23˚
İstanbul
23˚
açık
Nem %56
Rüzgar 2.19 /s
Çarşamba
22˚/12˚
Perşembe
17˚/11˚
Cuma
19˚/12˚
Cumartesi
23˚/13˚
17 Mayıs 2022 Salı
Sonuç
145 yıllık rüya: Karadeniz-Akdeniz Yolu

145 yıllık rüya: Karadeniz-Akdeniz Yolu

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Hilmi Güler'in, Enerji Bakanlığı döneminde başlatılan Karadeniz Akdeniz Yolu, Karadeniz Bölgesi başta olmak üzere, tüm Anadolu'nun ekonomisini olumlu yönde etkileyecek. Asrın projesi olarak adlandırılan proje ile Karadeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'in ticaret limanı olacak. Yaklaşık 55 ili dolaylı şekilde ilgilendiren, toplam maliyeti 1 buçuk milyar liraya yakın maliyetle tamamlanacak olan proje Orta ve Doğu Karadeniz'i Akdeniz'e bağlayacak. Karadeniz’in kapıları İç Anadolu ve Akdeniz’ açılacak İthalat ve ihracat açısından önemli bir rol üstlenecek olan proje kapsamında, Karadeniz'in kapıları, İç Anadolu ve Akdeniz'e açılacak. Ordu'dan, Akdeniz Bölgesi'ndeki illere kadar ulaşımı kolaylaştıracak olan proje, Rusya, Gürcistan, Ukrayna gibi ülkelere de kent üzerinden ithalat ve ihracatta önemli rol de üstlenecek. Karadeniz'i İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'e bağlayacak, Ordu sınırlarında 15 kilometre uzunluğunda 25 tek tip tünel, çok sayıda köprü ve 330 metre uzunluğunda 1 adet viyadük bulunan Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun, 2021 yılının ortalarında tam olarak ulaşıma açılması hedefleniyor. “Hem Ordu, hem de diğer iller açısından büyük öneme sahip” Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Servet Şahin, 2020 yılının son aylarında bitmesi gereken ancak pandemi nedeniyle çalışmaların yavaşladığı projenin, 2021 yılının ortalarında tamamlanacağına inandıklarını ifade etti. Projenin, hem Ordu hem de Karadeniz-Akdeniz Yolu’na kenar bulunan iller adına çok önemli olduğuna değinen Şahin, “Bu iller, Karadeniz kenarında bulunan ülkeler ile ticaret yapıyorlar, bu ticaret hacimlerini genişletmek, daha kısa yoldan ve daha az masrafla bu ülkelere ulaşmak için bu yola ihtiyaç var. Bu yolun biran önce bitmesi ilimiz açısından olduğu kadar, diğer iller açısından da çok önemli” dedi. “Bir an önce bitmesi Ordu’yu lojistik merkezi haline getirir” Başkan Servet Şahin, projenin tamamlandığında Ordu’nun ilerleyen günlerde bir lojistik merkezine dönüşebileceğine dikkat çekerek, “Ayriyeten Ordu ve Giresun illerinin ortasına bir liman inşa edilirse, tam bir merkez olur. İnşallah Samsun-Sarp Demir Yolu’nda Ordu’dan geçer ve hepsi bir araya gelirse bir lojistik merkezi haline gelebiliriz” ifadelerine yer verdi. “Ticaret hacimleri genişleyecek” “Karadeniz-Akdeniz Yolu bittiğinde, bölgenin ve ilimizin kalkınmasının çok daha gelişeceğine inanıyorum” diyen ve büyük oranda yolun tamamlandığına dikkat çeken OTSO Başkanı Servet Şahin, “Şuan geride abartılı bir şey yok, sadece tünellerin iç donanımı ve 10 kilometrelik bir yol asfaltı var. Onların kısa zamanda tamamlanacağına inanıyorum. Bu yol hem turizm, hem de ekonomi açısından çok önemli. Sivaslı, 2 saatte Ordu’ya inecek, Kayserili 4, Hataylı 7 saatte Ordu’ya gelecek. 40 tane vilayet kısa sürede Karadeniz’e inecek ve Karadeniz kenarlarında bulunan ülkeler ile ticaret hacimleri daha da genişleyecek. Ticaret ve ihracat sektöründeki üyelerimiz hep kapasite, olarak genişleyecek, hem de bölgemiz daha çok kalkınacak” şeklinde konuştu.

Haberler
21 Kasım 2020 - 09:53
Asrın projesi bu yıl tamamlanıyor

Asrın projesi bu yıl tamamlanıyor

Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez dile getirilen ve 2. Abdülhamid Han zamanında projesi çizilen 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz yolunun Ordu etabının yüzde 95'lik kısmından fazlası tamamlandı. Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Hilmi Güler'in, Enerji Bakanlığı döneminde başlatılan Karadeniz-Akdeniz yolu, Karadeniz Bölgesi başta olmak üzere, tüm Anadolu'nun ekonomisini olumlu yönde etkileyecek olan asrın projesi sayesinde Karadeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'in ticaret limanı olacak. 50 ili dolaylı şekilde ilgilendiriyor Orta ve Doğu Karadeniz'i Akdeniz'e bağlayacak olan, toplam bedeli ise yaklaşık 1 milyar TL olan, bünyesinde, yaklaşık 50 direkt ve dolaylı şekilde ilgilendiren proje ile Karadeniz'in kapıları, İç Anadolu ve Akdeniz'e açılacak. Ordu'dan, Akdeniz Bölgesi'ndeki illere kadar ulaşımı kolaylaştıracak olan proje, Rusya, Gürcistan, Ukrayna gibi ülkelere de kent üzerinden ithalat ve ihracatta önemli rol de üstlenecek. Karadeniz'i İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'e bağlayacak, Ordu sınırlarında 15 kilometre uzunluğunda 25 tek tip tünel, çok sayıda köprü ve 330 metre uzunluğunda 1 adet viyadük bulunan Karadeniz-Akdeniz yolunun, 2020 yılının sonlarında tam olarak ulaşıma açılması hedefleniyor. “2020 yılının sonunda tamamen hizmete açılmış olacak” Ordu Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Coşkun Alp, kara yolları yol ağına alınan Karadeniz-Akdeniz yolunun 2020 yılının sonlarında tamamen hizmete açılacağını belirterek, “Karadeniz-Akdeniz yolu, ilk etapta dönemin Enerji Bakanı Hilmi Güler’in talimatı ile 20 kilometrelik bölümü 13 tane tünelden oluşan bölümü inşa edildi. Ve buralar bittikten sonra da mevcut Karadeniz-Akdeniz yolu kara yolları yol ağına alındı ve kara yolları ekipleri burada çalışmalara başladı. Yaptığımız görüşmeler neticesinde de bu yol, bu yıl itibarıyla sonlanacak. Yani 2020 yılında tamamen hizmete açılmış olacak” dedi. “Karadeniz ve Akdeniz birleşecek” Yüzde 95’lik bir kısmı tamamlanan Karadeniz-Akdeniz yolunun şu anda hizmete açıldığını ancak küçük çaplı eksiklikleri kaldığını ifade eden Genel Sekreter Coşkun Alp, ‘şehrin aort damarı’ olarak adlandırılan yolun Karadeniz ile Akdeniz’i birleştireceğini belirterek, şu ifadelere yer verdi: “Mesudiye ilçesine bir saat 15 dakikada gidiliyor ama daha da kısa bir sürede, kara yolları standardına göre bir yol kazanmış olacağız. Bu şehrimizin bir aort damarı, sayın bakanımız yol o günlerde başladığında ‘parçalar birleşecek, bütün haline gelecek’ dedi. İşte gün bütün olma günü. 2020 yılı sonu itibariyle de kara yolları ile yaptığımız görüşmede tamamen asfaltlanmış eksik yeri kalmamış olarak hizmete açılmış olacak. Şuanda da hizmet veriyor ama tünel aydınlatma çalışmaları da devam ediyor. 13 tane tünel, 25 tünele çıktı. Çok sağlıklı bir yola hep beraber kavuşmuş ve Karadeniz ile Akdeniz’i buluşturmuş olacağız.“ “II. Abdülhamid Han’ın vasiyetiydi” “Bu yol ilk başlangıcında II. Abdülhamid Han’ın da günümüze bir vasiyetiydi, herkesin de hayaliydi” diyen Ordu Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Coşkun Alp, “Bir hayal olan şey bu şekilde gerçeğe dönüşmüş oluyor. Çünkü orası geçilmez bir vadiydi. Orada Harçbeli denilen vadide kıvrılarak yukarı çıkılıyordu ve aynı şekilde aşağıya iniliyordu. İnsanları da çok rahatsız ediyor ve zaman alıyordu. Bu yol artık kara yolları standardına göre hayata geçecek. Geçmiş olmakla da kalmayacak, ilimize, ekonomisine, İç Anadolu’ya bağlantısına büyük katkı sağlayacak” ifadelerine yer verdi.

Haberler
30 Mart 2020 - 08:57
Asırlık projede sona doğru

Asırlık projede sona doğru

Osmanlı padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez gündeme gelen, 2. Abdülhamid zamanında da projesi çizilen 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun ikinci etabının tamamlanması için çalışmalar gece gündüz devam ediyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Altınordu ilçesinde süren altyapı çalışmalarını incelemeleri sırasında gazetecilere yaptığı açıklamada, Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun iki bölgeyi birbirine bağlayan en kestirme yol olma özelliği taşıdığını belirtti. Projenin Ordu ayağında üç etap halinde çalışmaların sürdürüldüğünü dile getiren Yılmaz, şöyle konuştu: "Asırlık projenin birinci etabı geçen yıl tamamlanarak hizmete açılmıştı. Şimdi ikinci etabının tamamlanması için çalışmalar devam ediyor. İkinci etabın tamamlanması için ekipler gece gündüz demeden çalışıyor. Bir yandan sıcak asfalt dökme çalışmaları, bir yandan da projede bağlantı yolları ve çevre düzenlemesi devam ediyor." Yılmaz, yolun etap etap ilerlediğini ifade ederek şunları söyledi: "Bu yol güzergahında 30'a yakın tünel, birçok viyadük ve köprü var. Projesine ve bölgenin şartlarına bakıldığı zaman yol çok zorlu. Zaten yolun 2016 yılı içerisinde Ordu sınırlarından geçen 88 kilometrelik 3 etabın hepsinin tamamlanması hedeflenmişti ancak arazilerin kamulaştırılması ve arazilerin çok sarp olması nedeniyle gecikmelere neden oldu. İnşallah yolun ikinci etabı da kısa sürede tamamlanacak." "Sivas-Ordu arası 2 saate inecek" Tamamlanan yol güzergahlarındaki tünellerin ışıklandırmasının yapıldığını ve işaret levhalarının yerleştirilmeye devam ettiğini anlatan Yılmaz, sıcak asfaltlama çalışmalarının da son sürat sürdüğünü aktardı. Yılmaz, ikinci etabın da tamamlanmasıyla 88 kilometrelik Ordu etabının büyük kısmının tamamlanmış olacağına işaret ederek "Geriye 20 kilometrelik bir bölüm kalacak. Üçüncü etap dediğimiz bu kesimin ihalesi de kısa sürede yapılacak. 2018'in sonu itibarıyla üç etabın da tamamının bitirilmesi öngörülmektedir." dedi. Projenin tamamlanmasıyla Sivas-Ordu arası ulaşımın ise yaklaşık 2 saate ineceğine dikkati çeken Yılmaz, yolun Karadeniz'in kapısını Ordu-Sivas-Kayseri-Kahramanmaraş-Adana üzerinden Akdeniz'e açacağını vurguladı. Enver Yılmaz, Yolun sürücülere çok ciddi yakıt tasarrufu sağlayacağını, ve iki bölgenin turizm ve ticaretini canlandıracağını kaydetti.

Haberler
17 Nisan 2017 - 17:00
Karadeniz-Akdeniz Yolu 2017’de hizmete giriyor

Karadeniz-Akdeniz Yolu 2017’de hizmete giriyor

Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez dile getirilen, 2. Abdülhamid zamanında projesi çizilen Karadeniz-Akdeniz Yolu 2017’de hizmete girecek. Proje; Karadeniz, İç Anadolu ve Doğu Anadolu üreticisini Akdeniz limanına bağlayacak. Yatırımcılara göre, Akdeniz’den Ukrayna ve komşu ülkelere ihraç edilecek narenciye sevkıyatı daha ucuz ve kolay olacak, böylece Rusya krizinin zararları telafi edilebilecek. Karadeniz-Akdeniz Yolu’nun 88 kilometrelik Ordu bölümünün bu yıl içinde, diğer etaplarının ise 2017 sonunda tamamlanması bekleniyor. Karayolları Genel Müdürlüğü’nden alınan bilgiye göre, 12 bin 146 km. uzunluğunda olan 18 adet Kuzey-Güney karayolu koridorunun 9 bin 726 km’sinin yani yüzde 80’inin fiziki ve geometrik iyileştirilmesi tamamlandı. Bin 191 km.’lik bölümde alışmalar devam ederken, bin 229 km.’nin ise ihale edilmesi planlanıyor. 18 koridor açılacak Tüm Kuzey Anadolu şehirlerini ve Karadeniz limanlarını endüstri merkezleri ve güney limanlarıyla birleştirmeyi hedefleyen Kuzey-Güney istikametindeki 18 dikey koridor şöyle: -  Edirne-Çanakkale-İzmir-Aydın-Muğla -  Aziziye S.K.-Kırklareli-Tekirdağ-Balıkesir-Antalya -  Karasu-Sakarya-Kütahya-Afyon-Burdur-Antalya -  Afyon-Konya-(Anamur-Alanya)-Karaman-Silifke -  Zonguldak-Ankara-Aksaray-Mersin -  Bartın-Karabük-Gerede -  İnebolu-Kastamonu-Kırıkkale-Konya-Manavgat -  Kırıkkale-Kırşehir-Nevşehir-Niğde -  Sinop-Çorum-Kayseri-(Niğde-Mersin) Ayr. -  Samsun-Çorum-Kırıkkale -  Ünye-Tokat-Adana -  Ordu-Sivas-İskenderun -  Giresun-Malatya-Adıyaman-Gaziantep-Kilis -  Trabzon-Gümüşhane-Erzincan-Diyarbakır-Mardin -  Rize-Erzurum-Bingöl-Diyarbakır -  Artvin-Ardahan-Kars-Erzurum -  Ağrı-Bitlis-Siirt-Şırnak Kaynak: Milliyet

Haberler
17 Mart 2016 - 02:41
140 yıllık hayal gerçek oluyor

140 yıllık hayal gerçek oluyor

Karadeniz'in dağlarını viyadük ve tüneller yardımıyla aşan Karadeniz- Akdeniz Yolu'nda zor bölüm tamamlanma aşamasına geldi. Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu, "Geçtiğimiz asrın rüyası, Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez dile getirilen Karadeniz-Akdeniz yolu son derece önem arz ediyor. Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez dile getirilen projeyi Sultan 2. Abdülhamid Fransızlara çizdirmişti. Karadeniz'i Akdeniz'e bağlayan en kestirme yol burasıdır. Ordu - Mesudiye üzerinden Koyulhisar'a, oradan da Sivas'a iniyor. Buradan da Osmaniye'ye kadar uzanıyor" dedi. Ulaştırma, Denizcilik ve haberleşme Bakanlığı, son 13 yılda gerçekleştirdiği 260 milyar liranın üzerinde yatırımla aralarında Marmaray, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT), Ordu - Giresun Havalimanı gibi büyük projeleri hayata geçirdi. İstanbul'a 3. havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü (3. Köprü), İstanbul-İzmir Otoyolu, Kars-Bakü-Tiflis demiryolu hattı, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin de yapımına başladı. Asrın dev projeleri bir bir hayata geçerken, bir sevindirici haber de Karadeniz- Akdeniz yolundan geldi. Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez dile getirilen, İkinci Abdülhamid zamanında projesi çizilen 600 kilometrelik Karadeniz - Akdeniz Yolu 2017 yılında hizmete giriyor. Karadeniz'in dağlarını viyadük ve tüneller yadımıyla aşan yolda zor bölümün tamamlanma aşamasına gelindiğine işaret eden Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu, "Geçtiğimiz asrın rüyası, Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez dile getirilen Karadeniz Akdeniz yolu son derece önem arz ediyor. Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez dile getirilen projeyi Sultan 2. Abdülhamid Fransızlara çizdirmişti. Karadeniz'i Akdeniz'e bağlayan en kestirme yol burasıdır. Ordu - Mesudiye üzerinden Koyulhisar' a, oradan da Sivas'a iniyor. Buradan da Osmaniye'ye kadar uzanıyor" dedi. 3'ÜNCÜ ETAP 2017'DE TAMAM  600 kilometrelik yolun 3 bölümden oluştuğunu ve 2 sene sonra tamamlanacağının altını çizen Vali Balkanlıoğlu; "Bu yol 3 bölümlü bir yol. Ordu - Sivas arası 2 parça halinde ve bunlar ihale edildi. Bu yol üzerinde çok zor arazi koşulları var ve ancak tünellerle aşılabiliyor. Ordu - Mesudiye arasına toplam uzunluğu 12 kilometreyi bulan 22 adet tünel yapıldı. Bunlara ilave olarak bağlantı yolları ve viyadükler yapıldı. Şuanda 1. etap bitmek üzere, ikinci etabı ise seneye bitiyor. Üçüncü etabın ise 2017'de tamamlanması planlanıyor. Yani 2 sene sonra burası ulaşıma açılmış olacak" diye konuştu. GAP, KARADENİZ'E BU YOLLA BAĞLANACAK  Karadeniz Akdeniz Yolu'nun GAP 'ı Karadeniz'e bağlayan en kestirme yol olacağını savunan Vali Balkanlıoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: "Sultan Abdülaziz ve İkinci Abdülhamid'in rüyası gerçekleşmiş oluyor. Biz de bundan onur ve gurur duyuyoruz. Türk mühendis ve mimarlarının eserleri olarak yaklaşık 30 km tünellerle açılan bu yol bitme aşamasına geldi. Ordulular ve özellikle sahili olmayan iller heyecanla bu yolun açılmasını bekliyor. Ordu'dan Adana'ya, Osmaniye'ye kadar uzanacak olan Karadeniz Akdeniz Yolu, Gaziantep, Şanlıurfa civarına da bağlanarak, oranın bütün ihraç ürünlerini Karadeniz'e, Karadeniz'in ihraç ürünlerini de oraya en kestirme yoldan ulaştırmış olacak. İnşallah ileride yapılacak olan bir limanla da bu yol taçlandırılmış olacak. Böylece ulaşım arterlerinin artması ile ticaret ve turizmde de artış sağlanmış olacaktır." KAYSER İ'YE 5 SAAT  Karadeniz - Akdeniz Yolu'nun bitirilmesi ile Sivas ve Kayseri gibi illerin sahile kavuşacağını belirten Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu, "Ordu - Mesudiye arasındaki 88 kilometre 3 saatte gidiliyordu. Şimdi ise burası yapılıp açıldığında mesafe 1 saate düşüyor. Hatta biz 45 dakikaya kadar düşeceğini tahmin ediyoruz. 5 saat süren Ordu- Sivas yolu ise 3 saate düşecek. Kayseri ya da Sivas'tan yola çıkan vatandaşlarımız da 3 - 5 saatlik bir karayolu yolculuğu ile rahatlıkla Karadeniz sahiline ulaşmış olacak" dedi.  (Sabah)

Haberler
25 Ocak 2016 - 10:51