24˚
İstanbul
24˚
hafif yağmur
Nem %51
Rüzgar 4.40 /s
Pazartesi
21˚/16˚
Salı
22˚/15˚
Çarşamba
23˚/15˚
Perşembe
24˚/16˚
22 Mayıs 2022 Pazar
Sonuç
Spotify, COVID-19 tartışmalarına önlem aldı

Spotify, COVID-19 tartışmalarına önlem aldı

Ses akış hizmeti Spotify, kullanıcıları pandemi hakkında doğru bilgilere yönlendirmek için yeni önlemler alacağını açıkladı. Bir blog gönderisinde CEO Daniel Ek, içerik politikası konusunda yeterince şeffaf olmadığını da kabul etti.  Artık Spotify, COVID-19’un tartışıldığı herhangi bir podcast bölümüne bir içerik tavsiyesi ekleyecek. Bu tavsiye, dinleyicileri şirketin COVID-19 Hub'ına yönlendirecek. Mevcut sekmedeki sayfa BBC, ABC News ve Foreign Policy'in podcast'lerini içeriyor.  CEO Ek'e göre, "Bildiğimiz kadarıyla, bu içerik danışmanlığı büyük bir podcast platformu tarafından türünün ilk örneği.” dedi. Ancak Facebook ve Twitter gibi sosyal medya platformlarında benzer projeler mevcut. SPOTIFY, KURALLARI AÇIKLADI  Spotify içerik kurallarını herkese açık olarak paylaşma sözü verdi. Bugünden itibaren bunları şirketin Newsroom web sitesinde herkes görebilecek. Gelecekte, Spotify'ın ana web sitesi aracılığıyla da erişilebilecek ve birçok dilde çevirisi olacak. Daniel Ek (Foto: Getty) Ayrıca "Platform Kuralları" yani içerik oluşturucular için hazırlanan yönergelerin yayınlandığı da açıklandı. İsveçli milyarder CEO, bunların şirket tarafından bir dış uzman ekibiyle birlikte geliştirildiğini ve düzenli olarak güncellendiğini söyledi. Kurallarda içerik oluşturucuların, halk sağlığına doğrudan tehdit oluşturan tehlikeli yanlış veya tehlikeli yanıltıcı tıbbi bilgileri paylaşmaktan kaçınması gerektiği belirtiliyor. Bunlar arasında COVID-19 veya diğer hastalıkların gerçek olmadığını öne sürmek ve bağışıklık oluşturmak için insanları kasıtlı olarak koronavirüs ile enfekte olmaya teşvik etmek yer alıyor. Kuralları ihlal eden içerikler kaldırılabilecek ve tekrarlanan ihlaller bir hesabın kapatılmasına neden olabilecek. Geçtiğimiz haftalarda şirket, popüler sunucu Joe Rogan'ın görüşleri nedeniyle eleştirildi. Çünkü Rogan, Spotify’daki podcast’lerinde gençlerin aşılanmaması gerektiğini söyledi ve virüsü tedavi etmek için henüz kanıtlanmamış anti-paraziter ilaç ivermektin kullanımını teşvik etti. #r-2810612,2810107,#

Haberler
31 Ocak 2022 - 11:09
Dünyanın en büyük müzik uygulamaları açıklandı

Dünyanın en büyük müzik uygulamaları açıklandı

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte neredeyse herkes; akıllı telefon, tablet, bilgisayar gibi ürünlere sahip oldu. Tüm bu gelişmeler, elbette dijital oyun ve uygulamaların da kullanımını artırdı. Özellikle pandemi döneminde dizi ve film gibi mecralara ilgi artarken, buna paralel olarak müzik uygulamalarında da epey artış yaşandı. Müzik denince akla birkaç popüler platform geliyor. Bunlar, Spotify, Apple Music, YouTube gibi pek çok uygulamadan oluşuyor. Peki kullanıcılar en çok hangi müzik uygulamalarını tercih ediyor.  SPOTIFY VE APPLE MUSIC ZİRVEYİ KAPTIRMIYOR Midia Research isimli araştırma şirketi, yayımladığı raporda yeni Pazar araştırmasını gözler önüne serdi. En çok kullanılan müzik ugyulamalarını araştıran şirket, Spotify’ın bu alanda lider konumda olduğunu belirtti. Diğer yandan Apple’in müzik uygulaması da Spotify’ı takip eden en büyük platformlardan biri oldu. 2021’in ikinci çeyreğinde Apple Music kullanıcıları, küresel pazardaki tüm akış hizmeti dinleyicilerinin yüzde 15’ini oluşturdu. Ancak bu yükselme, yine de Spotify’ı geçemedi.  Spotify, 2020’deki yüzde 33’lük düşüne rağmen, yüzde 31 ile küresel pazardaki payını ikiye katlayarak baskın hizmet olmaya devam ediyor. Amazon Müzik ve Tencent Müzik pazarın yüzde 13’üne sahipken, YouTube Müzik ise küresel aboneliklerin yalnızca yüzde 8’ini oluşturuyor.  Spotify, 2020’deki yüzde 33’lük düşüne rağmen, yüzde 31 ile küresel pazardaki payını ikiye katlayarak baskın hizmet olmaya devam ediyor. Amazon Müzik ve Tencent Müzik pazarın yüzde 13’üne sahipken, YouTube Müzik ise küresel aboneliklerin yalnızca yüzde 8’ini oluşturuyor.  Dünyanın en çok kullanılan müzik akış platformlarından Spotify, yüzde 31 pazar payı ile zirveyi kimseye kaptırmıyor. Ancak bu, son iki yıla bakıldığında Spotify’ın da çok ileri gitmediğini gösteriyor. Zira popüler müzik akış platformu 2020’de yüzde 33, 2019’da ise yüzde 34 paya sahipti. 2022’ye  bakıldığında ise Spotify’deki küçük çaplı düşüşler gözlerden kaçmıyor.  Öte yandan Amazon Music, büyüme açısından Spotify’ı bir kez daha geride  bıraktı. YouTube Music ise, şaşırtıcı bir şekilde arka arkaya iki yıl boyunca iyi bir performans ortaya koydu. Yüzde 50’den fazla büyüme kaydeden YouTube Music, her geçen daha geniş bir kullanıcı kitlesi kazanıyor.  Google, bir zamanlar bu alanda gerideydi. Ancak YouTube Music’in lansmanıyla birlikte teknoloji devinin bu alandaki gayreti, başarıyla sonuçlandı. Her geçen gün yeni özelliklerle güncellenen uygulama, geniş kitlesini de artırıyor.  Google, bir zamanlar bu alanda gerideydi. Ancak YouTube Music’in lansmanıyla birlikte teknoloji devinin bu alandaki gayreti, başarıyla sonuçlandı. Her geçen gün yeni özelliklerle güncellenen uygulama, geniş kitlesini de artırıyor.  Apple da tıpkı diğerleri gibi kitlesini daha fazla yükseltmenin peşinde. ABD’li şirket geçtiğimiz yıl, müzik akış hizmetini güçlendirmek için mekansal ve kayıpsız ses desteğini ekledi. Ücretsiz olarak sunulan bu destek, pek çok kullanıcı tarafından da beğenildi.   #r-2808842,2809052,#

Haberler
20 Ocak 2022 - 15:33
Spotify 2021'de en çok dinlenen şarkıları ve sanatçıları açıkladı! Spotify 2021 yılı özetine nasıl bakılır?

Spotify 2021'de en çok dinlenen şarkıları ve sanatçıları açıkladı! Spotify 2021 yılı özetine nasıl bakılır?

Spotify 2021 yılında en çok dinlenen şarkıları ve sanatçıları açıkladı! "Spotify 2021 özetleri nasıl açılır, nasıl görüntülenir?" soruları gündemde yerini aldı. Spotify, kullanıcılarına 2021 yılında dinlediklerinin özetini oldukça detaylı bir rapor ile hazırladı. En çok dinlenilen ilk 100 şarkı, en popüler 5 şarkı, en çok dinlenen sanatçı, 2021 yılının genel ruh hali, toplam şarkı dinleme süresi gibi çeşitli bilgiler sunan 2021 Spotify özellikleri araştırılmaya devam ediyor. İşte, Spotify Wrapped 2021 özellikleri... Spotify, bir gelenek haline getirdiği yıl sonu kullanıcı özetlerini bu yıl sonunda da yayınladı. Kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimi sunan Spotify, dünya genelinde 381 milyondan fazla kullanıcısının 2021 yılında en çok dinlediği sanatçıları, albümleri, şarkıları ve podcast'lerini ortaya koyan özet bir liste hazırlıyor ve bunu bir sunu haline getiriyor. 2021 yılında kullanıcı alışkanlıklarında değişmeler olduğu görülürken; neler dinlenildiği de merak ediliyor. 2021 yılında dünya listesinde ilk defa bir K-pop grubu zirvenin ilk beşi içinde yer alması ile birlikte, 2021 yılında dünya genelinde en çok dinlenen sanatçı, 9.1 milyardan fazla dinlenmeyle Porto Riko'lu sanatçı Bad Bunny oldu. Zirveyi sırası ile Taylor Swift ve BTS takip etti. Böylece bu senenin dünya genelinde en çok dinlenen sanatçıları listesinde ilk defa bir K-pop grubu da dahil olmuş oldu ve bir ilke imza attı. Spotify'da 2021 yılının en çok dinlenen şarkısı, 1.1 milyardan fazla Olivia Rodrigo'nun drivers "License" adlı şarkısı oldu. 2021 yılında Spotify üzerinden dünyada çok dinlenen diğer iki şarkı ise, Lil Nas X'ten "MONTERO (Call Me Your Name)" ve The Kid LAROI ile Justin Bieber'in birlikte seslendirdikleri "Stay" oldu. 2021 yılında dünya genelinde en çok dinlenen albümlerde iki başarılı kadın sanatçı ismini yazdırdı ve Olivia Rodrigo'nun "SOUR", Dua Lipa'nın "Future Nostalgia" albümleri listenin ilk sırasına yerleşti. Justin Bieber'ın "Justice" albümü ise 3. sırayı aldı. 2021 yılında dünya genelinde Spotıfy üzerinde en çok dinlenen podcast ise yine "The Joe Rogan Experience" oldu. "Call Her Daddy" ve "Crime Junkie" de listenin iki ve üçüncü sırasında yer aldı.  Türkiye'de Spotify 2021 yılında en çok dinlenen yerli ve yabancı şarkılar ve sanatçılar listesi ise sırası ile şöyle: Bilmem Mi? – Sefo Madrigal - Seni dert etmeler Krvn – UZI Bul Beni – Ezhel Martılar – EDIS Türkiye'de en çok dinlenen 5 şarkıcı sırası ile: Ezhel UZI Sezen Aksu Duman cakal  Dünyada Spotify üzerinde en çok dinlenen şarkılar listesi sırası ile: Drivers license – Olivia Rodrigo MONTERO (Call Me By Your Name) – Lil Nas X STAY (with Justin Bieber) – The Kid LAROI, Justin Bieber Good 4 u – Olivia Rodrigo Levitating (feat. DaBaby) – Dua Lipa, DaBaby SPOTIFY 2021 WRAPPED (ÖZETLERİ) NASIL BAKILIR? "Spotify 2021 Özeti" adlı kişiselleştirilmiş deneyimi kullanıcıları ile buluşturdu. Böylece Spotify kullanıcıları, 2021 yılında en çok dinledikleri ve keşfettikleri şarkı, albüm, sanatçı ve podcast yayınlarına erişebilme imkanı yakaladı. Siz de, dinlediklerinizin özetini görmek istiyorsanız, öncelikle Spotify’ın uygulamasına girmeniz yeterli olacaktır, ardından kişiselleştirilmiş çalma listesi üzerinden favori sanatçı ve albümlerinizi yeniden keşfedebilir ya da bu sene Spotify’da en çok dinlenen şarkıları inceleyebilirsiniz.   #r-2803206,2782172,2634057,#

Haberler
02 Aralık 2021 - 11:48
Spotify ile Netflix birleşiyor mu? Netflix Hub nedir? Büyük anlaşma: The Netflix Hub!

Spotify ile Netflix birleşiyor mu? Netflix Hub nedir? Büyük anlaşma: The Netflix Hub!

Spotify ve Netflix büyük bir adım atarak işbirliğine gitti ve merakla beklenen Netflix Hub'ın ne olduğu kullanıcılar tarafından araştırılmaya başladı. Netflix Hub, popüler Netflix içeriklerinin müziklerini ve ilgili podcastleri içinde barındırırken; artık izleyiciler beğendikleri şarkılara direkt olarak uygulama ile ulaşabilecek ve aklına takılan şarkıyı kolayca bulacak. Peki, Netflix Hub nasıl çalışır, nasıl kullanılır? Netflix 2021 filmlerinin şarkılarını kolayca bulacağınız uygulamaya dair detaylar haberimizde... NETFLİX HUB NEDİR? NASIL KULLANILIR? Spotify, yaptığı açıklamada, Netflix içeriklerine özel yeni bir sayfa oluşturduğunu duyurdu. Netflix Hub adını verdikleri bu sayfa, Red Notice, Cowboy Bebop ve La Casa De Papel gibi dizi ve filmlerin çalma listeleri oluşturuluyor ve izleyiciler beğendikleri film ve dizilerin çalma listelerine kolayca ulaşabiliyor. Ayrıca kullanıcılara, Netflix ile ilgili içerik detaylarından, podcast’lere; müziklerin nasıl yapıldığına dair sahne arkası kayıtlara kadar erişim imkanı sağlanıyor. Yapılan bu uygulamanın sürekli geliştirileceği ve yeni içeriklerin eklenmeye devam edileceği de paylaşılan bilgiler arasında bulunuyor.  Netflix Hub, şu anda ülkemizde ve birçok ülkede kullanıma açıldı; Netflix Hub’a erişmek için Spotify arama kısmına "Netflix" yazmanız yeterli. Eğer içerikler açılmazsa, uygulamanızı güncelleyebilirsiniz. SPOTİFY'DAN NETFLİX HUB AÇIKLAMASI "Günümüzün trend olan şovları ve filmleri sadece fandomlara ilham vermekle kalmıyor, aynı zamanda internet çapında takıntıları da körüklüyor. Öyle ki, Squid Game'in Netflix'teki ilk çıkışından sonraki iki hafta içinde Spotify dinleyicileri, deneyimi devam ettirmek için 22 bin 500'den fazla benzersiz temalı çalma listesi oluşturdu. Bugünden itibaren, iki akış şirketi Spotify'da hayranların sevdikleri eğlenceden tam ses akışı deneyimi yaşayabileceği yepyeni bir deneyim yaşatmak için Netflix Hub ile bir araya geliyor. Şimdilik ABD, Kanada, Avustralya, Yeni Zelanda, Birleşik Krallık, İrlanda ve Hindistan'daki ücretsiz; harici premium kullanıcılar, resmi Netflix markalı film müziklerine, çalma listelerine, podcast'lere ve diğer içeriklere erişebilecek." diyerek son gelişmeleri aktardı.  Netflix ile Spotify'ın yaptığı anlaşma neticesinde, kullanıcılar, tüm içeriklere kolayca ulaşabilecek. Squid Game, Bridgerton, La Casa De Papel gibi sevilen içeriklerin lisanslı müzikleri sisteme yüklenirken; ilerleyen günlerde popüler dizilerin ve belgesellerin podcast içerikleri de platforma yüklenecek. Bu uygulamanın bir ilk olmadığını; Spotify'ın daha önce de yapım şirketi Disney ile ortaklık yaptığını ve platformun yapımlarına ait müzikler ile podcastlerin yine bir hub üzerinden kullanıcıya sunulduğunu ise hatırlatmakta fayfa var. Dijitalleşme ve pandemi etkisiyle, son dönemde daha da fenomen hale gelen bu iki platformun yaptığı işbirliğinin nasıl ilerleyeceği ise merak konusu.    #r-2802677,2800605,2800397,2783879,#

Haberler
26 Kasım 2021 - 11:58
RTÜK'ten Spotify'a onay çıktı

RTÜK'ten Spotify'a onay çıktı

İnternet üzerinden isteğe bağlı yayıncılık lisans başvurularını dikkate alan RTÜK, aylık abonelik sistemiyle çalışan dünyaca ünlü dijital müzik platformu Spotify'ın başvurusunu değerlendirdi. Yapılan değerlendirme sonucu Spotify'a 10 yıl süreyle isteğe bağlı yayıncılık lisansı verildi.  Pandemiden olumsuz etkilenen yayıncılara destek RTÜK, 2019 yılının mart ayından beri etkili olan pandemi sürecinden yayıncıların olumsuz etkilenmesini önlemek için çeşitli kolaylıklar sağlamaya devam ediyor. Geçen sene yayıncıların ödemesi gereken reklam üst kurul paylarını 3 ay öteleyen, medya şirketlerinin ulaştırmak zorunda olduğu Yeminli Mali Müşavir Raporu ile Bilanço ve Gelir Tablosu'nu gönderme süresini de erteleyen kurul, yaşanan sıkıntılar nedeniyle yeni bir adım daha attı. Toplantı yapan RTÜK, 6112 sayılı yasa göre kurulun gelirleri arasında bulunan, karasal yayın yapan kamu ve özel medya şirketlerinden tahsis edilen televizyon kanalı, multipleks kapasite ve radyo frekans senelik kullanım ücretlerinin temmuz ayındaki taksidiyle ilgili düzenleme yaptı.  Ödemeler 4 ay ertelendi Kurul, her sene ocak, nisan, temmuz ve ekim aylarında 4 eşit taksitle alınan frekans ücretlerinin yaz ödemesini 4 aylığına erteledi. Pandemi koşullarından olumsuz etkilenen yerel yayıncıların ekonomik yükünü azaltmak için son ödeme tarihi 31 Temmuz olan kanal-frekans ödemeleri 30 Kasım'a ötelendi.  

Haberler
05 Mayıs 2021 - 15:15
RTÜK'ten Spotify ve FOXplay'e 72 saat süre

RTÜK'ten Spotify ve FOXplay'e 72 saat süre

Edinilen bilgiye göre, internet radyo ve televizyonlarının RTÜK denetimine tabi olmasından sonra pek çok yayıncı kuruluş, Üst Kurul'a lisans başvurusunda bulundu. "Netflix", "Amazon Prime Video", "Mubi" gibi uluslararası bilinirliğe sahip yayıncılar da lisans için başvuru süreçlerini başlatırken, dünya çapında faaliyet gösteren bazı kuruluşlar ise başvuru yapmakta gecikti. Üst Kurul, İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığının incelemeleri neticesinde Spotify'ın "https://open.spotify.com" ile FOXplay'in "https://www.foxplay.com.tr/" adreslerinden internet ortamında isteğe bağlı yayıncılık faaliyeti gerçekleştirdiğini, Paylaş FM'in "http://www.paylasfm.com/" internet ortamından radyo yayını, Medyaport TV'nin de "http://medyaporttv.com/" adresinden lisanssız televizyon yayını yaptığını belirledi. "LİSANS BAŞVURUNUZU YAPIN, 3 AY DAHA DEVAM EDİN"  RTÜK, incelemelerin ardından 6112 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun'un "Yayın hizmetlerinin internet ortamından sunumu" ile Radyo, Televizyon ve İsteğe Bağlı Yayınların İnternet Ortamından Sunumu Hakkında Yönetmelik'in "İnternet ortamından yayın lisansı almadan yapılan yayın hizmetleri" maddeleri gereğince uyarı niteliğindeki duyurusunu yaptı. Üst Kurul, duyurusunda, yayıncıların başvuru talebini içeren dilekçeleri ve taahhütnameyle yayın lisansı başvurusunda bulunabileceğini ve 3 aya tekabül eden yayın lisans ücretini peşin ödemeleri gerektiğini belirterek, başvuru sonrasında yayıncıların 3 ay süresince yayınlarına devam edebileceklerini vurguladı. LİSANS ALMADAN DEVAM EDİLEMEYECEK Üst Kurul, duyuruda, belirtilen süre içerisinde ilave 3 aylık yayın lisansı ücretini peşin ödemeleri fakat internet ortamından yayın lisansı verilmesi işlemlerinin tamamlanamaması durumunda, ilgili yayıncıların bir 3 ay daha yayın hizmetlerini sunabileceklerini bildirdi. Duyurudan sonra lisans başvurusu yapmayanların 72 saat içerisinde yayınlarına son vermesi gerekiyor. Başvuru yapmamaları durumunda, RTÜK yasa gereği ilgililer hakkında suç duyurusunda bulunacak ve sulh ceza hakimliğinden ilgili yayın kuruluşları için erişim engeli isteyecek.

Haberler
12 Ekim 2020 - 21:13
Spotify'dan Apple'a suçlama

Spotify'dan Apple'a suçlama

İsveçli mobil müzik ve podcast yayıncısı Spotify, Apple aleyhine Avrupa Birliği (AB) nezdinde anti-tröst şikayetinde bulundu. Şirketin kurucusu ve patronu Daniel Ek, yaptığı açıklamada, Apple'ın mobil uygulama mağazasında uyguladığı kuralların, Spotify ve diğer müzik uygulamaları aleyhine haksız rekabete yol açtığı gerekçesiyle AB Komisyonuna şikayette bulunduğunu bildirdi. Apple'ın uygulama mağazasında kendi satın alma uygulaması üzerinden yapılan uygulama içi ödemelerden yüzde 30 pay aldığına dikkati çeken Ek, bunun platform üzerinde faaliyet gösteren diğer müzik uygulamalarının Apple'ın kendi müzik servisine karşı fiyat dezavantajı yaşamasına yol açtığını belirtti. Ek, uygulama üreticilerinin Apple'ın mağaza içi satın alma uygulamasını kullanmaması halinde ise bazı teknik kısıtlamalarla karşılaştığını, örneğin kullanıcılara e-posta gönderemediğini, kullanıcı deneyimini geliştirmeye yönelik geliştirmelerini bloke ettiğini ve rakiplerini Siri, HomePod ve Apple Watch gibi komşu platformlardan dışladığını ifade etti. Apple'ın hizmet üretmediği alanlarda faaliyet göstermeyen Uber ve Deliveroo gibi uygulamaların yüzde 30'luk ödeme kesintisi ve diğer kısıtlamalardan muaf olduğunu vurgulayan Ek, bunun Apple'ın hem mağaza yöneticisi hem de uygulama üreticisi olmasını, haksız rekabet için kullandığının kanıtı olduğunu savundu. Sağlıklı bir eko-sistemin oluşturulması için adil rekabetin güvence altına alınması gerektiğinin altını çizen Ek, bunun için Apple'ın sunduğu hizmetlerin diğer uygulamalarla eşit şartlarda platformda yer alması gerektiğini vurguladı. Ek, ayrıca, platformların uygulama üreticilerini belirli ödeme sistemlerini kullanmaya zorlamaya ve kullanıcılarıyla iletişim kurmasını engellemeye hakkı olmaması gerektiğini dile getirdi. AB Komisyonundan bir yetkili, Wall Street Journal gazetesine yaptığı açıklamada Komisyonun Spotify'ın şikayetini aldığını ve konuyla ilgili standart prosedürün işletileceğini kaydetti. Apple ise konu ile ilgili henüz açıklama yapmadı. AB Komisyonunun son yıllarda anti-tröst konularında teknoloji devleri aleyhinde aldığı kararlar dikkati çekiyor. Komisyon 2017 yılında Google'ı alışveriş uygulamalarıyla ilgili şikayetler nedeniyle 2,4 milyar dolar, 2018'de ise mobil platformu Android'de haksız rekabete yol açan uygulamaları nedeniyle 4,3 milyar dolar para cezasına çarptırmıştı.

Haberler
13 Mart 2019 - 17:56
Apple, Youtube ve Spotify'a rakip çıkartıyor

Apple, Youtube ve Spotify'a rakip çıkartıyor

WWDC konferansında (Worldwide Developer Conference) yeni online müzik akışı servisini görücüye çıkarmaya hazırlanan Apple, sektördeki en büyük rakiplerine adeta savaş açtı. The Verge'ün şirkete yakın kaynaklara dayandırdığı haberine göre, ABD merkezli teknoloji devi, Spotify ve YouTube gibi ücretsiz müzik içeriği sunan şirketleri engellemek için yasal işlem başlatmaya hazırlanıyor. Aynı haberde sektöre giriş yapmaya hazırlanan Apple'ın pek çok sanatçının telif hakkını elinde bulunduran Universal Music Group'a YouTube ile olan anlaşmasını iptal etmesi için bir teklifte bulunduğu iddiasına da yer veriliyor. Apple'ın önümüzdeki günlerde kullanıma sunacağı uygulamasının ücretsiz versiyonunun olmayacağı ve ABD'de aylık 9.99 dolar karşılığında hizmet vereceği belirtiliyor. KULLANICILARIN YÜZDE 25'İ PARA ÖDÜYOR 60 milyonun üzerinde üyesi bulunan Spotify'ın ücretli versiyonu kullanıcıların sadece yüzde 25'i tarafından kullanılıyor. 50 milyona yakın üye, uygulamanın ücretsiz versiyonunu tercih ediyor.Spotify'a oranla daha geniş bir müzik yelpazesi sunan YouTube ise kullanıcılarından ücret talep etmiyor. TIDAL UMDUĞUNU BULAMADI Son dönemde yaptığı şarkılardan ziyade ticari girişimleriyle anılan ABD'li şarkıcı Jay Z'nin büyük umutlarla tanıttığı müzik veri akışı servisi TIDAL da ücretsiz modele savaş açmış, uygulama onlarca ünlünün katılımı ile gerçekleşen tanıtımına rağmen pazarda umduğunu bulamamıştı.

Haberler
08 Mayıs 2015 - 04:50