22˚
İstanbul
22˚
parçalı bulutlu
Nem %44
Rüzgar 4.41 /s
Salı
23˚/16˚
Çarşamba
22˚/12˚
Perşembe
18˚/11˚
Cuma
20˚/12˚
16 Mayıs 2022 Pazartesi
Sonuç
145 yıllık rüya: Karadeniz-Akdeniz Yolu

145 yıllık rüya: Karadeniz-Akdeniz Yolu

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Hilmi Güler'in, Enerji Bakanlığı döneminde başlatılan Karadeniz Akdeniz Yolu, Karadeniz Bölgesi başta olmak üzere, tüm Anadolu'nun ekonomisini olumlu yönde etkileyecek. Asrın projesi olarak adlandırılan proje ile Karadeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'in ticaret limanı olacak. Yaklaşık 55 ili dolaylı şekilde ilgilendiren, toplam maliyeti 1 buçuk milyar liraya yakın maliyetle tamamlanacak olan proje Orta ve Doğu Karadeniz'i Akdeniz'e bağlayacak. Karadeniz’in kapıları İç Anadolu ve Akdeniz’ açılacak İthalat ve ihracat açısından önemli bir rol üstlenecek olan proje kapsamında, Karadeniz'in kapıları, İç Anadolu ve Akdeniz'e açılacak. Ordu'dan, Akdeniz Bölgesi'ndeki illere kadar ulaşımı kolaylaştıracak olan proje, Rusya, Gürcistan, Ukrayna gibi ülkelere de kent üzerinden ithalat ve ihracatta önemli rol de üstlenecek. Karadeniz'i İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'e bağlayacak, Ordu sınırlarında 15 kilometre uzunluğunda 25 tek tip tünel, çok sayıda köprü ve 330 metre uzunluğunda 1 adet viyadük bulunan Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun, 2021 yılının ortalarında tam olarak ulaşıma açılması hedefleniyor. “Hem Ordu, hem de diğer iller açısından büyük öneme sahip” Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Servet Şahin, 2020 yılının son aylarında bitmesi gereken ancak pandemi nedeniyle çalışmaların yavaşladığı projenin, 2021 yılının ortalarında tamamlanacağına inandıklarını ifade etti. Projenin, hem Ordu hem de Karadeniz-Akdeniz Yolu’na kenar bulunan iller adına çok önemli olduğuna değinen Şahin, “Bu iller, Karadeniz kenarında bulunan ülkeler ile ticaret yapıyorlar, bu ticaret hacimlerini genişletmek, daha kısa yoldan ve daha az masrafla bu ülkelere ulaşmak için bu yola ihtiyaç var. Bu yolun biran önce bitmesi ilimiz açısından olduğu kadar, diğer iller açısından da çok önemli” dedi. “Bir an önce bitmesi Ordu’yu lojistik merkezi haline getirir” Başkan Servet Şahin, projenin tamamlandığında Ordu’nun ilerleyen günlerde bir lojistik merkezine dönüşebileceğine dikkat çekerek, “Ayriyeten Ordu ve Giresun illerinin ortasına bir liman inşa edilirse, tam bir merkez olur. İnşallah Samsun-Sarp Demir Yolu’nda Ordu’dan geçer ve hepsi bir araya gelirse bir lojistik merkezi haline gelebiliriz” ifadelerine yer verdi. “Ticaret hacimleri genişleyecek” “Karadeniz-Akdeniz Yolu bittiğinde, bölgenin ve ilimizin kalkınmasının çok daha gelişeceğine inanıyorum” diyen ve büyük oranda yolun tamamlandığına dikkat çeken OTSO Başkanı Servet Şahin, “Şuan geride abartılı bir şey yok, sadece tünellerin iç donanımı ve 10 kilometrelik bir yol asfaltı var. Onların kısa zamanda tamamlanacağına inanıyorum. Bu yol hem turizm, hem de ekonomi açısından çok önemli. Sivaslı, 2 saatte Ordu’ya inecek, Kayserili 4, Hataylı 7 saatte Ordu’ya gelecek. 40 tane vilayet kısa sürede Karadeniz’e inecek ve Karadeniz kenarlarında bulunan ülkeler ile ticaret hacimleri daha da genişleyecek. Ticaret ve ihracat sektöründeki üyelerimiz hep kapasite, olarak genişleyecek, hem de bölgemiz daha çok kalkınacak” şeklinde konuştu.

Haberler
21 Kasım 2020 - 09:53
Asırlık projede sona doğru

Asırlık projede sona doğru

Osmanlı padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez gündeme gelen, 2. Abdülhamid zamanında da projesi çizilen 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun ikinci etabının tamamlanması için çalışmalar gece gündüz devam ediyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Altınordu ilçesinde süren altyapı çalışmalarını incelemeleri sırasında gazetecilere yaptığı açıklamada, Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun iki bölgeyi birbirine bağlayan en kestirme yol olma özelliği taşıdığını belirtti. Projenin Ordu ayağında üç etap halinde çalışmaların sürdürüldüğünü dile getiren Yılmaz, şöyle konuştu: "Asırlık projenin birinci etabı geçen yıl tamamlanarak hizmete açılmıştı. Şimdi ikinci etabının tamamlanması için çalışmalar devam ediyor. İkinci etabın tamamlanması için ekipler gece gündüz demeden çalışıyor. Bir yandan sıcak asfalt dökme çalışmaları, bir yandan da projede bağlantı yolları ve çevre düzenlemesi devam ediyor." Yılmaz, yolun etap etap ilerlediğini ifade ederek şunları söyledi: "Bu yol güzergahında 30'a yakın tünel, birçok viyadük ve köprü var. Projesine ve bölgenin şartlarına bakıldığı zaman yol çok zorlu. Zaten yolun 2016 yılı içerisinde Ordu sınırlarından geçen 88 kilometrelik 3 etabın hepsinin tamamlanması hedeflenmişti ancak arazilerin kamulaştırılması ve arazilerin çok sarp olması nedeniyle gecikmelere neden oldu. İnşallah yolun ikinci etabı da kısa sürede tamamlanacak." "Sivas-Ordu arası 2 saate inecek" Tamamlanan yol güzergahlarındaki tünellerin ışıklandırmasının yapıldığını ve işaret levhalarının yerleştirilmeye devam ettiğini anlatan Yılmaz, sıcak asfaltlama çalışmalarının da son sürat sürdüğünü aktardı. Yılmaz, ikinci etabın da tamamlanmasıyla 88 kilometrelik Ordu etabının büyük kısmının tamamlanmış olacağına işaret ederek "Geriye 20 kilometrelik bir bölüm kalacak. Üçüncü etap dediğimiz bu kesimin ihalesi de kısa sürede yapılacak. 2018'in sonu itibarıyla üç etabın da tamamının bitirilmesi öngörülmektedir." dedi. Projenin tamamlanmasıyla Sivas-Ordu arası ulaşımın ise yaklaşık 2 saate ineceğine dikkati çeken Yılmaz, yolun Karadeniz'in kapısını Ordu-Sivas-Kayseri-Kahramanmaraş-Adana üzerinden Akdeniz'e açacağını vurguladı. Enver Yılmaz, Yolun sürücülere çok ciddi yakıt tasarrufu sağlayacağını, ve iki bölgenin turizm ve ticaretini canlandıracağını kaydetti.

Haberler
17 Nisan 2017 - 17:00