• Piyasalar
  • down
    BIST 100
    90529
  • up
    USD
    5.3738
  • up
    EURO
    6.0725
  • up
    GBP
    6.7634
  • up
    Altın
    213.771
  • TGRT Haber Arama
  • TGRT Haber Facebook
  • TGRT Haber Twitter
  • TGRT Haber Google Plus
  • TGRT Haber Youtube
  • TGRT Haber RSS
REKLAMI KAPAT
Tarih : 23.10.2018 - 08:43 Yorum : 0

Amazon’dan çıt yok

Geldiklerinden bir gece vakti haberdar olmuştuk. Söylentileri bile sektörde büyük heyecan uyandırmıştı.

Amazon’dan çıt yok

Rakipleri daha Türkiye’ye gelmeden kendine çekidüzen vermeye başlamıştı. Kim korkmaz, değeri 1 trilyon doları aşan şirketten. Adını bile önüne kattığını alıp götüren Amazon nehrinden alan şirketin e-ticaret piyasasında neler yapabileceğini bir düşünün.

Amazon, 19 Eylül’de Türkiye’ye girdiğini duyurduğunda açıkçası ben de şaşırmıştım. Büyük bir lansman beklenirken sessiz sedasız faaliyetlerine başladılar. Tam bir ay oldu ama sesleri çıkmayınca bu bir ayı nasıl geçirdiklerini merak ettim doğrusu. e-Ticaret satışı yapanlarla konuştum. Şunu rahatlıkla söyleyebilirim Amazon’un bir aylık karnesi pek de iç açıcı değil. Aslında daha ilk günden yaşanan aksaklıklar bunun habercisi gibiydi. Büyük markaların ve toptancıların akın ettiği siteden alışveriş yapmak isteyenler daha ilk günde problemlerle yaşamaya başladı.

Mesela mobil uygulama hatalarla doluydu.
Fırsat ürünleri adı altında satışa sunulan ürünlerin hiçbiri aslında ucuz değildi, tamamen basit bir pazarlama çalışmasıydı.
Bazı kategorilerde yer verilmemişti. Hala da aradığınız bazı ürünleri bulamıyorsunuz.
Aynı gün teslimat, Amazon markalı ürünler ve dahası... Hiç biri sitede yoktu.
Bir ürün aldınız diyelim. İade edeceksiniz. Hem alıcı hem de satıcı tarafından sıkıntılar yaşanıyor.
Kargo bedelleri ise can sıkıyor. Kargo ücreti rakiplerinin neredeyse iki katı.
Satışlarını artırma umuduyla platforma üye olanlar neredeyse sinek avlıyor. Satıcı “Trafik gelmiyor”, alıcı “İsteğim ürünü bulamıyorum” diyor. Görüştüğümüz bir Amazon üyesi diğer sitelerden günde 10 sipariş alırken “Aynı ürün için Amazon’da ayda bir ya da iki sipariş zor geliyor” diyor. Kısacası satıcı ve alıcının Amazon’dan umduğunu bulduğu söylenemez.

Tabii bunda kötü zamanlamanın da etkisi büyük. Kurda yaşanan yükselişle tüketicinin alım gücünün zayıflaması, Suriye krizi, Brunson davası ve aceleye getirilmiş bir giriş kararı.

Peki bundan sonra ne olur? Kasım ayında e-ticaret sektörünü iki büyük etkinlik bekliyor. Bunlardan biri 11.11, diğeri ise Black Friday çılgınlığı. Fiyatların indiği kampanyaların uçuştuğu tarihler. e-Ticaret firmaları bütün hazırlıklarını tamamlarken Amazon’dan ise henüz çıt yok.

Kaynak : Türkiye Gazetesi
Etiketler : amazon türkiye
 
 

YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber