20˚
İstanbul
20˚
hafif yağmur
Nem %70
Rüzgar 4.97 /s
Salı
23˚/15˚
Çarşamba
23˚/15˚
Perşembe
25˚/17˚
Cuma
27˚/20˚
23 Mayıs 2022 Pazartesi
Sonuç
Coğrafi işaretli ürünlere talep hızla artıyor

Coğrafi işaretli ürünlere talep hızla artıyor

Yerli üreticiler ve yerel üretimi desteklemek için öncü çalışmalara imza atan Trendyol, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) iş birliğinde başlattığı Yöresinden Ürünler Programı'nın bir aylık sonuçlarını açıkladı. Türkiye topraklarında yetişen coğrafi işaretli ürünleri, Trendyol Yöresinden Ürünler Butiği'nde milyonlarca müşterisiyle buluşturan e-ticaret sitesi, pazarlama, finans, operasyon ve eğitime yönelik destekleriyle yerel üreticileri güçlendirmeye ve yerel kalkınmaya katkı sağlamaya devam ediyor. YERLİ SATICILAR BİR AYDA TÜM TÜRKİYE'YE 11 BİN ÜRÜN SATTI E-ticaret sitesi verilerine göre, Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiş, Türkiye topraklarında yetişen 688 farklı çeşit coğrafi işaretli ürün Trendyol Yöresinden Ürünler Butiği üzerinden milyonlarca müşteri ile buluşuyor. Bir ay gibi kısa sürede 11 bin coğrafi işaretli ürün Türkiye'nin dört bir yanındaki müşterilerle buluştu. Şehirde yaşayan ve memleketinden ürünlere ulaşmak isteyenler, sağlıklı yaşam için organik ve yerel ürünleri tercih edenler, butikten alışveriş yaptı. UŞAK'IN EV TARHANASI TÜRKİYE'NİN DÖRT BİR YANINA ULAŞTI En çok coğrafi işaretli ürün satışı yapan iller Bursa, Uşak, Aydın, Antalya, Afyonkarahisar ve Gaziantep oldu. Coğrafi işaretli ürünler içerisinden en çok tercih edilen ürün ise Bursa'nın Gemlik zeytini iken, onu Uşak'ın acısız ev tarhanası, Gaziantep'in kavrulmuş tuzlu Antep fıstığı, Aydın'ın kuru inciri ve Uşak'ın acılı ev tarhanası takip etti. YÖRESİNDEN MİLYONLARCA ÜRÜN E-TİCARET SİTESİNDE Söz konusunu butikte, Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescilli binlerce coğrafi işaretli ürün yer alıyor. Uşak tarhanasından Balıkesir'in el işi iğne oyasına, Erzurum civil peynirinden Tokat Niksar cevizine, Giresun çiğ fındığından Kütahya'nın el yapımı seramik ürünlerine, Bursa Gemlik'in zeytinlerinden Isparta'nın gül yağına kadar birbirinden farklı coğrafi işaretli ürüne ulaşılabiliyor. YEREL ÜRETİME ÖZEL DESTEK Verilen bilgiye göre, Yöresinden Ürünler Programı'na katılan coğrafi işaretli ürün satıcılarına; özel komisyon indirimi, reklam pazarlama desteği, operasyonel süreçlerde özel destek, Trendyol Akademi ile e-ticaret eğitimleri, kurumsal anlaşmalı fiyatlar üzerinden kargo gönderimi ve her bir satıcıya özel atanan e-ticaret danışmanları aracılığıyla geniş imkanlar sunuluyor.

Haberler
28 Aralık 2021 - 12:45
Trendyol, Avrupalı teknoloji girişimleri listesinde

Trendyol, Avrupalı teknoloji girişimleri listesinde

Avrupa'nın önemli teknoloji yayınlarından Tech.eu, 2021 yılındaki Avrupa'nın en büyük 20 yatırımını açıkladı. Ağustos ayında son dönemdeki önemli bir uluslararası yatırımı Türkiye'ye getiren Trendyol; İngiltere, Almanya, Fransa'dan önemli teknoloji girişimlerinin önüne geçerek listeye üçüncü sıradan girdi. Tech.eu tarafından yapılan açıklamada şirketin Ağustos ayında gerçekleştirdiği yatırım turu ile ilgili detaylara yer verildi. Şirketin aldığı 1.5 milyar dolar yatırımla Türkiye'nin ilk decacornu olduğuna dikkat çekildi. Şirketin, Türkiye'den listeye giren ilk şirket olduğu belirtildi. TÜRK ÜRÜNLERİNİ DÜNYAYLA BULUŞTURACAK Yapılan açıklamaya göre, şirketin yurtiçi ve yurtdışı operasyonlarını genişletmek, Türk ürünlerinin e-ihracatını artıracak lojistik ve teknolojik altyapı yatırımları için çalışmalarını sürdürdüğü belirtildi. Şirket, Türkiye'deki esnaf ve KOBİ'leri yurtdışındaki müşterilerle buluşturmak için e-ihracat köprüleri kurmayı hedefliyor. Türkiye'nin yüksek üretim potansiyelinin ve Türk markalarının yurtdışında bilinirliğini artıracak, Türkiye'de üretilen ürünleri güçlü bir müşteri deneyimi ile doğrudan yurt dışındaki müşterilere ulaştıracak. Platform üzerinden yürütülen operasyonlar için kargo dağıtımı, paketleme, müşteri hizmetleri gibi farklı sektörlerde ekonomiye doğrudan ve dolaylı olarak 1,1 milyon kişilik istihdam katkısı sağlayan şirketin hedefinde 2023'te bu rakamı 2,4 milyon kişiye çıkarmak da bulunduğu belirtildi. Sipariş sayısıyla Avrupa, Orta Doğu ve Afrika'daki (EMEA) en büyük 5 e-ticaret şirketi arasında yer alan şirket, EMEA'da liderlik hedefine odaklanıyor. YATIRIM TURUNUN LİDERLİĞİNİ GENERAL ATLANTİC VE SOFTBANK ÜSTLENMİŞTİ Ağustos ayında gerçekleşen yatırım turu, Amerika'nın önde gelen yatırım fonlarından General Atlantic ve dünyanın önemli teknoloji şirketlerine yatırım yapan Japonya merkezli, SoftBank Investment Advisers yönetimindeki SoftBank Vision Fund 2 liderliğinde gerçekleşti. Berlin merkezli Princeville Capital, ADQ (BAE) ve Katar Yatırım Otoritesi (QIA) de yatırım turuna katıldı. Dünyanın önemli teknoloji yatırımcılarından SoftBank Investment Advisers ve Princeville Capital bu yatırım turuyla beraber Türkiye'deki ilk yatırımlarını gerçekleştirdikleri vurgulandı.

Haberler
24 Aralık 2021 - 13:44
Trendyol, kasım kampanyaları sonuçlarını açıkladı

Trendyol, kasım kampanyaları sonuçlarını açıkladı

Türkiye'nin ve dünyanın önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol, geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu Kasım'da da tüm Türkiye'ye alışveriş festivali yaşattığı ‘Süper İndirim Günleri' ve ‘Efsane Günler' kampanyalarıyla platformda satış yapan işletmelerin işlerini büyütürken, 112 bin farklı satıcı 63 milyon ürünü müşterileriyle buluşturdu. Kampanyalı ürünlerin satışları normal günlere göre 6 kat arttı. Anlık 2.1 milyon müşteri platformda buluştu. E- ticaret platformuna kasım ayı boyunca 1.5 milyar ziyaret gerçekleşirken platformdaki, günlük aktif müşteri sayısı 30 milyona ulaştı. Kasım kampanyalarında anlık olarak 2.1 milyon Trendyol müşterisinin platformda buluşmasıyla, yeni bir rekor daha kırılmış oldu. Üç büyük il dışında en çok satış yapan iller: Kocaeli, Bursa, Aydın E- ticaret platformunun kasım kampanyalarında en çok satış yapan iller İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli, Bursa, Aydın olurken en fazla siparişin verildiği iller ise İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Kocaeli, Adana, Mersin, Konya, Muğla olarak ön plana çıktı. Kampanyalı ürünlerin satışında 6 kat artış E- ticaret platformu bu yıl da, müşterilerinin istedikleri ürünlerdeki indirimlerden hızlı haberdar olması için ‘favorileme' özelliğini, kampanyalı ürünlere hızlı erişim için ise ‘fırsat ürünü etiketlerini' kullandı. 16 milyon ürün kasım kampanyalarına dahil olurken, indirimli ürünlerin satışı normal günlere göre 6 kat arttı. Çok satan ürünler Kasım kampanyaları döneminde e-ticaret platformundan en fazla satın alınan ürünler arasında sweatshirt, bot, bebek bezi, bluetooth kulaklık ve ayak maskesi yer aldı. Trendyol Hızlı Market ve Yemek de Kasım kampanyalarını müşterilerle buluşturdu Yenilikçi uygulamalarla kullanıcılara fayda oluşturmayı amaçlayan e-ticaret platformu, bu yıl ilk kez Hızlı Market ve Yemek'e özel hazırladığı Kasım kampanyalarını da müşterileriyle buluşturdu. Trendyol Yemek kasım ayı verilerine göre Kasım'da en çok sipariş edilen 5 ürün; lahmacun, burger, Adana dürüm, köfte ve tantuni dürüm olurken yüzde 68 artışla köfte büyüme şampiyonu oldu. Trendyol Hızlı Market Kasım datalarına göre en fazla sipariş edilen ürünler ise sırasıyla yerli muz, patates, havuç, yarım yağlı süt ve maydanoz oldu. 19 farklı Avrupa ülkesinde 50 binden fazla ürün satıldı Türkiye'deki yerli üreticileri Avrupa'daki müşterileriyle buluşturan e-ticaret platformunun, kasım ayında yurt dışı operasyonlarında aldığı sonuçlar da başarılı oldu. Başta Almanya, Hollanda, İtalya olmak üzere 19 farklı Avrupa ülkesinde 50 binden fazla ürün satışı gerçekleştirildi.

Haberler
02 Aralık 2021 - 14:44
Trendyol, Paylaşma Günü'nde herkesi iyilik hareketine davet etti

Trendyol, Paylaşma Günü'nde herkesi iyilik hareketine davet etti

E-ticaret platformu Trendyol, 30 Kasım #PaylaşmaGünü'nde milyonlarca müşterisini sivil toplum kuruluşlarına destek olmaya davet ediyor. Ülke koordinatörlüğünü Türkiye Üçüncü Sektör Vakfı'nın (TÜSEV) üstlendiği #PaylaşmaGünü geçtiğimiz yıl ülkemizde ilk kez kutlanmıştı. Sepette İyilik hareketi ile ilk destekçileri arasında yer aldığı #PaylaşmaGünü'nde e-ticaret platformu, bu yıl da sivil topum kuruluşlarına daha fazla kaynak oluşturmayı hedefliyor. “SEPETTE İYİLİK, SİVİL TOPLUMA DESTEKTE ÖNEMLİ BİR ÖRNEK” #PaylaşmaGünü'yle ilgili açıklamada bulunan TÜSEV Genel Sekreteri Rana Kotan, “Türkiye Üçüncü Sektör Vakfı (TÜSEV) olarak #PaylaşmaGünü'nün ülke koordinatörü olmaktan dolayı oldukça mutluyuz. Bağışçılığın ve gönüllülüğün kutlandığı, cömertliğin ve dayanışmanın öne çıktığı bugünde hem sivil toplum kuruluşlarının hem özel sektör kurumlarının diğer paydaşlarla bir araya gelebilmesi bizim için çok önemli. İlk kez geçen sene kutladığımız #PaylaşmaGünü'nde Trendyol Sepette İyilik'le katılmanın ve sivil toplum kuruluşlarına destek olmanın önemli bir örneği oldu. Bu destek örneğinin daha fazla kuruma ilham vermesini ve etkisinin giderek artmasını umut ediyoruz” dedi. E-TİCARET PLATFORMU, SEPETTE İYİLİK HAREKETİ İLE TOPLUMSAL FAYDA SAĞLIYOR Trendyol, geçtiğimiz yıl sivil toplum kuruluşlarının pandemi döneminde ek gelir elde etmelerini sağlamak ve bireysel destekçi sayılarını artırmak amacıyla Sepette İyilik Hareketi'ni başlattı. Özel sektör ve sivil toplum iş birliğinin bir örneği olarak hayata geçirilen Sepette İyilik Hareketi ile 39 sivil toplum kuruluşunu tek çatı altında toplayan e-ticaret platformu, STK'ların ürünlerini milyonlarca müşterisiyle buluşturarak herkesi Sepette İyilik çatısı altındaki ürünlerden satın alarak toplumsal sorunların çözümüne ortak olmaya davet ediyor. E-ticaret platformu, hareket kapsamındaki satışlardan elde edilen gelirin tamamını doğrudan STK'lara aktarıyor. Sepette İyilik Hareketi kapsamında yer alan STK'ları teknoloji, eğitim ve pazarlama gücüyle de destekleyen e-ticaret platformu, STK'ların platformdan elde ettikleri gelirle ürettikleri toplumsal faydayı artırmalarına da katkı sağlıyor. Sivil toplum kuruluşlarının dijital destek kartlarını satışa sunarak elde edilen tüm geliri yine STK'lara aktaran Trendyol'un 1 yıl gibi kısa bir sürede STK'lara sağladığı kaynak 2 milyon TL'yi aştı.

Haberler
29 Kasım 2021 - 17:10
Trendyol, Turkcell iş birliğiyle tüm iş ortaklarına iletişim imkanı sunuyor

Trendyol, Turkcell iş birliğiyle tüm iş ortaklarına iletişim imkanı sunuyor

Türkiye ve dünyada önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol ve Turkcell, e-ticaret platformunun satıcısını yaptıkları iş birliği kapsamında destekliyor. İş birliği kapsamında operatör, sadece e-ticaret platformu satıcılarına özel hayata geçirdiği avantajlı kampanyalarla mobil internetten sabit internete, dijital reklam paketlerinden toplu SMS gönderimine birçok ürün ve çözüm sunuyor. Böylece e-ticaret platformu iş ortaklarının daha fazla potansiyel müşteriye ulaşması sağlanırken, satışlarının artmasıyla da iş hacimlerini büyütmeleri hedefleniyor. İş birliği kapsamında, söz konusu operatörün müşterisi olup Trendyol'da mağazası olan satıcılar, Trendyol uygulaması ve web sitesinde yapacakları internet kullanımlarında geçerli 5 GB mobil internet paketine ücretsiz sahip olabiliyor. E-ticaret platformunda mağazası olan satıcılar bu sayede 6 ay boyunca toplamda 30 GB ücretsiz mobil internet kazanıyor. Verilen bilgiye göre, e-ticaret platformunun satıcılarına, operatörün fiber kampanyası ile indirimli fiyatlarla yüksek hız deneyimi sunan sabit internet hizmetinde destek sağlanırken, reklam iletişimi yapmak ve yeni müşteri kitlesi edinmek isteyen işletmeler için de avantajlı fiyatlarla dijital reklam paketleri sunuluyor. Trendyol iş ortakları, hedefli SMS gönderimi sağlayan AdPlus KOBİ Paketlerinde yüzde 50'ye varan indirim ile SMS veya MMS gönderebilme fırsatı elde ederken, toplu SMS servisi Mesaj Üssü Paketleri sayesinde de yüzde 40'ı aşan indirimlerle müşteri kitlesine hızlı ve avantajlı bir şekilde erişebiliyor.

Haberler
20 Kasım 2021 - 15:47
Son dakika! Rekabet Kurumu'ndan Trendyol'a 'Haksız rekabet'ten tedbir kararı

Son dakika! Rekabet Kurumu'ndan Trendyol'a 'Haksız rekabet'ten tedbir kararı

Rekabet Kurumu online alışveriş sitesi Trendyol'la ilgili şikayetler konusunda yaptığı incelemeyi tamamladı. Kurul, Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 4. ve 6. maddelerinin ihlal edilip edilmediğinin tespiti amacıyla önaraştırma yapılmasına karar verirken, Türkiye’nin en büyük online alışveriş platformuna geçici tedbir kararı koydu. Böylece şirketin algoritması İle neden olduğu haksız rekabet, soruşturma bitene kadar engellenecek. Rekabet Kurumu tarafından yapılan açıklama şu şekilde: Rekabet Kurulunun 29.07.2021 tarihli ve 21-36/487-M sayılı kararı ile DSM Grup Danışmanlık İletişim ve Satış Ticaret AŞ (Trendyol) hakkında 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 4. ve 6. maddelerinin ihlal edilip edilmediğinin tespiti amacıyla önaraştırma yapılmasına karar verilmiştir. KENDİ ÜRÜNLERİNDE HAKSIZ AVANTAJ Önaraştırma sürecinde algoritmalar ve bilişim sistemlerinde yer alan veriler üzerinde yapılan yerinde inceleme sonucunda; Trendyol’un, hem 3. taraf satıcıların satışlarına aracılık ettiği hem de TrendyolMilla, TrendyolMan ve TrendyolKids gibi kendi markalarının satıcısı olduğu aynı platform üzerinde, kendi ürünlerine haksız avantaj sağlayacak şekilde listeleme algoritmasına müdahale ettiği, kendi markalarının pazarlama stratejisinin oluşturulmasında pazaryeri faaliyetleri kapsamında elde edilen verileri kullandığı, yine algoritmaya yapılan müdahalelerle pazaryerinde satış yapan satıcılar arasında ayrımcılık yaptığı tespit edilmiştir. 'PAZARYERİNDE ELDE ETTİĞİ VERİLERİ KENDİ LEHİNE KULLANMA' Bu deliller ile birlikte, çok kategorili pazaryeri platformları pazarında Trendyol’un, özellikle son yıllarda, başta moda olmak üzere, tüm kategorilerde önemli pazar payı elde ettiği dikkate alındığında söz konusu uygulamaların  nihai karara kadar ciddi ve telafi olunamayacak zararlar doğurma ihtimalini haiz olduğundan 4054 sayılı Kanun’un 9. maddesi çerçevesinde geçici tedbir alınmasına karar verilmiştir. Bu kapsamda, Trendyol’un, algoritma ve kodlama aracılığıyla yapılan müdahaleler de dâhil olmak üzere kendi ürünlerini kayırmaya, satıcılar arasında ayrımcılık yapmaya ve pazaryeri faaliyetlerinden elde ettiği verileri kendi markaları lehine paylaşımına ve kullanımına yönelik tüm davranışlardan kaçınması ve bu kararların denetlenebilirliğini teminen gerekli her türlü teknik, idari ve organizasyonel tedbirleri alması gerektiğine karar verilmiştir. #r-2763246,2796687,2796357,#

Haberler
30 Eylül 2021 - 20:17
Bakan Varank: 10 unicorn çıkarma hedefimize yaklaştık

Bakan Varank: 10 unicorn çıkarma hedefimize yaklaştık

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, aldığı 1,5 milyar dolarlık yeni yatırımla 10 milyar doların üzerinde değerlemeye ulaşan Türkiye'nin ilk "decacorn"u olan Trendyol'un transfer merkezini ziyaret etti. Varank, daha sonra transfer merkezinde incelemelerde bulundu, çalışanlarla sohbet etti, kargoya verilmek üzere hazırlanan paketlerin taşınmasına yardım etti. Ziyarete ilişkin değerlendirmelerde bulunan Varank, şirketin 11 yıllık bir firma olmasına rağmen 16,5 milyar dolarlık bir değerleme üzerinden son dönemde 1,5 milyar dolarlık yeni bir yatırım aldığını belirterek, "Şirketin yüzde 10'luk hissesi hem Uzak Doğu'dan hem ABD'den, Avrupa'dan ve Orta Doğu'dan yatırımcıların ilgisiyle satın alınmış oldu" bilgisini verdi. Varank, dünya ekonomisinde teknoloji firmalarının ve start-up'ların varlığının her geçen gün arttığına işaret ederek, "Son dönemde oyun şirketleriyle başlayan Türkiye'de bir 'unicorn'laşma ya da bizim tabirimizle 'Turcorn'laşma süreci oldu. Yani Türkiye'den çıkan, daha yeni filizlenmeye başlamış genç firmaların 1 milyar doların üzerinde değerlemeyle yurt dışından yatırım aldıklarını gördük" ifadelerini kullandı. "ÇITAYI YUKARIYA ÇIKARDI" Şirketin bu çıtayı daha da yukarı çıkardığını vurgulayan Varank, "Trendyol 16,5 milyar dolarlık bir değerlemeyle Türkiye'nin ilk 'decacorn'u oldu ve 11 yıllık bir firma olmasına rağmen şu anda Türkiye'nin en değerli şirketi diyebiliriz. Türkiye ekonomisinin,özellikle teknoloji firmalarının ne kadar başarılı olduğunu gösteren bir gelişme" değerlendirmesinde bulundu. Varank, Financial Times'ta "Türkiye'nin teknoloji firmaları nasıl Avrupa'nın yıldızı oldu?" başlıklı bir makale yayımlandığına dikkati çekerek şunları kaydetti: "Burada da Türkiye'de son dönemde özellikle yeni yatırımlar alan teknoloji firmalarının başarılarından bahsediliyor. Elektronik pazar yeri gibi görünse de aslında bu firmalarımız birer teknoloji firması. Sadece Trendyol'da şu anda 1200 yazılım mühendisi çalışıyor ve bütün operasyonlarına, yaptığı işlere, lojistiğinden pazarlamasına kadar faaliyet gösterdiği alanlara baktığınızda, bunların yeni nesil teknoloji firmaları olduğunu söyleyebiliriz." 10 UNICORN HEDEFİNE YAKLAŞILDI Türkiye'de özellikle teknoloji tabanlı şirketlerde büyük bir potansiyel olduğunu vurgulayan Varank, "Yılın ilk yarısında teknoloji firmalarımızın, start-up'larımızın aldığı yatırım miktarına baktığımızda, 1,3 milyar dolarlık yatırım çektiklerini görüyoruz. Bu yatırım rakamlarıyla Avrupa'nın birçok ülkesinden çok daha başarılı firmaların Türkiye'de olduğunu görüyoruz." ifadelerini kullandı. Varank, 2023 Sanayi ve Teknoloji Stratejisi'ndeki 10 unicorn çıkarma hedefine yaklaştıklarını belirterek, "Şunun da altını çizmemiz gerekiyor. Trendyol burada aldığı yatırımın tamamını yine şirket içinde kullanacak. Yani o 1,5 milyar doların hepsi Türkiye'ye geliyor. Bu şirketin daha da büyümesi daha da gelişmesi, yeni kabiliyetlerini ortaya çıkarması için kullanılacak" bilgisini verdi. KOBİ’LER İÇİN BÜYÜK KAZANÇ KAPISI E-ticaretin yeni ekonominin adeta lokomotifi olduğuna işaret eden Varank, "Özellikle KOBİ'ler buralarda satış yaparak ciddi cirolara ulaşabiliyorlar. Aynı zamanda ihracatın önü kendilerine açılmış oluyor. Şu anda Trendyol'da 184 bin şirket ve 1 milyonun üzerinde bireysel satıcı pazar yerini kullanarak ticaret yapıyor. Bu tabii ki ülkemizin ekonomisine büyük katkı sağlıyor." değerlendirmesinde bulundu. TRABZON İÇİN YATIRIM MÜJDESİ Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin Tuzla'daki transfer merkezinin benzerini 2022'nin ilk çeyreğinde Trabzon'da açacaklarını bildirdi. Çetin, "Trabzon'a olduğu gibi Türkiye'nin dört bir tarafına yeni yatırımları önümüzdeki dönemde planlıyorlar. Yabancı ortaklı bir firmadan bahsediyoruz ama bu şirket aslında bir Türk şirketi, bütün yönetimi Türklerden oluşuyor, bütün çalışanları Türklerden oluşuyor ama yurt dışından yatırım alma kabiliyeti var. İşte bu kabiliyetlerini geliştirerek, biz kendilerini başta Avrupa olmak üzere dünyada görmek istiyoruz. Bu markaların dünyada ses getirmesini istiyoruz. Bunu yaparken de tabii ki Türkiye'de özellikle ihracat yapmak isteyen KOBİ'lerimizin de bundan faydalanmasını istiyoruz” dedi. #r-2790872,#

Haberler
16 Ağustos 2021 - 13:10
Trendyol Türkiye'nin ilk decacornu oldu: Değeri 16,5 milyar dolar

Trendyol Türkiye'nin ilk decacornu oldu: Değeri 16,5 milyar dolar

E-ticaret platformu Trendyol, 1,5 milyar dolar yeni yatırım ile değerlemesini 16,5 milyar dolara çıkardı. Böylece Trendyol, değeri 10 milyar doları geçen şirketler için kullanılan "decacorn" tanımına sahip ilk Türk teknoloji şirketi oldu. Yeni yatırım turu, ABD'li yatırım fonu General Atlantic ve Japonya merkezli SoftBank Investment Advisers yönetimindeki SoftBank Vision Fund 2 liderliğinde gerçekleşti. Berlin merkezli Princeville Capital, ADQ (BAE) ve Katar Yatırım Otoritesi (QIA) de yatırım turuna katıldı. Trendyol'un mevcut yatırımcısı Alibaba da bu sene başında şirkete 350 milyon dolar ek yatırım yapmıştı. Yeni yatırım turuyla birlikte, Trendyol'un hissedarlık yapısında Asya, Avrupa, Amerika, Orta Doğu ve Türkiye'den önemli yatırımcılar yer almış oldu. Trendyol Kurucusu Demet Mutlu, Trendyol'un ilk "decacorn" olmasının uluslararası arenadaki konumunu güçlendireceğini belirterek, "Bu yatırım Türkiye'nin dijital ekosistemine uluslararası ilgiyi artıracak ve sektörümüzün gelişmesine ciddi ivme kazandıracak." ifadelerini kullandı. “EMEA BÖLGESİ'NİN LİDERİ OLACAĞIZ" Trendyol Yönetim Kurulu Başkanı Evren Üçok ise, “Genç nüfusu, dünya standartlarındaki insan kaynağı ve EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) Bölgesi’ndeki stratejik konumu ile ülkemizin yüksek bir büyüme potansiyeli var. EMEA'nın e-ticaretteki lider oyuncusu olmak için, Türkiye’deki güçlü ekibimizden, teknoloji ve e-ticaretteki uzmanlığımızdan, ülkemizin ve iş ortaklarımızın kaliteli üretim kapasitesinden, pazarlama becerilerinden ve lojistik alanındaki deneyimlerinden güç alacağız” açıklamasında bulundu. TÜRK ÜRÜNLERİNDE E-İHRACAT ARTIŞ HEDEFİ Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin de açıklamasında “Aldığımız yeni yatırımı değer yaratacak teknolojiler geliştirmek, müşterilerimizin hayatını kolaylaştıracak lojistik ve teknolojik altyapı yatırımları yapmak, esnaf ve KOBİ'lerimizi dijitalleştirmek, Türk ürünlerinin e-ihracatını ve ülkemize döviz girişini artırmak için kullanacağız“ dedi. DECACORN NEDİR? Değeri 10 milyar doları aşkın şirketlere verilen isimdir.

Haberler
09 Ağustos 2021 - 10:20