24˚
İstanbul
24˚
şiddetli yağmur
Nem %57
Rüzgar 10.44 /s
Perşembe
16˚/11˚
Cuma
20˚/12˚
Cumartesi
22˚/13˚
Pazar
23˚/16˚
18 Mayıs 2022 Çarşamba
Sonuç
Aylık geliri asgari ücret veya altında olan borçlulara nefes aldıran karar

Aylık geliri asgari ücret veya altında olan borçlulara nefes aldıran karar

Türkiye Katılım Bankaları Birliği üye bankalarının kendi alacakları için geçerli olmak üzere; aylık geliri asgari ücret veya altında olan borçluların, üye bankalar nezdindeki hesaplarına yatan ücreti ve maaşının haczedilmemesi ve teminata alınmaması kararlaştırıldı. SOSYAL YARDIMLAR GÜVENCE ALTINDA TKBB açıklamasına göre, sürdürülebilirlik odağına hizmet eden, yenilikçi ve alternatif finansman kaynakları ile paydaşlarına çözümler sunmaya devam eden TKBB, çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirliği, finansal rakamların ötesine konumlayan büyüme stratejisi doğrultusundaki yeni mesleki tanzim kararını paylaştı. "Bazı Müşteri Hesaplarının Haczedilmemesi ve Teminata Alınmaması ile Bu Hesapların Kredi Tahsilatı İşlemlerine Konu Edilmemesi Hakkında Mesleki Tanzim Kararı", katılım bankacılığının insan ve aile odaklı yaklaşımı ile etik ilkeleri ve prensipleri doğrultusunda alındı. Karar ile TKBB üye bankalarının kendi alacakları için geçerli olmak üzere; aylık geliri asgari ücret veya altında olan borçluların üye bankalar nezdindeki hesaplarına yatan ücreti ve maaşının haczedilmemesi ve teminata alınmaması kararlaştırıldı. Ayrıca yine bu kişilerin hesaplarına yatan sosyal yardımların da haczedilmemesi, teminata alınmaması ve borçların tahsilatında kullanılmamasını da kapsayan kararla ilgili duyuru tüm TKBB üyelerine yapılarak yürürlüğe girdi. YENİ ADIMLAR ATMAYI SÜRDÜRECEĞİZ Açıklamada görüşlerine yer verilen TKBB Yönetim Kurulu Başkanı ve Vakıf Katılım Genel Müdürü İkram Göktaş, güçlü bir devamlılığın ancak ve ancak içinde bulundukları toplumun ihtiyaçlarını gözeterek, paydaş ekonomisini odağa alarak mümkün olacağını belirtti. Göktaş, şunları kaydetti: Tek taraflı değil, kolektif bir kazancı ve refahı önemseyen, daha yaşanabilir bir dünya hedefiyle faaliyetlerini yürüten ve bugüne kadar yaşanan tüm krizleri başarıyla atlatan katılım bankacılığı sektörünün giderek artan gücü de bu çalışma anlayışından ileri gelmektedir. Önümüzdeki dönemde tüm dünyada katılım finans sektörünün, faaliyet modelinin ve benimsediği prensiplerin, finans modellerinin sürdürülebilirliği açısından ne derece önemli olduğu çok daha iyi anlaşılacaktır. Ülkemizin refah düzeyinin yükseltilmesi misyonunda ekonomik hedeflere ulaşmayı amaçlayan katılım bankacılığı, toplumsal fayda odağına hizmet eden esasları ile sosyal finans konusunda üzerine düşen sorumlulukların farkında olarak yeni adımlar atmaya devam edecektir. #r-2808498,2808291,2806227,#

Haberler
18 Ocak 2022 - 23:33
'Garson kızlardan Arap müşterilere özel muamele' olayında yeni gelişme! İşletmeci ilk kez konuştu

'Garson kızlardan Arap müşterilere özel muamele' olayında yeni gelişme! İşletmeci ilk kez konuştu

İstanbul'un Kadıköy ilçesinde bulunan bir işletmede çekilen görüntüler, sosyal medyada büyük tepki toplamıştı. Bir garson kadının Arap müşterilere kendi elleriyle yemek yedirdiği öne sürülen videoda, söz konusu işletmenin sahibi sessizliğini bozdu. Tüm kadınlardan özür dileyen işletmec Mazlum Toğçu, olayla bir ilgileri olmadığı halde özellikle sosyal medyada linç, küfür ve tehditlere maruz kaldıklarını belirtti. ARAP DEĞİL TÜRK, GARSON DEĞİL MÜŞTERİ Şirketten yapılan açıklamada videoyu çekerek yayımlayan kişilerin, reklam yapmak isteyen işletmeciler değil TikTok fenomenleri olduğu, videoda görülen kişilerin ise Mustafa Yabaş ve Nazal Tutal  isimli kişiler oldukları belirtildi. Mustafa Yabaş’ın Arap değil Türk olduğunun altı çizilen açıklamada, Nazal Tutal’ın ise garson değil mekanın müşterisi olduğu ifade edildi. #vd-51171# Şirketten yapılan açıklamada videoyu çeken kişilerin işletme değil Tiktok fenomenleri olduğu ortaya çıktı. Söz konusu kişilerin  Mustafa Yabaş ve Nazal Tutal olduğu öğrenildi. Arapların geleneksel kıyafetini giyinen  Mustafa Yabaş’ın Arap değil Türk, Nazal Tutal’ın ise garson değil mekanın müşterisi olduğu belirtildi. "İŞLETMEMİZ HEDEF GÖSTERİLDİ" MedyaTava'nın haberine göre, İşletmesinin kötü niyet kurbanı olduğunu belirten işletme yöneticisi Mazlum Toğçu, “08/11/2021 tarihinde Öz Ciğerci Abe Kadıköy şubemize gelen Mustafa Yabaş ve Nazan Tutal isimli sosyal medya fenomenlerinin çekmiş olduğu video kısa sürede gündem oldu. Video içeriğinde Arapların geleneksel kıyafetini giyen Mustafa Yabaş’ın arkadaşı Nazan Tutal tarafından yedirilip içirildiği görülmektedir. Sosyal medyada yayımlanan video ile ilgili kısa sürede çok fazla paylaşım ve yorum yapılmıştır. Yapılan paylaşım ve yorumlarda işletmemiz hedef gösterilmiş ve kadını aşağılamakla suçlanmıştır” dedi. "ÇOĞU MEKANDA BU TARZ PAYLAŞIMLARI VAR"   “Yıllardır kaliteli bir şekilde müşterilerimize hizmet veriyoruz” diyen Mazlum Toğçu, şu ifadeleri kullandı: "Basında çıkan haberlerde sanki firmamızda çalışan kadınlar gelen müşterilere elleriyle yemek yedirip bir şeyler içirdiği, hizmet verdiği şeklinde bir haber ve paylaşımlar yapılmıştır. İşletmemizi bu şekilde karalayan bu yalan haber ve paylaşımların altında işletmemizin marka değerine saldıran, işletmemize, ortaklarına ve diğer bir kısım çalışanlarımıza hakaretvari yorumlar yapılmıştır. Söz konusu videodaki oynayan fenomenler Mustafa Yabaş ve Nazan Tutal gittiği çoğu mekânda benzer içerikte videolar çekmektedir. Yabaş’ın ve Tutal’ın sosyal medya hesapları incelendiğinde bu şekilde videolarının olduğu tespit edilip gerçek net bir şekilde anlaşılacaktır." KADINLARA ÖZÜR Mazlum Toğçu, “Özellikle sosyal medyandan ağır linçe, küfre ve tehdide maruz kaldık. Olayın bizimle bir ilgisi olmamasına rağmen böyle bir olayın içinde ismimizin yer almasından dolayı bizi sevenlerden ve tüm kadınlardan özür diliyoruz” şeklinde konuştu.    #r-2800951,#

Haberler
15 Kasım 2021 - 16:50
Vestel Müşteri Hizmetleri'ne Özel Ödül

Vestel Müşteri Hizmetleri'ne Özel Ödül

Başarılı çağrı merkezi hizmetinin yanında topluma dokunan projeleriyle de dikkat çeken Vestel İletişim Merkezi, son olarak Türkiye'de çağrı merkezi sektörünün başarılı uygulamalarının değerlendirildiği 2021 Turkey Call Center Awards'dan Jüri Özel Ödülü ile döndü. IMI Conferences tarafından düzenlenen ödüllerde sivil toplum çalışmalarına odaklanmış sıra dışı ve özgün projelere Jüri Özel Ödülü veriliyor. Vestel İletişim Merkezi hayata geçirdikleri ‘Sağlık Çalışanları Hattı', ‘Afet Hattı', ‘Elim Sende' ve ‘Sesim Miras' projeleriyle bu anlamlı ödülü almaya hak kazandı. Verilen bilgiye göre, 2021 Turkey Call Center Awards'da Jüri özel ödülünü getiren projelerden biri olan Sağlık Çalışanları Hattı projesi pandemi sürecinde sağlık çalışanlarının direkt hizmet almak için söz konusu şirkete ulaştıkları iletişim kanalı olarak kuruldu. Bu kanal üzerinden ulaşan sağlık çalışanları öncelikli hizmet almanın yanında diledikleri zamanda teknisyen hizmetiyle buluştu. Afet Hattı projesi ise yangın, sel ve deprem gibi afet dönemlerinde müşterilerin öncelikli olarak hizmet alması için kuruldu ve bu dönemlerde başarılı bir şekilde hizmet verdi. Ödülün kazanılmasında önemli payı olan Sesim Miras projesi ise görme engelli bireylere sunulan sesli kütüphane projesi olarak hayata geçirildi. Proje kapsamında şirket çalışanlarının okuduğu kitaplar GETEM'in (Boğaziçi Üniversitesi Görme Engelliler Teknoloji Eğitim Merkezi) e-kütüphanesinde açılan Vestel kitaplığına kaydediliyor, ardından görme engelli bireylerin erişimine sunuluyor. Vestel Müşteri Hizmetleri'nin Toplumsal Cinsiyet Eşitliği çalışma grubu ile birlikte yürüttüğü Elim Sende projesi ise Manisa Kadın Sığınma Evi'nin elektronik ve beyaz eşya eksiklerini karşılanmasını kapsıyor. Ayrıca kadın sığınma evinden ayrılarak kendine yeni bir hayat kurmak isteyen kadınların da yeni evleri için elektronik ve beyaz eşya ihtiyaçları temin ediliyor. Kadınların ekonomik ve sosyal hayatta güçlenmesi, toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanmasını öncelikli sorumluluğu arasında gören Vestel, bu proje ile de bunu kanıtlıyor.

Haberler
15 Kasım 2021 - 15:19
Yolcu seçen taksiciden tuhaf savunma: Taksim’de 50 Euro’ya yolcu taşıyorlar

Yolcu seçen taksiciden tuhaf savunma: Taksim’de 50 Euro’ya yolcu taşıyorlar

İstanbul Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü Sivil Trafik Ekipler Amirliği ekipleri taksiler üzerindeki denetimlerini sürdürdü. Aksaray Metro İstasyonu önünde yapılan denetimde denetim noktasının gerisinde konuşlanan sivil ekipler, kurallara uymayan taksicileri tespit etti. Sürücüler denetim noktasına çekilerek cezai işlem uygulandı. Denetimde taksimetre açmayan taksi sürücüsüne 652 TL, yolcu seçen 2 taksi sürücüsüne bin 339 TL ve emniyet kemeri takmayan bir sürücüye 144 TL ceza kesildi. Cezai işlem uygulanan sürücüler, türlü bahanelerle cezadan kaçmaya çalışsa da fayda etmedi. BENİ DOLAŞTIRACAKSIN DİYOR Taksiye binen müşteriyle pazarlık yapan taksici Hüsamettin Kurt, “Denetimler güzel, daha sık olması lazım. Turistlere hep taksimetre açıyoruz yani, problem yok. Bazı turistler taksimetreyi açmamızı istemiyor. Müşteri ‘Zeytinburnu’na gideceğim’ dedi. Taksimetre diyoruz, hayır diyorlar. ‘Ben taksimetre istemiyorum’ diyorlar. Kaç para diyorlar. ‘Kaç paraysa onu söyle’ diyor. Müşteri istiyor. ‘Beni dolaştıracaksın’ diyor. ’50 lira yazar’ dedim. Bunu müşteriye izah ettim. ‘Tamam’ dedi. ‘Ben ne yazdığını biliyim’ diyor” ifadelerini kullandı. 12.00'DE DEĞİŞİM VAR Yolcu seçmekten cezai işlem uygulanan taksici Taci Kılıç, “Ben yolcu seçmedim. Ceza yazıyorlar. Köşeyi döndüm. Benim aracım Başakşehir aracı. Müşteri getirdim. 12.00’de değişimim var. Boş gitmeyeyim diye durdum. Bana Eminönü dedi. Ben şimdi Eminönü’ne dönsem ben 12.00’de değişim yapamıyorum. Ben de alamadım. ‘Ters yönde kalıyor’ dedim. Ruhsatı iptal ediyormuş” diye konuştu. BENİM ARACIMDAN MÜŞTERİ İNMEDİ Aracına binen yolcuyu indirdiği için ceza yazılan Aytekin İleri, “Yolcu indirmedim, almadım. Eğer ki benim arabama bindiyse önümdeki araba indirdi. Daha sonra diğer araca polisler yanaştı. Ben de oradan uzaklaştım. Yolcu seçme gibi bir şeyim yok. Öndeki inen yolcuları vermediler. Benim aracımdan müşteri inmedi. Trafikteydim. ‘Bayrampaşa’ya gideceğim’ dedi. Ben de gittim. Nereye gideceğin diye de sormadım” şeklinde konuştu. TAKSİM'DE 50 EURO'YA TAŞIYOR Yapılan denetimi haberleştiren gazetecilere tepki gösteren İleri, “Bunları güzel güzel çekiyorsunuz. Niye burayı çekiyorsunuz? Niye ana yerleri çekmiyorsunuz? 20-30 liraya yolcu taşıyorum. 50 Euro’ya yolcu taşıyan yerler neden çekilmiyor? Hala daha Taksim Meydan’da 50 Euro’ya yolcu taşıyor. Bu yanlış bir şey” dedi. #r-2798296,2798573,2797811,2797840,2797713,#

Haberler
20 Ekim 2021 - 13:43
Vodafone Müşteri Hizmetleri'ne 3 ödül birden

Vodafone Müşteri Hizmetleri'ne 3 ödül birden

Türkiye'nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, ulusal ve uluslararası düzeydeki başarılarına bir yenisini daha ekledi. Operatörün müşteri hizmetleri, çağrı merkezi sektörünün dünya çapındaki en prestijli organizasyonlarından ContactCenterWorld'ün bu yıl 16'ncısını düzenlediği EMEA (Avrupa, Ortadoğu, Afrika) bölge finallerinde 3 ödül birden aldı. Toplam 80 ülkeden 2 binden fazla başvurunun yarıştığı organizasyonda operatör, ‘En İyi Müşteri Hizmeti', ‘En İyi Teknoloji İnovasyonu - Kurumiçi Çözüm' ve ‘En İyi Teknoloji İnovasyonu - Canlı Destek Çözümü' kategorilerinde birincilik ödülüne layık görüldü. Operatör böylece Ocak 2022'de düzenlenecek dünya finallerine katılma hakkı elde etmiş oldu. Konu hakkında Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Emre Ergun, şunları söyledi: “Müşterilerimize en iyi deneyimi sunma hedefiyle faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Değer odaklı yaklaşımımız sayesinde müşterilerimiz temas ettiği her kanalda bütünleşik bir deneyim yaşarken, operatörümüzün ürün ve hizmetlerinden en iyi şekilde yararlanıyor. Bu yaklaşım sayesinde, müşteri hizmetlerimizden faydalanan müşteri sayısı 5 katına yükseldi. İlk seferde müşterilerin ihtiyaçlarını karşılama oranı en yüksek orana ulaştı. Müşterilerimizin bu hizmeti tavsiye etme oranı 2 katına yükseldi. Turnover oranımız ise 20 puan azaldı. Başarılı uygulamalarımız bize bir kez daha ödül getirdi. Çağrı merkezi sektörünün en prestijli ödüllerinden ContactCenterWorld'de 3 birincilik birden almaktan gurur ve mutluluk duyuyoruz. Uluslararası düzeyde takdir gören başarılı çalışmalara imza atmaya devam edeceğiz.” Yenilikçi projeler ödül getirdi Operatörün müşteri hizmetleri, ‘En İyi Müşteri Hizmeti' kategorisinde, en iyi müşteri hizmetleri uygulamaları ile ‘En İyi Teknoloji İnovasyonu - Kurumiçi Çözüm' kategorisinde, müşteri temsilcilerinin çağrı merkezine gelen çağrılarda farklı talepler için kullandıkları ekranları basitleştirmeyi ve bunları tek bir arayüzde birleştirmeyi sağlayan ZEUS projesiyle; ‘En İyi Teknoloji İnovasyonu - Canlı Destek Çözümü' kategorisinde, müşterinin dijitaldeki deneyiminin devamını sağlayan ve proaktif çözümler üreten Live Chat projesiyle ödüle layık görüldü.

Haberler
18 Ekim 2021 - 15:05