20˚
İstanbul
20˚
hafif yağmur
Nem %70
Rüzgar 4.97 /s
Salı
23˚/15˚
Çarşamba
23˚/15˚
Perşembe
25˚/17˚
Cuma
27˚/20˚
23 Mayıs 2022 Pazartesi
Sonuç
Vodafone Business 2021'de 1.2 milyon kurumsal müşteriye çözüm sundu

Vodafone Business 2021'de 1.2 milyon kurumsal müşteriye çözüm sundu

İşletmelerin dijital iş ortağı Vodafone Business, 2021 yılında da müşterilerini geleceğin dijital dünyasına hazırlamaya devam etti. Vodafone Business'ın Nesnelerin İnterneti, 5G, Bulut, Siber Güvenlik ve Dijital Tarım alanlarında sunduğu çözüm ve servislerden son 1 yılda 1.2 milyon kurumsal müşteri yararlandı. İşletmelerin öncelikle iş süreçlerini kesintisiz ve güvenli şekilde sürdürebilmelerini sağlayan platform, farklı sektörlerde faaliyet gösteren şirketlerin ihtiyaçlarını analiz ederek sunduğu uçtan uca çözümlerle rekabet avantajı sağlamalarına destek oluyor. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Özlem Kestioğlu, şunları söyledi: “2021 yılı hayatın normale dönmeye başladığı, işletmelerin dijitalleşmenin öneminin farkına vararak gelecek stratejilerini yeniden şekillendirdiği bir çıkış yılı oldu. İşletmeler, yeni normale hızla uyum sağlayabilmek için dijital yatırımlarını 6 yıl öne çekti. Biz de ‘teknoloji iletişimi şirketi' olarak küresel uzmanlığımızı ve yerel deneyimimizi birleştirerek işletmelerin öne çıkan ihtiyaçlarına odaklanıyoruz. Vodafone Business olarak, finanstan perakendeye her sektörün ihtiyaçlarına uygun çözümlerle müşterilerimizi geleceğin dünyasına hazırlıyoruz. 2021'de de ölçek bağımsız olarak her işletmeye uygun özelleştirilmiş projeler geliştirmeye devam ettik. Bir yandan verimlilik ve tasarruf imkânı sunarken, bir yandan da en doğru kanalları kullanarak müşteri memnuniyetinin korunmasını sağladık. Çözüm ve servislerimizden son 1 yılda 1.2 milyon kurumsal müşteri yararlandı. Gelecek rotamızda, altyapımızı geliştirip geleceğe hazırlayarak, kamuda sağlıktan eğitime her alanda dijitalleşme çalışmalarına destek olarak, ihtiyaç sahibi kesimler için dijital erişimi ve okuryazarlığı artırarak ve işletmelerin dijitalleşmesine destek olarak ekonomik dönüşümde yerimizi almak var. Ve kurumsal çözümler en önemli büyüme alanlarımızdan biri olacak. Platform olarak, dijitalleşmeye giden yolda teknolojideki gücümüzle işletmelerin yanında yer almaya devam edeceğiz.” IOT CİHAZ SAYISI YÜZDE 24 ARTTI Vodafone Business 2021 yılında Türkiye'de Nesnelerin İnterneti Teknolojisiyle (IoT) birlikte 2.6 milyon cihazı birbirine bağladı, IoT çözümleriyle özellikle üretim ve perakende sektörlerinin dijitalleşmesine destek oldu. Örneğin ticari araç segmentinde 50 yılı aşkın süredir üretim gerçekleştiren Anadolu Isuzu, üretim hatlarını takip ederken ürettikleri araçların hangi aşamada olduğunu ve üretim alanı içerisinde nerede olduğunu takip edebileceği bir sisteme ihtiyaç duyuyordu. Akıllı Fabrika projesi ile platform, Anadolu Isuzu'nun üretim hattının anlık takibini sağlayarak, ürün kalite ve teslimat zamanlarını iyileştirmesine olanak sağladı. Anadolu Isuzu, platformun Red Kontrol çözümü sayesinde aynı zamanda, üretim tesisinin genel verimliliğini ölçebiliyor, üretimi yakından takip ederek makinelerin performansını en yüksek seviyeye çıkarıyor ve iş kayıplarının önüne geçebiliyor. 5G ALTYAPISIYLA ÇALIŞAN TÜRKİYE'NİN İLK ÖZELLEŞTİRİLMİŞ MOBİL ŞEBEKE (MPN) KURULUMU TAMAMLANDI Önümüzdeki dönemde sağlıktan finansa, turizmden eğitime, perakendeden bankacılığa kadar her sektörde köklü değişikliklerle karşılaşacağız. Bu değişikliklerin temelinde yer alacak 5G de gelecekte birçok teknolojinin altyapısını oluşturacak. Platform, Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası'nın (MESS) imalat sanayisinin dijital dönüşümüne öncü olmak ve Türkiye'yi küresel rekabette güçlendirmek hedefiyle kurduğu; dünyanın en kapsamlı dijital dönüşüm ve yetkinlik gelişim merkezi olan MEXT'te Türkiye'nin ilk 5G Özelleştirilmiş Mobil Şebeke (MPN) kurulumunu tamamladı. MEXT çatısı altında tüm Türk sanayisine sunulan ve Türkiye'nin uçtan uca entegre ilk dijital üretim tesisi olan Dijital Fabrika; kurulumu tamamlanan 5G MPN ile garantilenmiş bant genişliği, düşük gecikme ve hızlı veri akışıyla, üretimin dijital geleceği adına yeni bir dönem başlattı. BULUT VE GÜVENLİK TEKNOLOJİLERİNDE YÜZDE 42 BÜYÜME GERÇEKLEŞTİRDİ Dünyanın her geçen gün daha da dijitalleşmesi ile birlikte, işletmeler bulut ve güvenlik yatırımlarını hızlandırmaya başladılar. Müşterilerin ihtiyaçlarına daha hızlı cevap verebilmek ve daha esnek olmak için bulut çözümleri ön plana çıkarken, beraberinde artan siber tehditlere karşı korunmak için siber güvenlik çözümlerini kullanmak bir zorunluluk haline geldi. Platformda, global teknolojileri ve yerel uzmanlığı ile iş ortaklarının dönüşüm projelerine destek oldu ve 2021 yılında yaklaşık yüzde 42 büyüme gerçekleştirdi. Bu yıl en çok odaklanılan teknolojiler ise bulut ve özel bulut, sunucu barındırma, yedekleme ve siber güvenlik operasyon merkezi oldu. Platform, önümüzdeki yıllarda da her ölçekten işletmeye uçtan uca bulut ve güvenlik teknolojileri sunmaya devam edecek. 289 DİJİTAL TARIM İSTASYONU KURULDU Platform, Dijital Tarım İstasyonu'nu daha fazla çiftçiye ulaştırabilmek için Türkiye İş Bankası ile iş birliği yaptı ve ürünü Türkiye İş Bankası'nın tarım kredisiyle birlikte sunarak müşterilerine finansman desteği sağladı. Dijital Tarım Projesi kapsamında kurulan 27 Dijital Tarım İstasyonu ile 12 bin 700 üreticiye hizmet verilerek 57 milyon TL ekonomik katkı sağlandı. Bu rakamın 23 milyon TL'si Dijital Tarım İstasyonu'nun sağladığı anlık uyarılar ile ilaçlama ve sulamanın doğru zamanda yapılmasının oluşturduğu maliyet azalışından, 34 milyon TL'si ise toprak, hava ve zararlılarla ilgili Dijital Tarım İstasyonu sensörlerinden alınan verilerin düzenli analiz edilip hastalık ve mahsul kaybına karşı önceden aksiyon alınmasının oluşturduğu rekolte artışından geldi. YERLİ VE MİLLİ EKOSİSTEM İÇİN 135 MİLYON TL İŞ HACMİ OLUŞTURULDU Yerli ve milli ekosistemin büyümesini öncelikleri olarak gören platform, geniş bir partner ekosistemi ile çalışıyor ve bu ekosistemin getirdiği uzmanlık, yeni ve hızlı çözüm geliştirme yetkinliklerini de müşterileri ile buluşturuyor. Yerli çözüm ortaklarıyla geliştirdiği Red Kontrol, Bulut Santral ve Siber Güvenlik Operasyon Merkezi gibi çözümlerle ekosistem için oluşturulan iş hacmi, 2021'de yaklaşık 135 milyon TL oldu. DİJİTALLEŞME TESTİ İLE 1 YILDA 63 BİN KOBİ'NİN DİJİTAL YOL HARİTASI OLUŞTURMASINA DESTEK SAĞLANDI Vodafone Business 2021 yılında KOBİ'lerin dijital skorunu hesapladı, daha fazla tasarruf sağlayabilmeleri, operasyonel verimliliklerini artırabilmeleri noktasında yol gösterici raporlar iletti. Dijitalleşme Testi ile bu hizmeti bir adım daha öteye taşıyan platform, işletmelerin dijitalleşmesini sağlayacak ihtiyaçları 4 soru ile anlıyor. Böylece her işletmenin ihtiyacına uygun, terzi usulü kişiselleştirilmiş farklı çözümler sunarak hem verimliliklerini artırıyor hem de daha fazla müşteriye ulaşmalarını sağlıyor. Dijitalleşme Testi'ni 1 yılda 63 bin KOBİ doldurdu. ÜCRETSİZ KOBİ EĞİTİM PLATFORMU'NDAN 165 BİN KİŞİ YARARLANDI 2020'nin sonuna doğru hayata geçirilen KOBİ Eğitim Platformu'nda 2021 yılı boyunca e-ticaretten dijital tarıma, e-ihracattan dijital pazarlamaya kadar birçok başlıkta KOBİ'lerin ihtiyaç duyduğu 100'e yakın alanda sektörel ve temel eğitimler ücretsiz olarak verildi. Bugüne kadar ücretsiz eğitim platformundan yararlanan müşteri sayısı 165 bin kişiyi buldu. İlk sonuçlara göre e-ticaret ve dijital pazarlama en çok tercih edilen eğitim kategorileri olurken, E-Ticaret'e Nasıl Başlarım/Yeni Ekonomi ve E-Ticaret, Pazarlamaya Genel Bakış, Müşteriye Erişme Yöntemleri ise en çok izlenen eğitim videoları oldu. KOBİ VE ESNAFLARIMIZA DİJİTAL PAZARLAMA DESTEK PAKETİ İLE 36 MİLYON TL FAYDA SAĞLANDI Vodafone Business hem esnaf hem de KOBİ'ler için kapsamlı bir destek paketi hazırladı. Operatör müşterisi olsun ya da olmasın, destek paketinden yararlanmak isteyen tüm esnaf ve KOBİ'lere 3 ay süreyle ücretsiz Dijital Pazarlama Danışmanlığı hizmeti sunuldu. Destek paketi kapsamında 100 binin üzerinde başvuru alındı ve yapılan hesaplamalara göre, 100 bin esnaf ve KOBİ'nin bu hizmetten yararlanmasıyla 36 milyon TL değerinde bir faydayı müşterilere ücretsiz sunmuş oldu. 2021 YILINDA VODAFONE E-TİCARET HİZMET PAKETİ'NDEN 365 MÜŞTERİ FAYDALANDI Platform, E-Ticaret Hizmet Paketi ile işletmelerin e-ticarete başlamak için ihtiyaç duyduğu her şeyi tek pakette topladı. Böylece, hedef kitlelerine ve potansiyel müşterilerine dijital kanallardan kolayca ulaşabilmelerini sağladı. E-Ticaret Hizmet Paketi; alan adı, hosting, email, güvenlik yedekleme, ödeme altyapıları, tüm yazılım özellikleri ve arama motoru optimizasyonu ile anahtar teslim e-ticaret sitesi kurma imkânı veriyor. Ayrıca yine bu sitelere sağlanan kargo entegrasyonu ile de sipariş çıktılarını, barkod ve takip numaralarını otomatik oluşturarak zamandan kazanıyor. 2021 yılında E-Ticaret Hizmet paketinden 365 müşteri faydalandı. TOBB TÜRKİYE 100 PROGRAMI'NIN DESTEKÇİSİ OLDU Platform, Mart ayında pek çok projeye imza attığı iş ortağı TOBB ile bir kez daha güçlerini birleştirdi ve Türkiye'nin en hızlı büyüyen 100 şirketini belirlemek amacıyla, TOBB öncülüğünde, TEPAV ve TOBB ETÜ iş birliğiyle 7'ncisi gerçekleştirilen TOBB Türkiye 100 Programı'na sponsor oldu. Programa 425 KOBİ ve esnaf başvuruda bulundu. Bu süreçte ücretsiz olarak verilen Dijital Pazarlama Danışmanlığı servisi 100 binin üzerinde başvuru aldı. TOBB Türkiye 100 iş birliğiyle, KOBİ'ler için 12 milyon TL'ye yakın fayda sunuldu.

Haberler
30 Aralık 2021 - 14:35
Popüler dergiler cepte

Popüler dergiler cepte

Türkiye'nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, müşterilerinin dijital deneyimini yenilikçi servislerle artırmaya devam ediyor. Vodafone'un dijital dergi okuma uygulaması Vodafone dMags Dergi, spordan sağlığa, seyahatten modaya, iş dünyasından teknolojiye, birçok kategoride yüzlerce popüler dergiyi kullanıcıların cebine getiriyor. Vodafone'un faturalı ve faturasız tüm bireysel müşterileri, uygulamayı hiçbir ek maliyet olmadan ücretsiz kullanabiliyor. Uygulamanın çevrimdışı çalışma özelliği sayesinde, indirilen dergiler, internetin olmadığı yerlerde de rahatça okunabiliyor. VODAFONE TÜRKİYE İCRA KURULU BAŞKAN YARDIMCISI MELTEM BAKİLER ŞAHİN, ŞUNLARI SÖYLEDİ: “Günümüzde artık ‘dijital tüketici' diye bir kavram var. Her türlü işini ve günlük hayatını internet üzerinden akıllı telefonla yürütebilen tüketicilerden bahsediyoruz. Dijital tüketiciler yenilikçi hizmetlere basit süreçlerle dijital kanallardan ulaşmak istiyor. Vodafone olarak, bizim de odak noktamız bu. Dijital tüketicilerin yeni kullanım alışkanlıklarını göz önüne alarak yenilikçi servisler sunuyoruz. Dijital dergi okuma uygulamamız Vodafone dMags Dergi de böyle bir servis. Bu uygulamayı tüm bireysel faturalı ve faturasız mobil müşterilerimiz ücretsiz olarak kullanıp sınırsız dergi indirme hakkına sahip oluyor. Ek paket satın alma ya da şifre ve kod gönderme gibi ek bir süreç söz konusu olmuyor. Müşterilerimiz ister telefonlarından ister tabletlerinden uygulamaya giriş yapıp sadece kendi bilgileriyle kayıt olduktan sonra, hiçbir ek ücret ödemeden, diledikleri yerden diledikleri zaman diledikleri dergiyi okuma, sevdikleri alandaki trendleri takip etme, keyifli ve verimli zaman geçirme imkânına kavuşuyorlar. Vodafone olarak, müşterilerimizin hayatını kolaylaştıracak dijital servisler sunmaya devam edeceğiz.”

Haberler
20 Aralık 2021 - 12:52
Vodafone'dan Beşiktaş Kadın Futbol Takımı'na destek mesajı

Vodafone'dan Beşiktaş Kadın Futbol Takımı'na destek mesajı

Vodafone'un teknolojiden futbola her alanda cinsiyetçi algının kırılması hedefiyle başlattığı “Ben Varım” hareketi kapsamında hem isim hem de göğüs sponsoru olduğu Beşiktaş Vodafone Kadın Futbol Takımı, Kadın Futbol Süper Ligi 2021-22 sezonunun ilk haftasında Fenerbahçe Kadın Futbol Takımı ile karşılaşacak. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, 18 Aralık Cumartesi günü saat 15.00'da Vodafone Park'ta oynanacak derbi öncesi siyah-beyazlı kadın futbolculara başarılar diledi. Konu hakkında değerlendirmede bulunan Meltem Bakiler Şahin, “Tüm alanlarda cinsiyet eşitliğini savunmaya devam ettiğimiz gibi futbolda da kadınların varlığını desteklemek ve artırmak istiyoruz. ‘Kadınlar futbol oynayamaz' şeklindeki bilinçsiz önyargı, yıllarca kadınları futboldan uzak tuttu. Toplumda yerleşik olan ve spora da yansıyan bu cinsiyetçi yapının değişmesi gerekiyor. Toplumun genelinde erkeklere biçilmiş rol tanımlarında kadınların da yerinin olduğuna ve bunun cesaretle ön plana çıkarılması gerektiğine yürekten inanıyoruz. Bu inançla, futbolda ‘Ben Varım' diyen Beşiktaşlı kadın sporcuları tam 9 yıldır destekliyor ve takımımıza hem isim hem de göğüs sponsoru olmaktan gurur duyuyoruz. Beşiktaş Vodafone Kadın Futbol Takımı tarihinde ilk kez Mart 2020'de Vodafone Park'ta sahaya çıktı. Atletico de Madrid Kadın Futbol Takımı ile özel bir maçta karşı karşıya geldi. Takımın 1,5 yıllık aranın ardından bu kez Kadın Futbol Süper Ligi 2021-22 sezonu ilk maçı kapsamında Vodafone Park'ta sahada olması bizim için çok anlamlı. Sezonun ilk haftasında Fenerbahçe ile derbi oynayacak olan Beşiktaş Vodafone Kadın Futbol Takımı'na başarılar diliyoruz” şeklinde konuştu. TOPLAM 24 TAKIM MÜCADELE VERECEK A ve B Grubu'nda toplam 24 takım ile ilk kez düzenlenecek Süper Lig'de normal sezon müsabakaları 12'şer takımdan oluşan 2 grup halinde çift devreli lig usulüne göre 22 haftada oynanacak. Normal sezon maçları sonrasında play-off ve play-out karşılaşmaları ile sezon tamamlanacak. Gruplarında ilk 4 sırayı elde eden takımlar play-off, son 4 sırayı alan ekipler ise play-out mücadelesi verecek. NORMAL SEZON MAYIS'TA SONA ERECEK Süper Lig'de ilk hafta maçları 18-19 Aralık'ta yapılacak. Devre arası 13-24 Şubat 2022'de olacak ligde normal sezon 4 Mayıs'ta sona erecek. Ligde play-off ve play-out'lar 12-13 Mayıs'ta başlayacak ve final 11 Haziran 2022'de oynanacak. KADIN FUTBOLUNA TAM DESTEK Kadın futbolunu destekleyen operatör, kurulduğu günden bu yana destek verdiği Beşiktaş Vodafone Kadın Futbol Takımı'na göğüs ve isim sponsoru olarak destek veriyor. Beşiktaş Vodafone Kadın Futbol Takımı'nın geçen yıl Atletico de Madrid Kadın Futbol Takımı ile oynadığı Vodafone Kupası 33 bin izleyiciyle tribün rekoru kırmış ve Türkiye'de bir kadın futbol maçında en fazla taraftarın bulunduğu müsabaka olmuştu. Beşiktaş Vodafone Kadın Futbol Takımı bu yıl ayrıca Antalya'da düzenlenen Kadınlar 1. Ligi'nde şampiyon oldu.

Haberler
17 Aralık 2021 - 11:59
‘Yarını Kodlayanlar' fikir maratonunda

‘Yarını Kodlayanlar' fikir maratonunda

Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği tarafından hayata geçirilen ‘Yarını Kodlayanlar' projesi, çocuk ve gençleri dijital geleceğe hazırlamaya devam ediyor. Türkiye'nin dört bir yanında 210 bini aşkın çocuğa ulaşan proje kapsamında düzenlenen online fikir maratonlarının dördüncüsü ‘Toplumsal Cinsiyet Eşitliği' temasıyla gerçekleştirildi. Lise öğrencilerinin katılımıyla düzenlenen etkinlikte, katılımcı takımlar toplumsal cinsiyet eşitliği için mobil uygulama fikri üretti. Fikir maratonu öncesi App Inventor eğitimlerini yarinikodlayanlar.com sitesi üzerinden alan takımlar, 2 gün boyunca eğitim ve mentorluk oturumlarına katıldıktan sonra toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda kendi mobil uygulamalarını geliştirdi. Toplam 17 takımın başvurduğu fikir maratonunun finalinde 5 takım yarıştı. Yarışmada, Simge Tepeli, Gülce Çetin, Ela Tanır ve Duru İbişağaoğlu'ndan oluşan Mavinin Pembe Tonları takımı birinci olurken, Arda Sak ve İrfan Karabacak'tan oluşan Scorpions Robotics takımı ikinci; Göktürk Büyüktuna ve Emir Sürmen'den oluşan Direniş Haritası takımı ise üçüncü oldu. Fikir maratonunu değerlendiren Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel, “Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği olarak, dijital geleceğe hazır nesiller yetiştirme hedefiyle 5 yıl önce başlattığımız ‘Yarını Kodlayanlar' projesini büyük bir kararlılıkla sürdürüyoruz. Teknolojiyi insanlığın iyiliği için, toplumun sosyal bir ihtiyacına cevap vermek için nasıl kullanabiliriz diye düşündüğümüz bir dönemde, dedik ki, biz önce insanların teknoloji okuryazarlığını, teknolojiye olan yatkınlığını artırmak için bir proje yapalım ve çocuklardan başlayalım. Böylece, Ağustos 2016'da Habitat Derneği işbirliğiyle 7-14 yaş arasındaki çocuklarımıza dijital dünyanın lisanı kodlamayı öğretmeye başladık. ‘Yarını Kodlayanlar' projemizle, tüketen değil, üreten bir neslin yetişmesine katkıda bulunmak istiyoruz. Bugüne kadar 81 ilde 210 binin üzerinde çocuğumuza kodlama öğrettik. Şimdi de online fikir maratonlarıyla, çocuk ve gençlerimizin somut toplumsal sorunlara çözüm üretmelerini hedefliyoruz. Dördüncü fikir maratonumuzda öğrencilerimiz toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda kendi mobil uygulamalarını geliştirdi. Başta dereceye giren öğrencilerimiz olmak üzere tüm katılımcılarımızı kutluyoruz” şeklinde konuştu. Habitat Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sezai Hazır ise şöyle konuştu: “Vakıf iş birliği ile 5 yıl önce başlattığımız ve Türkiye'nin 81 ilinde 210 binden fazla çocuğumuzun kodlama eğitimi ile buluşmasına vesile olan Yarını Kodlayanlar Projemiz ile her geçen gün daha fazla çocuğa ulaşıyoruz. Bu durum hem bizler hem de ülkemiz için büyük bir mutluluk kaynağıdır. Çocukların Türkiye'nin dijitalleşme sürecinde en önemli özne haline gelmelerine, dijital dünyanın dilini öğrenmelerine ve günümüz sorunlarına dijital çözümler üretmelerine katkı sağlamaya devam ediyoruz. Projemiz kapsamında çocuklar ve gençlerin toplumsal cinsiyet eşitliğinin ne kadar önemli olduğunu öğrenmeleri ve bu alanda katkı sağlamaları amacıyla, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği için mobil uygulama hackathonu düzenledik. Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin toplumda oluşturduğu olumsuzlukları geliştirdikleri mobil uygulamalar ile azaltmayı amaçlayan çocuklar bu tür uygulamaların önemini bir kez daha göstermiş oldular. Başta bütün katılımcılarımız olmak üzere dereceye giren herkesi tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum.” 'TREN' UYGULAMASI BİRİNCİLİK GETİRDİ Fikir maratonunda birinci gelen Mavinin Pembe Tonları takımının geliştirdiği “Tren” isimli mobil uygulama, her birimizin farklı vagonlarda da olsa birbirine bağlı olduğu ve birbirimize ihtiyacımız olduğunda destek olmamız gerektiği fikrine dayanıyor. Uygulamaya yaş grubu ve bilgi alınmak istenen cinsiyet seçilerek giriş yapılıyor. Kullanıcılar, uygulamadaki makinistlerle kimseyle paylaşamadıkları sorunları paylaşabiliyor ve sorunlara çözüm bulabiliyor. Sorunlarını belirlenen başlıklara uygun seçerek alanında uzman kişilerden yaşlarına uygun şekilde bilgi alabiliyorlar. Uygulamanın sohbet kısmında da anonim olarak uygulamadaki kişilerle konuşup ilgili sorun konusunda yalnız olmadıklarını anlıyorlar. 210 BİNİ AŞKIN ÇOCUĞA ULAŞILDI “Yarını Kodlayanlar” projesiyle, Türkiye'nin dört bir yanında yaşları 7-14 arasında değişen çocuklara gönüllü eğitmenlerin yönetiminde programlamaya giriş, algoritma mantığı, uygulama yapma, hikâye oluşturma ve oyun yapma gibi konularda teorik ve uygulamalı eğitimler veriliyor. Eğitimlerde çocuklara programlama hakkında fikir sahibi olma, üreticiliklerini ortaya çıkaracak çalışmalar yapma, kendi hayal dünyalarını oluşturma, kendi oyunlarını üretme imkânı sunuluyor. Bugüne kadar 81 ilde 210 bini aşkın çocuğa ulaşan proje kapsamında, son 1 yılda elde edilen toplam sosyal değer yaklaşık 6,6 milyon TL olurken, projeye yapılan her 1 TL'lik yatırım 4,4 TL değerinde sosyal fayda oluşturdu.

Haberler
16 Aralık 2021 - 12:49
‘Kırmızı Işık'a kullanıcı dostu yeni tasarım

‘Kırmızı Işık'a kullanıcı dostu yeni tasarım

Toplumsal değişim ve gelişimin öncüsü olma hedefiyle faaliyet gösteren Türkiye Vodafone Vakfı'nın kadınların şiddetten korunmasına destek olmak üzere Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı desteğiyle 7 yıl önce hayata geçirdiği ‘Kırmızı Işık' uygulamasının tasarımı yenilendi. Kadınların şiddete maruz kaldığı anlarda kolluk kuvvetleri ya da yakınlarına kolaylıkla haber verebilmesini sağlayan ve bugüne kadar 358 bin kez indirilen uygulamanın arayüzü, kullanıcıların uygulamadaki çoğu özelliğe daha rahat ve kolay ulaşıp kullanabilmesini sağlayacak şekilde değiştirildi. Yeni tasarım, daha fazla bilgilendirme ve daha detaylı yönlendirme içeriyor. Konu hakkında açıklamada bulunan Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel, “Kadına yönelik şiddet tüm dünyada önemli bir sorun. Dünya Bankası, kadına yönelik şiddeti, her 3 kadından birini hayatları boyunca etkileyen küresel bir salgın olarak nitelendiriyor. Ağır bir insan hakkı ihlali ve ciddi bir toplumsal sorun olan kadına yönelik şiddetle mücadelenin teknolojinin gücünü kullanarak daha etkin yapılabileceğine inanıyoruz. Bu inançla geliştirdiğimiz ‘Kırmızı Işık' uygulamasıyla, kadınların şiddete maruz kaldığı anlarda kolluk kuvvetleri ya da yakınlarına kolaylıkla haber verebilmesini sağlıyoruz. Bu uygulamayla, mağdura yönelik ilk yardımı daha hızlı ve kolay ulaştırmayı ve bu sayede önleyici bir etki oluşturmayı hedefliyoruz. Bugüne kadar 358 bin indirmeye ulaşan uygulamamızın aylık ortalama bin 465 aktif kullanıcısı bulunuyor. ‘Kırmızı Işık' uygulamamızı kullanıcı görüş ve geribildirimleri doğrultusunda sürekli geliştiriyoruz. Yeni özellikleri belirlerken paydaşlarımızla birlikte kapsamlı ihtiyaç araştırmaları da yapıyoruz. Son olarak, uygulamamızın arayüzünü değiştirerek daha kullanıcı dostu bir tasarım geliştirdik. Kullanıcılar, uygulamadaki çoğu özelliğe daha rahat ve kolay ulaşıp kullanabiliyor. Uygulamamız, yeni tasarımıyla da kolay öğrenilen ve kullanılan bir uygulama olmaya devam edecek. Bununla birlikte, bu uygulamaya hiç ihtiyacımızın olmadığı günlerin yakın olmasını umuyoruz.” TASARIMA YENİLİKÇİ DOKUNUŞLAR Verilen bilgiye göre, ‘Kırmızı Işık' uygulamasının son tasarımı yenilikçi özellikleriyle dikkat çekiyor. Bu kapsamda uygulamaya, navbar (gezinme çubuğu) özelinde 5 ekranın (Ana Sayfa, Destek, Acil, Bilgiler, Ayarlar) gösterildiği ve bu sayfalar üzerinden hangi işlemlerin yapılabileceğine dair bilgiler veren özel tasarımlar eklendi. Navbara eklenen Ana Sayfa'nın içeriğinde güncel bilgiler, anketler ve videolar yer alıyor. Diğer yandan, Harita sayfasına başlık olarak ŞÖNİM Noktaları (Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri) başlığı eklendi. Buna göre, ŞÖNİM Noktaları başlığının yanındaki info butonuna tıklandığında ŞÖNİM'in ne olduğunu, ne gibi destekler verdiği, vb. içerikler yer alıyor. Ayrıca, sayfa ilk açıldığında bulunulan konum ve en yakın ŞÖNİM Noktası birlikte görünecek şekilde ayarlandı. Diğer yandan, Bilgiler sayfasında bulunan kart yapıları görsel ve metin alt alta gelecek şekilde değiştirildi. Ayrıca, Ayarlar başlığının konumu navbarda yer alacak şekilde değiştirilerek, menü başlıkları ikonlar ve açıklamalar ile desteklendi. ACİL NUMARALAR TEK TUŞLA ARANABİLİYOR ‘Kırmızı Işık' uygulamasında acil durumlarda ulaşılması istenen 3 kişi tek tuşla kaydedilebiliyor. Uygulamayla, Alo 183, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma ve Aile İçi Şiddet Acil Yardım Hattı acil numaraları tek tuşla aranabiliyor. Ayrıca, en yakın Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri'nin adresleri ve telefonları harita üzerinden bulunabiliyor. Kadınlar, şiddete maruz kalındığında neler yapılabileceği ile ilgili bilgilere de erişebiliyor. Android kullanıcıları, acil SMS ve acil arama fonksiyonlarını telefonlarının ana sayfalarına pinleyerek, ihtiyaç duyduklarında tek tuşla bu fonksiyonlara erişebiliyor. ‘Kırmızı Işık'ın tüm fonksiyonlarına iOS kullanıcıları için Voice Over, Android kullanıcıları için Talk Back erişilebilirlik seçeneği de eklendi. Bu eklenti sayesinde, dokunmayla seçilen öge okunarak görme engelli kadınlara sesli geribildirim sağlanabiliyor. ‘Kırmızı Işık' uygulaması Apple Store ve Google Play'den ücretsiz olarak indirilebiliyor.

Haberler
07 Aralık 2021 - 15:01
Vodafone, 2021'de 719 ton e-atığın yüzde 99,9'unu geri dönüştürdü

Vodafone, 2021'de 719 ton e-atığın yüzde 99,9'unu geri dönüştürdü

Tüm dünyada 2025 yılına kadar şebeke kaynaklı elektronik atıklarının yüzde 100'ünü geri dönüştürmeyi hedefleyen Vodafone, döngüsel ekonomiye katkı sağlayacak çalışmalar yapmaya devam ediyor. Operatör, “Yeniden Kullan, Yeniden Sat, Geri Dönüştür” adı altında başlattığı yeni projeyle, sahalarda ve depolarda bulunan atıl, çalışır ya da arızalı durumdaki elektronik ekipmanı katma değerini azaltmadan değerlendiriyor. Şirket, elektronik atıklar için yeniden satış, yenileyerek yeniden kullanma ve hammaddeye dönüştürme işlemlerinin uygulandığı proje kapsamında, 2021 yılında ürettiği 719 ton elektronik atığın yüzde 99,9'unu geri dönüştürdü. Sürdürülebilir bir dünya için çalışmaya devam ettiklerini belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, şunları söyledi: “Şirket olarak, tüm dünyada 2025 yılına kadar operasyonlarımızdan kaynaklanan çevresel etkinin yarıya indirilmesini ve bu doğrultuda elektronik atıkların yüzde 100'ünün geri dönüştürülmesini hedefliyoruz. Türkiye'de de bu yönde önemli adımlar atıyor ve hayata geçirdiğimiz sürdürülebilirlik projeleriyle döngüsel ekonomiye katkı sağlamaya devam ediyoruz. E-atık sorununa dikkat çekmek amacıyla hazırladığımız ‘Atığın Ötesinde Raporu'na göre, küresel ölçekte yılda yaklaşık 50 milyon ton e-atık oluşurken Türkiye'de bu sayının 600 bin ton civarında olduğu tahmin ediliyor. Küresel ölçekte yüzde 20'si geri dönüştürülebilen bu atıklar için aynı sayı Türkiye'de sadece yüzde 3. ‘Yeniden Kullan, Yeniden Sat, Geri Dönüştür' projemizle sahalarımızda ve depolarımızda bulunan atıl, çalışır ya da arızalı durumdaki anten ve baz istasyonu gibi elektronik ekipmanı yenileyerek yeniden kullanma, yeniden satış, ve hammaddeye dönüştürme yöntemlerinden yararlanarak katma değerini azaltmadan değerlendiriyoruz. Bu kapsamda, 2021 yılında ürettiğimiz 719 ton elektronik atığın yüzde 99,9'unu geri dönüştürdük. Vodafone olarak, şebeke atıklarımızın yüzde 100'ünü yeniden kullanma, yeniden satma ya da geri dönüştürme hedefimiz doğrultusunda çalışarak çevresel sürdürülebilirliğe katkımızı artırarak devam ettireceğiz.” Tüm e-atıklar değerlendiriliyor Verilen bilgiye göre operatörün “Yeniden Kullan, Yeniden Sat, Geri Dönüştür” projesi kapsamında, e-atıklar için ‘eski ekipmanın yenilenerek yeniden kullanılması', ‘sahip olunan fazlalığın yeniden satılarak değerlendirilmesi', ‘yeniden satılması ya da kullanılması mümkün olmayan atıkların geri dönüşüme kazandırılarak hammadde elde edilmesi' yöntemleri uygulanıyor. Buna göre, sahalardan ve depolardan toplanan elektronik ekipman Entegre Varlık Yönetimi sürecine dahil ediliyor. Önce teknik değerlendirmeye tabi tutularak kalite testlerinden geçiriliyor. Kalite testlerini başarıyla geçen ekipman yeniden kullanım için değerlendiriliyor. Kalite testini geçememiş ancak tamir edilmesi mümkün olanlar için tamir/test aşaması başlıyor ve tamir edilen ekipman da yeniden bir takım testlerden geçtikten sonra yeniden kullanıma uygun hale getiriliyor. Yeniden kullanılamayan ekipman ise malzeme türlerine göre ayrıştırıldıktan sonra geri dönüşüme katılıyor ve ikincil hammadde olarak döngüsel ekonomiye kazandırılıyor.

Haberler
02 Aralık 2021 - 14:45
Vodafone'dan dijital ve sınırsız seyahat deneyimi sunuyor

Vodafone'dan dijital ve sınırsız seyahat deneyimi sunuyor

Vodafone, dijital rehber uygulaması Piri ile müşterilerine seyahat etme imkânı veriyor. Operatör fark etmeksizin tüm kullanıcılara Piri uygulamasındaki 6 rotayı 1 yıl boyunca ücretsiz sunacak olan şirket, en sevilen rotaları rehber eşliğinde dinleyerek gezme ve evden dünyayı keşfetme imkânı sağlayacak. Dinleyiciler, Piri içeriklerinde Red'in sınırsız ayrıcalıklar dünyası hakkında bilgilere de ulaşabilecek. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, şunları söyledi: “Dijitalleşme vizyonumuz doğrultusunda Vodafone Red müşterilerimize özel ürün ve hizmetler sunmaya devam ediyoruz. Marka indirimlerinden ayrıcalıklı seyahat deneyimlerine kadar pek çok imkân sunarak Red'lilerin hayatını kolaylaştırıyoruz. Şimdi bir adım daha atarak Piri işbirliğiyle tüm Red'lilere dijital seyahatin ayrıcalıklarını deneyimletmek istiyoruz. Red'li müşterilerimize Piri'deki tüm içerikleri sınırsız deneyimleyecekleri abonelik paketini 12 ay boyunca ücretsiz veriyoruz. Bu müşterilerimiz dilerlerse Piri'deki turları yerinde deneyimleyip yeni nesil bir anlayışla seyahat edebiliyorlar. Dilerlerse, Piri'yi evlerinden dinleyip seyahatte Red sayesinde sınır tanımıyorlar. Diğer yandan, Piri ile Vodafone'a özel 6 farklı rotada tur hazırladık. Bunları da 1 yıl boyunca operatör fark etmeksizin tüm kullanıcılara ücretsiz sunuyoruz. Yenilikçi ürün ve hizmetlerimizle müşterilerimizin hayatına ayrıcalıklar katmaya devam edeceğiz.” 3 YURTDIŞI VE 3 YURTİÇİ ROTA Yapılan şirket açıklamasına göre Piri'de 20 ülke, 40 şehir, 150'den fazla dijital tur, 3 binden fazla sesli içerik bulunuyor. Bu içeriklerde Saffet Emre Tonguç, Vedat Milor, Ali Canip Olgunlu, Pat Liddy, Ruth Polling, Guido Lion gibi dünya çapında uzman isimlerin anlatımları yer alıyor. Vodafone'un 1 yıl boyunca tüm müşterilerine sunacağı özel Piri içerikleri ise 3 yurtdışı ve 3 yurtiçi rotasından oluşuyor. Bu kapsamda sunulacak ilk rota Türkiye'nin en çok seyahat eden rehberi Saffet Emre Tonguç ile Endülüs olacak. Devamında ise sürpriz isimlerle yepyeni rotalar gelecek. YURTDIŞI SEYAHATLERDE RED AVANTAJLARI Saffet Emre Tonguç ile Endülüs rotasında seyahatseverler dünyanın en keyifli şehirlerinden Sevilla'yı Vodafone Red'in sınırsız ayrıcalıklarıyla keşfedebiliyor. Örneğin, pek çok filme evsahipliği yapmış olan Sevilla'da bu yapımları Vodafone 5G teknolojisiyle saniyeler içinde telefona indirip seyretmek mümkün oluyor ya da seyahat esnasında çekilen videolar Vodafone 5G hızında paylaşılabiliyor. Diğer yandan, Vodafone Red'in “Her Şey Dahil Pasaport” ayrıcalığıyla 43 ülkede yurtiçi tarifedeki haklar yurtdışında da özgürce kullanılabiliyor. Seyahatseverler, bu sayede, yurtdışındayken çektikleri video ve fotoğrafları kendi evlerindeymiş gibi Instagram'dan paylaşabiliyor ya da sevdiklerine gönderebiliyor. Vodafone Red müşterileri ayrıca, Türkiye'den yurtdışındaki 23 Vodafone ülkesi yönüne 120 dakikalık ücretsiz arama da yapabiliyor. DİJİTAL SESLİ TURLAR Piri, seyahatlar için lokasyon bazlı dijital sesli turlar sunuyor. Şehirdeki en iyi rotayı çiziyor ve lokasyon bazlı teknolojisiyle kullanıcının konumunu algılıyor. Kullanıcı neredeyse, oranın hikâyesini en iyi rehberlerin sesiyle anlatıyor. Bir sonraki durağa navigasyon ve harita yardımıyla adım adım yönlendiriyor. Bu dijital turları evden de deneyimleme imkânı sunuyor. DİJİTAL SESLİ SERİLER Piri, eğlence zamanları için de dijital sesli seriler sunuyor. Sanat, mimari, kültür, tarih, seyahat alanlarında sesli içerikler sunuyor. Kullanıcının evden ya da dilediği yerden dünyayı keşfetmesine imkânı verirken, hem kaliteli hem de keyifli zaman geçirmesini sağlıyor.

Haberler
29 Kasım 2021 - 17:12
Yarını Kodlayanlar'da ilk köy öğretmenleri buluşması yapıldı

Yarını Kodlayanlar'da ilk köy öğretmenleri buluşması yapıldı

Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği tarafından çocukları dijital geleceğe hazırlama hedefiyle hayata geçirilen ‘Yarını Kodlayanlar' projesinde ilk köy öğretmenleri buluşması yapıldı. 24 Kasım Öğretmenler Günü vesilesiyle gerçekleştirilen toplantıya, ‘Yarını Kodlayanlar' projesi kapsamında 30 köy okulunda açılan teknoloji sınıflarında eğitim vermekte olan 50 öğretmen katıldı. Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel, Habitat Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sezai Hazır ve Bilişim Garajı Kurucusu Prof. Dr. Selçuk Özdemir'in de katıldığı online toplantıda, köy öğretmenleri sahada yaşadıkları deneyimleri ve çocuklarla ilgili gözlemlerini paylaştı. Öğretmenlerin paylaşımlarının ardından Prof. Dr. Selçuk Özdemir de kodlamanın çocuklar için önemine ve eğitimde yaşanan dijital uçurumun nasıl kapatılabileceğine dair bir konuşma yaptı. Konu hakkında değerlendirmede bulunan Hasan Süel, “Vakıf ve Habitat Derneği olarak 5 yıl önce başlattığımız ‘Yarını Kodlayanlar' projemizin kapsamını her geçen gün büyütmenin mutluluğu içindeyiz. Bugüne kadar 81 ilde 210 binden fazla çocuğumuza kodlamayı öğrettik. Bu projemizi başlatarak ne kadar yerinde ve önemli bir adım attığımızı bugün daha iyi anlıyoruz. Pandemi, hepimize dijitalleşmenin önemini bir kez daha hatırlattı. Bununla birlikte pandemi, dezavantajlı bölgelerdeki çocuklarımızın yaşadığı eğitimde fırsat eşitsizliğini de daha belirginleştirdi. Hem bu sosyal ihtiyaca yanıt vermek, hem de donanım ve eğitim anlamında köy okullarındaki çocuklarımıza fayda sağlamak amacıyla harekete geçtik. Bugün 30 köy okulunda kurduğumuz teknoloji sınıflarında eğitimlerini aksatmadan sürdürebilmeleri için çocuklarımıza destek oluyoruz. Dijitalleşmeye ihtiyacı olan ama erişim imkânı olmayan öğrencilerimiz için bir fırsat penceresi açıyoruz. Çocuklarımız için kurduğumuz gelecek hayallerini öğretmenlerimizin katkı ve desteği ile gerçeğe dönüştürebileceğimize inanıyoruz. Başöğretmenimiz Mustafa Kemal Atatürk'ün açtığı ilim ve irfan yolunda değerli öğretmenlerimizle birlikte emin adımlarla ilerliyoruz. Amacımıza ortak olan ve özveriyle destek veren köy öğretmenlerimiz başta olmak üzere tüm öğretmenlerimize çok teşekkür ediyoruz” şeklinde konuştu. Habitat Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sezai Hazır ise şöyle konuştu: “Türkiye Vodafone Vakfı iş birliği ile başlattığımız ve her geçen gün kapsamını büyüttüğümüz ‘Yarını Kodlayanlar' projesinin oluşturduğu etkinin sahada artarak devam etmesi bizleri gururlandırıyor. Proje kapsamında ülkemizin farklı noktalarındaki 30 köy okuluna tam donanımlı teknoloji sınıfları açtık. Özellikle pandemi döneminde dezavantajlı bölgelerdeki çocuklarımızın eğitim ve teknolojiye erişim durumları daha da zorlaştı. İnanıyoruz ki bu sınıflar vesilesiyle çocuklarımızın bilgiye erişimi, teknolojiyle öğrenme yolları kolaylaşacak ve 21'inci yüzyılın gerektirdiği yetkinlikleri kazanabilmek adına imkanları artacaktır. Çünkü biliyoruz ki 21'inci yüzyıl yetkinlik sahibi bireylerin toplumları dönüştüreceği bir zaman dilimi olacaktır. Projemizdeki en önemli yol ortaklarımız öğretmenlerimize en içten teşekkürlerimi sunmak istiyorum. Başöğretmen Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün ‘Yeni nesil sizlerin eseri olacaktır' diyerek büyük önem verdiği ve Cumhuriyet kazanımlarımızın mimarlarından biri olan fedakâr öğretmenlerimiz ile projemizi yürütmekten her zaman büyük bir kıvanç duyduk. İçerikleri zenginleşen ve daha fazla çocuğun yararlanacağı bu değerli proje ile toplumları dönüştüren ve liderlik eden bireylerin ortaya çıkmasına destek olmaya devam edeceğiz.” 210 bini aşkın çocuğa ulaşıldı Verilen bilgiye göre, ‘Yarını Kodlayanlar' projesiyle Türkiye'nin dört bir yanında yaşları 7-14 arasında değişen çocuklara gönüllü eğitmenlerin yönetiminde programlamaya giriş, algoritma mantığı, uygulama yapma, hikâye oluşturma ve oyun yapma gibi konularda teorik ve uygulamalı eğitimler veriliyor. Eğitimlerde çocuklara programlama hakkında fikir sahibi olma, üreticiliklerini ortaya çıkaracak çalışmalar yapma, kendi hayal dünyalarını oluşturma, kendi oyunlarını üretme imkânı sunuluyor. Bugüne kadar projeyle 81 ilde 210 binin üzerinde çocuğa ulaşıldı. 30 köy okulunda teknoloji sınıfı kuruldu Proje kapsamında son olarak, kırsal bölgelerdeki öğrencilerin teknolojiye erişimini artırmak amacıyla 30 köy okulunda tam donanımlı teknoloji sınıfları açıldı. Projeksiyon cihazı, 3D kalem, bilgisayar, 3D yazıcı, eğitim ve STEM kitleri, Zoom iletişim ve etkinlik araçlarının yer aldığı sınıflarda öğrencilere kodlama başta olmak üzere çeşitli teknoloji eğitimleri veriliyor. Teknoloji sınıflarında düzenlenen eğitimlerle bir yılda çevre köyler dahil olmak üzere toplam 6 bin çocuğa ve yaklaşık 2 bin 500 veliye ulaşılması hedefleniyor.

Haberler
23 Kasım 2021 - 14:43