20˚
İstanbul
20˚
hafif yağmur
Nem %70
Rüzgar 4.97 /s
Salı
23˚/15˚
Çarşamba
23˚/15˚
Perşembe
25˚/17˚
Cuma
27˚/20˚
23 Mayıs 2022 Pazartesi
Sonuç
Efsane Cuma satışlarına gözaltı

Efsane Cuma satışlarına gözaltı

Bakanlık bunun için özel bir ekip kurarken, sanal ortamda denetimler yapılacak. Bütün indirim kampanyaları ve e-Ticaret şirketlerini yakın takibe alacak olan Ticaret Bakanlığı ekipleri, satıcı firmanın fiyat oyunu yaparak etiketi yükseltip, ardından yüksek oranlı indirim yapmasına müsaade etmeyecek. Bu aldatmanın önüne geçebilmek için müfettişler indirim oranı belirlenirken, ürünün son 30 gün içindeki en düşük fiyatını esas alacak. Böylece, duyurulan indirim oranı ile eski fiyatlar arasındaki oran ortaya konacak. Bakanlık bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulunu da bu süreçte etkin şekilde kullanacak. Reklam Kurulu da kendisine yapılan indirim şikâyetlerini inceleyerek, yaptığı denetimler sonucunda şirketlere reklam yasağı ve idari para cezası uygulayacak. YAPTIRIM UYGULANACAK Ticaret Bakanı Mehmet Muş geçtiğimiz günlerde TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda konuyla ilgili “Son zamanlarda vatandaşlarımızın yoğunlukla maruz kaldığı indirimli satış reklamları da Bakanlığımız tarafından yakından takip edilmektedir. Elektronik ticaret siteleri başta olmak üzere indirimli satış kampanyası düzenleyen firmalar hakkında resen incelemeler yapılmakta ve gerçekçi olmayan indirimlere gerekli idari yaptırımlar uygulanmaktadır” ifadelerini kullanmıştı. 50 MİLYON DAKİKA GÖRÜŞME E-Ticaret pazar yerlerine çağrı merkezi çözümleri sunan AloTech’in verilerine göre bu yıl kasım ayında 26 milyon çağrı alındı, 50 milyon dakikanın üzerinde görüşme yapıldı. Toplam çağrı adedinde geçen yıla göre yüzde 18 artış yaşandı. ‘Muhteşem Cuma’, ‘Efsane Cuma’ gibi isimlerle tanımlanan alışveriş haftasında ise geçen seneye göre yüzde 67 daha fazla çağrı alındı. En fazla çağrı alan sektör, toplam aramaların yüzde 31’inin yapıldığı teknoloji oldu. #r-191338,#

Haberler
05 Aralık 2021 - 09:39
İndirim soygununa dikkat: Fiyatları karşılaştırın, aldanmayın

İndirim soygununa dikkat: Fiyatları karşılaştırın, aldanmayın

Perakende sektörlerinde kasım hareketliliği başladı. Bekârlar Günü ile indirim furyası e-Ticaret platformlarında başlarken satışların “Şahane Cuma” ve “Efsane Cuma” olarak adlandırılan Black Friday ve ardından gelen Siber Pazartesi ile yüzde 100 artması bekleniyor. Geçtiğimiz yıllarda yaşanan sahte indirimler sebebiyle binlerce ürün grubunda cazip fırsatlar sunulsa da tüketiciler alışverişe daha temkinli yaklaşıyor. Sektör temsilcileri ise yanıltıcı kampanyalara karşı tüketicileri uyardı. İndirimlere karşı mutlaka öncesinden fiyat araştırması yapılması yönünde uyarı yapıldı. İNDİRİM ALGISI DEĞİŞTİ Firmaların Bekârlar Günü indirimine pazar gecesi itibarıyla başladığına dikkat çeken fiyat karşılaştırma platformu Akakçe’nin Pazarlama Müdürü Berk Çakar, “Pazar gecesi trafiğimiz tam üç kat arttı. Eskiden indirim olduğunda fiyatların altı ay önceki haline gelmesi önemliydi. Şimdi iki ay önceki fiyatı yakalamak indirim kabul ediliyor” dedi. ANLIK İNDİRİMLER DAHA GERÇEKÇİ Çakar, kurdaki ve enflasyondaki artışa paralel olarak tüketicinin fiyatlar artar korkusuyla alıma geçtiğini dile getirdi. Satıcıların ise bunu fırsata çevirmek için indirim-bindirim yöntemine başvurduğunu belirtti. Elinde stok bulunan satıcıların çok güzel indirimler yapabildiğini belirten Çakar, yeterli stoku olmayanların ise indirme-bindirme olayına gittiğini söyledi. Gerçekçi indirimlerin var olduğunu ancak popüler ürünlerde indirimlerin zor olabildiğini vurgulayan Çakar, “Mesela dün iPhone 11’de güzel indirim vardı. Ancak sınırlı sayıda satışa sunuluyor. Dolayısıyla anlık indirimler çok daha gerçekçi. ABD’de Black Friday de öyle çıktı. İnsanlar mağazaya dalardı ve elinizde ne gelirse kapardı. e-Ticaret’te de öyle. Bir üründe sürekli indirim beklememek lazım” diye konuştu. SAHTE İNDİRİMLERE KARŞI BUNLARI YAPIN Bir ürünün satın alınmadan önce mutlaka fiyat karşılaştırması yapılması gerektiğinin altını çizen Çakar, sahte indirimlere karşı tüketicilere tavsiyelerde de bulundu: Mesela Akakçe’de bütün ürünlerin litre, kilo ve birim fiyatları grafik olarak sunuluyor. Almak istediğiniz ürünün grafiğine bakarak kampanya öncesi ve sonrası fiyatının görebilirsiniz. Birim fiyatı çok önemli. Diyelim ki ürünün standardı 100 gram ve size de çok cazip geldi. Oysa ürün 80 gram. Bu sizi aldatmasın. Bir ürünü alırken tek bir platforma bağlı kalmayın. Mesela Hepsiburada, Trendyol, n11 ve Amazon’daki fiyatlarına da bakın. Çünkü satıcının belirli bir stok adedi var. Bir ürün bir platformda ucuz olurken diğerinde daha pahalı oluyor. Önemli olan ucuz olanı bulmak. SUİSTİMALE GEÇİT YOK Perakende sektörünün uzun zamandır bugüne hazırlandığını belirten Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi, ise kampanya dönemlerinde özellikle sektörün güçlenerek devam etmesi için tüketicilerin güvenini suistimal edecek yanıltıcı kampanyalardan uzak durulması gerektiğini söyledi. Yanıltıcı reklam ve indirimlerin önüne geçilmesinin büyük önem arz ettiğini belirten Ekmekçi, “Fiyatların kampanya dönemi öncesi yükseltilip, daha sonra sanki olandan daha fazla indirim varmış gibi gösterilmemesi için teknoloji içeren otomatik sistemler kuruldu. Bununla ilgili çeşitli şikâyet mekanizmaları aktive edildi” dedi.  

Haberler
10 Kasım 2021 - 09:51
Efsane Cuma’da kozmetik ürünlere büyük talep!

Efsane Cuma’da kozmetik ürünlere büyük talep!

Paese Kozmetik Türkiye direktörleri Ünal Hasanlı ve Babek Muhammetli “Efsane Cuma” indirim kampanyasında kozmetik sektöründeki ilgiyle aşağıdaki bilgileri aktardı; “Paese Kozmetik ailesi olarak Polonya menşeili bir firmayız. Türkiye’ye girdiğimizden bu zamana kadar zaten ürünlerimizin hepsinde yoğun bir ilgi vardı. Fakat yurt dışına nazaran Türkiye’de gerçekleştirilen Efsane Cuma indirim kampanyasında Emaar AVM’deki mağazamız başta olmak üzere web sitemizdeki %65’lik indirim kampanyamızda ürün satışlarımız çok oldu.   İNSANLAR YENİ ÜRÜNLERLE TANIŞTI Bizim ürünlerimizi daha önceden kullanmayan müşterilerimiz %65’lik indirimde daha önceden tekli ürün alımı yaparken tek bir günde tüm ürün yelpazelerini denemiş oldu. Aslında bu türlü kampanyalarda firmanın ürünlerinin denenmesi ve deneyimleyip daha sonraki dönemde de satış fiyatları nasıl olursa olsun alan müşteri kitlesi daha çok oluşmaktadır.  Kozmetik sektöründe ne kadar çok güçlü bir firma olsanız bile insanların ürünlerinizden memnun kalması en önemli şarttır. Bilindiği üzere her ürün herkeste aynı etki ve tepkiyi vermemekte. Fakat Paese Kozmetik olarak bizlerin ürünlerinde cilt tipine göre kullanılan ürünlerin %100 organik olması ve sağlıklı makyaj ilkesiyle ilerlediğimiz için müşterilerimiz ürünlerimizi denedikleri andan itibaren ciltlerinin ne kadar çok yenilediğini ve makyaj ürünlerini kullanırken bile cilt sağlığımıza nasıl dikkat ettiğimizin farkına vardı. Bunun için kampanyada ne kadar çok indirim bile yapsak sonrasında da geri dönüşlerin oldukça yoğun olduğunu ifade etmeden geçemiyoruz. PANDEMİYE KARŞI GÜVENLİ ALIŞVERİŞ Tabiki de halkımız için böyle günlerin düzenlenmesi oldukça güzel olmakla beraberinde yeni firmaların bilinilirliği ve deneyimlenmesi için çok güzel bir tiraj vermektedir. Emaar Square Mall başta olmak üzere efsane cuma günü düzenlenen indirim kampanyamızda pandemi ne kadar çok etkin olsa da güvenli ve korunmalı alışveriş stratejisini hep göz önünde bulundurduk. Toplu alışveriş mantığından ziyade mağazamızda girişleri hep kontrol ettik. Bu dönemde satışlarımız ne kadar çok olsa bile en önemli misyonumuz halkımızın sağlığıdır.”  

Haberler
03 Aralık 2020 - 17:37
Ticaret Bakanlığı 'efsane cuma indirimleri'ni mercek altına aldı

Ticaret Bakanlığı 'efsane cuma indirimleri'ni mercek altına aldı

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, yılın belirli dönemlerinde özellikle de kasım ayında "efsane cuma indirimleri", "şahane cuma indirimleri", "süper cuma indirimleri" gibi isimlerle birçok ürün yelpazesinde çeşitli oranlarda indirimler yapıldığı anımsatıldı. Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının da etkisiyle tüketicilerin, kolay olması, zaman ve mekan sınırlaması bulunmaksızın çok çeşitli sayı ile türde ve daha düşük fiyattan ürüne ulaşabilme imkanı sunması nedeniyle "online mesafeli alışverişleri" tercih ettiği aktarılan açıklamada, "Ancak online alışverişlerin özellikle belirli özel günlerde yanıltıcı indirimler, yoğunluk sebebiyle lojistik süreçlerde aksama, kötü niyetli satıcılarca ayıplı mal gönderimi veya bedelin tahsil edilip hiç mal göndermeme, cayma hakkını kullandırmama gibi birçok mağduriyete de yol açabildiği görülmektedir." değerlendirmesinde bulunuldu. Tüketicilerin dikkat etmesi gereken hususlar Açıklamada, tüketicilerin mağdur olmamaları, satıcı veya sağlayıcıların da idari müeyyide ile karşılaşmamaları için taraf olacakları mesafeli sözleşmelere ilişkin dikkat etmesi gereken hususlar şöyle sıralandı: "- Alışveriş öncesi tüketiciler, ihtiyaçlarını karşılayacak mal veya hizmeti tam ve doğru olarak belirlemeli ve bütçeleri ile harcamaları arasındaki dengeyi gözetmeli. - Satıcı veya sağlayıcı hakkında iletişim bilgisi, vergi kimlik numarası, MERSİS ve ETBİS kaydı, gerekirse şikayet platformları ile satıcı/sağlayıcı müşteri hizmetleri gibi yerlerden gerekli sorgulama yapılmalı. Satışa sunulan ürün fiyatı özellikle standart nitelikteki ürünler için diğer satıcı veya sağlayıcılardaki fiyatları ile karşılaştırılmalı. - Satıcının internet sitesinin güvenliği ile alışverişe ilişkin güvenli ödeme yöntemleri olan SSL sertifikası, 3D security veya sanal kartla ödeme gibi seçeneklerin olup olmadığı kontrol edilmeli. - Sosyal medya kanalları aracılığıyla yönlendirilen internet sitelerine ilişkin olarak satıcı veya sağlayıcının internet sitesine ilişkin yönlendirmenin yapıldığı adres çubuğundan kontrol edilmeli. - Ödeme işlemi öncesi mevzuatta yer alan ve satıcı/sağlayıcı unvanı, açık adresi, ayrıntılı diğer iletişim bilgileri, mal veya hizmetin ödenecek toplam tutarı, cayma hakkına ilişkin ayrıntılar ve hak arama yollarını içeren ön bilgilerin verilip verilmediği kontrol edilmeli. - Özel günlerde çok yüksek oranlarda yapıldığı iddia edilen indirimlerin doğruluğuna ilişkin olarak diğer satıcı veya sağlayıcılarda aynı ürünün fiyatına ilişkin araştırma yapılmalı." Satıcı ve sağlayıcılara uyarılar Açıklamada, satıcı ve sağlayıcılara ilişkin ise şu uyarılara yer verildi: "Tüketiciler ile mesafeli sözleşme akdedilmeden önce tüketici mevzuatında yer alan yasal yükümlülüklerin karşılanması için ön bilgilendirmenin yazılı veya kalıcı veri saklayıcısı aracılığı ile tüketiciye iletilmesi, mevzuatta belirlenmiş olan teslim veya ifa, cayma hakkının kullanımı ve bedel iadesine ilişkin yasal sürelere uyulması önem taşıyor. Cayma hakkının kullanımı durumunda 14 gün içerisinde herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeksizin tüketiciye bedel iadesinin tek seferde yapılması gerekiyor. Mesafeli satışa konu edilen mal veya hizmetlere ilişkin olarak ödemesi alınan siparişlerin stokta bulunmama, tedarik edilememe gibi gerekçelerle iptal edilerek tüketici mağduriyetine neden olunmaması için stok ve ürün tedariki aşamalarına dikkat edilmeli."  İndirimli satışta dikkat edilecekler İndirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihleri ile indirimli olarak satışa sunulan mal veya hizmetin miktarı sınırlı ise bu miktarın açık ve anlaşılır bir biçimde belirtilmesi gerektiğine işaret edilen açıklamada, indirimli satış reklamlarında, indirimli satışa konu edilecek mal veya hizmete ilişkin bilginin yapılan indirim ile beraber anlam karışıklığına yol açmadan diğer bir ifade ile tüketicileri yanıltmadan ya da gerçekte olduğundan daha fazla indirim uygulanıyormuş izlenimi oluşturmayacak şekilde sunulması gerektiği bildirildi. Açıklamada, yapılan indirimin miktarı veya oranı hesaplanırken, indirimli fiyattan bir önceki fiyatın esas alınması, satıcı sağlayıcı ya da reklam verenin yapılan indirimin ispatından sorumlu olduğu, indirimli fiyatın uygulanmasına ilişkin süre ve stok sınırı varsa bunun internet sitesi ve reklamlarda açıkça belirtilmesi gerektiği belirtildi. Gereken idari yaptırımlar uygulanacak Açıklamada, Bakanlıkça söz konusu hususlara ilişkin aykırılıkların tespiti halinde gerekli idari yaptırımların uygulanacağı ifade edilerek, şunlar kaydedildi: "Bakanlığımız bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu tarafından ayrıca özel indirim günlerine ilişkin olarak re'sen incelemeler başlatılmıştır. Mesafeli sözleşmelere ilişkin olarak hak kaybına uğrayan tüketicilerimizin, uyuşmazlıklarının çözümü için parasal sınırları da dikkate alınarak tüketici hakem heyetleri ya da tüketici mahkemelerine başvurmaları gerekmektedir."

Haberler
08 Kasım 2020 - 13:57
Avrupa’nın ‘Efsane Cuma’sında Türk şirketten yeni rekor

Avrupa’nın ‘Efsane Cuma’sında Türk şirketten yeni rekor

Black Friday fırtınası Avrupa’yı etkisini gösterdi… Dünyada Noel alışveriş sezonunun başlangıcı olarak kabul edilen ve büyük markaların gerçekleştirdiği devasa indirimlerle adından söz ettiren Black Friday (Efsane Cuma) kapsamında, internete üzerinden yapılan online alışverişler yeni bir rekor kırdı. Dünyanın en ünlü markalarının katıldığı ‘alışveriş çılgınlığı’nda, Avrupa’daki ürünlerin paketlenip dağıtılması bir Türk şirketi olan Netlog tarafından gerçekleştirildi. Netlog iştiraklerinden Bleckmann, 29 Kasım-02 Aralık tarihleri arasındaki 3 günde toplam 12 milyon ürün paketleyerek bu alanda yeni bir rekora imza attı. Netlog’un Belçika, Hollanda ve İngiltere’de bulunan ve toplam kapalı alan büyüklüğü 700 bin metrekareyi aşan 30’a yakın deposunda paketlenen siparişler, Türkiye dahil Avrupa’nın dört bir yanındaki tüketicilere gönderildi. 2 YILDA YÜZDE 250 BÜYÜDÜ Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Netlog Başkan Yardımcısı Gökalp Çak, son yıllarda e-ticaretin özellikle Avrupa’da çok ciddi bir büyüme gösterdiğini belirterek, “Biz de Avrupa’nın moda alanındaki en büyük lojistik şirketi olan Bleckmann markamızla bu süreçte aktif olarak rol alıyoruz. 2017 yılında Black Friday kapsamında 3 günde 3,5 milyon sipariş paketlemiştik. Bu sayı geçtiğimiz yıl 8 milyona ulaştı. Bu yıl ise yeni bir rekor kırarak bu sayıyı 12 milyona ulaştırdık. Hacimler o kadar yüksek ki bazı müşterilerimiz normalde Cuma başlatacakları kampanyaları 2 gün geri çekip Çarşamba başlatma kararı aldı” dedi. 3 BİN KİŞİYE İLAVE İSTİHDAM Avrupa genelinde yoğun talebe yetişmek için Bleckmann depolarında 3 bin kişilik ilave istihdam sağladıklarını da sözlerine ekleyen Gökalp Çak, “Yurt içi ve yurt dışı operasyonlarımızla birlikte toplam 15 bin kişilik bir çalışan sayımız var. Sağladığımız bu ilave istihdamla birlikte bu sayı 18-20 binlere yaklaştı. Lojistikte bir dünya markası olma hedefiyle çıktığımız yolda; bir Türk şirketi olarak Türkiye’de olduğu gibi Avrupa’da da istihdama katkıda bulunmaktan dolayı büyük gurur duyuyoruz.” DÜNYA GENELİNDE 170 MÜŞTERİSİ VAR Bleckmann’in 2019 yılı cirosunun 350 milyon Euroyu geçeceğini belirten Gökalp Çak, “Üç yıl içinde bu şirketimiz için koyduğumuz hedef 600 milyon euroluk ciro. Tabii bu rakam Bleckmann üzerinden yapabileceğimiz satın almalarla 1 milyar eurolara çıkabilir. Bleckmann’in bütün dünyanın tanınmış markalarından 170 tane müşterisi var. Avrupa’daki depolarımızdan tüm Avrupa’daki 29 ülkeye mal gönderiyoruz” dedi. Avrupa’nın en köklü markalarından Bugün itibarıyla Avrupa’nın en büyük fashion & life style lojistik şirketi konumunda bulunan Bleckmann, kıta Avrupa’sının en köklü markaları arasında yer alıyor. 1862 yılında Benjamin Bleckmann tarafında kurulan şirket 157 yıldır faaliyetlerine devam ediyor. Bugün itibarıyla Bleckmann şirketinin yüzde 90’dan fazla hissesi Türk lojistik şirketi Netlog’a ait. Netlog’un Bleckmann yatırımının geçmişi ise bundan 5 yıl öncesine dayanıyor. Şirket 2014’te Avrupa’da ciddi iki satın alma gerçekleştirirken; Hollandalı TNT Logistics’in sahip olduğu Bleckmann ile Belçikalı Belspeed firmalarını bünyesine katmıştı. Daha sonra bu iki şirket Bleckmann markası altında birleştirilmişti.  

Haberler
04 Aralık 2019 - 11:20
Efsane Cuma indirimleri KOBİ'lerin e-ticaret gelirlerini 6 kat artırdı

Efsane Cuma indirimleri KOBİ'lerin e-ticaret gelirlerini 6 kat artırdı

Kasım ayı e-ticarette, 11.11 Bekarlar Günü ve Efsane Cuma indirimlerine sahne oldu. İndirimler sayesinde tüketicilerin büyük ilgisiyle karşılaşan e-ticaret siteleri, zaman zaman taleplere yetişmekte zorlandı. E-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft'un hizmet verdiği 7 bin 500 e-ticaret sitesinin verilerine göre, Siber Pazartesi ile birleşen Efsane Cuma indirimlerinde sipariş sayısı 6 kat artarken, elde edilen ciro 5 kat büyüdü. İndirim kampanyalarıyla gelirlerde yaşanan artışlar özellikle KOBİ'leri rahatlatırken, ekonomiye canlılık getirdi. Sepet ortalaması 277 TL'ye düştü, gerçek indirimler uygulandı Kasım ayındaki indirim günleri yalnızca üretici ve satıcılara değil tüketicilere de büyük fayda sağladı. En fazla indirim giyimde görülürken kozmetik, gıda, takı ve kırtasiye en fazla indirim uygulanan diğer kategoriler oldu. KOBİ'lerin yıl genelinde ortalama 360 TL'lik sepet ortalamasına sahip olduğunu belirten IdeaSoft CEO'su Seyhun Özkara, "İndirim dönemlerinde sepet ortamalarında büyük düşüşler görülüyor. İlk olarak 11.11 indirimlerinde sepet ortalaması 320 TL'ye düşerken, yılın son indirimi olan Efsane Cuma ve Siber Pazartesi'nde sepet ortalaması 277 TL seviyelerine indi. KOBİ'ler için sepet ortalamasındaki düşüş olumsuz yorumlanabilir ancak, indirimlerle oluşan ticari hacim, sepet tutarındaki düşüşü oldukça iyi sübvanse etti. Hem üretici hem satıcı hem de tüketiciler için ticari anlamda oldukça güzel bir ayı geride bıraktık." ifadelerini kullandı. "Kapıda ödeme, güven sağlamak adına oldukça önemli" Kasım ayında e-ticaret sitelerinden alınan ürünler için yapılan ödemelerin yüzde 73,9'u kredi kartı, yüzde 21,3'ü kapıda ödeme ve yüzde 4,8'i havale ile gerçekleşti. İnternetten alışveriş yapılmasına rağmen ödeme işlemini eski usule göre sürdürmek isteyen tüketicilerin olduğunu hatırlatan Seyhun Özkara, "Bir kesim tüketici, ürünü eline almadan ödeme yapmıyor ve bu nedenle kapıda ödeme seçeneğini kullanıyor. Kapıda ödeme seçeneğini tercih eden bir diğer grup tüketicinin ise e-ticaret alışkanlığı yok. Ancak e-ticarete karşı güven kazanıldıktan sonra kapıda ödemenin yerini kredi kartına bıraktığını görüyoruz. Bu noktada tüketicilerin e-ticarete alışması için e-ticaret sitelerinin tüketicilere ödeme yöntemi noktasında alternatif sunması gerekiyor." şeklinde konuştu. En çok kozmetik, tekstil ve anne bebek ürünleri satıldı Verilere göre; Efsane Cuma indirimlerinde tüketiciler tarafından en çok rağbet kozmetik ürünlerine gösterildi. Mağazalarda kozmetik ürünlerindeki fiyat artışı sonrası e-ticaret indirimlerinin tüketicileri cezbettiğinin altını çizen Seyhun Özkara, "Tüketiciler istedikleri ürünü almak için artık özel indirim günlerini bekliyor. Özellikle kozmetik ürünlerinin satış rakamlarında büyük artış görülürken, ikinciliği tekstil ve üçüncülüğü bebek bezi ve mamaların yer aldığı anne bebek ürünleri aldı." dedi. Ayrıca IdeaSoft tarafından verilen bilgiye göre, Efsane Cuma indirimlerinde en çok sipariş 09.00-12.00 saatleri arasında verildi.

Haberler
03 Aralık 2019 - 14:10
Ticaret Bakanlığından vatandaşlara 'Efsane Cuma' uyarısı

Ticaret Bakanlığından vatandaşlara 'Efsane Cuma' uyarısı

Efsane Cuma ve çeşitli isimlerle anılan indirim günlerine ilişkin Ticaret Bakanlığında açıklamda geldi. Bakanlık açıklamasında vatandaşlara uyarılar yapıldı. Açıklamada şu ifadelere yer verildi: "Son dönemde pek çok ürün çeşidinde yüzde 60, yüzde 70’lere varan indirimlerin yapıldığı iddia edilen ’Efsane Cuma İndirimleri’ ve benzeri isimlerle adlandırılan alışveriş kampanyaları tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de firmalar tarafından sıklıkla tercih edilen bir pazarlama stratejisi haline gelmiştir. Tüketicilerin talep ettikleri ürünleri en uygun fiyattan almak istemeleri onlar açısından son derece doğal bir durumdur. Ancak, firmalar tarafından satış miktarlarını arttırmak amacıyla sıklıkla kullanılan bu ve benzeri kampanyalar hakkında; zaman zaman Bakanlığımıza, belirtilen indirimlerin gerçeği yansıtmadığı, kampanyanın hemen öncesinde ürünlerin fiyatlarının yükseltilerek kampanya döneminde yapılan indirimlerin çok yüksek oranlarda indirim yapıldığı şeklinde yansıtıldığı ve böylelikle tüketicilerin yanıltıldığı yönünde şikayetler ulaşmaktadır. Bu kapsamda, tüketicilerimizin çoğunlukla mesafeli satış (e-ticaret) yöntemini kullanarak katıldığı “Efsane Cuma” ve benzeri kampanyalar aracılığıyla aldatılıp yanıltılmaması ve olası mağduriyetlerin yaşanmaması açısından, kamuoyuna uyarıcı bilgiler verilmesinde fayda görülmektedir. Bununla birlikte, yanıltıcı indirim yapıldığını düşünen tüketicilerin bu durumu, indirim öncesi ve sonrası fiyat görselleri ile birlikte, Bakanlığımıza bildirmesi önem arz etmektedir. Gerek dürüst ve adil bir ticari ortamın tesis edilmesi gerekse tüketicilerin menfaatlerinin korunması açısından yanıltıcı indirim kampanyası yapan satıcılar hakkında Bakanlığımızca gerekli tüm idari işlemler uygulanacaktır.” TÜKETİCİLERE UYARILAR Tüketicilerin dikkat etmesi gereken noktalara da değinilen açıklamada  şu ifadelere yer verildi. -Özellikle mesafeli yöntemle gerçekleştirilecek alışverişlerde, alışveriş yapılması düşünülen internet sitesinde satıcının ticari unvanı, adresi, sabit telefonu, MERSİS numarası, ETBİS kaydı gibi bilgilerin olup olmadığı kontrol edilmeli, internet veya telefon ile yapılacak alışverişlerde satıcı hakkında arama motorlarında kısa bir ön inceleme yapılarak haklarında yapılan yorumlar incelenerek önceki işlemlerine ilişkin fikir sahibi olunmalıdır. -Tüketiciler tarafından benzer mecralardan ürünün önceki ve mevcut yaklaşık fiyatının araştırılması, gerçekçi olmayan fiyatlara veya indirimlere dikkat edilmesi gibi işlemler oluşabilecek mağduriyetlerin önüne geçilmesini sağlayacaktır. -Alışveriş yapılan internet sitesinin orijinal adının adres çubuğunda kurumsal sayfasında yer aldığı gibi (uzantısı vb.) olmasına dikkat edilmeli, sahte veya taklit bir site olması ihtimaline karşı site adı kontrol edilmelidir. -Sosyal medyada karşılaşılan tanıtım ve ilanlar aracılığıyla ulaşılan sitelerin taklit olması ihtimaline karşı satıcının kendi sitesinden ürün alımı tercih edilmelidir. -İnternet üzerinden yapılacak alışverişlere ilişkin ödeme işlemlerinde ödemenin ’SSL sertifikalı’ veya ’3D güvenli’ ödeme seçenekli kanallardan yapılmasına dikkat edilmelidir. -Satıcının ödeme yapılmadan önce vermekle yükümlü olduğu ön bilgiler mutlaka dikkatlice okunmalıdır. -Mesafeli sözleşmelerin ayrılmaz bir parçası olan ön bilgileri görmeden veya ayrıntılı okumadan ödeme yapılmaması da karşılaşılabilecek pek çok mağduriyeti önleyecektir. -Tüketicilerimiz firmaların uygulamaları nedeniyle mağdur olmaları durumunda, kayıplarının tanzim edilmesi amacıyla değeri 8 bin 480 TL’nin altında bulunan uyuşmazlıklarda tüketici hakem heyetine, değeri 8 bin 480 TL ve üzeri olan uyuşmazlıklarda ise tüketici mahkemesine başvurmalıdır

Haberler
23 Kasım 2019 - 16:43
Kasım ayına özel e-ticaret kampanyalarıyla KOBİ'ler cirolarını yüzde 150 artırdı

Kasım ayına özel e-ticaret kampanyalarıyla KOBİ'ler cirolarını yüzde 150 artırdı

Kasım ayıyla birlikte e-ticaret sitelerinin düzenlediği indirim kampanyaları, tüketiciler tarafından büyük ilgiyle karşılandı. Özellikle internet üzerinden satış yapan KOBİ'ler ise bu ilgiyi fırsata çevirmiş durumda. E-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft'un hizmet verdiği 7 bin 500 bin e-ticaret sitesi üzerinden yaptığı incelemeye göre, 11 Kasım Bekarlar Günü kampanyasıyla birlikte KOBİ'lerin sipariş sayılarında yüzde 176 artış görüldü. Ekim ayının aynı dönemine göre KOBİ'ler, cirolarında yüzde 150 büyüme elde ederken, satılan ürün sayısı adetsel olarak yüzde 70 arttı. E-ticaret sektörü şimdi de, 29 Kasım'daki Efsane Cuma indirimlerine yeni kampanyalarla hazırlanıyor. "İndirimlere rağmen sepet ortalamasındaki düşüş kısıtlı kaldı" Uygulanan kampanya ve indirimlerin etkisiyle sepet ortalamalarının yaklaşık yüzde 10 oranında düştüğünü belirten IdeaSoft CEO'su Seyhun Özkara, "KOBİ'ler yıl genelinde ortalama olarak her bir alışverişte 360 TL'lik bir sepet tutarına sahipken, rekorlarının kırıldığı 11.11 indirimlerinde bu tutar 320 TL seviyelerine düştü. İndirimlere rağmen sepet ortalamasındaki düşüş kısıtlı kaldı. Satıcılar için olumsuz bir durummuş gibi gözükse de, indirimlerin sağladığı hacimsel büyüme KOBİ'lere ticari bir canlılık kattı." ifadelerini kullandı. İlk olarak 1990 yılında Sevgililer Günü'ne karşıt olarak kutlanan 11 Kasım Bekarlar Günü, 2009 yılından bu yana özellikle Çin ve Asya ülkelerinde alışveriş çılgınlığına dönüştü. Türkiye'de genellikle Bekarlar Günü olarak anılmasa da 11 Kasım günü, e-ticaret sitelerinin büyük indirimlerine sahne oluyor. KOBİ'ler Efsane Cuma'ya hazırlanıyor Özel günlerin e-ticaret sektöründe hem şirketlere hem de tüketicilere ciddi fırsatlar sunduğunu aktaran Seyhun Özkara, "Yıllardır düzenlenen indirim ve kampanyalar meyvesini vermeye başladı, 11.11 tarihi de diğer özel günler gibi tüketici tarafından benimsendi. Bu tarih, düzenlenen kampanyaların etkisiyle tüketicilerin yıl içerisinde beklediği ve ihtiyaçlarını karşıladığı bir gün halini aldı. Online satış yapan büyük ya da küçük birçok firma bu özel günden fayda sağladı." dedi. Seyhun Özkara ayrıca, KOBİ'lerin 29 Kasım'daki Efsane Cuma için özel kampanya kurgularıyla iyi hazırlanması gerektiğinin altını çizerken tüketicilerin beklentilerini karşılamanın önemli olduğunun altını çizdi. Efsane Cuma ile alışveriş aramaları 24 kat artıyor Tüketici zihninde Efsane Cuma ifadesinin artık alışveriş sözcüğüyle aynı anlama geldiğini ifade eden Seyhun Özkara, "Normal bir döneme göre Efsane Cuma haftası internetten yapılan alışveriş konulu aramalar 24 kat artıyor. Geçen yılın rakamlarını incelediğimizde bu dönemde özellikle giyim, ayakkabı, aksesuar, parfüm, ev dekorasyonu ve son yıllarda ivme kazanan tüketici elektroniğinin yüzde 30'dan fazla büyüyerek öne çıktığını görüyoruz. Tüketici elektroniği aramalarına ilgi bu dönemde yüzde 20 artış gösteriyor. Özellikle dikkat çeken alt kategoriler ise akıllı telefon, küçük ev aletleri, bilgisayar ve televizyonlar. Bir daha çarpıcı nokta ise tüketicilerin indirim ve kategori araştırmalarının yanında marka aratmaları da bu dönemde 8 kat yükseliyor." açıklamalarında bulundu.

Haberler
22 Kasım 2019 - 13:30
Efsane aldatmaca

Efsane aldatmaca

Türkiye’de alışverişe zirve yaptırması beklenen kampanya, hayal kırıklığıyla başladı. Amerika’da büyük indirimler yapılan, hatta bazı ürünlerin büyük zararla satılması sebebiyle adına ‘Black Friday’ denilen ve her yıl düzenlenen indirim gününden esinlenilerek ‘efsane cuma’ denilen kampanya için duyurular günler öncesinden başladı. e-Ticaret sitelerinin yanı sıra, bütün markaların online satış mağazaları günlerdir yüzde 80’e dair indirimler yapacağını duyurdu ve beklenen gün geldi. Dün başlayan ve önümüzdeki günlerde de devam edecek kampanyada indirimler efsane olmadı ama hayal kırıklığı ‘efsane’ oldu. Çünkü neredeyse bütün ürünlerin normal satış fiyatları önce neredeyse yüzde 50 artırıldıktan sonra indirim yapılmış gibi gösterildi. Gün boyunca sosyal medyada ‘müthiş indirim’ diye satılan ürünlere dair örnekler birbirini izledi. Okurlarımız da, karşılaştıkları örnekleri bizimle paylaşarak “Önce zam, sonra indirim yalanı” diyerek tepkilerini dile getirdi. İNDİRİM YALAN OLDU ‘Süper Cuma’ veya ‘Efsane Cuma’ diye lanse edilen indirim dönemi öncesinde 649 lira olan bir dış fırçalama makinesinin fiyatını 1.489,90 liraya çıkarıp, indirimin başladığı gece yeniden 649,90 liraya satıldığını görünce kendisini ‘aldatılmış’ hisseden bir okurumuzun yanı sıra, “Birkaç ay önce 300 liraya mont aldım. Bugün indirim var diye oğluma almak üzere sitesine girdiğim markanın fiyatını 1.300 liraya çıkarıp 900 liraya indirdiğini gördüm. Yani, indirimli hâli bile benim aldığım fiyatın 3 katı” diyerek isyan etti. Bir internet sitesinde daha önce ürünleri ‘sepete atarak’ bekleten bir tüketici de “Efsane cuma gelince sepetimdeki ürünler 400 lira arttı” dedi. Gittigidiyor satışlarını 15 kat artırdı Gittigidiyor, Black Friday kapsamında rekor satış gerçekleştirdi. Gittigidiyor Ticari Direktörü Bülent Elçin, gece saat 00.00-02.00 arasında tarihî rekora imza attıklarını belirterek, “Bazı fırsat ürünleri daha ilk yarım saatin içinde tükendi. Satışlarımız günün ilk yarısında önceki hafta ortalamasının 15 katına ulaşırken, geçen yılki Süper Cuma’ya kıyasla satışlarımız 2 katına çıktı. En çok satın alınan ürünler ise cep telefonu, beyaz eşya ve televizyon oldu” dedi. Güvensiz sitelere dikkat Uzmanlar “Sırf indirim var diye ihtiyacınız olmayan ürünleri almayın” derken, güvensiz sitelere karşı da uyardı. Güvenliğin SSL ile sağlandığından emin olunması gerektiğini söyleyen uzmanlar, kredi kartı şifresi, anne kızlık soyadının tamamı gibi bilgilerin asla verilmemesi gerektiğini ifade ediyor. KANDIRMACA TREND TOPIC Hayal kırıklığının örnekleri

Haberler
24 Kasım 2018 - 08:31