRES DEĞİŞİKLİĞİ BAHANE OLMAKTAN ÇIKTI 2021’in ilk yarısında yüzde 320 büyüme kaydettiklerini söyleyen Akyürek, “Bu büyüme rakamları istihdamımızın artmasına sebep oluyor. Diğer yan taşıyıcı sektörlerin büyümelerine yansıyor. Kasım sonuna kadar 500 kişilik ek istihdam daha sağlamayı hedefliyoruz. 500 kişi demek ortalama 3 bin aileye ek istihdam daha demek. Toplamda yaklaşık 6 bin kişiye istihdam sağlamış olacağız” diye konuştu. Adres sistemlerinde kullandıkları teknolojinin şirketin en büyük farkı olduğunu belirten Akyürek, “Kargoların teslimat performansı yaklaşık yüzde 85 iken bizim performansımız ise neredeyse yüzde 95. Adres değişikliği bunun en önemli sebebi. Ancak bizim kullandığımız bu sistem performansımızı neredeyse yüzde 100’e ulaştırmış durumda” dedi. YÜZDE YÜZ YERLİ Yüz milyon liralık bir yatırım bütçesi ayırdıklarını ve bunun şu ana kadar yüzde 30’unu bölge yatırımlarına kullandıklarını belirten Akyürek, “O bütçenin tamamını 2022 yılının sonuna kadar bölge aktarmaları ve dijital taraftaki yazılımlar için kullanmış olacağız. Öz sermayeli büyüyoruz. Bankalarla ve fonlarla işimiz yok. Yani yüzde yüz yerli bir şirketiz” ifadelerini kullandı. #r-2794245,2789735,#

Haberler
14 Eylül 2021 - 14:38
E-Ticaret’in Clubhouse’u: Vidyodan

E-Ticaret’in Clubhouse’u: Vidyodan

E-Ticaret’te canlı yayın dönemi başlıyor. Türkiye’nin ilk canlı yayından alışveriş platformu Vidyodan ile kullanıcılar süre sınırı olmadan evde, işte, otobüste hatta yürürken bile cep telefonundan anlık satış yapabilecek. An itibarıyla Unilever, La RochePosay, Henkel, Evyap, Avon, Kiğılı, Samsung, Monster, Tefal, Fakir, Electrolux gibi global markaların yanı sıra 300 butik ve yerel markaya ev sahipliği yapan platform şirketlerin ve bireysel kullanıcıların hizmetine sunuldu. Kullanıcıların platform üzerinden satıcıyla direkt temas kurarak ürünün özelliklerini yakından görme fırsatını yakaladığını ve canlı yayın esnasında alım yapabildiğini belirten Vidyodan CEO’su Yusuf Mert Yılmaz “Vidyodan interaktif bir alışveriş deneyimi sağlıyoruz. Mayıs ayında başladığımız test süreci gösteriyor ki; canlı yayınlar ve videolu satışlar sayesinde satışa dönüşme oranları artıyor. E-Ticaret’te satışa dönüş oranı yüzde 1,8 iken bu canlı yayında 10 katına kadar çıkabiliyor. Vidyodan kullanıcıları kıyafetten gıdaya, kişisel bakım ve spor ürünlerinden elektronik eşyaya kadar geniş bir yelpazede ürünlerini satabiliyor. Canlı yayında satılabilecek her şeyin platformu olmak istiyoruz. Kullanıcılar ister mağazasındaki ürünleri ister ikinci el ürünlerini, isterse el emeği ürünlerini satabilir. Hedeflerimizden biri de sivil toplum kuruluşlarının ürünlerini satarak ekstra gelir elde etmelerine katkı sağlamak” dedi. 20 MİLYON DOLAR YATIRIM YAPACAK Vidyodan yatırımcısı ve Onedio CEO’su Kaan Kayabalı da platform için önümüzdeki iki yıl içerisinde 20 milyon dolar yatırım yapacaklarını söyledi. Plaftform üzerinden hizmet satışı da yapılabileceğine dikkat çeken Kayabalı “Çok yakında ikinci el ürünlerin satışı için güvenli ödemeli platformumuzu yayına alacağız. Sonrasında ise hizmet satışları başlayacak. Özel dersler, istek parça, satranç dersleri gibi. Bugüne kadar 50 bin işleme aracılık ettik. Yıl sonu hedefimiz aylık 100 bin işlem adedine ulaşmak” diye konuştu. 200 MİLYAR DOLARLIK PAZAR Geçtiğimiz senelerde Çin’de başlayan ve o coğrafyada hızlı yükselişini sürdüren “livestreaming / canlı yayın” üzerinden online alışveriş uygulamaları ülkede neredeyse 200 milyar dolarlık bir pazar hâline gelmiş durumda. Bugün Çin’deki toplam e-Ticaret hacminin neredeyse yüzde 18’i canlı yayın satış platformları üzerinden elde edilirken, uzmanlar çevrim içi perakende satışın geleceğinin canlı yayın satış aplikasyonlarıyla yeniden şekilleneceğine dikkat çekiyor  

Haberler
19 Ağustos 2021 - 06:35
E-ticaret pandemi ile kanatlandı: İşte pazar çekiciliği en fazla olan ülkeler

E-ticaret pandemi ile kanatlandı: İşte pazar çekiciliği en fazla olan ülkeler

SİNEM ERYILMAZ | EKONOMİ SERVİSİ E-ticaret, fiziksel mağazaların yerini almaya başlayalı uzun zaman oldu. Koronavirüs salgını nedeniyle evlere kapandığımız 2020 yılı ticarette de ezberleri bozdu. 2020’de yüzde 18 oranında büyüyen küresel e-ticaret pazarı 4,3 trilyon dolarlık bir hacme ulaştı. Bu rakamın 2021 yılında 5 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. E-ticaret sipariş adedi ise geçen yıl 2,29 milyara ulaşarak yüzde 68 büyüdü. Tüm dünyada inanılmaz bir hızla büyümeye devam eden bu ticaret sistemi, Türkiye’de de etkinliğini gitgide artırmakta. Ticaret Bakanlığı verilerine göre geçen yıl Türkiye'de 256 bin 861 işletme e-ticaret faaliyetinde bulundu. E-ticaret hacmi ise 2019’a göre yüzde 66 artışla 226,2 milyar lira olarak gerçekleşti. 2020'de sipariş adetleri 1 milyardan biraz fazlayken, yüzde 68 oranında arttı ve 2 milyar civarına ulaştı. E-ticaret hacminin genel ticaret hacmine oranı da 2019 yılında yüzde 9,8 iken, 2020 yılında yüzde 15,7 seviyesine yükseldi. Türkiye’nin e-ticaret hacminin bu yıl 400 milyar liraya ulaşması bekleniyor. PAZAR ÇEKİCİLİĞİ EN FAZLA OLAN ÜLKELER BELİRLENDİ Bu kapsamda 2020 Küresel E-Ticaret Yatırım Güven Endeksi verilerine göre e-ticaret ve dijital pazar çekiciliği en fazla olan ülkeler sıralandı. E-ticarette iş geliştirmeyi çekici kılan faktörleri ölçmeyi amaçlayan en iyiler listesi, 128 farklı ülkede 120 binden fazla üst düzey yönetici ve iş liderleriyle gerçekleştirilen anketler sonucunda pazar potansiyeli, vasıflı işgücü ve girişimcilik, kurumsal çerçeve ve yenilik, güvenlik ve gizlilik ile ve Devlet Politikaları gibi 5 farklı kritere göre değerlendirerek belirlendi. TÜRKİYE 48’İNCİ SIRADA Rapora göre Amerika Birleşik Devletleri’nin yatırımcılar için dünyanın en çekici ‘e-ticaret ve dijital pazarı’ olmaya devam ettiği belirlendi. Çin, Amerika’nın ardından gümüş madalyayı alırken, onu üçüncü sırada Japonya izledi. E-ticaret ve Dijital yatırım için en iyi 128 ülke arasında Türkiye 48’inci sıranın sahibi oldu. Sonuncu sırada ise savaşın ülkesi Suriye yer aldı. İşte 2020 verilerine göre e-ticaret ve dijital sektörde yatırım için en iyi ilk 20 ülke: 1 ABD 2 Çin 3 Japonya 4 Birleşik Krallık 5 Almanya 6 Hindistan 7 Fransa 8 Güney Kore 9 Kanada 10 BAE 11 Tayvan 12 Singapur 13 Hollanda 14 Brezilya 15 Rusya 16 Hong Kong 17 Avustralya 18 Danimarka 19 İsviçre 20 Finlandiya #r-2789801,2786336,#

Haberler
08 Ağustos 2021 - 11:18
e-ticaret yasası satıcıyı tedirgin etti

e-ticaret yasası satıcıyı tedirgin etti

  Koronavirüs salgını nedeniyle tüketici davranışları değişti. Mağazalar ve alışveriş merkezleri gibi satış kanalları aracılığıyla alışveriş trafiği giderek azalırken, e-ticaretin toplam perakende satışlar içindeki payı ters orantılı olarak artıyor. Ticaret Bakanlığı verilerine göre geçen yıl Türkiye'de 256 bin 861 işletme e-ticaret faaliyetinde bulundu. E-ticaret hacmi ise 2019’a göre yüzde 66 artışla 226,2 milyar lira olarak gerçekleşti. 2020'de sipariş adetleri 1 milyardan biraz fazlayken, yüzde 68 oranında arttı ve 2 milyar civarına ulaştı. E-ticaretin genel ticaret içindeki oranı yüzde 15,7'ye yükseldi. Türkiye’nin e-ticaret hacminin bu yıl 400 milyar liraya ulaşması bekleniyor. Bunlarla birlikte dijital platformların yol açtığı muhtemel sorunlarla ilgili etkili bir düzenleme yapma ihtiyacının, dijital piyasalarda yeni iş modelleriyle yeni rekabet sorunlarının ortaya çıkmasıyla gündeme geldi. AVRUPA PARLAMENTOSU VE ALMANYA’DAN SONRA İLK Konuya ilişkin açıklamada bulunan Rekabet Kurumu Başkanı Birol Küle, dijital pazarlara yönelik yasa çalışması yaptıklarını belirterek, dijital pazara yönelik tüketici ve satıcıyı korumaya alacak çalışmayı gelecek yıl tamamlamayı hedeflediklerini bildirdi. Küle, görüşmede, dijital pazara yönelik hem tüketici hem satıcıyı korumaya alacak yasa çalışmasını gelecek yıl tamamlamayı hedeflediklerini ifade ederek, "Dijital yasa konusunda Avrupa Parlamentosu ve Almanya'dan sonra ilk olacağız. Verinin nasıl toplanacağını, nasıl kullanılacağını, detaylı bilinirliği ortaya koyan bir yasa olacak" dedi. İKİ ÇALIŞMADA SONA GELİNDİ Dijital pazarlara yönelik yasa çalışması başta olmak üzere kurumun gündemindeki konulara ilişkin bilgi veren Küle, dijital platformların yol açtığı muhtemel sorunlarla ilgili etkili bir düzenleme yapma ihtiyacının, dijital piyasalarda yeni iş modelleriyle yeni rekabet sorunlarının ortaya çıkmasıyla gündeme geldiğini kaydetti.  “Kurumumuzca şimdiye kadar yürütülen inceleme ve soruşturmalarda da bu endişelerin artan şekilde piyasalara nüfuz ettiği görülmektedir” diyen Küle, “Üzerine düşen sorumluluğun farkında olan Rekabet Kurumu, kısa sürede yurt dışında da büyük yankılar uyandıran önemli kararlara imza atmış 'e-Pazaryeri Platformları Sektör İncelemesi ve Çevrim İçi Reklamcılık Hizmetleri Sektör İncelemesi' gibi sektörün nabzını tutacak iki önemli çalışmanın da son aşamasına gelmiştir" değerlendirmesinde bulundu. HEM TÜKETİCİ HEM SATICI KORUNACAK Küle sözlerini şöyle sürdürdü: "Dijital pazarlarla ilgili yasa hazırlıyoruz. Dijital yasa konusunda platformlarda tedirginlik hissediyoruz. Onların aleyhine olmayacağına sözü veriyorum. İş modeli çok değişti. Yerleşik firmalar oluştu, diğerlerine zarar verilmeyecek, verinin nasıl toplanacağı, nasıl kullanılacağı, detaylı bilinirliği ortaya koyan bir yasa olacak. E-pazarda hem tüketici hem satıcı korunacak. Görüş almaya başlıyoruz. Bu yasanın gelecek yılın ilk yarısında yaşama geçmesini hedefliyoruz. Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği, Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği gibi geniş bir kesimden görüş alacağız."  

Haberler
27 Haziran 2021 - 16:23
Her 3 işletmeden biri e-ticaretle Hepsiburada ile tanıştı

Her 3 işletmeden biri e-ticaretle Hepsiburada ile tanıştı

Pandemi döneminde değişen müşteri beklentileriyle durdurulamaz bir ivme kazanan e-ticaret, hem tüketicilerin hem de işletmelerin hayatında vazgeçilmez oldu. Bu büyüme ivmesinin önümüzdeki dönemde de devam etmesi beklenirken, e-ticaret platformu Hepsiburada danışmanlık şirketi Deloitte ile pandemi döneminde e-ticaret ekosistemini ve Hepsiburada hizmetlerini değerlendiren bir araştırma yürüttü. Sonuçları paylaşılan araştırmaya göre, Türkiye'de e-ticaret pandemi döneminde kazandığı hızla 2020 yılının ilk 6 ayında geçtiğimiz yıla göre yüzde 66 oranında büyüdü ve 226 milyar TL'lik bir hacme ulaştı. Araştırmaya göre, Türkiye'de pandemi döneminde tüketicilerin yüzde 84'ünün e-ticareti daha çok tercih ettiği gözlemlenirken, yüzde 45'i e-ticaret üzerinden eskiye kıyasla 1,5 kattan daha fazla alışveriş yapmaya başladıklarını ifade ediyorlar. İşletmelerin yüzde 82'si için e- ticaret siteleri baskın satış kanalına dönüşürken e-ticaret sitesi üzerinden satış yapan işletmelerin yüzde 64'ü pandemi sonrası dönemde de e-ticaretin satışları içindeki payının artacağını öngörüyor. Hepsiburada her 5 müşterisinden 4'ünün en sık tercih ettiği e-ticaret platformu E-ticaret platformu, e-ticaret değer zincirinin tamamı için sağladığı çözümlerle ekosistemin gelişmesine ve ticaretin dijitalleşmesine öncülük eden çalışmalarını sürdürdü. Pandemi döneminde 30'dan fazla kategoride 50 milyondan fazla ürün seçeneği ile müşterilerine hizmet sağlayan e-ticaret platformu, her 5 müşterisinden 4'ünün en sık tercih ettiği e-ticaret platformu konumu olarak öne çıktı. Lojistik çözümü Hepsijet, pandemide müşterilerinin yüzde 94'üne zaman kazandırdı; e-ticaret platformu müşterilerinin yüzde 87'si HepsiJet ile teslimat yapılmasının alışveriş kararlarını olumlu yönde etkilediğini ifade etti. Pandemi döneminde e-ticaret platformu müşterilerinin memnuniyeti yüzde 17 oranında arttı. İşletmeler için ürünlerinin sipariş edilmesinden müşterilere ulaştırılmasına ve sonrasında kapıdan randevulu iade sistemine kadar çeşitli alanlarda katma değerli çözümler üreten Hepsijet, her 4 işletmeden 3'ünün diğer kargo şirketleri yerine tercihi oldu. E-ticaret platformu işletmelere cansuyu oldu; platformdaki işletme sayısı 2 kat arttı Hepsiburada, platform üzerinden satış yapan her 3 işletmeden 1'inin e-ticarete başladığı ilk e-ticaret sitesi olarak Türkiye e-ticaret ekosisteminin büyümesine katkı sağlıyor. E-ticaret platformu Türkiye'nin tüm bölgelerinde 2 kat daha fazla işletme ile hizmet verirken, en fazla büyüme gösteren şehirler Giresun, Samsun, Isparta, Kırklareli ve Çorum oldu. E-ticaret platformu ekosistemindeki işletmeler 1,6 milyonu doğrudan olmak üzere toplam 3,5 milyon kişinin geçimine katkı sağlıyor. Pandemi döneminde her 10 işletmeden 7'si için fiziksel mağaza satışları azalırken e-ticaret platformu, platformundaki işletmelerine cansuyu oldu ve online satışlarını artırmalarına olanak sağladı. E-ticaret platformu üzerinden satış yapan işletmelerin e-ticaret satışlarındaki artış ortalama yüzde 40 oldu. E-ticaret platformunun Hepsiglobal hizmeti ile ihracat yapan işletmelerin yüzde 85'i daha önce satış yapmadıkları ülkelere ulaştılar. E-ticaret platformundan işletmelerin dijital dönüşümüne destek olan atılımlar Hepsiburada, pandemi döneminde müşterilerine daha kaliteli hizmetler sunmaları ve dijital dönüşümlerini hızlandırmaları için çatısı altında satış yapan işletmelere destek oldu. Ayda 200 milyonun üzerinde ziyaret sayısıyla işletmelerin görünürlüğünü artırmanın yanı sıra sunduğu pazar içgörüleri, eğitimler, e-ticaret lojistiği, kargo hizmetleri ve teknolojik altyapı ile işletmelerin Türkiye'nin tüm şehirlerinde yeni müşteriler ile buluşmalarını kolaylaştırdı. Gebze'de Akıllı Operasyon Merkezi'ne ek olarak, pandemi döneminde Ankara, İzmir, Erzurum, Diyarbakır ve Adana olmak üzere açtığı beş yeni lojistik merkezi ile ilgili ürünlerin 24 saat gibi kısa bir süre içinde müşterilerine ulaştırmasına imkân sağladı. Kadınların ekonomiye katılımı ve toplumsal faydalar E-ticaret platformu; müşterilerinin, işletmelerinin ve paydaşlarının destekleri ile toplumsal dayanışmanın güçlenmesine katkı sağlıyor. Kamu, sivil toplum kuruluşları ve ekosisteminde bulunan işletmeler ile yaptığı iş birlikleri ve müşterilerinin sunduğu katkılar ile toplumda ihtiyaç duyan her kesimin yanında yer alıyor. Pandemi döneminde; Sağlık Bakanlığı iş birliği ile toplam 1 milyon sağlık malzemesinin sağlık çalışanlarına ulaştırılması, İçişleri Bakanlığı ve Valilikler iş birliği ile müşterilerinin de katılımıyla ihtiyaç sahiplerine Ramazan Kolisi ulaştırılması, ek istihdam paketi, Birleşmiş Markalar Derneği üyesi tekstil firmalarına ticari teşvikler gibi desteklerin olduğu birçok uygulama ve programı hayata geçirdi. Kadın girişimcilere özel oluşturduğu teşvik programı ‘Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü' ile kadın girişimcilere e-ticaret ile iş kurma veya işlerini büyütme fırsatı sunmaya devam ediyor. Pandemi döneminde kadın girişimcilere desteğini sürdüren e-ticaret platformu, bünyesindeki kadın girişimcilerin işlerini 98 kat büyütmelerine destek oldu; kamu ve sektör iş birlikleri ile birlikte hayata geçirdiği inisiyatifleri ile 19 binden fazla kadın girişimcinin programdan faydalanmasını sağladı. Bugün Hepsiburada platformundaki kadın girişimcilerin tüm işletmeler içindeki oranı yüzde 23'e yükseldi. Hepsiburada CEO'su Murat Emirdağ, Türkiye'nin Hepsiburadası olarak pandemi döneminde de ekosistemlerindeki tüm paydaşların e-ticaret deneyimini iyileştirmek için çalıştıklarını belirterek, "Bölgenin lider ‘teknoloji platformu' olma vizyonuyla ve müşteri deneyimini merkeze alan bir felsefeyle çalışıyoruz. Amacımız, Türkiye'nin tek yerli e-ticaret markası olarak Hindistan'ın batısıyla Almanya'nın doğusu arasında kalan geniş coğrafyanın en büyük teknoloji şirketi olmak. İstanbul'dan 4 saat uçak mesafesinde yer alan 1 milyar müşteriye hitap eden dev bir ekosistem olmak için çalışıyoruz. Hedefimiz, bu topraklardan bir teknoloji gücü ve uluslararası bir başarı hikâyesi çıkararak ülkemizi gururlandırmak. Bu araştırma sonuçları bize doğru yolda olduğumuzu gösterirken, daha yüksek hedeflere ulaşmada büyük bir güç ve motivasyon verdi. Hizmet kalitemizi ve sektörü daha da ileriye taşıyacak inovatif ürün, servis ve yatırımlarla müşterilerimiz, platformumuzdaki işletmeler, ülke ekonomimiz ve tüm paydaşlarımız için değer üretmeye var gücümüzle devam edeceğiz” şeklinde konuştu. Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Lideri Hakan Göl ise şöyle konuştu: "Araştırmayı e-ticaretteki dönüşüm ve tercihleri somut şekilde ortaya koyması açısından çok önemli buluyorum ve e-ticarete girmek isteyen işletmeler için önemli ipuçları barındırdığını düşünüyorum. Türkiye ve bölgesinin lider e-ticaret platformlarından Hepsiburada'nın uygulamalarının birçok firma için yol gösterici olacağına inanıyorum".

Haberler
16 Nisan 2021 - 13:08
Catch CEO'su Hakan Yurtbaşı: 'E-ticaret birçok markayı kurtardı'

Catch CEO'su Hakan Yurtbaşı: 'E-ticaret birçok markayı kurtardı'

Pandemi, dünyada olduğu gibi Türkiye'de de birçok sektör olumsuz etkilendi. Bazı markalar pandemide dijitale geçerek ya da dijitale yatırım yaparak ayakta kalmayı başardı. Türkiye'de sokak modasını başarılı şekilde uygulayan Catch markasının CEO'su Hakan Yurtbaşı, pandemide kapalı kalmak zorunda kalan mağazalar yüzünden giyim sektörünün de birçok sektör gibi büyük yara aldığını fakat e-ticarete ağırlık veren markaların bundan en az şekilde etkilendiğini belirtti. ''E-ticaret can simidi oldu'' E-ticaretin önemini vurgulayan Yurtbaşı, ''Biz sürekli gelişen ve değişen trendleri takip eden bir marka olarak zaten e-ticaret'in önemini yıllar öncesinde biliyorduk ve buna göre pozisyonumuzu almıştık. Bu sayede mağazalarımızı kapalı olsa da bir şekilde satışlarımızı internette devam ettirdik'' dedi. ''Uyum sağlayamayanlar büyük zarar gördü'' Yurtbaşı, sözlerine şöyle devam etti: ''Bazı büyük markaların dijital dünyadan çok uzak. Halbuki gerek markaların kendi web siteleri gerekse pazaryerleri satış için müthiş bir fırsat. Dijital dünyanın nimetlerinden faydalanamayan markalar pandemide en çok zarar görenlerin başında yer alıyor. Bilindiği üzere mağazalar Mart 2020'den beri uzun süre kapalı kaldı. Bu sıralar ise kısmi olarak özellikle hafta içi açık oluyor fakat mağazaların en çok ciro yaptığı günler hafta sonlarıdır. Dönem modaya yansıdı Pandemi döneminde giyim-kuşam rahatlık üzerine kurulu. Spor giyim, salaş kıyafetlere olan talep arttı. Eskiden eşofmanlar daha çok evde tercih edilirken pandemi döneminde dışarıda da sıkça giyilir oldu. Bu yüzden birçok marka ürün yelpazesini bu doğrultuda arttırdı. Koleksiyonlara bu tarz giyimler de eklendi''. ''Sokak modasına ilgi hızla artıyor'' Sokak modasına ilginin hızla attığını vurgulayan Yurtbaşı, ''Son yıllarda ülkemiz giyim modası konusunda çok farklılaştı. Pandemide de öncesinde de özellikle gençler yönünü sokak modasına çevirdi. Biz de Catch olarak sokak stili başarıyla uygulayıp ülkemizde hızla büyüyoruz. Ve ihracat anlamında da iyi yerlere geliyoruz'' şeklinde konuştu.

Haberler
16 Nisan 2021 - 12:45
Online mobilya ve dekorasyon alışverişlerinde ortalama 650 lira harcandı

Online mobilya ve dekorasyon alışverişlerinde ortalama 650 lira harcandı

E-ticaret 2020'de altın yıllarından birini yaşadı. Dünyayı kasıp kavuran koronavirüs salgınının getirdiği izole hayat pek çok ihtiyacın internet alışverişleriyle çözülmesine neden oldu. Ev ve dekorasyon ürünleri platformu Evform'un paylaştığı bilgilere göre yılın ilk 6 ayında ev tekstili, dekorasyon ve mobilyaya ciddi bir yönelim olurken en çok mutfak masası ve takımı satın alındı. Evlerinin eksiklerini gidermek isteyenler internet siparişlerinde ortalama 650 lira harcadı. Evform Pazarlama Müdürü Ahmet Demir, konuyu değerlendirdi. ''İnternetten mobilya satışları son üç yılda yüzde 20 arttı" Yılın ilk 6 ayında 110 binden fazla ev dekorasyon ve mobilya ürünü satışı yaptıklarını belirten Ahmet Demir, "Türkiye'nin e-ticaret hacmi özellikle ikinci çeyrekteki toparlanmayla birlikte yılın ilk yarısında yüzde 64'lük artışla 91 milyar 700 milyon liraya ulaştı. İnternetten mobilya satışları ise son altı ayda yüzde 95 arttı. Yılın ikinci çeyreğinde yaşanan olağanüstü hareketlilikle yıl sonu hedefimizi yükselttik. Sene sonunda toplamda 200 bin adet satış hedefliyoruz” ifadelerini kullandı. Yılın ikinci çeyreğindeki hareketliliğin sektöre can suyu olduğunu aktaran Demir, “Devlet bankalarının önderliğinde başlayan kredi kampanyalarının etkisiyle konut satışlarındaki rekorlar, mayıs ve haziran ayında online alışverişte cirosal anlamda patlama yaşanmasına sebep oldu. Türkiye'de internetten mobilya satışları son üç yılda yüzde 20 artış gösterdi ve 1 milyar dolarlık ciroyu aştı. Böylece şirketimizde en fazla büyüyen kategori mobilya oldu” dedi. ''Nakliyeyi yapan şirketler ürünlere çok kolay zarar verebiliyor'' Online mobilya alışverişte yaşanan zorluklara da değinen Demir, ''Özellikle kargo şirketleriyle sorunlar yaşıyoruz. Nakliyeyi yapan şirketler mobilyalara çok kolay zarar verebiliyor. Müşteriler, bu durumda bilerek hasarlı ürün gönderilmiş diye düşünüyor. Şirket olarak biz hasarlı ürünleri ücretsiz değişmemize rağmen bu problemleri tamamen aşamadık. Hatta, bir kişinin aynı şikayeti 42 kez internete yazdığını tespit ettik. İşin ilginç yanı alışveriş dahi yapmamış kişilerin şikayetlerini de tespit ettik. Bu şikayeti yazan kişiye ulaştığımızda “Başkası yazmış, ben de yazdım” cevabı aldık. İnternette yer alan platformlarda şikayet sayısı şikayetçi insan sayısı olarak algılanıyor. Bu tarz platformlarda bir onay merciinin de olmaması; isteyen her kişinin istediği firmaya, istediği şekilde şikayet yazıp karalama yapabilmesi, bizim gibi kurumların imajını kötü etkiliyor. Yüzlerce kişinin çalıştığı ciddi miktarlarda yatırıma sahip bir firmayız. Şikayet platformlarının bu tarz durumlar üzerine çalışma yapması gerekiyor” ifadelerini kullandı. ''Gelen çağrıları cevaplama oranı yüzde 98'e ulaştı'' Alışveriş platformu olarak satıcı firma ile tüketici arasında köprü kurduklarının altını çizen Demir, “Geçmiş yıllarda Evform'da ürün satışlarının artması ve platform içinde satış yapan firmaların hacimi yönetememesi sonucunda müşteri memnuniyeti çizgisinde bazı sapmalar yaşadık. Şirket olarak bu durumdan ders çıkarak müşteri hizmetleri ekibimizi 2020'nin başında yeniden yapılandırdık. Ankara'da 2 farklı lokasyonda toplam 5 bin metrekareyi aşan depo ve sevkiyat alanlarıyla operasyon ayağını profesyonel hale getirdik. Şu an gelen çağrıları cevaplama oranımız yüzde 98. Ayrıca, aylık 3 binin üzerinde giden çağrı ile memnuniyet aramaları yapıyoruz'' şeklinde konuştu.

Haberler
28 Ağustos 2020 - 14:24
'E-ticaret faaliyeti yürüten şirket sayısının 100 bini aşması bekleniyor'

'E-ticaret faaliyeti yürüten şirket sayısının 100 bini aşması bekleniyor'

Koronavirüs salgını pek çok sektörde olumsuz tablolara neden olurken kimi sektörler de bu süreçte zarar görmeden aksine büyüyerek yollarına devam ediyor. Söz konusu sektörlerin başında ise e-ticaret sektörü geliyor. Ticaret Bakanlığı tarafından ilk kez açıklanan e-ticaret verilerinde yılın ilk 5 ayında e-ticaret hacmi geçen seneye oranla yüzde 48 artış gösterdi. Sene sonunda bu büyümenin yüzde 60'lara ulaşması beklenirken e-ticaret altyapı sağlayıcıları da harekete geçti. Pek çok süreci otomatize ederek herkesin e-ticareti doğru yönetmesinin mümkün olduğuna dikkat çeken Anatolia System Dijital Kurucusu Dijital Strateji Uzmanı Emrah Yedekçi, “Dijital okuryazarlık düzeyi her ne olursa olsun artık herkes e-ticaretteki yerini alıyor ve hızla büyüyoruz. Ancak e-ticaretin geleceğini kurtaracak olan veri odaklı olmak ve e-ihracat” dedi. “Dijital süreçlerin doğru yönetilememesi e-ticaret siteleri için büyük engel” Türkiye'de toplam 68 bin 457 işletmenin e-ticaret faaliyeti sürdürdüğünü ve bu sayının 2021 yılı itibarıyla 100 bini aşabileceğini belirten Anatolia System Dijital Kurucusu Dijital Strateji Uzmanı Emrah Yedekçi, yalnızca sayının değil niteliğin de artması gerektiğini vurguladı. Yedekçi, “KOVID-19 salgınının ortasında tüm pazar yerlerinde yaşanan muazzam değişimle, e-ticaret sektörü diğer sektörlere kıyasla zarar görmeden yoluna devam etti. Bu noktada güvenilirliğinin ve sağlamlığının bir kanıtı olarak karşımıza çıkan e-ticaretin, pandemi etkileri azaldığında daha da büyük sonuçlar elde etmesi bekleniyor. Şu anda e-ticaret işletmelerinin temel hedefi ise web sitelerinde / portallarında organik olarak trafik oluşturmak ve daha fazla tüketici kazanmak. Ancak bu dijital süreçler veri odaklı olmaz ve doğru şekilde yönetilmezlerse e-ticaret web siteleri için büyük bir engel olabilirler.” şeklinde konuştu. “Yerli yatırımcılara yeni bir dünya sunuyoruz” Dijital yetkinliği yeterli düzeyde olmayan işletmelere, dijital mağazalardan dünyaya açmayı amaçladıklarını belirten Emrah Yedekçi, “Firmamız bünyesinde 12 yıldır faaliyet gösteren Zükkan (Zeki Dükkan) e-ticaret sistemleriyle e-ticarete adım atmak isteyen veya dijital dünyada yükselmek isteyen dijital altyapıları için paket çözümler sunuyoruz. Böylece, yerli yatırımcılara dijital dünya da yeni olanaklar sunuyoruz. E-ticaret devlerine baktığımızda da pazarın ve müşteri davranışlarının daha iyi bir görünümünü elde etmek için veri işlediklerini ve elde ettikleri analitik sonuçları uyguladıklarını görürüz. Bu noktada Zükkan E-ticaret olarak bizler, geliştirdiğimiz e-ticaret paketleri ile işletmelerin tıpkı e-ticaret devleri gibi otomatik analizler yaparak veri elde etmesini ve böylece hedefe yönelik reklam vermesini sağlıyoruz. Firmaların, arama motoru optimizasyonu ile arama motorlarında öne çıkmasını kolaylaştırıyoruz ve entegre olarak çalıştığımız Türkiye'nin büyük pazar yerleri ile de bilinirliklerini artırmalarına yardımcı oluyoruz. Ayrıca yeni girişimde bulunmak isteyen kadınlarımıza E-ticaret altyapılarında yüzde 75 maliyetlerini biz karşılıyoruz.Temel gayemiz, ülkemizin kazandığı bu hacmin nitelikli bir şekilde artırmak ve dijital yetkinliği olmayan işletmeleri de e-ticaret dünyasına kazandırmak” dedi.

Haberler
18 Ağustos 2020 - 13:47
E-ticaret sektörü yılın ilk yarısında yüzde 88 büyüdü

E-ticaret sektörü yılın ilk yarısında yüzde 88 büyüdü

Yeni tip koronavirüs salgınıyla birlikte dünya genelinde tüketici davranışları hızla dijitalleşirken bu süreçte e-ticaret sektörü ciddi bir ivmelenme yaşadı. Türkiye'nin önemli e-ticaret altyapı sağlayıcılarından IdeaSoft, e-ticaret sektörünün ilk altı aylık karnesini çıkardı. Çalışma kapsamında salgının da etkisiyle e-ticaretteki sipariş ve hacim artışlarını ortaya koymak adına 9 binden fazla e-ticaret sitesinin 2020 Ocak-Haziran verileri incelendi. Buna göre; yılın ilk altı ayında bir önceki senenin aynı dönemine göre ilk kez online alışverişe yönelen tüketicilerin etkisiyle e-ticaret sektörünün satış hacmi yüzde 88, sipariş sayısı ise yüzde 77 büyüme gösterdi. Pandemi süreciyle fiziksel temastan kaçınan vatandaşların dijitale yönelmesinden olumlu etkilenen sektörler kadar olumsuz etkilenenlerin de olduğu dikkat çekti. Yılın ilk 6 ayında en çok büyüme kaydeden sektör satış hacmini yüzde 1064,98'lik rekor artışla 10 katına çıkaran iş güvenliği sektörü oldu. Olumsuz etkilenen sektörlerin başında ise satış hacmindeki yüzde 57,41'lik düşüşle promosyon ve reklam ürünleri sektörü geldi. Evde geçirilen süre ev tekstili ve mobilya sektörüne yaradı Türkiye'de ilk kovid-19 vakasının görüldüğü mart ayından itibaren evde geçirilen süre artarken vatandaşların hem yaşam alanlarını güzelleştirmek hem de eksikleri gidermek için harekete geçtiği gözlendi. Bu süreçte nişan ve düğün planlarını askıya alan çiftler de yarım kalan hazırlıklarını online alışverişte tamamladı. IdeaSoft tarafından paylaşılan verilere göre, bu yönelimden en büyük payı yüzde 184'lük satış hacmi artışıyla ev tekstili, yüzde 169 ile mobilya, yüzde 126 ile hırdavat ve yapı market, yüzde 124 ile elektrik, yüzde 112 ile çeyiz ve züccaciye, yüzde 117 ile ev dekorasyon ve yüzde 97 ile beyaz eşya ve ev aletleri sektörü aldı. Kalabalık alanlardan kaçınan vatandaşlar internetten sipariş vermeye başladı Online alışveriş, temel ihtiyaçların temininde de tüketicilerin tercihi oldu. Salgın sürecindeki bulaş riski nedeniyle pazar ve market gibi kalabalık alanlardan kaçınan vatandaşlar internetten sipariş vermeye başladı. Verilere göre; 2020'nin ilk yarısında bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla iç giyim sektöründe yüzde 160, gıdada yüzde 132, tarım ve organik ürünlerde yüzde 74, tekstil ve giyimde yüzde 72, bebek ve çocuk ürünlerinde yüzde 67, ayakkabıda yüzde 52 ve temizlik ürünlerinde yüzde 31'lik sipariş artışı kaydedildi. Öte yandan, tüketicilerin bir kısmı çocuklarıyla geçireceği vakti keyifli hale getirecek ürünler, bir kısmı da kişisel gelişimine katkı sağlayacak aktiviteler aradı. Verilere göre, oyuncak siparişleri 6 ayda yüzde 123 artarken sektörün satış hacmi de 2019 yılının aynı dönemine oranla yüzde 526 büyüdü. Oyun ve hobi ürünlerinde kaydedilen yüzde 274'lük sipariş artışı ise sektörün satış hacmini yüzde 172 oranında artırdı. Aynı dönemde; motosiklet ekipmanları satış hacmindeki yüzde 154'lük artışla öne çıkarken onu yüzde 136 ile müzik ve müzik aletleri ve yüzde 130 ile kitap ve yayınevi sektörü izledi. En çok tesettür giyim ile saat ve optik siparişleri düştü Yılın ilk yarısı e-ticarette yer alan kimi sektörler için olumlu geçerken kimileri de hem sipariş hem de satış hacmi bazında düşüş yaşadı. Verilere göre, sipariş bazında en çok düşüş yüzde 42 ile tesettür giyimde yaşandı. İkinci sırada yüzde 31 ile saat ve optik sektörü yer aldı. Satış hacmine bakıldığında ise en çok düşüş yüzde 57 ile promosyon ve reklam ürünlerinde yaşandı. Yüzde 48'lik düşüş yaşayan endüstriyel ürünler ikinci sırada yer alırken onu yüzde 18'lik düşüşle bilgisayar, yüzde 15 ile ısıtma ve soğutma sektörü ve yüzde 8 ile cep telefon sektörü takip etti. "E-ticaret artık bir seçenek değil, zorunluluk" Açıkladıkları veriler kapsamında e-ticaretin seyrine ilişkin değerlendirmelerde bulunan IdeaSoft CEO'su Seyhun Özkara, "Kovid-19 sürecinde tüketiciler tercihlerini online alışverişten yana kullandı. İnsanların evde kalması alışveriş yapmalarını engellemedi; sadece şeklini değiştirdi ve dijitale taşıdı. Haliyle yalnızca fiziki mağazası olan birçok işletme kepenk kapatma noktasına geldi. E-ticaret ile dijitalleşen ve bu sürece hızlıca adapte olan firmalar ise ayakta kalmayı başardı. Pandemi, işletmelere sektörü ne olursa olsun e-ticaret yapmanın ve online bir mağazaya sahip olmanın bir zorunluluk haline geldiğini kanıtladı. IdeaSoft olarak hem tüketici davranışlarındaki hem de işletmelerdeki bu değişimin yalnızca pandemiden kaynaklandığını düşünmüyoruz fakat dijitalleşme sürecine ciddi bir ivme kazandırdığı bir gerçek. Mart ayından bu yana ilk defa online alışverişi deneyimleyen binlerce tüketici ve günler içinde e-ticarete başlayan yüzlerce KOBİ e-ticaret ekosisteminin bir parçası haline geldi. Türkiye'de bir ilki gerçekleştirerek anlık satış verilerini paylaştığımız canli.ideasoft.com'dan da takip edilebileceği üzere bu yıl 17 milyondan fazla ürün satıldı." şeklinde konuştu.

Haberler
21 Temmuz 2020 - 13:31
23 e-Ticaret firmasından Körfez çıkarması

23 e-Ticaret firmasından Körfez çıkarması

Türkiye, pandemi sürecinde e-ticaretin dört kat büyüdüğü Körfez pazarına yönelik önemli bir adım atıyor. Bu kapsamda e-İhracat firmaları Ticaret Bakanlığı desteği ile Elektronik Ticaret İşletmeleri Derneği (ETİD) ve Dubai Ticaret Odasının organizasyonuyla Körfez’in giriş kapısı Dubai’ye sanal heyetle çıkarma yapmaya hazırlanıyor. “E-Commerce Bridge: Turkey-UAE” adı altında önümüzdeki pazartesi günü yapılacak etkinlikte Türk firmaları, Amazon, Noon, Jumia, Carrefour gibi yerinde pazarların yanı sıra Umman Post, Aswaq, Sharaf DG, Namshi, 6th Street, Blink, AfricaSokoni, Jeeblee, MumzWord, Danube, Lulu, gibi yerel ve bölgesel oyuncuların temsilcileriyle de birebir görüşecek. 23 Türk firmasının katıldığı heyette Arzum, Boyner, DeFacto, e-Bebek, Flo, Evyap, AtelierRebul, Özdilek, So Chic, Suwen ve Paşabahçe Mağazacılık gibi firmaların yanı sıra e-Ticaret platformlarına açılımı için önemli görülen “e-İhracat servis sağlayıcıları” ile e-PTTavm yer alacak. Türk firmaları ile muhatapları arasında 200 adet firmalar arası görüşme gerçekleştirilecek. ETİD Başkan Yardımcısı Hakan Çevikoğlu, toplantının Türkiye'nin e-İhracat’ı için yeni bir model olarak kurgulanabileceğini belirterek “Bölgenin pek çok oyuncusu bir araya gelecek. Dubai, gerçek dünyada olduğu gibi sanal ortamda da iş insanlarımız için buluşma merkezi olacak. Biz ETİD olarak, bu toplantıyı örnek model olarak kabul edip bölgesel olarak ASEAN, Çin, Hindistan, İngiltere, Doğu Avrupa, Latin Amerika gibi yerlerde de düzenlenmesinin takipçisi olacağız” dedi. YÜZDE 850'LİK ARTIŞ Türkiye’nin geçtiğimiz sene yüzde 7,1’lik artışla Orta Doğu ülkelerine ihracatı 35 milyar dolar seviyesine ulaşmıştı. Öte yandan Körfez bölgesinde e-Ticaret, nisan ayında koronavirüs salgını sebebiyle yüzde 400 ile yüzde 850 arasında artış göstermişti. Türkiye Gazetesi    

Haberler
11 Temmuz 2020 - 05:03