19˚
İstanbul
19˚
açık
Nem %39
Rüzgar 6.38 /s
Cumartesi
23˚/13˚
Pazar
23˚/16˚
Pazartesi
21˚/17˚
Salı
22˚/15˚
20 Mayıs 2022 Cuma
Sonuç
19 Mayıs’ta kargolar açık mı? 19 Mayıs Perşembe PTT, Yurtiçi Kargo, Aras Kargo, MNG Kargo, Sürat Kargo çalışıyor mu?

19 Mayıs’ta kargolar açık mı?

19 Mayıs günü resmi tatil olacak ve resmi kuruluşlar bugün çalışmayacak. Resmi tatil olan bugünde bazı kuruluşlar ise çalışmaya devam edecek. Kargoda işlemleri olan kişiler ise 19 Mayıs’ta bu kurumların açık olup olmayacağını merak ediyor. Peki 19 Mayıs’ta kargolar açık mı? 19 Mayıs Perşembe PTT, Yurtiçi Kargo, Aras Kargo, MNG Kargo çalışıyor mu? İşte detaylar… 19 MAYIS KARGOLAR AÇIK MI? 19 MAYIS KARGOLAR ÇALIŞIYOR MU? 19 Mayıs resmi tatil olduğu için Kargo firmaları resmi tatillerdeki çalışma saatleri farklılık gösterirken, kargo bekleyen ve kargo göndermek isteyen vatandaşlar için 19 Mayıs'ta kargolar çalışıyor mu sorusu gündeme geldi. 19 Mayıs resmi tatil olarak olduğu için kargoların çalışma saatleri farklılık gösteriyor. Özel kargo şirketlerinin geneli, resmi tatillerde de dağıtıma devam ediyor. Resmi tatillerde PTT çalışmıyor. Açık olan firmalar, çalışanlarına ek mesai ücreti ödemek durumunda kalıyor. YURTİÇİ KARGO ÇALIŞMA SAATLERİ Yurtiçi Kargo'nun Cumartesi günleri 09.00-13.00 saatleri arasında standart işleyişi devam etmekte olup, 13.00-17.00 saatleri arasında müşterilerin gönderilerinin kabulü ve teslimi sadece Yurtiçi Kargo şubelerinde yapılmaktadır. ARAS KARGO ÇALIŞMA SAATLERİ Hafta sonu cumartesi günleri 09:30'dan 15.00'a kadar hizmet vermeye devam eden Aras kargo, Pazar günleri hizmet vermemektedir. #haber# MNG KARGO ÇALIŞMA SAATLERİ Hafta sonu Cumartesi çalışma saatleri: 08:30-14:00 olan MNG kargo pazar günleri kapalıdır. SÜRAT KARGO ÇALIŞMA SAATLERİ SÜRAT kargo tarafından Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe ve Cuma yani hafta içi 08.30 ile 18.00 arası dağıtım yapılmaktadır. UPS KARGO ÇALIŞMA SAATLERİ UPS mesai başlangıç saati 09:00'dir. Kapanış saati şubelere göre değişebiliyor. UPS Kargo şirketleri genellikle saat 18:00'de kapanırken, bazıları da 19:00'de kapanmaktadır.

Haberler
19 Mayıs 2022 - 10:24
Bugün PTT açık mı? 26 Ocak 2022 PTT Kargo çalışacak mı? PTT ne zaman açılacak?

Bugün PTT açık mı? 26 Ocak 2022 PTT Kargo çalışacak mı? PTT ne zaman açılacak?

Tüm yurtta etkisini gösteren kar yağışı birçok kurumun kapanmasına neden olurken PTT’nin açık olup olmadığı vatandaşlar tarafından merak ediliyor. İstanbul Valisi Ali Yerlikaya'nın yaptığı tatil açıklaması sadece devlet memurlarını kapsıyor. Peki, İstanbul'da bugün 26 Ocak'ta PTT açık mı? İstanbul'da bugün PTT kargo çalışıyor mu? İşte detaylar… BUGÜN PTT AÇIK MI? Yaşanan olumsuz hava koşulları nedeniyle birçok kurum tatil edilmişti. Kamu kurumların tatil edilmesinin ardından PTT’nin açık olup olmadığı sorusu merak ediliyor. İstanbul Valisi Ali Yerlikaya tarafından ''Kötü hava koşulları nedeniyle; kurumlarımızca zorunlu hizmetlerin yürütülmesi ve asgari seviyede personel bulundurulması kaydıyla; güvenlik, sağlık ve ulaşım hizmetleri dışında kamuda görevli memur, işçi ve diğer personel 25 Ocak 2022 Salı günü tam gün idari izinli sayılacaklardır'' açıklaması nedeniyle PTT'ler kapalıydı. 26 Ocak günü için İl valilikleri ve Posta ve Telgraf Teşkilatı (PTT) tarafından şu an için resmi açıklama yapılmadı. PTT ÇALIŞMA SAATLERİ PTT şubeleri, 08.30-17.30 saatleri arasında hizmet veriyor. 12.30’da öğle arası veren PTT, 1 saatlik öğle arasının ardından saat 13.30’dan 17.30’a kadar çalışıp, kapanmaktadır. BUGÜN İSTANBUL’DA HAVA NASIL OLACAK? Meteoroloji Genel Müdürlüğü, İstanbul'da kar yağışının bugün de aralıklarla devam edeceğini duyurdu ve turuncu uyarıda bulundu. #r-2810027,2809771,2809811,#

Haberler
26 Ocak 2022 - 14:42
Bugün kargolar ve motorlu kuryeler çalışacak mı? İstanbul’da kurye yasağı ne zaman bitecek?

Bugün kargolar ve motorlu kuryeler çalışacak mı? İstanbul’da kurye yasağı ne zaman bitecek?

İstanbul’da yaşanan olumsuz hava koşulları nedeniyle İstanbul Valiliği tarafından moto kuryelere çalışma yasağı getirilmişti. Ulaşımda yaşanan sıkıntıları önlemek adına alınan önlemler sonrasında dün ve bugün birçok kurumda izin verilirken motorlu kuryelerin çalışmasına da ara verildi. Bugün moto kuryelerin ve kargoların çalışıp çalışmayacağı konusu ise merak edilen konular arasında. İstanbul’da yoğun kar ve buzlanma nedeniyle alınan önlemlerin ne zaman son bulacağı ise vatandaşlar tarafından araştırılıyor. Bu kapsamda motokuryelik yapılmayacağı, motosiklet ve elektrikli scooter'ların kullanılmayacağı açıklandı. Şimdi ise gözler motokuryelerin hangi tarihte çalışmaya başlayacağına çevrildi. Peki, moto kurye yasağı ne zaman bitecek? İstanbul'da motokuryeler ne zaman çalışmaya başlayacak? İşte İstanbul Valisi'nden son dakika motokurye açıklaması... İSTANBUL’DA MOTORLU KURYELER BUGÜN ÇALIŞACAK MI? İstanbul Valisi Ali Yerlikaya Twitter hesabından yaptığı açıklamada, motor kuryelerin çalışmalarına ara vereceğini şu sözlerle duyurmuştu; "İstanbul’daki yoğun kar yağışı ve buzlanma nedeniyle trafik seyir ve can güvenliğini sağlamak için, bir sonraki duyuruya kadar motor kuryelik yapılmayacak, motosiklet ve elektrikli scooter’lar kullanılmayacaktır."  İstanbul Valisi'nden motokurye açıklaması geldi. Açıklamaya göre İstanbul’da yasak bugün de devam edecek. İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, motosiklet, elektrikli scooter ve motokuryelerin trafiğe çıkış yasağının yarın saat 08.00'de sona ereceğini açıkladı. MOTORKURYELER NE ZAMAN ÇALIŞMAYA BAŞLAYACAK? Yoğun kar yağışı nedeniyle moto kuryelere gelen yasağın ne zaman kaldırılacağı merak konusu olurken, açıklama İstanbul Valisi Ali Yerlikaya'dan geldi. İstanbul'da şiddetli kar yağışı nedeniyle getirilen motosiklet, elektrikli scooter ve motokuryelerin trafiğe çıkış yasağının sona ereceği tarih belli oldu. Vali Ali Yerlikaya, Twitter'dan yaptığı açıklamada; yasağın yarın saat 08.00'de sona ereceğini duyurdu. Vali Yerlikaya, kurallara uyanlara teşekkür etti. İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, motosiklet, elektrikli scooter ve moto kuryelerin trafiğe çıkış yasağının yarın saat 08.00'de sona ereceğini açıkladı. KARGOLAR ÇALIŞACAK MI? 27 Ocak Perşembe günü için de firmalar çalışmalarını sürdürecek olup öte yandan kar yağışı sebebiyle aksamaların yaşanılabileceğinin de altı çiziliyor #r-2809937,2809811,2809771,2809907,2809904,2810078,2809937,#

Haberler
26 Ocak 2022 - 11:15
Kargoda fiyat indirimleri e-ticareti hareketlendirdi

Kargoda fiyat indirimleri e-ticareti hareketlendirdi

E-ticaret ve perakende sektörlerinde yılın ilk indirimleriyle başlayan hareketlilik kargo taşımacılığına da yansıdı. Perakende sektörünün önde gelen markalarıyla çalışan GKN Kargo'nun Ocak ayındaki teslimatları, 2022 için konulan günlük 1 milyon kargo teslimi hedefine yıl dolmadan ulaşacağını gösteriyor. GKN Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Akyürek, e-ticaret ve perakende pazarındaki hareketlilikte, Kasım ve Aralık boyunca sürdürülen indirim kampanyalarının etkili olduğunu belirterek, Ocak ayında da yüzde 30'a varan oranlardaki indirimlerin lojistik sektörünün büyümesine katkı sunduğunu söyledi. Covid-19 pandemisinin etkisiyle 2020 ve 2021'de lojistik sektörünün hayati rol üstlendiğini dile getiren Akyürek, şöyle devam etti: “Türkiye'de lojistik sektörü, gayri safi yurtiçi hasılanın önemli bir bölümünü oluşturuyor. Sektör 2022'ye de yükselişle başladı. Yükseliş eğiliminde insanların alışverişlerini e-ticaret siteleri üzerinden yapmaya alışmasının etkili olduğu kesin. Bunun yanı sıra perakende sektörünün yılın ilk ayında yaptığı indirimler de sektörün yıla ivmeyle başlamasını sağladı. GNK Kargo olarak hareketlenen perakende ve e-ticaret sektörleri sayesinde yeni yıla umutla girdiğimizi söyleyebiliriz. 2022 hedefimizi günlük 1 milyon kargo teslimi olarak belirledik. Ocak ayı içerisinde ortalama 3 milyon adet kargo teslimi gerçekleştirdik. Buradan yola çıkarak hedefimize yıl dolmadan ulaşacağımızı söyleyebiliriz. Hedefimize ulaşmak için de yeni aktarma merkezleri açmayı, şube sayısını ve acente sayısını artırmayı planlıyoruz.” “İNSANA YATIRIM YAPMANIN ÖNEMİNE İNANIYORUZ” Akyürek, yatırımlara ilişkin şunları söyledi: “GKN Kargo olarak sektöre 1.5 yılda 150 milyon TL yatırım yaptık. Dağıtım ve teslimat sektörünün gelişimi için proje ve yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Dijital yatırımlarımızın yanı sıra istihdama da önemli katkı sunuyoruz. Ocak ayında 780 arkadaşımız daha ekibimize dahil oldu. 2022 için belirlediğimiz 3 bin kişiye istihdam sağlama hedefimize de adım adım yaklaşıyoruz. İnsana yatırım yapmanın önemine inanıyoruz. Hizmet kalitemizi artırmak için çalışanlarımıza yatırım yapmayı sürdüreceğiz. Bu konudaki kararlılığımızı bu yıl hayata geçireceğimiz Kargo Akademi ile sağlayacağız.”

Haberler
21 Ocak 2022 - 16:42
Kargo sektöründe çevreci dönüşüm hamlesi

Kargo sektöründe çevreci dönüşüm hamlesi

Geçtiğimiz yıl saatlik işleme kapasitesi ile Türkiye'nin en büyük otomasyonlu aktarma merkezi projelerinden birini hayata geçiren Yurtiçi Kargo, 2022'de de yatırımlarına devam ediyor. Konu ile ilgili açıklama yapan Yurtiçi Kargo Kargo Operasyonları Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Canatan, bu yıl gerçekleştirdikleri operasyonel projelerin yanı sıra çevreci projelerle de öne çıkacaklarını ifade etti. Elektrikli araç yatırımları hakkında bilgi veren Mustafa Canatan, çevreci yatırımlarına hız kesmeden devam edeceklerini vurgulayarak şu ifadeleri kullandı: “Elektrikli araçlarımız Pilly'leri sanıyorum insanlarımızın birçoğu yollarda görmüştür. İşte boylarına göre çok büyük işlerin altından kalkmayı başaran bu sevimli yol arkadaşlarımızın sayılarını artırma kararı aldık ve 2022 itibariyle filomuza 80 elektrikli aracı daha ilave ettik. Yeni yol arkadaşlarımız ile birlikte filomuzdaki toplam araç sayımız 6 bin 500'ün üzerine çıkarken elektrikli araç sayımız ise 270'e yükselmiş oldu. Peki biz bu yatırımı neden yapıyoruz? Neden elektrikli araç sayımızı artırıyoruz? Bakın günümüzde dünyanın geldiği noktada doğanın korunması amacıyla herkes üzerine düşeni yapmak durumundadır. Hangi sektörde olursak olalım, çevreye karşı duyarlı olmak durumundayız. Evet bizler iş insanları olarak her zaman daha iyisini nasıl yapabiliriz? Daha hızlı nasıl çalışabiliriz? Daha verimli nasıl çalışabiliriz? Sorularını kendimize sormalıyız. Ancak artık “Yaptığımız işi çevreyi koruyarak nasıl yapabilirim” sorusunu da mutlaka kendimize sormalıyız. Bu artık kaçınılmazdır. “Üzerimize düşen görevin farkındayız” Bu düşünce çerçevesi doğrultusunda şirket olarak yaptığımız projelerin sektörde bir karşılık bulduğunu ve bir süre sonra yaygınlaştığını biliyoruz. Sektörün lideri olarak bu konuda üzerimize düşenin farkındayız ve bir yol çizmek istiyoruz. Filosunda en çok elektrikli araç bulunduran kargo şirketi olarak; öyle umut ediyoruz ki cadde ve sokaklarda önümüzdeki günlerde daha çok elektrikli araçlar göreceğiz. Genel araç trafiği için umut ediyoruz ancak Yurtiçi Kargo müşterileri emin olsunlar ki sokaklarda her geçen gün daha fazla elektrikli araçlarımızı görecekler. Ayrıca filomuzdaki Pilly'ler ile ilgili biraz da teknik bilgi vermek isterim. Bu sevimli araçlar minik görünseler de çok yetenekliler. Filomuza dâhil ettiğimiz kasalı bir pilly aracımız tek seferde 200'ün üzerinde kargo dağıtabiliyor. Şubelere yakın mesafelerde günde 5 sefer yapabileceğini de hesaba katarsanız araç başına bin adet kargo gibi bir rakama ulaşmanız mümkün. Tüm Pilly'leri hesaba kattığınızda bu araçlar günde sadece bir sefer bile yapsalar bir yıl içerisinde 16 milyonun üzerinde kargo dağıtabiliyorlar. Üstelik sıfır karbon salınımı ile. Pilly'ler ayrıca park sorunu olan ve trafik yoğunluğunun yaşandığı bölgelerde boyutları sebebi ile büyük kolaylık sağlıyor. Yine teknokentler, üniversiteler, şehir hastaneleri, sanayi siteleri, büyük konut alanları gibi noktalarda da operasyonel becerinizi artırıyor. Dolayısı ile hem çevreci hem de çalışkan Pilly'lerimizin sayısını her geçen gün artırmaya devam edeceğiz.”

Haberler
17 Ocak 2022 - 12:53
Buhar jeneratörleri Akkuyu NGS sahasına ulaştırıldı: İkinci güç ünitesinde kullanılacak

Buhar jeneratörleri Akkuyu NGS sahasına ulaştırıldı: İkinci güç ünitesinde kullanılacak

Atommash A.Ş tarafından üretilen buhar jeneratörleri, Rusya’dan yola çıkarak Tsimlyansk rezervuarı kıyısındaki limana sevk edildi. Kara yolu ile getirilen jeneratörler, yük gemisine yüklenerek Volgodonsk’tan Akkuyu NGS inşaat sahasına doğru yola çıktı. İlk olarak Azak Denizine açılan yük gemisi, Karadeniz, Marmara Denizi, Ege Denizi ve Akdeniz’den geçerek yaklaşık 3 bin kilometrelik bir yol kat etti.  “TİTİZLİKLE DÜŞÜNÜLDÜ VE YÜKLEMENİN HER AŞAMASI KONTROL EDİLDİ”  Akkuyu Nükleer A.Ş. Genel Müdür Birinci Yardımcısı ve NGS Yapı İşleri Direktörü Sergei Butckikh, gerçekleştirilen lojistik operasyonu hakkında, “Akkuyu NGS için büyük boyutlu ekipmanların nakli, genel olarak kara ve deniz yolları kullanılarak gerçekleştiriliyor. Taşıyıcı birçok ayrıntıyı hesaba katıyor, kargoyu taşıyacağı rotayı titizlikle düşünüyor ve yüklemenin her aşamasını kontrol ediyor. Örneğin, buhar jeneratörlerinin yer aldığı bu partinin nakliyesi ve Tsimlyansk Baraj Gölündeki rıhtımda geminin sorunsuz şekilde ilerleyebilmesi için ek olarak dip derinleştirme çalışmaları yapıldı. Bu arada, geçtiğimiz aylarda sahaya ulaşan 1’inci güç ünitesinin reaktör bölmesine ait buhar jeneratörlerinin kurulumu için hazırlıklar da tamamlanmak üzere. Onların kurulumu yapıldıktan sonra, kilit işlem olan birinci çevrimin ana ekipmanını birleştiren ana sirkülasyon boru hattının kaynak işlerine başlayacağız.” ifadelerini kullandı.  Atommash A.Ş tarafından üretilen buhar jeneratörleri, Rusya’dan yola çıkarak Tsimlyansk rezervuarı kıyısındaki limana sevk edildi 355 TON AĞIRLIĞINDA  Nükleer güç santralinin birinci çevriminin ana ekipmanları olan buhar jeneratörleri, “Yatay olarak yerleştirilmiş boruların kimyasal yolla tuzdan arıtılmış bir su olan soğutucuya tümüyle daldırıldığı 355 ton ağırlığında bir ısı eşanjörü” olarak tanımlanıyor. Birinci çevrim, bir nükleer reaktör, ana sirkülasyon pompaları, ana sirkülasyon boru hattı, basınç dengeleyici ve güvenlik sistemleri kompleksinden oluşuyor. BUHAR JENERATÖRLERİNİN ÖZELLİKLERİ  Buhar jeneratörlerinin özellikleri ve çalışma prensipleri ise şöyle: Birinci çevrimdeki soğutucu, ısı eşanjör borularının içinde dolaşıyor. Gövdenin üst kısmında, buharın üretildiği boşluk, alt kısmında ise 11 bin borudan oluşan ısı eşanjör yüzeyi bulunuyor. Bir buhar jeneratörünün tüm tüpleri düzleştirilip birbirine eklendiğinde toplam uzunlukları 140 kilometreyi aşıyor. Buhar jeneratörlerinde oluşan buhar, ikinci çevrimin buhar boru hatlarıyla türbine gönderiliyor. Orada buhar basıncı, buhar türbininin milini döndürüyor. Milin dönüşü, mekanik enerjinin elektriğe dönüştürüldüğü elektrik jeneratörüne aktarılıyor. Kara yolu ile getirilen jeneratörler, yük gemisine yüklenerek Volgodonsk’tan Akkuyu NGS inşaat sahasına doğru yola çıktı. ÜRETİMİ 2 YIL SÜRÜYOR  Uzun bir üretim döngüsüne sahip ekipmanlar olan buhar jeneratörlerinin metalürjik yarı mamul ürünlerin üretiminin başlangıcından sevkiyata kadarki tüm üretim işlemlerinin toplam süresi yaklaşık 2 yıl sürüyor. Üretim döngüsü, ayrı elemanların gövde oluşturacak şekilde kaynaklanması, tabanların imalatı, birinci çevrim kolektörlerinin delinmesi, ısı eşanjör boruları ile iç koruma parçalarının imalatı ve kurulumu ile bir dizi kontrol faaliyetlerini kapsıyor. HİDROLİK VE VAKUM TESTLERİNDEN GEÇİYOR  Buhar jeneratörleri, üretici firmanın fabrikasından gönderilmeden önce mutlaka hidrolik ve vakum testlerinden geçiliyor. Tüm teknolojik açıklıklar özel tapalarla kapatılıyor ve gövdenin içine basınçlı azot veriliyor. Böylece NGS’de kullanılacak ekipmanın güvenirliği ve sağlamlığı teyit edilmiş oluyor. İlk olarak Azak Denizine açılan yük gemisi, Karadeniz, Marmara Denizi, Ege Denizi ve Akdeniz’den geçerek yaklaşık 3 bin kilometrelik bir yol kat etti. 

Haberler
15 Ocak 2022 - 15:32