Tarih : 21.06.2021 - 14:15 Yorum : 0

Amatör fotoğrafçı 'Kozmik balon' fotoğrafıyla NASA'dan övgü aldı

Amatör bir yıldız gözlemcisi ve arkadaşları, kozmik bir balonu çektiği için Amerika'nın uzay ajansı NASA'dan övgü aldı.

Amatör fotoğrafçı 'Kozmik balon' fotoğrafıyla NASA'dan övgü aldı

Cirencester'dan Russell Discombe, Colorado'dan Joe Navara ve Essex'ten Glenn Clouder, kozmik bir bulutu fotoğraflamak için 30 saat harcadılar. NASA ise arşivine eklemek için profesyonel ve devlet tarafından işletilen kuruluşlarda kullanmak üzere dünyanın dört bir yanından en iyi fotoğrafları seçti. Amatör yıldız gözlemcisi olan Russell Discombe de 30 saat harcayarak çektiği kozmik balon fotoğrafını NASA'nın arşiv için topladığı fotoğraflardan biri olması için yolladı.

Fotoğraf, 17 Haziran'da NASA tarafından Günün Astronomi Resmi (APOD) seçildi. NASA'nın fotoğrafı sevçmesiyle büyük bir şaşkınlığa uğradığını söyleyen Discombe, "Bu hobiyi sadece bir buçuk yıldır yapıyorum, karantinadan hemen önce başladım, bu yüzden bir APOD alacağımı hiç hayal etmemiştim, kesinlikle çok mutluyum" dedi.

Discombe, fotoğrafı arkadaşlarıyla beraber çektiklerini fakat NASA tarafından bu kadar beğenileceğini hiç düşünmediğini söyledi. Amatör gözlemci, "Hiçbir zaman harika bir görüntü elde etmek için yola çıkmadık ama benzer düşünen diğer insanlarla çalışmak biraz eğlenceli ve güzeldi" diye ekledi.

NASA yeni bir gezegen keşfetti NASA yeni bir gezegen keşfetti NASA uzayda yeni gezegen arayışını sürdürürken yeni bir gezegen keşfetti. 90 ışık yılı uzaklıkta olduğu tespit edilen dünya benzeri bir gezegen bulundu.

NASA’dan İstanbul paylaşımı NASA’dan İstanbul paylaşımı Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) sosyal medya hesabından "Hey İstanbul, parlıyorsun!" mesajını yazdığı İstanbul’a ait bir uydu görüntüsü paylaştı.

Etiketler : nasa kozmik bulut